abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 april 2007 @ 12:25:11 #151
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48567709
Ja gisteren was tof.

Pharoah Overlord
  zaterdag 21 april 2007 @ 12:34:02 #152
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_48567964
Ja dat was wel gaaf. Er waren wel zware tegenvallers (echt Sun Dial wtf?) en dingen die ik niet zo goed kende maar wel vet waren (Siena Root).

Edit: Heeft iemand trouwens een te klein Roadburnshirt? ... Ik heb een XL gekocht en dies veuls te groot.

[ Bericht 41% gewijzigd door Maaark op 21-04-2007 13:00:51 ]
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:23:48 #153
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_48570866
Ben net terug van Italië.
Heb zin in vanavond.
O)))
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:30:26 #154
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48571017
Tot zo

Ik heb een Boris shirt en een baard aan.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2007 @ 14:40:46 #155
159966 lifeblind
pi_48571240
Gister was tof. Nog een shirt gekocht van The Sword!

Ben overigens te herkennen aan een Godflesh shirt
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:11:37 #156
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_48571988
Hehehe Blue cheer heeft ook op mijn kit gespeeld.. helaas kan ik der niet bij zijn vanwegen ziekte

Wel een Melvins art work gekregen,met een custom "666" van den Buzz
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:48:52 #157
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48572990
Jammer dat je niet bij kan zijn.

Jouw kit bespeeld door Blue Cheer en OM
pi_48591756
Ik ben nog steeds kapot, maar het was erg tof gisteren.

Even mijn oordeel over de zaterdag aangegeven met plussen en minnen:

+ Acid King: Voor Growing even een nummertje of 3 van deze band meegepakt. Klonk lekker en ik kwam er pas toen de zangeres begon te zingen achter dat het een vrouwelijk persoon betrof.
- Growing: De omschrijving klonk wel leuk, maar live kwam het over als alleen maar willekeurige geluiden. Toen maar doorgelopen naar Monkey3.
+ Monkey3: Verrassend leuk.
++ Amen Ra: Toffe band. Luguber filmpje op de achtergrond (waar halen ze het vandaan?). Goede set, loeiwarm en ik vond de zanger wel tof. Hoort bij de act zullen we dan maar zeggen.
++ Red Sparowes: Zelfs op het grote podium waren ze nog steengoed.
+++ OM: Erg tof en erg hard. Ik heb een uur lang met een trillende maag gezeten.
++++ Neurosis: Nou, dan toch eindelijk Neurosis gezien. Ik herkende niet alles wat ze speelden, maar wel alles wat van The Eye Of Every Storm was. Gelukkig speelden ze ook nog eens mijn favoriete nummer van dat album, A Season In The Sky. Ik geloof dat de jongens van Neurosis aan spraak angst leden of iets, ze hebben de hele avond niets gezegd. Of ze kunnen alleen maar ritmisch zingend/schreeuwend communiceren onder begeleiding van een live band, ik weet het niet.
Maar goed, het was erg tof. En de hele dag bij elkaar ook erg vermoeiend.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 22 april 2007 @ 11:23:24 #159
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_48592129
Complimenten van een barmedewerker aan alle bezoekers van Roadburn, het zijn echt de leukste avonden om te werken, nooit is het publiek zo relax, vriendelijk en gemoedelijk
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  zondag 22 april 2007 @ 12:58:19 #160
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_48594565
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:30 schreef nipeng het volgende:
Tot zo

Ik heb een Boris shirt en een baard aan.
Ik had een Boris shirt en geen baard aan.
O)))
  zondag 22 april 2007 @ 13:33:01 #161
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48595533
Ik ben voornamelijk gegaan voor de Bands die ik nog niet eerder heb gezien.

Vrijdag

The Sword
Als opener hakte dit er wel in. Stevige pot doomrock. Hun set stond als een huis.

Pharaoh Overlord
Van mij had hier het festival al mogen eindigen ware het niet dat ik de volgende dag Circle wou zien.
Hypnotiserend Fantastisch

Earthling Society
Kende ze niet maar een verrassend leuke space/psy rock band. Deze band ga ik nog eens checken, de eerste cd is al gekocht.

Siena Root:
In het begin vond ik het wat tegenvallen maar toen de tweede gitarist opkwam. met die gigantische dreadlocks. werd het stukken interessanter. Erg 70'ies klinken de sound. Deed me, op momenten waar geluid van 't orgel prominenter aanwezig was, sterk denken aan Deep Purple. Goede zangeres maar hun beste momenten waren als zij stil was (de jams).

Guru Guru
Wat een oude knakkers, het was 29 jaar geleden dat ze voor het laatst in NL optraden.
De drummer bezit een gezonde portie humor. Uitstekend en zeer vermakelijk optreden. Er waren een paar zeer enthousiaste duitsers in de zaal.

Rotor
Een solide set. Geen topper maar zeker niet verkeerd. Het was mij iets te rechtoe rechtaan, miste avontuur.

Volt
Ik had ze al eens eerder gezien maar toen kwamen ze wat verloren over (festival, grote zaal 013). In de
kleine zaal als afsluiter waren ze perfect. ADHD rock op sneltreinvaart. Ze hadden er zin in, ze waren goed.

Grote zaal wasda?

Zaterdag

Growing
Ik had me er wat anders bij voorgesteld.Al snel besloten om naar Monkey3 te verhuizen.

Monkey3
Je kan horen dat ze zijn gegroeid ten opzichte van hun eerste album, die deed me sterk denken aan 35007. Nu speelden ze met een eigen sound. Groovy, psychedelisch met zijn heavy momenten.

Circle
Grotendeels dezelfde mannen als van Pharaoh Overlord.
Fantastisch


Orthodox
De mannen speelden in een pij met kap. Fijne pot doom dus heb me daar prima vermaakt. Ik heb van begin tot eind lekker staan meeknikken. Ik hoop dat deze mannen nog eens de push maken naar de echte top, ze zitten er nu nog net onder. Er werd trouwens veel spaans geluld om ons heen.

OM
Geluid was te brak. Kon er niet echt van genieten en ik had ook geen zin om de hele zaal door te banjeren naar een plek waar het net acceptabel zou klinken.

Stinking Lizaveta
Laatste stuk van meegepikt, lekkere dirty rock. Toffe lui.

Neurosis
Het kon me niet echt boeien en het was gruwelijk vol. (*) Tijdens Neurosis cdtjes geshopt en lekker gezeten.

Black Cobra
Tjemig wat raggen deze mannen. Vuige rock met zijn sludgy momenten. Duur van de set was perfect, bij een langer durende set zou het eentonig gaan worden.

(*) Mijn vermoeden werd bevestigd toen tijdens Neurosis het geluid in de grote zaal wel aardig klonk.

[ Bericht 2% gewijzigd door nipeng op 22-04-2007 21:50:50 ]
  zondag 22 april 2007 @ 13:35:40 #162
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48595592
Zo naar Afterburner

Heb geen zin in een schoon shirt dus weer Boris & Beard.
pi_48600437
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:08 schreef OMG het volgende:

++ Amen Ra: Toffe band. Luguber filmpje op de achtergrond (waar halen ze het vandaan?). Goede set, loeiwarm en ik vond de zanger wel tof. Hoort bij de act zullen we dan maar zeggen.
Filmpje heet Begotten: Trailer hier: http://youtube.com/watch?v=C_72--eXB6o

Acid King: Viel niet tegen, aardige binnenkomer, al vond ik de zang wat minder.
Growing: Tja..zoals al gezegd, beschijving klonk interessant, ik kon er niets mee.
Monkey 3: Niet naar binnen geweest, veel te vol in de batcave maar wat ik buiten hoorde viel niet tegen.
Hidden Hand: Klein stukje van gekeken, werd snel saai.
Circle: 3 nummers van gezien omdat ik naar Amen Ra wilde, maar het zag er wel grappig uit en klonk niet eens verkeerd.
Amen Ra: Wederom vreselijk druk en heet, maar na verloop van tijd werd het rustiger en toen was het volop genieten, een van de betere bands wat mij betreft.
Red Sparowes: Niet verkeerd, leuker als op cd in ieder geval. Al begon de vermoeidheid wel beetje toe te slaan op het eind.
Orthodox: Ik vond het ruk.
Thrones: Zie Orthodox
OM: Kon er niets mee
Pelican: Evenals op cd kon ook dit me niet boeien
Stinking Lizaveta: Erg grappig om te zien en klonk niet eens verkeerd.
Neurosis: Vond het geweldig, ze hebben wat mij betreft de concurrentie (oa. Isis, Cult of Luna enz.) weer aardig op hun plaats gezet. Jammer van het gebrek aan interactie met het publiek, maar dat is opzich ook wel beetje te verwachten.

Al met al geslaagd feestje al blijf ik die drijfvee taferelen richting Batcave en kleine zaal erg irritant vinden. Maargoed, dat zal er wel bijhoren.
pi_48602474
Het was weer fantastisch, ik zal straks ff mijn bevindingen ff posten.
Ik moet alleen zeggen dat het in de batcave af en toe veel en veel te druk was (zo druk dat mijn zusje op een gegeven moment bijna flauwviel wegens gebrek aan frisse lucht ).

Trouwens, volgens mij heb ik Maaark gezien (rood Kyuss shirt, bril en behoorlijk lang?).
  zondag 22 april 2007 @ 16:47:58 #165
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_48603838
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:35 schreef nipeng het volgende:
Zo naar Afterburner
Die-hard.

Acid King
Aardige band en live ook best geinig. De drummer speelde alleen niet denderend en het werd me redelijk snel wat saai.

Monkey3
Leuke verrassing, al hadden ze persoonlijk voor mij nog wat harder mogen spacen. De batcave blijft wel een onhandige zaal als je echt een band wil zien.

Circle
Van überstrakke riffs via jazzy progrock naar orgelgedreven bombast. Briljant.

Red Sparowes
Ik had ze al eens in de EKKO gezien, maar vond ondanks het goede optreden dat de climaxen een beetje uitbleven. Kennelijk heeft dat toen aan het geluid gelegen want Red Sparowes speelde de hele zaal plat. Deze band weet precies hoe ze wil klinken en over wil komen, en doet dat dan ook juist zo.

OM
Tegenvaller. Klonk amper ergens naar. Ben dan ook snel verder gegaan naar Pelican.

Pelican
Jammergenoeg speelden ze precies dezelde set als twee weken terug in Patronaat. Ik houd van deze band maar helaas komen de nieuwe nummers ook live minder sterk over dan de oudere.

Neurosis
In het begin wat slordig, maar Neurosis is gewoon goed. Terechte afsluiter.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 22 april 2007 @ 18:58:13 #166
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_48608478
Ik sluit mij aan bij heerschap OMG wat betreft oordelen...
Begonnen met 2,5 nummer Acid King wat wel oke was. Growing daarna vond ik erg weinig aan.
Achteraf bleek het een goed idee te zijn om naar Monkey3 te gaan kijken. Dat vond ik wel gaaf. Later op de dag dus maar het album 39 Laps gekocht.
Amen Ra was erg tof. En ik vond het een pluspunt dat die zanger niet goed hoorbaar was
Daarna nog wat van Red Sparowes gezien en dat was wederom erg goed, zoals verwacht.
OM vond ik live gaver dan op het album dat ik ooit eens geluisterd heb, dus dat was een mooie meevaler. Anders was ik nog even bij Pelican gaan kijken.
En vervolgens Neurosis.. Het is geen band die ik goed ken, ik herkende slechts 1 nummer, en daarom ben ik misschien één van de weinigen die God niet op z'n blote knieën dankt dat hij of zij er bij was... maar zeer goed was het zeker wel

[ Bericht 2% gewijzigd door Mar10Segovia op 22-04-2007 21:17:11 ]
  zondag 22 april 2007 @ 20:04:32 #167
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_48610441
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:20 schreef SNArky het volgende:
Het was weer fantastisch, ik zal straks ff mijn bevindingen ff posten.
Ik moet alleen zeggen dat het in de batcave af en toe veel en veel te druk was (zo druk dat mijn zusje op een gegeven moment bijna flauwviel wegens gebrek aan frisse lucht ).

Trouwens, volgens mij heb ik Maaark gezien (rood Kyuss shirt, bril en behoorlijk lang?).
Ja dat was ik ja

Dat kleine meisje dat aan de linkerkant op het podium danste bij Big Business/Melvins was trouwens ook cool ^^

[ Bericht 8% gewijzigd door Maaark op 22-04-2007 20:38:03 ]
  zondag 22 april 2007 @ 21:49:17 #168
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48614380
Zo ook weer terug van een geslaagde afterburner. Geen van de acts stelden teleur. Ben blij dat ik een herkansing heb mogen meemaken voor Bohren & Der Club of Gore. Ze waren tof. Vooral de nummers met de drones waren gaaf.

Fear Falls Burning was ook tof want hij hield het beperkt bij een half uur. Dat is een minuut per pedaal.

Sunn O))) was goed Drie kwart van het concert met ogen dicht geluisterd leunend op het podium.
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 22:21:33 #169
159966 lifeblind
pi_48615638
sunn o))) was geniaal! Heb zo'n beetje de hele set over die box gehangen aan de zijkant van het podium (volgens mij stonden ik en arucard achter jou Nipeng, podium vooraan rechts, ik lang haar hebbend en een agalloch shirt aan).

Bohren was tof. Ik vind ze live veel beter als op CD (heb ze 2 weken geleden veel geluisterd toen ik tot diep in de nacht bezig was met een school project), maar god, dat beukte er best wel in in mijn zeer brakke hersenpan hehe.

Fear Falls Burning was ook wel tof. Het had naar mijn idee ook niet langer hoeven te duren, want na een half uur begon het toch wel erg eentonig te worden soms.
pi_48620176
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:04 schreef Maaark het volgende:

[..]

Ja dat was ik ja

Dat kleine meisje dat aan de linkerkant op het podium danste bij Big Business/Melvins was trouwens ook cool ^^
Ik ben ook net weer thuis, het was erg leuk, bevindingen komen morgen wel. En ik geloof dat dat Dale's dochtertje was. Cute!
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator maandag 23 april 2007 @ 08:44:25 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_48622318
Bohren
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 april 2007 @ 10:24:09 #172
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48624482
Damnit de halve zaal was Fok!ker daar bij Sunn O)))
pi_48625034
Ik blijf het munten systeem in 013 onhandig en duur vinden maar daar is jammer genoeg niet veel aan te doen denk ik. Verder mogen de weekend polsbandjes wel wat mooier dan papier

Vrijdag eigenlijk alleen maar in de grote zaal geweest....
Clutch - Erg goed, lekker strak en bluesy, geweldige zanger en een gastoptreden van Wino die ik verder nog een keer of 4 tegen ben gekomen..
Blue Cheer - Grappig voor 10 minuten, maar eigenlijk gewoon bar en bar slecht. 70ies rock must die
Big Business/Melvins - zelfde set als die ze een aantal maanden geleden speelden en weer ernstig goed en strak

Zaterdag:
Acid King - gauw weer weggelopen, onorigineel en erg slecht geluid.
Growing - zoals anderen al zeggen, de beschrijving klonk interesseant maar het kon me niet echt boeien.
Monkey3 - Niet al te veel van gezien omdat het erg vol was, maar wat ik ervan hoorde klonk erg lekker.
Circle - geweldige podiumact, niet echt strak gespeeld maar erg leuk om te zien.
Red Sparowes - Naar het einde wat saai, maar erg goed.
OM - Op plaat vind ik het erg lekker, maar live klonk het voor geen meter door het brakke geluid en het gebrek aan uitstraling was het 1 van de mindere momenten. Wel gebleven omdat we een goed plaatsje voor Neurosis wilden hebben....
Neurosis was erg goed, heerlijk hard en intens. Terechte afsluiter en ik ben blij dat ik ze eindelijk eens gezien heb.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 23 april 2007 @ 10:54:45 #174
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48625400
De bas bij OM was een grote brij

Circle Pharaoh Overlord
Geweldig. <= punt.


Ben niet naar Acid King geweest maar ik vind het een toffe band. Acid King moet je in een kleine zaal zien. Volgens mij komen ze daar het beste tot hun recht. De zang is even wennen daarna is het "vet".
pi_48625831
Ik stond naast het mengpaneel en op een gegeven moment kwam er ook iemand tegen de geluidsman zeggen dat ie het wat anders moest instellen. Naar de wc geweest, bier gehaald en het klonk een stuk beter, maar nog steeds brak.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')