Ja, dat klopt. Je moet het wel een beetje plannen op dat community college, zodat je de vakken neemt die een goede voorbereiding vormen op de university.quote:Klopt het dat ik dan dat 2 jaar kan doen en dan na die 2 jaar naar een universiteit (bvb http://www.ef.com/master/(...)/schools/CA_csun.asp ) kan gaan om daar nog 2 jaar studeren en zo mijn bachelor in computer science kan halen?
Nee, dat kan niet. Die site zegt het al: 18 month associate's degree program offered. Een Associate Degree is een soort halve bachelor. Je hebt er in de praktijk niet zoveel aan. In Nederland zal het ook niemand wat zeggen. Maar je kunt natuurlijk gewoon voor de ervaring gaan en dan heb je na 18 maanden tenminste iets in je handen.quote:Of kan ik op die community college gewoon 4 jaar opleiding doen en daar mijn bachelor in computer science halen?
Ik heb de indruk dat hij/zij voor de ervaring in de VS wil studeren. Verder zou ik erg oppassen met die online colleges. De diploma's die ze daar uitdelen, maken weinig indruk op de arbeidsmarkt. De opleidingen zijn wel geaccrediteerd maar het is allemaal erg minimaal. Voor de leerervaring zou ik het zeker niet doen. De student wordt meer als betalende klant gezien; zelfs als je puinwerk inlevert, krijg je nog wel een voldoende.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:43 schreef OreO het volgende:
www.devry.com
Kan je het online halen of op school daar.
van online weet ik dat je het in 2 jaar ongeveer al kan halen.
Een associate degree in de VS staat ongeveer gelijk aan een MBO diploma, mensen lijken hier in Nederland echter te denken dat dat een soort HBO is ofzo. Dat is het dus NIET. Het is absoluut niet te vergelijken met HBO in Nederland of een Undergraduate degree in de VSquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:47 schreef Staafje het volgende:
Een associate degree bestaat hier ook, sinds 2006. Deze duren ook twee jaar en zijn inderdaad een soort halve bachelors. Als je je AD haalt, kan je gelijk instromen in een bachelor opleiding.
Daar ben ik het niet mee eens. Associate degree's kan je alleen volgen op een hbo-instelling en niet op het mbo. Daarnaast mag je na het afronden van je associate degree instromen in het 3e jaar van de bacheloropleiding. Daarmee komt het bij mij wel over dat een associate degree gelijk staat aan de eerste twee jaar van een hbo-bachelor, alleen dat je tussendoor nog een getuigschrift behaald.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:04 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Een associate degree in de VS staat ongeveer gelijk aan een MBO diploma, mensen lijken hier in Nederland echter te denken dat dat een soort HBO is ofzo. Dat is het dus NIET. Het is absoluut niet te vergelijken met HBO in Nederland of een Undergraduate degree in de VS
Je zegt het zelf, een Associate degree is dus absoluut niet vergelijkbaar met een HBO opleiding in Nederland. (Er zijn geen HBO's en MBO's in de VS trouwens) Je zult na zo'n twee-jarige opleiding hier in Nederland echt niet fatsoenlijk aan de bak komen. In de VS ook niet trouwens. Heb ook even nagezocht wat je zei over instromen, iemand met een associate degree kan vrijstelling krijgen voor vakken van de bachelor, maar zeker niet instromen in het derde jaar.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:08 schreef Staafje het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Associate degree's kan je alleen volgen op een hbo-instelling en niet op het mbo. Daarnaast mag je na het afronden van je associate degree instromen in het 3e jaar van de bacheloropleiding. Daarmee komt het bij mij wel over dat een associate degree gelijk staat aan de eerste twee jaar van een hbo-bachelor, alleen dat je tussendoor nog een getuigschrift behaald.
AD is gewoon een halve bachelor en na het behalen mag je gewoon de titel assiocates degree of business administration of bijvoorbeeld communication voeren. AD is alleen geen opleiding maar een programma, maar is wel degelijk van hbo-niveau. Je mag jezelf alleen geen bachelor noemen of professional.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, een Associate degree is dus absoluut niet vergelijkbaar met een HBO opleiding in Nederland. (Er zijn geen HBO's en MBO's in de VS trouwens) Je zult na zo'n twee-jarige opleiding hier in Nederland echt niet fatsoenlijk aan de bak komen. In de VS ook niet trouwens. Heb ook even nagezocht wat je zei over instromen, iemand met een associate degree kan vrijstelling krijgen voor vakken van de bachelor, maar zeker niet instromen in het derde jaar.
Daarbij, zoals net al werd aangegeven, naam zegt meer in de VS dan wat voor degree ze je geven. Er zijn genoeg universiteiten in de VS slechter dan een gemiddelde hbo instelling in Nederland.
Dat zijn geen banen die ik echt goed zou noemen, eerder mbo niveau. Associate degrees zijn veel algemener dan bachelors. Veel bachelors in de VS staan ongeveer gelijk aan hbo in nederland dus associate degrees absoluut niet. Dat is helemaal niet erg, maar je moet het niet mooier gaan maken dan het is. Als jij een opleiding wil doen die (minstens) gelijkwaardig is aan HBO in Nederland dan moet je gewoon een bachelor gaan doen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:57 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
AD is gewoon een halve bachelor en na het behalen mag je gewoon de titel assiocates degree of business administration of bijvoorbeeld communication voeren. AD is alleen geen opleiding maar een programma, maar is wel degelijk van hbo-niveau. Je mag jezelf alleen geen bachelor noemen of professional.
Niet fatsoenlijk aan de bak is ook onzin. Ken een meisje die heeft AD gedaan en kreeg een baan bij een uitzendbureau, na een half jaar werd ze gepromoveerd tot vestigingsmanager met haar werkervaring en AD. Ik ken ook een jongen die heeft AD small business en is inmiddels bedrijfsleider van een groot fietsenhandel in de retail.
Maar goed, uiteraard is het nog altijd beter om na je AD alsnog door te gaan voor je bachelor.
Heb je de TT uberhaupt gelezen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:03 schreef Leonidas82 het volgende:
Associate degree
Deze nieuwe opleidingsvorm duurt twee jaar en bestaat uit onderdelen van de bachelor-opleiding Bedrijfskundige Informatica. U hoeft dus geen vier jaar te studeren, maar heeft wel nèt dat beetje extra kennis en ervaring om een brug te slaan tussen ICT en bedrijfskunde. Als u na de Ad nog twee jaar doorstudeert, ontvangt u het bachelors-diploma Bedrijfskundige Informatica.
Bron: nhl.nl (noordelijke hogeschool leeuwarden)
Je kunt met je AD wel degelijk direct instromen in het 3e jaar van de bachelor en dat geldt ook voor de AD's bij hanzehogeschool Groningen. Jongen je kletst maar wat iig, je hebt er helemaal geen verstand van. Leer eerst eens fatsoenlijk ons onderwijssysteem kennen!
Ik had het over in de VS!quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:11 schreef Leonidas82 het volgende:
ja die heb ik gelezen en ik las ook dat jij aangaf dat AD's niet het 3e jaar van een bachelor kunnen instromen, maar alleen vrijstellingen krijgen. Dat is dus onjuiste informatie (zie bron).
Dan zie ik niet waar we het oneens zijnquote:Het ach, de community college's in de VS halen het HBO-niveau in NL bij lange na niet. Het HBO in de VS (community college is te vergelijken met een MBO+ hier). Mensen die in Amerika studeren denken dat ze het vaak voor elkaar hebben maar je kunt nog altijd beter je master of bachelor in Europa halen (Finland, Duitsland, Oostenrijk, Nederland) dan in de state.
Ik doe zelf trouwens bachelor, maar ik ken mensen die AD doen, de stof die zijn behandeld krijgen verschilt nauwelijks met een bachelor. Dus het niveau is hetzelfde. Het enige verschil is dat ze daarnaast stage's moeten lopen dus vaak hebben ze het ook nog drukker dan de bachelor!
Waarom ?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:11 schreef Leonidas82 het volgende:
Mensen die in Amerika studeren denken dat ze het vaak voor elkaar hebben maar je kunt nog altijd beter je master of bachelor in Europa halen (Finland, Duitsland, Oostenrijk, Nederland) dan in de state.
Gemiddeld gezien is dat waar. De variatie is in de VS echter groter. De slechte universiteiten zijn veel slechter dan de Nederlandse, maar de betere universiteiten zijn beter. Als je een kans hebt om te studeren aan een Ivy League University of NYU, UC Berkeley, Stanford, MIT, Chicago (en nog een handje vol) dan zou ik die niet laten liggen. Het is ook een keuze om je blik te verruimen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:25 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien ligt de kwaliteit in Nederland zeker hoger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |