Nu maar hopen dat dat werktquote:Op zondag 11 maart 2007 03:05 schreef _Dizzy_ het volgende:
ja lukte dat maar, lig al in bed met een laptop..
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 11 maart 2007 03:03 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Misschien moet je niet vanachter je pc meteen naar bed gaan.
Lees nog even een stukje in een boek of kijk nog even tv.
jaquote:Op zondag 11 maart 2007 03:08 schreef _Dizzy_ het volgende:
ik bedoel zodra ik de laptop wegleg en ik lig 5 min met men ogen dicht ben ik weer wakker
Probeer het eens erger kan het niet wordenquote:Op zondag 11 maart 2007 03:07 schreef _Dizzy_ het volgende:
ik geloof het niet, probeer het al dagen
quote:Deze adviezen bevorderen een goede slaap.
Dag-en-nachtritme:
Probeer op geregelde tijden naar bed te gaan, ook in het weekend.
Ga 's avonds naar bed als u zich slaperig voelt, laat dit moment niet voorbij gaan.
Gebruik de slaapkamer alleen om te slapen en niet om er televisie te kijken of te lezen.
Vermijd te lang wakker liggen in bed; ga dan naar een andere kamer om iets ontspannends te doen.
Sta 's ochtends op een vaste tijd op, ook in het weekend en ook na weinig uren te hebben geslapen.
Vermijd dutjes de laatste drie uur voor het slapen gaan.
Vermijd een te actieve avondbesteding en zorg voor een periode van ontspanning voor het slapen gaan (bv. een bad of een ander ritueel waarmee de avond wordt afgesloten).
Omgeving:
Zorg voor een goede kwaliteit matras en hoofdkussen, voldoende geluidsisolatie, een goed geventileerde ruimte en juiste temperatuur van het slaapvertrek.
Streef naar vermindering van psychosociale stressfactoren.
Draai de wekker om, omdat het zien van de tijd alleen maar onrust geeft.
Voedingsgewoonten:
Ga niet te laat en/of te veel eten.
Vermijd nicotine en het drinken van koffie, thee, cola, cacao vanaf 6 uur voor het slapen gaan. Gebruik geen alcoholbevattende drank als 'slaapmutsje'.
Lichaamsbeweging:
Zorg voor regelmatige lichaamsbeweging bv. drie tot vijfmaal per week gedurende een kwartier tot een uur. Dit heeft een gunstige invloed op spanning en stress.
Vermijd intensieve lichaamsbeweging vlak voor het slapen gaan vanwege het activerende effect. Sporten vroeg in de avond kan juist een gunstig effect hebben.
En volgens mij blijf je in deze tip hangen:quote:Op zondag 11 maart 2007 03:14 schreef _Dizzy_ het volgende:
nou ik heb geen wekker haha dus die werkt niet, ik kan er nu ook moeilijk weer uit om een rondje te gaan lopen of iets te gaan doen, er slapen meerdere mensen in huis..
quote:Vermijd te lang wakker liggen in bed; ga dan naar een andere kamer om iets ontspannends te doen.
Een medicijn tegen angst en spanningenquote:Op zondag 11 maart 2007 03:18 schreef _Dizzy_ het volgende:
en dat is... :s
Tja, das ook erg persoonlijk.quote:Op zondag 11 maart 2007 03:11 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Wat wel eens helpt bij mij is radio zachtjes aan en dan luisteren
Dit is trouwens ook een goeie.. Zeker als je heel weinig slaapt heb je af en toe van die "inkakmomentjes"... Die moet je absoluut pakken inderdaad, als ik zo'n momentje mis dan kan het daarna al weer snel 1 tot 2 uur duren voor ik nog een kans krijg!quote:Op zondag 11 maart 2007 03:11 schreef Isabeau het volgende:
[..] Ga 's avonds naar bed als u zich slaperig voelt, laat dit moment niet voorbij gaan.
Elk medicijn heeft nare bijwerkingen, maar de kans op nare bijwerkingen is niet zo groot bij milde slaapmiddelen. Hoe hoger de dosering en hoe langer de werking, hoe groter de kans op bijwerkingen. Bij maximaal 1-2 weken gebruik van temazepam komen nauwelijks bijwekingen voor, behalve dan vaak een toegenomen sufheid overdag.quote:Op zondag 11 maart 2007 03:24 schreef _Dizzy_ het volgende:
zitten daar nara bijwerkingen aan isa?
