Hetzelfde met groente uit blik en uit de pot.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:20 schreef SHE het volgende:
Veel mensen denken gezond te doen door zogenaamd gezond beleg te kopen.
Niet realiserend dat ook daar keihard suiker in zit.
Yam!
Het zou verboden moeten worden; net als kleur, geur en smaakstoffen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:26 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Hetzelfde met groente uit blik en uit de pot.
Dan nemen we wel gewoon een frikandel bv. Daarvan weten we dat er van alles en nog wat ingedonderd wordquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik wil namelijk gewoon vleeswaren eten, geen rommeltje van geperst vlees en allerhande toevoegingen.
Volgens mij is het echt de allergrootste onzin dat er in frikandellen zoveel rotzooi zit hoor, het enige ongezonde eraan is dat het veel vetter is en dat je het vaak ook nog eens met mayonaise of curry eet...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:41 schreef SHE het volgende:
Volgens mij maakt het niet zoveel uit , in theorie, of je nou frikandel of metworst op je bammetje gooit.
Ik zou dus lekker elke dag een frikandelletje eten
Is het ook, in een frikandel zit niet vele meer bijzodners dan in smac of ander geperst vlees wat je op je broodje ramt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:43 schreef Molluck het volgende:
[..]
Volgens mij is het echt de allergrootste onzin dat er in frikandellen zoveel rotzooi zit hoor, het enige ongezonde eraan is dat het veel vetter is en dat je het vaak ook nog eens met mayonaise of curry eet...
Dat klinkt logisch..simpel maar logisch.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:32 schreef Molluck het volgende:
Dextrose/glucose neemt water op en zo hebben ze dus minder vlees nodig per plakje worst
bij de slager zal het toch wel beter zijn? of valt dat dan ook weertegen..?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:10 schreef Uhmmie het volgende:
nahja.. so far het smakelijk vlees eten op brood weer
toch jammer dat je echt serieus niets meer kan kopen waar niet meegeknoeid is..
Zeker weten, maar dan moet je er wel expliciet om vragenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
bij de slager zal het toch wel beter zijn? of valt dat dan ook weertegen..?
Eh? Vragen om vlees zonder dextrose?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Zeker weten, maar dan moet je er wel expliciet om vragen
Maar rosbief, ficandeau en bijvoorbeeld gebraden kipfilet zijn bij een keurslager doorgaans wel te vertrouwen mits ze uit eigen keuken komen.
OOk daar vind je hetquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
bij de slager zal het toch wel beter zijn? of valt dat dan ook weertegen..?
dat dacht ik dus ook.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:19 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Eh? Vragen om vlees zonder dextrose?
Maar slagers in een supermarkt zijn wat dit betreft sowieso niet te vertrouwen?
Nee, vragen om vlees zonder suiker. Dextrose is gewoon een suiker en heeft geen flikker in vlees te zoeken.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:19 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Eh? Vragen om vlees zonder dextrose?
Maar slagers in een supermarkt zijn wat dit betreft sowieso niet te vertrouwen?
raar? Ik vind het eerder nogal vreemd dat ik vleeswaar koop en ik iets anders krijg. DAT is raarquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dat dacht ik dus ook.
slager, mag ik een onsje rookvlees zónder dextrose of andererommel..?
klinkt een beetje raar
Dat heb ik dus...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:02 schreef Spacehamster het volgende:
Dat klinkt logisch..simpel maar logisch.
Klopt het dan ook dat dextrose de grootste osmotisch waarde heeft van alle suikers?
Want het is steeds dextrose die genoemd wordt, niet een andere suiker.
Ik weet dat dextrose een ontzettend hoge glycemische waarde heeft. Het geeft dus ontzettend snel een suiker rush. Dat is niet altijd wenselijk. (Je zult maar hypoglycemie hebben!)
Je krijgt dus ook ietsje sneller een gevoel van "Ha lekker ik heb gegeten/ben aan het eten", maar voor de meeste mensen is dit te subtiel om een product-binding te creeren dus denk ik niet dat dit de (hoofd)reden is."
daar heb je natuurlijk ook gewoon gelijk inquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:23 schreef SHE het volgende:
[..]
raar? Ik vind het eerder nogal vreemd dat ik vleeswaar koop en ik iets anders krijg. DAT is raar
Een beetje slager hoort zich te weerhouden van het verkopen van toevoegingen..doet hij dat wel dan is het geen haar beter dan een super.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |