tsja ik denk dat een gedeelte een beetje tussen de oren zit 'vers is lekkerder' maar zoals ik al zei, het smaakte weer heerlijk hoorquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:28 schreef David het volgende:
[..]
dat hangt er maar vanaf vind ik, vaak vind ik de combinatie van de twee het best werken, aangezien de tomaten uit blik meestal uit het Zuiden van Europa komen, waar ze veel meer zon zien dan kastomaten die in de Benelux worden geteelt. Ze hebben wel een iets zuurdere smaak doordat ze worden ingemaakt, en dat is dan weer jammer. Maar over het algemeen hebben bliktomaten wel een heel volle tomatensmaak.
da's normaal hoorquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:30 schreef Puckzzz het volgende:
ahhhhhhh, maar ik heb twee pomodori tomaten planten, en daar komen ovaalvormige tomaten in, niet van die hollandse ronde. en de naam van die plant is een pomodori...dus hoe zit dat nou?
Klopt, maar als ex groenteman moest ik dit wel even zeggen hequote:Op donderdag 21 juni 2007 10:26 schreef David het volgende:
[..]
omdat roma-tomaten ook pomodori-tomaten worden genoemd, en andersom.
Natuurlijk heb je gelijk dat "pomodori" "tomaten" betekent, maar zelfs in kookboeken worden ze soms zo genoemd.
jij vind van die langvormige ovale tomaten normaal? ik zie ze anders maar weinig in de winkel hoor, hebben we het hier over dezelfde soort?quote:
ga maar eens in Italië naar de markt, daar zie je tonnen van dit soort tomaten. Ze worden gebruikt om sauzen van te maken of te drogen. Hun smaak is veel steviger en voller dan die van grote ronde kastomaten uit onze streken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:19 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
jij vind van die langvormige ovale tomaten normaal? ik zie ze anders maar weinig in de winkel hoor, hebben we het hier over dezelfde soort?
[afbeelding]
Die zakken zijn ook lekker. Maar gewoon niet te vergelijken. Gewoon een compleet andere smaakquote:Op zondag 24 juni 2007 16:56 schreef Kersje86 het volgende:
nooit echt bij nagedacht om zelf een grote pan pastasaus te maken en dan in de vriezer, kocht altijd die van zakken van bertolli, erg lekker, maar binnenkort toch maars zelf proberen maken
Ik koop het ook haast niet meer. Sinds een paar weken staat er gewoon regelmatig een pannetje op het vuur te pruttelenquote:Op zondag 24 juni 2007 17:34 schreef David het volgende:
Er zit erg veel suiker en kunstmatige smaakstoffen in prefabsauzen van de supermarkt. Als je je eigen saus (waar vooral liefde in zit, maar geen bewaarmiddelen oid) proeft, dan wil je niet meer anders, geloof me
die blijven er op zich wel inzitten maar ze worden zo zacht dat het geen velletjes meer zijn. je proeft er niets van iig.quote:Op maandag 25 juni 2007 09:05 schreef Koningin het volgende:
Gister door tijdgebrek niet meer kunnen eten, dus vandaag ga ik de pastasaus eten.
Die velletjes van de tomaat, blijven die er nog inzitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |