quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:27 schreef _Dizzy_ het volgende:zijn er meer mensen die dit probleem blijken te hebben of ben ik de enige.....
Ik heb een beetje soortgelijke klachten; slaap vanaf begin december slecht of niet; op het werk ging het goed; thuis moe en sjachrijnig. Pas half januari naar de huisarts, die concludeerde toch een oververmoeidheid als gevolg van slecht slapen; een oorzaak voor het slechte slapen had ik ook niet. Ik ben 2 weken thuis gebleven, kreeg slaappillen (Temazepam werkte niet, Zopiclon wel). Ik durf het niet elke nacht te nemen voor het verslavingsrisico. Hierna nog een maand halve dagen gewerkt en een vakantie erachteraan. Nu werk ik weer 3 dagen volledig; maar eht slapen wil nog neit geweldig. mijn vermoeidheid ben ik kwijt; ik probeer zelf in slaap te vallen en lukt dat echt niet, neem ik na anderhalf uur of zo toch een 1/2 tablet Zopiclon.
Nu moet ik goed op mezelf letten dat de vermoeidheid hanteerbaar blijft. wat ik zelf al deed was 's avodns geen cafeine (cola, koffie ed), wel rustgevende thee, verder een CD met ontspanningoefeningen besteld (maar nog te weinig uitgeprobeerd). Het is toch een kwestie van ontspannen. het lijkt vaak of ik bijna inslaap, maar net niet tot de slaap kom (lijkt of ik net op het randje blijf hangen). Als ik lig te piekeren, schijf ik die dingen op en dan kan ik het wel loslaten.
Tips heb ik dus niet, alleen herkenning.