abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:01:22 #51
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_70769989
Groene zeep in heet water, een borstel en zere knieën, meer heb je niet nodig.
Naderhand afspuiten, drogen laten en in de olie zetten. Hou je je terras perfect, wij doen het al jaren zo...

ff vraagje, waarom hebben jullie eigenlijk de schroeven op de berg van het profiel geboord?
Normaal schroef je trapeziumvormige delen in de dalen van de profilering, nooit in de bergen...

Je hebt toch wel RVS schroeven gebruikt?
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:47:42 #52
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70774969
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:01 schreef ueberduitser het volgende:
Groene zeep in heet water, een borstel en zere knieën, meer heb je niet nodig.
Naderhand afspuiten, drogen laten en in de olie zetten. Hou je je terras perfect, wij doen het al jaren zo...

[ afbeelding ]

ff vraagje, waarom hebben jullie eigenlijk de schroeven op de berg van het profiel geboord?
Normaal schroef je trapeziumvormige delen in de dalen van de profilering, nooit in de bergen...

Je hebt toch wel RVS schroeven gebruikt?
Weet ik het, dat heeft de voorganger gedaan.
Foei.

Niet dat we er verder last van hebben hoor.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:44:04 #53
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_70949760
Zeg, ook ff een vraagje...
Als je zo'n terras nieuw aanlegt, is het dan idd beter om het direct stevig in de olie te zetten? Zodat die bruine kleur echt behouden blijft? Of kan je oliene wat je wilt maar grijs worden zal het?

Oh ja.... al die mooie schoonmaak middeltjes he.. das heel leuk voor een terras in de tuin, maar ste;l dat je zoiets als dakterras hebt... Wat doet dat spul met het platte dak dat daaronder zit ? Vreet dat schoonmaak spul dat leer kapot? Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat mijn buurman dan lekkage heeft.. ik zit toch wel droog, maar irritante is dat ik dan ws dat terras moet afbreken om zijn dak te laten repareren...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 14 juli 2009 @ 08:42:24 #54
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_70957037
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:44 schreef klusfoobje het volgende:
Zeg, ook ff een vraagje...
Als je zo'n terras nieuw aanlegt, is het dan idd beter om het direct stevig in de olie te zetten? Zodat die bruine kleur echt behouden blijft? Of kan je oliene wat je wilt maar grijs worden zal het?

Oh ja.... al die mooie schoonmaak middeltjes he.. das heel leuk voor een terras in de tuin, maar ste;l dat je zoiets als dakterras hebt... Wat doet dat spul met het platte dak dat daaronder zit ? Vreet dat schoonmaak spul dat leer kapot? Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat mijn buurman dan lekkage heeft.. ik zit toch wel droog, maar irritante is dat ik dan ws dat terras moet afbreken om zijn dak te laten repareren...

Heb nu zelf 3 hardhouten terrassen gemaakt, maar geen enkele direct behandeld. Gewoon na een jaar en dan elk jaar herhalen. De mate van vergrijzing en versmering is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van de situatie.

En zoals ik zei, groene zeep gebruiken, meest veilig en het werkt gewoon.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:56:34 #55
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_70967739
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:42 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Heb nu zelf 3 hardhouten terrassen gemaakt, maar geen enkele direct behandeld. Gewoon na een jaar en dan elk jaar herhalen. De mate van vergrijzing en versmering is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van de situatie.

En zoals ik zei, groene zeep gebruiken, meest veilig en het werkt gewoon.
even een vraagje, wat kost zo iets nou de m2?
Heul erg anti-heul!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:07:15 #56
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_70970564
Terras wat nu ligt is zo'n 38m2. en heeft me ongeveer ¤1200 gekost.
Reken maar uit dus...
Dit is dan inclusief:
-betontegels
-anti worteldoek
-hardhouten balken 11x4cm. gemiddeld hoh. ca. 700mm.
-dacht zo rond de 240m1. trapeziumplank houtsoort Massaranduba, 23mm dik.
-meende 7 pak rvs torx schroeven en bitjes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')