abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 maart 2007 @ 14:26:19 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47153902
quote:
Hongaren willen geen Pireziërs

Pirez is geen land en Pireziërs bestaan niet. Toch is een meerderheid van de Hongaren tegen de komst van asielzoekende Pireziërs.
Dat blijkt uit een opiniepeiling van het Hongaarse Tarki Instituut, dat onderzoek deed naar xenofobie in Hongarije. Het Hongaarse blad Népszabadság meldde dinsdag de resultaten. Volgens het instituut vindt 27 procent van de Hongaren dat geen enkele asielzoeker toegang tot Hongarije moet krijgen, ongeacht zijn herkomst en ongeacht de reden van zijn asielaanvraag. Zes procent wil juist alle asielzoekers toelaten. Het percentage Hongaren dat vindt dat immigranten een negatieve invloed uitoefenen op de eigen samenleving, is een van de grootste in Europa: alleen in Tsjechië en Oostenrijk is het hoger.

Vooral de komst van Arabieren, Chinezen, Russen en Roemenen wordt afgewezen. Om te onderzoeken hoe de Hongaren staan tegenover de komst van mensen van wie ze absoluut niets weten (en tegen wie ze niets kunnen hebben), introduceerden de sociologen van het Tarki Instituut een etnische groep die niet bestaat, de Pireziërs, en onderzochten ze of zij welkom zijn. Het antwoord is nee. En de afkeer van Pireziërs groeit. In februari vorig jaar vond 59 procent van de ondervraagden dat asielzoekers uit Pirez in Hongarije niet welkom zijn. Nu is dat 68 procent.

De afkeer van Pirezische asielzoekers kan geen rationele oorsprong hebben; ze bestaan immers niet. Betekent dat dat persoonlijke ervaringen niets van doen hebben met xenofobie? De onderzoekers van het Tarki Instituut willen die vraag niet beantwoorden. Wel hebben ze onderzoek gedaan naar standpunten jegens homoseksuelen en Roma (zigeuners). Uit dat onderzoek bleek dat persoonlijke ervaringen met Roma de vooroordelen tegen hen niet duidelijk verminderen. Dat blijkt anders te liggen bij homo's en asielzoekers: Hongaren met homoseksuelen en asielzoekers in hun kennissenkring, zijn aanzienlijk toleranter dan Hongaren zonder zulke kennissen.
Bron: google cache / standaard.be
Filmpje ervan op NOS headlines
De tekst is hetzelfde als in de NRC-next van 9 maart, pagina 6.
www.tarki.hu/en

Ja, die Pireziërs bestaan dus niet. Maar in Hongarije hebben ze er een hekel aan. Interessant.

Wat denkt men van de Pireziërs in Nederland?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_47154086
"Ik heb niks tegen Pireziërs, ik heb iets tegen de uitwassen van de Pireziërs".
  zondag 11 maart 2007 @ 14:34:09 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47154183
De Tsunami van Pireziëring is een bedreiging voor ons land

Ik vrees dat een vergelijkbaar onderzoek in Nederland dezelde resultaten zou laten zien. Opvallend trouwens dat de afkeer tegen Pireziërs toeneemt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47154923
Pirezië maakt meer kapot dan je lief is.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_47155102
Die Pireziërs willen gewoon niet integreren.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_47155171
Mijn zusje is aangerand door een Pireziër...dat vertelde ze mijzelf toen ik haar vroeg hoe dat zaad in haar ondergoed kwam. Alle Pireziërs moeten dood!!
pi_47155442
Pirezïers
Jawel!
  zondag 11 maart 2007 @ 15:21:22 #8
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 11 maart 2007 @ 15:22:48 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47156127
jezus.. kan die achterlijke kleding niet gewoon verboden worden?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47156221
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:22 schreef teamlead het volgende:
jezus.. kan die achterlijke kleding niet gewoon verboden worden?
Gewoon die Pireziërs het land uitzetten. Allemaal deporteren die hap!!
pi_47156332
Ze mogen allemaal bij me komen logeren.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_47156385
Heel normaal dat ze zo reageren hoor, want de meesten hebben significant bezien wel eens negatieve ervaringen gehad met Arabisch klinkende volkoren.

Hoezo xenofobie?

[ Bericht 0% gewijzigd door ConQuestator op 11-03-2007 20:35:58 ]
  zondag 11 maart 2007 @ 15:32:09 #13
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_47156458
Toch heeft men in Hongarije een grotere hekel aan Zigeuners en Arabieren en twee landen die ik niet kan lezen (roemenen en chinezen?), dan aan Pireziers:
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_47156787
Orosz zijn russen.
En Kinai Chinezen
http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%ADnai_nyelv
  zondag 11 maart 2007 @ 16:05:37 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_47157765
quote:
Wel hebben ze onderzoek gedaan naar standpunten jegens homoseksuelen en Roma (zigeuners). Uit dat onderzoek bleek dat persoonlijke ervaringen met Roma de vooroordelen tegen hen niet duidelijk verminderen. Dat blijkt anders te liggen bij homo's en asielzoekers: Hongaren met homoseksuelen en asielzoekers in hun kennissenkring, zijn aanzienlijk toleranter dan Hongaren zonder zulke kennissen.
Dit stukje vond ik wel interessant ook.. bij de Roma liggen de vooroordelen dus heel dicht bij de oordelen, en bij homosexuelen en asielzoekers niet.

Deed me denken aan een vriend die in Marokko op vakantie geweest was. Die dacht na afloop.. hmm daar zijn ze hetzelfde als hier.. was er niet geheel positief over..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 11 maart 2007 @ 16:23:37 #16
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_47158517
joyridin' with police cars
pi_47159238
quote:

Hat gaat hard
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 11 maart 2007 @ 17:36:40 #18
166273 Consigliere
Welke kleur traktor hedde gij?
pi_47160871
wat een lol!
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
  zondag 11 maart 2007 @ 17:51:17 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_47161309
Het zijn die hangpireziers die het verpesten voor de grote massa.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_47164130
Xenofobie heeft zijn grond in: "Wat ik niet in hen terug kan vinden over mezelf, dat moet ik niet

i.p.v: "Wat ik van mijzelf in hen terug kan vinden, dat moet ik niet."
pi_47167146
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:30 schreef ConQuestator het volgende:
Heel normaal dat ze zo reageren hoor, want de meesten hebben significant bezien wel eens negatieve ervaringen gehad met Arabisch klinkende volkoren.

Hoezo xenofobie?
pi_47167309
"Arabisch klinkende volkoren" ? Kerel
pi_47167329
Altijd die groepen Pireziërs in de metro, met een blikkerige weergave van 50 Cent vanuit hun gebrekkige mobiele telefoons...
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47167381
Maar goed, Hongarije is nu ook niet het meest ontwikkelde land in de EU, de huidige regering is al tekenend.
pi_47168101
Ik wil ooit nog eens emigreren naar Pirez
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')