abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47264206
je kunt op valtaf.nl buiten calorieen ook aangeven hoeveel je beweegt

erg handy.. want in een mooi grafiekje kan je precies zien wat heoveel je te veel binnengekregen hebt
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:06:40 #52
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47264437
^^

Meten = Weten

Geen stress wat je wel of niet mag eten: gewoon KIJKEN wat je wel of niet mag eten doordat je het zelf hebt bijgehouden. Dan zie je dat die pudding eigenlijk helemaal niet erg is op een dag waar je nog niet zoveel hebt gegeten. En dan zie je dat een dagje 300kcal meer niet leidt tot 3kg gewichtstoename

Etc.

Niks geen Sonja Bakker-regime waar tot op de letter staat wat je hoe laat moet eten, dat kun je zelf wel bedenken En als je het allemaal opschrijft, zie je ook hoeveel je eet, en hoeveel energie je dat geeft.

Lekker, pudding
Confidence through competence
pi_47264867
mja ik heb zin in een sundae ijsje

maar net al heerlij in de zon gelunched.. dus vind het wel weer ffies mooi
daarbij.. hebben ze geen sundae ijsjes op kantoor

maar meten is nice

ben begonnen met gewoon neits aanpassen.. maar wel even goed invullen
dan schrik je van sommige dingen.. zowel positief als negatieef
en omdat je "meteen" invult wat je eet word je al meteen heel veel bewuster van wat je eet

ik ben bijv. vrij rap gestopt met kaas eten
althans.. ik at vroeger enkel brood met kaas.. nu wissel ik dat veel meer af met vleeswaren en zelfs jam of pindakaas
qua "inhoud" maakt het weinig uit of je pindakaas of kaas of jam neemt namelijk

en sommige dingen waarvan je denkt dat ze heel calorierijk zijn vallen ineens erg mee

vanzelf.. pas je je "dieet" aan.

en de beweging.. tja dat zal je toch echt zelf moeten doen
maar probeer het zo te plannen dat je geen excuses hebt om het niet te doen
bijv. fietsen naar school/werk/supermarkt
of neem wat vaker de trap ipv de lift
hele kleine dingetjes.. die best helpen als je het regelmatig doet
jobensaskia.nl
pi_47266437
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:57 schreef Stereotomy het volgende:

Ga niet op een 1200 kcal crash dieet, want dan verbrand je je spieren mee, en dat is juist wat je NIET wil. Hoe meer spieren je verbrandt, hoe minder spieren overblijven om energie te verbranden. Dat is dan ook de reden voor het jojo-effect.
Dit dringt vaak niet tot mensen die op een streng dieet zijn door, dus ik quote het nog maar een keer.

Laagenergetisch dieet (onder de 1200 kcal per dag, zoals dagelijks bij bijv. Sonja Bakker dieet):
- lichaam verbrandt spierweefsel
- voor dezelfde hoeveelheid energie moet het lichaam meer gram spierweefsel dan vetweefsel verbranden
- spierweefsel bevat meer water dan vetweefsel
Netto resultaat: van crashdiëten val je véél meer af dan van langzaam lijnen. Dat maakt het zo aantrekkelijk en dat is de reden dat mensen er steeds weer intrappen.

Jammer dat het allemaal nuttig weefsel is en je basaalmetabolisme omlaag gaat. Resultaat: veel moeite hebben om op gewicht te blijven en nooit meer normaal kunnen eten omdat je veel sneller zult aankomen.

Oplossing: langzaam afvallen met een kleine reductie in energie en spieren trainen (krachtsport bijv.).

En dan kan je ook wel een toetje waarin melk is verwerkt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:12:24 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47266724
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit dringt vaak niet tot mensen die op een streng dieet zijn door, dus ik quote het nog maar een keer.

Laagenergetisch dieet (onder de 1200 kcal per dag, zoals dagelijks bij bijv. Sonja Bakker dieet):
- lichaam verbrandt spierweefsel
- voor dezelfde hoeveelheid energie moet het lichaam meer gram spierweefsel dan vetweefsel verbranden
- spierweefsel bevat meer water dan vetweefsel
Netto resultaat: van crashdiëten val je véél meer af dan van langzaam lijnen. Dat maakt het zo aantrekkelijk en dat is de reden dat mensen er steeds weer intrappen.

Jammer dat het allemaal nuttig weefsel is en je basaalmetabolisme omlaag gaat. Resultaat: veel moeite hebben om op gewicht te blijven en nooit meer normaal kunnen eten omdat je veel sneller zult aankomen.

Oplossing: langzaam afvallen met een kleine reductie in energie en spieren trainen (krachtsport bijv.).

En dan kan je ook wel een toetje waarin melk is verwerkt
Tja
Maar gewoon eten en bv Suikers en alcohol wat mijden, en veel meer bewegen is natuurlijk lang zo intressant niet als de laatste dieetmode te volgen. Verder val je daar niet snel veel van af, dus "het werkt niet"
Toch volgen deze dieetjunkies jaren en jaren het ene trendy dieet na het andere en wordt er door de dieetindustrie iedere keer wat nieuws op de markt gegooit. Laten we wel zijn, aan een nieuw dieet en nieuwe dieetkost valt veel, zeer veel te verdienen. Het is een ware industrie die zeer geolied werkt en die geen belang heeft bij een echt werkende en simpele oplossing die niet alleen slank maakt, maar ook slank houd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47266902
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:

Het is een ware industrie die zeer geolied werkt en die geen belang heeft bij een echt werkende en simpele oplossing die niet alleen slank maakt, maar ook slank houd.
Er valt domweg niet veel te verdienen met het advies minder te snoepen, gezond te eten (gevarieerd met veel groente en fruit), op te passen met suikers en meer te bewegen. Daar wordt niemand rijker van. Nou ja, misschien de groenteboer
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47266929
tja het is natuurlijk veel gezelliger om op werk met de hele afdeling te lunchen met komkommers......

doet u mij dan toch maar lekker op bankje aan het water gewoon een bammetje

daarbij willekeurig hoe goed je dieet is.. als je je daarna weer ouderwets volstouwt..
hoeft die fabrikant niet eens zn "best" te doen om te zorgen dat je vanzelf weer aankomt nadat je stopt met hun produkt.

"elk pondje gaat door het mondje" is een nare opmerking maar toch wel waar.
voor sommige mensen meer dan anderen... lees: snelle/langzame stofwisseling danwel medicijnen of een ander excuus.. het komt ook dan gewoon niet aanwaaien.
natuurlijk maakt het verschil.. maar je eet het wel zelf uiteindelijk.
dus zal je het zelf ook op moeten lossen.
al dan niet met hulp.. maar uiteindelijk doe je het ZELF

mijn moeder volgt ook altijd verschillende dieeten en kwam bij mij al vragen of ik SB wat vond
sinds ik 20kg afviel ben ik kennelijk "dieetkenner"
en komt ze regelmatig bij mij vragen wat ik er van vind
ze krijgt altijd hetzelfde antwoord
en toch komt ze steeds weer met een nieuw dieet dat verrassend genoeg vaak ook gewoon nog eens niet werkt
of ze valt 2/3 kg af.. en moet daarvoor weken hongeren.

ben zelf fervent tegenstander van hongeren
maar dat krijg ik er bij haar gewoon niet in.
ondanks dat ik kennelijk de "dieetgoeroe" van de familie ben

toch wel grappig hoe mensen graag je advies wi llen maar ondertussen weigeren het op te volgen
ze is namelijk echt de enige niet
jobensaskia.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')