Van de arts mocht ik zolang het nodig was, maar na 5 dagen merkte ik al dat mijn ritme was hersteld, ik werd vanzelf slaperig, lag nog wel even wakker af en toe snachts (ook van de operatie pijn) maar ik was wel rustig, toen heb ik nog twee dagen een halfje genomen en heb ik niet meer gevraagd. Nu slaap ik weer okquote:Op zondag 11 maart 2007 03:25 schreef _Dizzy_ het volgende:
hoe lang slikte je het soylent?
quote:Bijwerkingen
Vooral in het begin van de behandeling slaperigheid overdag, afvlakking van het gevoel, verminderde waakzaamheid, spierzwakte, duizeligheid, verwarring, moeheid en dubbelzien. Soms maag-darmstoornissen, opwekking van de eetlust en gewichtstoename, verminderde libido en huidreacties. Anterograde amnesie kan enkele uren na inname optreden. Manifest worden van een onopgemerkte depressie. Vooral bij kinderen en ouderen kunnen zich paradoxale reacties met acute opwinding, verwarring en verandering van de psychische toestand voordoen. Gebruik van benzodiazepinen kan leiden tot fysieke afhankelijkheid; bij staken van de behandeling kunnen onthoudings- of rebound-verschijnselen optreden. Psychische afhankelijkheid kan optreden; misbruik is beschreven bij mensen die neigen tot misbruik van meerdere psychotrope stoffen ('polydrug abusers').
Interacties
Alcohol en andere centraal dempende stoffen versterken het centrale effect van benzodiazepinen. De euforie en daardoor de psychische afhankelijkheid van opioïden kan worden versterkt.
Waarschuwingen en voorzorgen
Het gebruik kan leiden tot verminderd reactie- en concentratievermogen. Vele dagelijkse bezigheden (bv. autorijden) kunnen daarvan hinder ondervinden. Bij onvoldoende slaapduur is dit risico groter. Indien minder dan 7-8 uur beschikbaar is om te slapen en bij hogere doseringen is de kans op anterograde amnesie groter. Amnestische effecten kunnen gepaard gaan met onaangepast gedrag. Het risico van afhankelijkheid neemt toe bij hogere doseringen, een langere gebruiksduur en bij alcohol- en/of drugmisbruik in de anamnese. Bij herhaald gebruik gedurende enkele weken kan het hypnotisch effect van benzodiazepinen minder worden (tolerantie). In verband met de risico's van afhankelijkheid, tolerantie en centrale bijwerkingen dient het gebruik te worden beperkt tot bij voorkeur enkele dagen tot 2 weken en maximaal (incl. uitsluipen) 4 weken. Om mogelijke onthoudings- en/of rebound-verschijnselen te voorkomen, dient men bij staken van de behandeling de dosering geleidelijk te verminderen. Er zijn aanwijzingen dat bij benzodiazepinen met een korte werkingsduur reeds binnen het doseringsinterval onthoudingsverschijnselen kunnen optreden, m.n. bij hoge doseringen. Benzodiazepinen niet toepassen bij kinderen. Terughoudendheid is geboden bij alcohol- en/of drugmisbruik in de anamnese.
zit al aan de primperan en de esopral, kan het daar aan ligeen touwens?quote:Op zondag 11 maart 2007 03:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hijs flink wat bier weg, dan slaap ik altijd als een roos.
Van primperan word je eerder slaperigquote:Op zondag 11 maart 2007 03:32 schreef _Dizzy_ het volgende:
zit al aan de primperan en de esopral, kan het daar aan ligeen touwens?
ben jij zuster ofzo, je weet zoveelquote:Op zondag 11 maart 2007 03:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van primperan word je eerder slaperigesomeprazol heeft meestal geen effect op je slaap.
En als je al maagklachten hebt dan zou ik het alcoholadvies maar even negeren![]()
ai, nu weer helemaal genezen? ik heb net een kaakoperatie achter de rug... kan mijn mond nog niet open doenquote:
Ik loop nog als een oude vent en ze hebben de operatiewond opengelaten vanwege de infectie, heel weird is dat, maar 't gaat goedkomen! Kaakoperatie klinkt ook heftig.. Sterkte ermee en hopelijk toch welterustenquote:Op zondag 11 maart 2007 03:37 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
ai, nu weer helemaal genezen? ik heb net een kaakoperatie achter de rug... kan mijn mond nog niet open doen
Nee, ik ben geen zusterquote:Op zondag 11 maart 2007 03:37 schreef _Dizzy_ het volgende:
ben jij zuster ofzo, je weet zoveel![]()
maar ik word niet slaperig van de primperan in ieder geval, alcohol ben ik toch al niet van gelukkig![]()
Ja is op recept, het hangt een beetje van je arts af hoe snel hij/zij dit soort dingen voorschrijft. In mijn ervaring doen ze er - terecht - een beetje moeilijk over, maar dit is denk ik toch een uitzonderingsgeval, en aangezien je er nu na je operatie eenmalig last van hebt en over een paar weken w.s. niet meer, zal het verslavingsgevaar klein zijn en het is ook weer niet zo zinvol om je naar een ontspanningstherapeut te sturen of zo..quote:Op zondag 11 maart 2007 03:40 schreef _Dizzy_ het volgende:
isa? ik kan dan wel dat missel gaan slikken in combinatie met wat ik nu heb? is zker alleen op dokters recept?
Slaapmiddelen zijn alleen op doktersrecept en als het goed is is je dokter terughoudend in het verstrekken ervan.quote:Op zondag 11 maart 2007 03:40 schreef _Dizzy_ het volgende:
isa? ik kan dan wel dat middel gaan slikken in combinatie met wat ik nu heb? is zker alleen op dokters recept?
Het werkt gelijk de eerste nacht dat je het inneemt. Als ik je verhaal zo hoor zou ik je voor een aantal nachten iets voorschrijven om weer in een 'normaal' ritme te komen.quote:Op zondag 11 maart 2007 03:44 schreef _Dizzy_ het volgende:
ja sins die opersatie slaap ik al iet echt, en een keer een goede nachtrust lijkt me ook wel belangrijk eigenlijk, maar zoiets hoef je toch niet weken te slikken het werkt toch gelijk?
10-20 mg temazepam, maximaal voor 10 dagen. Dat zou mijn advies zijn, maar ik ben je dokter nietquote:Op zondag 11 maart 2007 03:45 schreef _Dizzy_ het volgende:
toch maar even de huisartsenpost bellen dan kan ik morgen slapen, isa welk middel vind jij het beste?
Je bent niet altijd zuster als je vrouw bent en veel van geneeskunde weetquote:Op zondag 11 maart 2007 03:48 schreef _Dizzy_ het volgende:
nee maar je weet wel veel, hoe komt dat zo? gewoon intresse?
Ik zou ze nu gewoon gaan ophalen en direct één innemen om even lekker te kunnen slapenquote:Op zondag 11 maart 2007 03:56 schreef _Dizzy_ het volgende:
zo ik heb gebelt naar de huisartesenpost, ik krijg ezopral voorgeschreven maar 2 tabletjes en dan moet ik maandag naar mijn eigen huisarts, kan het nu al ophalen, maar ja of ik nu nog de duer uitga :s
Je wilt niet weten hoe vaak patiënten zuster tegen me hebben gezegd en me dan vroegen of ik ze wilde helpen met de toiletgang oid. Soms liet ik het maar zo en hielp gewoon even. Als ze me dan zuster noemden in het bijzijn van een verpleegkundige dan verbeterde die het meestal wel met "Maar dat is de dokter, mevrouw!"quote:
Jeetje, zit de huisartsenpost zo ver weg danquote:Op zondag 11 maart 2007 04:05 schreef _Dizzy_ het volgende:
ik moet wel een eindje rijden om ze op te halen, ben zo een uur weg... en me weer aankleden, blegh, maar ja misschien dat ik dan nog even kan slapen
Ik zou al half liggen te trippen op mijn bed.quote:Op zondag 11 maart 2007 03:32 schreef _Dizzy_ het volgende:
zit al aan de primperan en de esopral, kan het daar aan ligeen touwens?
werkt het wel eens niet danquote:Op zondag 11 maart 2007 04:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, zit de huisartsenpost zo ver weg dan(als je naar de apotheek in het ziekenhuis in Assen gaat dan zie ik je nog wel
). Ik hoop dat het werkt!
van die middeltjes toch niet zeker? zo schadelijk zijn ze niet toch ?quote:Op zondag 11 maart 2007 04:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zou al half liggen te trippen op mijn bed.
Tot straks, dizzy! Ik ben er dan nog wel, ik heb nachtdienst tot 7:00.quote:Op zondag 11 maart 2007 04:17 schreef _Dizzy_ het volgende:
ik denk dat ik maar eens een eindje ga rijden, tot zo
Verpleeghuiswerk in alle facettenquote:Op zondag 11 maart 2007 04:21 schreef Isabeau het volgende:
En Bluezz: dit past echt bij me en ik vind het werk echt geweldig. Oudere mensen zijn zoEigenlijk waren ook alle collega's in het verpleeghuis gewoonweg geweldig. Een hele verademing vergeleken met het ziekenhuis.
whaha jij ook al? ik heb ook het voornemen verpleeghuisarts te wordenquote:Op zondag 11 maart 2007 04:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben met afstuderen bezig en daarna ga ik een opleiding tot verpleeghuisarts volgen.
Zeker weggeslikt met een glas colaquote:Op zondag 11 maart 2007 04:57 schreef _Dizzy_ het volgende:
nou ik ben er weer, ik heb temazepam 10 mg meegehad
grapjas probeer jij maar eens een week niet te slapen kijken wat jij doetquote:Op zondag 11 maart 2007 04:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zeker weggeslikt met een glas cola
Omvallen van de slaap.quote:Op zondag 11 maart 2007 05:02 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
grapjas probeer jij maar eens een week niet te slapen kijken wat jij doet![]()
quote:Op zondag 11 maart 2007 05:08 schreef _Dizzy_ het volgende:
kijk daar zit het probleem, ik ben ook moe ik kom alleen niet in slaap
Ja, ga gewoon eens rustig liggen, bij komt de slaap dan al snel.quote:Op zondag 11 maart 2007 05:11 schreef Isabeau het volgende:
Meestal werken ze al na een half uurtje, ik zou gewoon lekker in bed gaan liggen. Slaap lekker, Dizzy
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |