abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47545776
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Een van de grootste nadelen dus, je pc aan laten staan.
Je kan daar dus geen OS op installeren omdat je dan steeds opnieuw kan gaan beginnen.
Nadeel 2 is dat het veel gevoeliger is voor statische electriciteit dan een normale SSD die in een behuizing zit.
Nadeel 3 is dat je het regelmatig moet schoonmaken omdat stof er voor kan zorgen dat de contacten niet goed meer gaan werken.
Nadeel 4 is dat wanneer een geheugenbankje kapot is dat je dan geluk moet hebben dat het dat type geheugen nog verkopen, toekomstgericht is het dus niet.
ik wil ook niet beweren dat dit voor de massa-consumptie is, daar is het ook veels te duur voor. Ik schat dat er al gauw voor 800 euro aan geheugen ingaat als je het een beetje leuk wilt hebben. Stof is net zo (on)problematisch als bij gewoon ddr-werkgeheugen, evenals de beschikbaarheid. Maar het blijft highend-spul, zonder meer.
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:44:12 #27
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_47545848
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:29 schreef FredvZ het volgende:
Aangezien AMD ATi heeft gekocht kan je er op wachten dat we CPU's gaan krijgen met geïntreerde GPU core.
En we gaan meer moederborden krijgen met meer features onboard. Aangezien je bij elke nieuwe CPU toch weer een nieuw socket krijgt en de videokaartpoorten en geheugen sloten zich ook steeds sneller laten opvolgen wordt het steeds interessanter om moederborden met de hele meuk onboard te maken.
Als het flash-geheugen dan ook ge-optimaliseerd is om als "echte" harde schijf te dienen, dan worden pc's binnen no-time enorm klein kwa omvang, want een film en games kunnen ook op een flashcard.

En werkgeheugen als harde schijf. Dat is gewoon kansloos... Dat batterijtje houd er een keer mee op... en dan is je "schijfje" weer leeg.
Oplaadbare batterij
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_47546260
met dank aan bavanandel (Tweakers)

klik:

ddr ecc geheugen.

meer foto's ---> http://www.hyperdrive4.com/photos.html

het geheel komt in een kastje:

klik:
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 maart 2007 @ 14:01:15 #29
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_47546429
ECC geheugen?
Sorry, maar ECC is normaal gesproken bedoeld voor servers, maar ik zou dat ding niet in een server willen hebben die ik beheer.
Ook zag ik op het plaatje een ide connector met daarnaast een sata connector.
Ik vrees dat de sata connector aan een ide vertaalchipje hangt en dus aan de "trage" ide bus.
Dus zal de snelheid nooit boven de 133Mb komen, max van ide.
Beetje jammer.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:04:27 #30
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_47546525
Harddisk wordt chip (minder warmte en geen bewegende componenten)...
Al denk ik wel dat de holodisk qua backup een grote rol gaat spelen...

Processoren worden CPU/GPU combi's...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:05:59 #31
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_47546576
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:32 schreef Netsplitter het volgende:
Een van de grootste nadelen dus, je pc aan laten staan.
Je kan daar dus geen OS op installeren omdat je dan steeds opnieuw kan gaan beginnen.
Nadeel 2 is dat het veel gevoeliger is voor statische electriciteit dan een normale SSD die in een behuizing zit.
Nadeel 3 is dat je het regelmatig moet schoonmaken omdat stof er voor kan zorgen dat de contacten niet goed meer gaan werken.
Nadeel 4 is dat wanneer een geheugenbankje kapot is dat je dan geluk moet hebben dat het dat type geheugen nog verkopen, toekomstgericht is het dus niet.
Heb laatst op Tweakers een bericht gezien dat ze een nieuw type Flash hebben welke
de opgeslagen data gewoon behoud...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 maart 2007 @ 14:14:46 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_47546913
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:05 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Heb laatst op Tweakers een bericht gezien dat ze een nieuw type Flash hebben welke
Dat zal best, maar dat is DDR ECC geheugen niet.
En daar gaat het om in dat laatste plaatje.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_47548080
quote:
Update, 14.00u: Attorn liet ons inmiddels weten dat de HyperDrive niet voor de beurs van de gemiddelde Tweaker weggelegd zal zijn. Exclusief geheugenmodules moet er maar liefst 1800 euro exclusief btw neergeteld worden voor het apparaat.
auw.
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:01 schreef Netsplitter het volgende:
ECC geheugen?
Sorry, maar ECC is normaal gesproken bedoeld voor servers, maar ik zou dat ding niet in een server willen hebben die ik beheer.
Ook zag ik op het plaatje een ide connector met daarnaast een sata connector.
Ik vrees dat de sata connector aan een ide vertaalchipje hangt en dus aan de "trage" ide bus.
Dus zal de snelheid nooit boven de 133Mb komen, max van ide.
Beetje jammer.
Ik had hierboven al de Gigabyte I-Ram gepost, zelfde idee als de Hyperdrive. Maar die had géén ecc geheugen, en dát is juist raar. Je wil wel een foutcorrectie hebben op geheugen waar je je OS en data opslaat. Vandaar ecc geheugen. Maar voor servers is dit zeker niet gedacht imo. Meer voor mensen die of profijt hebben van een snelle HD-vervanger, of het VoodooPC publiek.

Verder kiezen ze ervoor om zo compatibel als mogelijk te zijn lijkt het, ddr-geheugen in plaats van ddr2, en idd ook een ide-poort. Maar dat blijft inderdaad de vraag, hoe snel. Maar anders zet je er toch 2 in RAID0?
  FOK!fotograaf donderdag 22 maart 2007 @ 15:06:00 #34
18921 freud
Who's John Galt?
pi_47548632
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:05 schreef B-FliP het volgende:

[..]

MRAM ja. Ik verwacht dat er in de loop van de jaren van het multicore principe wordt afgestapt, en dat je naar paralelle flexibele cores gaat die on the fly te programmeren zijn. Verder voor OS solid state HD's en voor opslag dan de perpendicular schijven.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')