abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:28:46 #151
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_47222606
Godverdegodver, zat gisteren in de Henne mines, anderhalf uur bezig, dik geleveld, en toen ik eindelijk doorhad waar ik heen moest, werd mijn kont net geschopt: net voor het deurtje naar het ozo nodige savepoint. Gamen is al volstrekt nutteloos, maar als je de savepoint niet eens haalt, zijn die anderhalf uur al helemaal wegegooide tijd. Ik ging dan ook erg gedemotiveerd en gedeprimeerd naar bed
pi_47229819
Ik heb een vraag voor jullie:

Ben er nu wel aan toe om Libra te gebruiken. Heb de license er al voor (Vaan en Fran) en heb ook een accessoire gekocht voor Libra. Kan deze alleen bij niemand equipen. Wat zit er fout?
pi_47229881
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:09 schreef A.Vee het volgende:
Ik heb een vraag voor jullie:

Ben er nu wel aan toe om Libra te gebruiken. Heb de license er al voor (Vaan en Fran) en heb ook een accessoire gekocht voor Libra. Kan deze alleen bij niemand equipen. Wat zit er fout?
Voor die accessoire heb je ook een license nodig. Je hebt een License voor de Techniek Libra en een voor de accessoire waar Libra permanent op zit.
pi_47230227
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:11 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Voor die accessoire heb je ook een license nodig. Je hebt een License voor de Techniek Libra en een voor de accessoire waar Libra permanent op zit.
Oke, en waar kan ik ongeveer de license voor de accessoire vinden? Ik geloof dat ik de Techniek dan wel heb aangezien die al vanaf het begin de mogelijke license is.

Iedergeval bedankt
pi_47230647
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:20 schreef A.Vee het volgende:

[..]

Oke, en waar kan ik ongeveer de license voor de accessoire vinden? Ik geloof dat ik de Techniek dan wel heb aangezien die al vanaf het begin de mogelijke license is.

Iedergeval bedankt
Niet op dit linkje klikken als je het License Board zelf wilt ontrafelen. Klik
pi_47230822
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:33 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Niet op dit linkje klikken als je het License Board zelf wilt ontrafelen. Klik

dinsdag 13 maart 2007 @ 17:54:56 #157
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_47235551
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:28 schreef Scylla het volgende:
Godverdegodver, zat gisteren in de Henne mines, anderhalf uur bezig, dik geleveld, en toen ik eindelijk doorhad waar ik heen moest, werd mijn kont net geschopt: net voor het deurtje naar het ozo nodige savepoint. Gamen is al volstrekt nutteloos, maar als je de savepoint niet eens haalt, zijn die anderhalf uur al helemaal wegegooide tijd. Ik ging dan ook erg gedemotiveerd en gedeprimeerd naar bed
Het leven van een Final Fantasy speler is nu eenmaal hard.
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:33:56 #158
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_47265359
Jeej, het License Board. Handig, want nu weet ik eindelijk waar ik naartoe moet om een License te krijgen voor de Kotetsu, nadat ik net veel te veel te veel Gil had uitgegeven voor iets waar ik niks aan had omdat ik de bijbehorende License nergens kon vinden. Nu dus wel. Maar alleen deze ene keer natuurlijk, verder zoek ik het allemaal zelf wel uit
pi_47267362
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:33 schreef Scylla het volgende:
Jeej, het License Board. Handig, want nu weet ik eindelijk waar ik naartoe moet om een License te krijgen voor de Kotetsu, nadat ik net veel te veel te veel Gil had uitgegeven voor iets waar ik niks aan had omdat ik de bijbehorende License nergens kon vinden. Nu dus wel. Maar alleen deze ene keer natuurlijk, verder zoek ik het allemaal zelf wel uit
Ik heb genoeg nutteloze Licenses geopend om bij de Quickenings te komen. Ik noem wapens zoals handbombs, measures, staves en rods.
Ook heb ik al vrij snel White Magic 8 moeten openen, omdat daar een Quickening achter zat.
Laat het nou zo zijn dat je Renew helemaal aan het einde van het spel krijgt.

Ik heb nu bijna alle Augments geopend op mijn Board. Wapens en armor license open ik als deze beschikbaar komen in de shops. Ik ben nu bezig om iedereen toch de meeste White en Green Magic aan te leren, want 1 healer/buffer is nu niet genoeg meer, als ik later Protectga/Shellga/Hastega krijg verandert dit natuurlijk weer.
Verder leer ik ook iedereen Haste/Bubble/Decoy, want deze spells zijn erg handig.

Inmiddels lvl 30 met al mijn 6 characters en moet nog steeds Dr. Cid een bezoekje brengen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:16:05 #160
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_47268898
Ik krijg de Tiamant aan het einde van de Henne Mines nog niet verslagen, ben rond level 20/21 en ben dus maar even gaan levelen en hunten en van het uitzicht aan het genieten
  donderdag 15 maart 2007 @ 07:33:54 #161
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47290320
Zijn die Henne mines zo kut dan? (aangezien ik nu op het punt sta daarheen te gaan, na het konijnendorpje)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:04:54 #162
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_47291274
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 07:33 schreef Ang3l het volgende:
Zijn die Henne mines zo kut dan? (aangezien ik nu op het punt sta daarheen te gaan, na het konijnendorpje)
Ik vond ze persoonlijk wel meevallen, maar ik zat ook rond level 22/23/24 met mijn karakters toen ik de Henne mines in ging. Op zich zijn de monsters ook niet zo moeilijk, maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Boss vond ik overigens goed te doen...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:21:37 #163
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47291576
Ik begin nu aan de Ogir-Yensa Sandsea. Volgens een walkthrough zit ik nu op 18/49. Ik gebruik geen walkthrough btw.
Ruim 1/3e deel gehaald dus, terwijl ik het gevoel heb dat ik net begonnen ben.

Ik vind het zeker wel een goed spel, maar het is minder dan wat ik verwacht had met die 10/10 score.
Het verhaal snap ik persoonlijk niks van. Maar dan kan komen omdat ik dagelijks een uurtje ongeveer speel en daardoor alles vergeet.

Licence board slaat nergens op, met een aantal characters heb ik nu alle +500 HP en +150 HP unlocked, aangezien ik die spells allemaal nog niet heb.
met die hoge HP aan het begin van het spel kun je bijna niet KO gaan. Bij FFX waren deze moeilijker verstopt en verdeeld. Je kon er niet bij het begin van het spel meteen aan.
Black Magic gebruik je nooit, omdat een goeie attack hetzelfde is en geen MP kost. Met goed geplande gambits ben je praktisch onverslaanbaar, maar dit zal vast nog wel veranderen.

Het battle systeem is een grote vooruitgang, ik dacht dat ik die random battles zou gaan missen, maar dit is gewoon veel sneller, gaat minder snel vervelen, het houdt het spel niet echt op. Je blijft in hetzelfde scherm.

Verder zoek ik nog FF 4 en 5 (anthology) voor de PS, NedGame en Dim+ hebben em niet.
Iemand een idee waar ik deze kan krijgen?
pi_47291941
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:21 schreef Ixnay het volgende:

Licence board slaat nergens op, met een aantal characters heb ik nu alle +500 HP en +150 HP unlocked, aangezien ik die spells allemaal nog niet heb.
met die hoge HP aan het begin van eht spel kun je bijna niet KO gaan. Bij FFX waren deze moeilijker verstopt. Je kon er niet bij het begin van het spel meteen aan.
Black Magic gebruik je nooit, omdat een goeie attack hetzelfde is en geen MP kost. Met goed geplande gambits ben je praktisch onverslaanbaar, maar dit zal vast nog wel veranderen.
License Board valt ook niet te vergelijken met Sphere Grid. In FF 12 zijn al jou stats al vastgesteld per lvl up. In FF 10 had je dit allemaal zelf voor het uitkiezen, daardoor is het ook uitgebreider.

Natuurlijk heb ik ook wel spell Licenses geopend die ik nog lang niet kan gebruiken, maar dit moest ik doen om bij de Quickenings te kunnen komen. Ik zie jou probleem niet hoor.
Black Magic gebruik ik nu wel steeds vaker door Reflect op mijzelf te casten en dan de spell terugkaatsen naar de vijand.
Wordt hij toch 3x door een spell geraakt omdat mijn party onder Reflect status is. Normaal is dit maar 1x keer.

Als ik mijzelf wil healen equip ik Opal Rings waarmee Reflect status genegeerd wordt.
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:44:58 #165
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_47292058
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:21 schreef Ixnay het volgende:
Ik begin nu aan de Ogir-Yensa Sandsea. Volgens een walkthrough zit ik nu op 18/49. Ik gebruik geen walkthrough btw.
Ruim 1/3e deel gehaald dus, terwijl ik het gevoel heb dat ik net begonnen ben.

Ik vind het zeker wel een goed spel, maar het is minder dan wat ik verwacht had met die 10/10 score.
Het verhaal snap ik persoonlijk niks van. Maar dan kan komen omdat ik dagelijks een uurtje ongeveer speel en daardoor alles vergeet.

met die hoge HP aan het begin van het spel kun je bijna niet KO gaan. Bij FFX waren deze moeilijker verstopt en verdeeld. Je kon er niet bij het begin van het spel meteen aan.

Het battle systeem is een grote vooruitgang, ik dacht dat ik die random battles zou gaan missen, maar dit is gewoon veel sneller, gaat minder snel vervelen, het houdt het spel niet echt op. Je blijft in hetzelfde scherm.

Verder zoek ik nog FF 4 en 5 (anthology) voor de PS, NedGame en Dim+ hebben em niet.
Iemand een idee waar ik deze kan krijgen?
dat had ik in het begin ook magic bijna niet nodig gehad

later gaat dat wel veranderen
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_47293255
Ik ben ook om, vandaag haal ik em
pi_47293257
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:44 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

dat had ik in het begin ook magic bijna niet nodig gehad

later gaat dat wel veranderen
En nog later heb black magic (bijna) niet meer nodig
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:00:21 #168
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_47300038
Net een onwijs spannend gevecht gehad, ik was eigenlijk zo goed als dood, alleen Balthier leefde nog, en die met een ferme klap van zijn Cypress Pole zo de Henne mines boss ner te meppen, na een half uur stuntelen.

Ik vind het een goed spel, ik vind het een geweldig spel, alleen valt het verhaal me tot nu toe een beetje tegen. Er moet toch wel een behoorlijke plottwist aankomen moet het een beetje boeiend worden. En ook mis ik ijzingwekkende scenes zoals uit X: wanneer Yuna op dat water dans nadat Sin dat vissersdorpje heeft vernietigd. Prachtig.
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:15:54 #169
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_47304828
Heilige poep, die boss die je daarna tegen komt is al helemaal niet te doen, die Elder Wryn. Beetje jammer, dat je echt moet gaan levellen omdat je anders gewoonweg niet langs een boss heen komt. Of ik zuig gewoon, dat kan ook.
pi_47305545
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:15 schreef Scylla het volgende:
Heilige poep, die boss die je daarna tegen komt is al helemaal niet te doen, die Elder Wryn. Beetje jammer, dat je echt moet gaan levellen omdat je anders gewoonweg niet langs een boss heen komt. Of ik zuig gewoon, dat kan ook.
Je kunt ook een andere route nemen, Elder Wyrm hoef je niet te killen.
Neem in Golmore Jungle de zuid uitgang naar The Feywood. Ga nu naar het oosten tot je in Panima Rift komt en loop hier ook weer naar het noord-oosten toe.

Ik zit nu op mijn werk, dus ik kan je het niet precies uitleggen.
pi_47305591
Effe me Ps2 uit de kast halen en eens beginnen
pi_47305820
Nou het hoeft niet aan je level te liggen hoor. Die elder wyrm was voor mij de eerste boss waarbij ik echt perse mijn gambits goed in moest stellen. Geen quickenings gebruiken en veel tijd hechten aan healen en status effects. Toen kwam het goed...(op het nippertje hoor). En eerst die twee andere beesten doodmaken helpt ook.
pi_47306108
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:43 schreef xienix84 het volgende:
Nou het hoeft niet aan je level te liggen hoor. Die elder wyrm was voor mij de eerste boss waarbij ik echt perse mijn gambits goed in moest stellen. Geen quickenings gebruiken en veel tijd hechten aan healen en status effects. Toen kwam het goed...(op het nippertje hoor). En eerst die twee andere beesten doodmaken helpt ook.
Het enige dat irritant was aan Elder Wyrm was zijn Sporefall techniek.
Jammer genoeg had ik toen nog weinig remedy's.
Ik heb hem verslagen door altijd Decoy om mijn tank te casten en de rest van mijn party ver weg van de tank te zetten. Hierdoor raakt Sporefall alleen jou tank.
  donderdag 15 maart 2007 @ 17:08:29 #174
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_47306781
Die omweg naar Feywood lijkt me geen optie, daar zijn de beestjes zo'n 15 levels hoger dan mijn kornuiten Ik ga maar even wat nuttigs doen, en dan sla ik die Wyrm morgen wel even om zijn oren.

Ik zit trouwens op 25 uur speeltijd, en heb het gevoel dat ik nog niet echt op de helft ben. Goede houdbaarheid dus Na hoeveel uur hadden jullie de storyline uitgespeeld?
pi_47306843
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:08 schreef Scylla het volgende:
Die omweg naar Feywood lijkt me geen optie, daar zijn de beestjes zo'n 15 levels hoger dan mijn kornuiten Ik ga maar even wat nuttigs doen, en dan sla ik die Wyrm morgen wel even om zijn oren.

Ik zit trouwens op 25 uur speeltijd, en heb het gevoel dat ik nog niet echt op de helft ben. Goede houdbaarheid dus Na hoeveel uur hadden jullie de storyline uitgespeeld?
Wie heeft het er ook over dat je de monsters daar moet killen. Houdt gewoon de R2 knop ingedrukt en er kan je vrij weinig gebeuren.

Vooral bij die Mirrorknights die daar rondlopen is het goed lvlen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')