abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47053922

Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok! DRUMMEND FOK, Elke drummert is welkom!!
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, gayjazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.

Drum on!

Drumkits

Ayotte Drums | DW Drums | Gretsch | Ludwig | Mapex | Noble & Cooley | PDP Drums | Pearl Drums
Premier | Remo | Slingerland Drums | Sonor Drums | Tama Drums | Yamaha Drums

Bekkens

Istanbul Cymbals | Meinl Cymbals | Paiste Cymbals | Sabian Cymbals | Stagg | UFIP Cymbals
Wuhan Cymbals | Zildjian

Winkels

Feedback | Music Partner | Dirk Witte | Music Store | Musik Produktiv
Drumspullen.nl | The Groove Factory | Music All In | Rock Palace | Vanilla Music Store

Overige

DrumForum.NL | Drummers.NL | Pearl Drummers Forum | Slagwerkwereld.com
DRUMMERWORLD | Ontwerp je droom kit

[ Bericht 48% gewijzigd door nipeng op 17-04-2007 22:11:04 ]
pi_47054266
And we're back
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:32:41 #3
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_47054542
TVP!
pi_47054665
tvp
pi_47055827
Ik heb een bod gehad van 100 euro op mijn TD3. Doen maar denk?

Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_47058686
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:04 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb een bod gehad van 100 euro op mijn TD3. Doen maar denk?

Als je hem voor 100 wilt verkopen, bied ik ¤110
pi_47059897
was niet echt serieuze opmerking van RoOoYtJuH hoor
pi_47060161
http://www.myspace.com/twiggypunk

2 nummers van onze 'demo', en 2 live nummers.
pi_47060267
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:44 schreef Operc het volgende:
Onee??? Damn! Ik had mn eigen kit namelijk al op straat gezet!!!

pi_47060889
hoi
pi_47062465
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:50 schreef CasB het volgende:
http://www.myspace.com/twiggypunk

2 nummers van onze 'demo', en 2 live nummers.
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:06:38 #13
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_47062667
tvp
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_47063856
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:44 schreef Operc het volgende:
Nu een bod van 150 euro.

Wat bezielt sommige mensen
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:30:55 #15
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_47066125
Waarom verkoop je dat ding eigenlijk? Bevalt het niet?
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_47075636
tvptje
pi_47169458
Ik woon in een flat, en als ik ga verhuizen is het vermoedelijk ook weer naar een flat, kortom de komende jaren woon ik in een flat. Nou kan ik momenteel wekelijks 2x een kwartiertje oefenen en dat is veel te weinig naar mijn zin, dus ik wil toch maar eens thuis gaan oefenen.

Nou dacht ik aan een electronisch drumstel, maar mijn drumleraar beweert dat je een gewoon drumstel ook een heel eind 'stil' kunt krijgen door gaasvellen te kopen voor op de trommels, en de bassdrum volproppen met dekens. Dat van die dekens geloof ik wel, maar hoe goed dempen die gaasvellen? Iemand hier die daarmee werkt?

En zijn er nog andere redenen om voor een electronisch drumstel of juist een gewoon drumstel te gaan? Ik kan me zo voorstellen dat je bij een electronisch drumstel ook op de "bekkens" kunt drummen terwijl je dat bij een gewoon drumstel in een flat wel kunt vergeten.

Iemand?
pi_47170289
gaasvellen zijn vrijwel "stil" die dingen worden gebruikt in combinatie met triggers, dus zeg maar je bouwt je gewone drumstel om tot een electronische.
Electronische bekkens bestaan ook gewoon deze worden ook gewoon getriggert dus zijn ook "stil".
Je basdrum vol me kussen stauwen demt vrij weinig je kan geloof ik ook gaasvellen voor je bassdrum kopen en die ook triggeren.
pi_47170440
OK dank! Begrijp ik goed dat het qua geluid dan weinig meer uitmaakt of je een electronische of een gewone neemt? En zo ja, waarom zou iemand dan een electronische willen? Ik heb zelf nooit op een electronische gedrumd maar ik hoor van meerdere mensen dat het helemaal niet fijn is?
pi_47170643
quote:
Op zondag 11 maart 2007 21:50 schreef thaleia het volgende:
OK dank! Begrijp ik goed dat het qua geluid dan weinig meer uitmaakt of je een electronische of een gewone neemt? En zo ja, waarom zou iemand dan een electronische willen? Ik heb zelf nooit op een electronische gedrumd maar ik hoor van meerdere mensen dat het helemaal niet fijn is?
naja ikzelf vind een acoustiche zet omgebouwt tot electronisch wel lekker.
Je hebt zeg maar 2 verschillende electronische drumstellen: met gaasvellen of met rubberpads.
Die eerste kan je zelf maken die 2e koop je gewoon als set. Maar electronisch drummen is bepaald niet goedkoop....

O en waarom je electronisch zou willen: tegen geluidsoverlast, mensen die 3 a 4 uur per dag drummen krijgen wel eens klachten

O en met flats heb je ook nog een probleem extra: een vloer...
pi_47171467
Ah okee, ik had bij een electronisch drumstel het beeld van zo'n ding met rubberpads en dat gedoe met die gaasvellen zag ik als een normaal drumstel (maar dan gedempt). Dus ik begreep het al even niet. Maar goed, ik ben al een eind wijzer en zal m'n drumleraar nog eens vragen hoe en wat.

Die vloer ja, ik hoorde van iemand met een totaal stil drumstel dat de onderburen klaagden omdat ze de hele tijd het intrappen van de basedrum hoorden
pi_47171790

Mijn zieke oude drumstel rammelt, maar ik voel op geen enkel ander drumstel de 'groove' zoals mijn drumvriend het zegt, wanneer ik blues en country speel. Mijn drumvriend is trouwens een oude hippie met een studio verstopt in een grote loods waar hij zijn mid life crisis doorstaat met jammen met jongeren onder genot van een biertje en shag.
Ik drum dus eigelijk slechts voor de lol en de sfeer, de enige manier waarop ik over drummen praat is met stokjes in mijn handen.

Ik wou gewoon even zeggen, hulde aan drummers. Drummers aan de top, woehoe!
pi_47171962
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:08 schreef thaleia het volgende:
Ah okee, ik had bij een electronisch drumstel het beeld van zo'n ding met rubberpads en dat gedoe met die gaasvellen zag ik als een normaal drumstel (maar dan gedempt). Dus ik begreep het al even niet. Maar goed, ik ben al een eind wijzer en zal m'n drumleraar nog eens vragen hoe en wat.

Die vloer ja, ik hoorde van iemand met een totaal stil drumstel dat de onderburen klaagden omdat ze de hele tijd het intrappen van de basedrum hoorden
http://www.drumforum.nl/forum.php/list_messages/1582

mischien leuk om door te lezen
pi_47298168
in the morning - Razor light.. makkelijk nummer natuurlijk maar wat doet die gozer nou precies op de snare.. (in het begin.. drummer begint met simpel beatje en dan doet ie wat op de snare!! ) weet iemand precies hoe die dat doet.. ben erg nieuwsgierig klinkt leuk en ik kan het niet in mijn boekjes/cd's vinden haha http://youtube.com/watch?v=-FQDiD0Q-44
pi_47305253
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:07 schreef Guusie het volgende:
in the morning - Razor light.. makkelijk nummer natuurlijk maar wat doet die gozer nou precies op de snare.. (in het begin.. drummer begint met simpel beatje en dan doet ie wat op de snare!! ) weet iemand precies hoe die dat doet.. ben erg nieuwsgierig klinkt leuk en ik kan het niet in mijn boekjes/cd's vinden haha http://youtube.com/watch?v=-FQDiD0Q-44
Luister het gewoon een paar keer en drum het na.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')