Onzin. Het is een zeer vriendelijk volk. Als ik in de toeristische gebieden loop word ik gewoon veel aangesproken door mensen die geld van je willen; in de uitgaansgebieden en werkomgeving bestaat dat praktisch niet. Je loopt als toerist gewoon constant tegen de opdringerige Turkse verkopers aan i.p.v. de 'echte' samenleving. Het verschil is enorm: mensen doen niet overdreven vriendelijk, schreeuwen geen willekeurige teksten in je eigen taal naar je hoofd en ze stormen niet op je af bij het minste oogcontact.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:26 schreef 3doorsdown het volgende:
Turken:
Leuk om snipperschaap van te kopen, en "grappig" als je in Turkije (als man zijnde dan) op vakantie gaat omdat ze weten dat je er geld uitgeeft.
Maar daar laat ik het dan ook bij. Eén van mijn vrienden is een jongen van Turkse komaf, en hij heeft volgens mij diep in zijn hart een schijthekel aan Nederlanders
Ja en dan vergeet je de Koerden maar even voor het gemakquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:42 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Onzin. Het is een zeer vriendelijk volk. Als ik in de toeristische gebieden loop word ik gewoon veel aangesproken door mensen die geld van je willen; in de uitgaansgebieden en werkomgeving bestaat dat praktisch niet. Je loopt als toerist gewoon constant tegen de opdringerige Turkse verkopers aan i.p.v. de 'echte' samenleving. Het verschil is enorm: mensen doen niet overdreven vriendelijk, schreeuwen geen willekeurige teksten in je eigen taal naar je hoofd en ze stormen niet op je af bij het minste oogcontact.
Overigens balen veel Turken er van dat buitenlanders zo'n slecht beeld van hun volk hebben. Dit komt, volgens hen, door het soort Turken die jaren geleden emigreerden: arme en ongeschoolde mensen. (een soort 'pauper'-representatie van de Turkse samenleving dus.)
Men weet. Zolang ik niet door de dagelijkse oproep tot gebed heen schreeuw overleef ik het wel.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:53 schreef Corvidae het volgende:
Vertel ze maar dat je een atheist bent, Freek.
geloof ik best.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:42 schreef Frrreek het volgende:
Overigens balen veel Turken er van dat buitenlanders zo'n slecht beeld van hun volk hebben. Dit komt, volgens hen, door het soort Turken die jaren geleden emigreerden: arme en ongeschoolde mensen. (een soort 'pauper'-representatie van de Turkse samenleving dus.)
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |