abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47186626
Je kunt nauwelijks praten in de bioscoop, omdat je er anderen mee tot last bent, en wat dat betreft vind ik in mijn eentje naar de bioscoop gaan zwaar o.k.. Maar getuige o.a. mijn uitje naar Dreamgirls gisterenmiddag (inderdaad, in mijn eentje...) is het een soort ongeschreven regel dat je er vooral níet alleen gaat zitten.

De kassafiguur: "Komt er nog iemand anders mee?" (ondanks dat ik "1 kaartje" had gezegd...)
De kaartjesscheurster zat ook al te wachten op mijn niet aanwezige partner... (het arme mens verslikte zich haast toen ik zei dat die er niet was)
En dan heb je ook nog van die medebezoekers die me zo wazig zitten te bekijken. Dat kan niet aan mijn uiterlijk hebben gelegen, want ik was zo saai gestyled als maar mogelijk is.

Herkenbaar scenario? Meer mensen die zich aan deze zogenaamde je-mag-geen-lol-hebben-in-je-eentje-regel ergeren? En is dit in de grote stad (ik woon in nogal provinciaal gebied) beter?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2007 12:48:52 ]
pi_47186809
Films kijk ik meestal in mijn eentje. De echt goede films dan. Een humor veel zonder al te veel verhaal is idd leuker om met vrienden te kijken maar echt goede films kijk ik meestal alleen. Maar ik ga eigenlijk nooit naar de bios. Kijk het veel liever thuis.
  maandag 12 maart 2007 @ 12:55:25 #3
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_47186930
In je eentje uitgaan wordt ook niet altijd even goed geaccepteerd, maar de plekken waar dat het geval is zijn dan ook meestal niet de moeite waard om nog een keer te komen.
of niet
pi_47186961
Het zou gewoon niet in me opkomen om in m'n eentje naar de bioscoop te gaan. Ik vind het leuk om onder de film commentaar te geven en samen met iemand ergens om te kunnen lachen. Als je alleen zit is dat gewoon minder leuk.
Maar goed, een vriendin heeft zo'n abonnement bij Pathé en die gaat wel af en toe in d'r eentje een film kijken. Dus er zullen er wel meer zijn die dat doen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 12 maart 2007 @ 12:56:46 #5
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_47186965
Schopje GC, niet echt een klacht of wel soms?
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
  maandag 12 maart 2007 @ 12:57:39 #6
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_47187002
Of je gaat alleen en treft nog meer mensen daar die alleen gaan, allemaal een stoel uit elkaar zitten, en de pret kan beginnen.

Samen alleen een film kijken
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
pi_47187003
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:56 schreef Tha-CheF het volgende:
Schopje GC, niet echt een klacht of wel soms?
Het was wel zo bedoeld (als ergernis omdat het zo raar wordt gevonden), maar als de mods het topic hier niet goed vinden staan mag het best verplaatst worden naar GC.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2007 12:58:51 ]
pi_47187009
Ik ga regelmatig alleen naar de bioscoop ( pathe unlimited ftw ).
Vooral in de middag als het rustig is in de bioscoop is dat zwaar okay; lees, geen irritante kut kinderen met mobieltjes of asociale relschoppers die willen vechten en continue elkaar willen laten weten wat ze van de film vinden ( terwijl ze 20 plaatsen van elkaar zitten ).

Ben nog nooit raar aangekeken als ik voor mezelf een kaartje haal,. Zijn redelijk veel mensen die dat doen als ik in de rij sta.
  maandag 12 maart 2007 @ 12:58:21 #9
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_47187027
schijnbaar is alleen uitgaan in het algemeen gewoon keihard not-done.
niemand kijkt je raar (hoogstens geërgerd) aan als je met een club bezopen schreeuwende mensen over straat rolt, maar als je in je ééntje een biertje besteld... ho maar
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  maandag 12 maart 2007 @ 12:58:44 #10
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_47187040
Ik heb wel eens dezelfde probleem. Veel van mijn vrienden gaan niet graag naar de bios. Dus als ik een film erg graag wil zien, dan ben ik wel eens gedwongen om in mijn eentje te gaan.

Waar ik in belgie ga kijken (euroscoop maasmechelen), kijkt niemand vreemd op. het valt me op dat ik daar niet de neige ben die alleen zit. Maar op sommige andere plekken word ik wel vreemd aangekeken. Waarom weet ik ook niet? Misschien dat sommige mensen de conclusie trekken, dat je geen sociale conatcten hebt als je in je eentje naar een bioscoop gaat.
Horrible Cunt!
  maandag 12 maart 2007 @ 12:58:49 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_47187046
Tjah, wie gaat er dan ook alleen naar de bios? dan kun je rare reacties verwachten
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_47187056
Ik heb nooit echt gemerkt dat ik vreemd aangekeken wordt als ik alleen naar de bioscoop ga, wat ik toch regelmatig doe als ik voor mijn werk in een andere stad zit.

Wat me wel opvalt is dat het in andere landen gebruikelijker is om gewoon een filmpje te pakken i.p.v het als een avondje uit te zien.
  Boks-Chick maandag 12 maart 2007 @ 13:02:12 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_47187183
Ik ga regelmatig alleen naar de film, en loop nooit tegen de door TS genoemde dingen aan. Ik koop gewoon een kaartje, krijg geen commentaar, ik ga gewoon naar de 'kaartjesscheurder/ster' en die laat mij zonder commentaar door nadat het verplichte scheurritueel heeft plaatsgevonden.

No problemo's hier. En we hebben het hier over Den Haag, meest bezochte bioscoop is het oude tuschinski naast de mac (die het meest) en soms de pathe op Scheveningen.(minder vaak, want ik heb een pleuris hekel aan pauze tijdens de film)

binnenkort is de nieuwe megabios in het centrum klaar. ben wel benieuwd, ga die dan snel checken.
lolwut
pi_47187259
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:58 schreef MadMarine het volgende:
schijnbaar is alleen uitgaan in het algemeen gewoon keihard not-done.
niemand kijkt je raar (hoogstens geërgerd) aan als je met een club bezopen schreeuwende mensen over straat rolt, maar als je in je ééntje een biertje besteld... ho maar
Ik denk dat dat je gewoon in je hoofd zit? Ik ga niet vaak alleen uit, heel af en toe en dan is er niks aan de hand. Maar goed, je bent ook wel contactgestoord als je niet tijdens het uitgaan wat bekende of vrienden maakt, als je ze al niet tegenkomt. Dus niks mis mee lijkt mij.
  maandag 12 maart 2007 @ 13:06:36 #15
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_47187325
Het verschilt ook per genre. Naar een comedy in je eentje gaan is opvallender dan dat in je eentje naar een documentaire of dramafilm gaat.
pi_47187344
Ik ben trouwens ook één keer alleen naar de bios geweest, moest een filmverslag schrijven, ik was de enige in die hele zaal, ik dacht chillen! Maar nee, kwam er nog zon vrouw aan die ook in haar eentje was. Ging ze pal naast me zitten, niks mis mee, deed ze haar schoenen uit Dikke kankerlucht, vroeg ik of ze die pantoffels niet even aan kon doen omdat het nogal misselijke geur was, zweet en geitenwollensokken. Maar dat deed ze niet, toen had ik mijn beker cola maar over die poten gedonderd en gesplit.

Als je in deze omschrijving valt snap ik wel waarom mensen je raar aankeken.
pi_47187428
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:07 schreef honderd het volgende:
Ik ben trouwens ook één keer alleen naar de bios geweest, moest een filmverslag schrijven, ik was de enige in die hele zaal, ik dacht chillen! Maar nee, kwam er nog zon vrouw aan die ook in haar eentje was. Ging ze pal naast me zitten, niks mis mee, deed ze haar schoenen uit Dikke kankerlucht, vroeg ik of ze die pantoffels niet even aan kon doen omdat het nogal misselijke geur was, zweet en geitenwollensokken. Maar dat deed ze niet, toen had ik mijn beker cola maar over die poten gedonderd en gesplit.

Als je in deze omschrijving valt snap ik wel waarom mensen je raar aankeken.
Daar lijk ik niet bepaald op.

(Dat wat jij beschrijft is inderdaad erg raar.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2007 13:11:01 ]
  maandag 12 maart 2007 @ 13:11:33 #18
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47187486
ik moet zeggen dat ik voordat ik mijn huidige vriendin ontmoette met regelmaat alleen in de bioscoop zat.

zou het ook nog verschil maken of je man of vrouw bent?
Neerkomen wel!
  maandag 12 maart 2007 @ 13:17:20 #19
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_47187677
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:11 schreef Freeflyer het volgende:
ik moet zeggen dat ik voordat ik mijn huidige vriendin ontmoette met regelmaat alleen in de bioscoop zat.

zou het ook nog verschil maken of je man of vrouw bent?
Ik denk het niet. Ik denk dat je uiterlijk wel een rol speelt. Een aantrekkelijk iemand die in zijn eentje uit gaat is opvallend.

Misschien gaat dit ook voor TS op
pi_47188229
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:02 schreef BrandX het volgende:
Ik ga regelmatig alleen naar de film, en loop nooit tegen de door TS genoemde dingen aan. Ik koop gewoon een kaartje, krijg geen commentaar, ik ga gewoon naar de 'kaartjesscheurder/ster' en die laat mij zonder commentaar door nadat het verplichte scheurritueel heeft plaatsgevonden.

No problemo's hier. En we hebben het hier over Den Haag, meest bezochte bioscoop is het oude tuschinski naast de mac (die het meest) en soms de pathe op Scheveningen.(minder vaak, want ik heb een pleuris hekel aan pauze tijdens de film)

binnenkort is de nieuwe megabios in het centrum klaar. ben wel benieuwd, ga die dan snel checken.
Nou dat duurt nog wel een jaar hoor
Stem hier:
De term EUROCENT
pi_47188853
Zo vervelend is dat!! Ook als je lekker op een terrasje gaat zitten, eerst degene die je drankje komt vragen, dan degene die het drankje komt brengen, en dan binnen een kwartier minstens een of ander persoon, altijd een man, "wacht je op iemand, ben je alleen" kwispeldekwispel, en voor je het weet schuiven ze ongevraagd aan en als je dan gewoon zegt dat je niet op zoek bent naar gezelschap ben je arrogant en asociaal, ik wil gewoon in mn eentje een boek lezen in het zonnetje met een sapje, kan toch
  maandag 12 maart 2007 @ 13:53:20 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47188975
Ik ging en ga bijna altijd alleen naar de bioscoop en ben nooit raar benaderd, raar aangekeken of wat dan ook. Geen problemen hoor (niet in Alkmaar, Amsterdam, Zwolle, Antwerpen, Heerhugwaard, de Belgische kust...)

Volgens mij ligt het meer aan TS zelf.

Oja, ik ben vrouw en zie er nog leuk uit ook.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_47189800
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar als je dat lekker rustig vind moet je het vooral doen toch? Ik ken ook iemand die zo'n pathe unlimited pas heeft en ook in haar eentje gaat, ze is ook aantrekkelijk en heeft genoeg vrienden , maar vind alleen gaan ook beter. Ik zie ook genoeg mensen alleen zitten vaak hoor, terwijl ik toch altijd naar een grote bios ga (Pathe de Munt in Amsterdam).
  maandag 12 maart 2007 @ 14:17:05 #24
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_47189844
Ik ga meestal ook in m'n eentje naar het filmhuis. Lekker chill kijken en dat is het.
Als ik wil ouwehoeren met vrienden ga ik wel naar de kroeg ofzo.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Boks-Chick maandag 12 maart 2007 @ 14:17:36 #25
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_47189859
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:35 schreef Trizzle het volgende:

[..]

Nou dat duurt nog wel een jaar hoor
naar wat ik begreep zou de bioscoop eind van de zomer uiterlijk open zijn. Het gebeuren er om heen later.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')