FOK!forum / Klaagbaak / Kut Marechaussee
Lucifer_Doosjedonderdag 8 maart 2007 @ 11:12
Ik werk op Schiphol en de medewerkers daar hebben ieder een pas om bijvoorbeeld op het platform te komen. Mijn pas verloopt volgende week, en voor een verlenging moet je o.a. door de Marechaussee gescreend worden of je niet in aanraking bent geweest met justitie. Zo'n onderzoek duurt 10 werkdagen en daarna krijg je bericht thuis. Halverwege februari al dat formulier opgestuurd, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Aangezien mijn pas volgende week dinsdag verloopt, is enige haast wel geboden zo langzamerhand. Dus de afdeling PZ van mijn werkgever eens gebeld, of zij al wat wisten. Zij met de Marechaussee bellen en wat blijkt nu? Die gasten hebben dus een achterstand van 3 weken

Ze zijn deze week pas met mijn aanvraag begonnen en volgende week vrijdag zijn ze hopelijk klaar. Maar mijn pas is dan dus al verlopen en zodoende kan ik niet werken. Moet ik dus straks met PZ daar weer een oplossing voor zien te vinden.

Klacht: Marechaussee die niet doorwerkt, waardoor andere mensen hun werk niet uit kunnen voeren
longinusdonderdag 8 maart 2007 @ 11:33
Marechaussee is nou eenmaal geen bedrijfsleven, gevolgen voor hun zijn minimaal en dus spoort dat niet aan tot snel en efficiënt handelen
Misstiquedonderdag 8 maart 2007 @ 11:34
Leuk dat ze je daarover tijdig informeren ook. .
D-FENSdonderdag 8 maart 2007 @ 11:37
Met jouw usernaam zou ik je iig niet in de buurt van een vliegtuig laten
Blauwe_Pinodonderdag 8 maart 2007 @ 11:38
Marechaussees zien er wel altijd sexy uit !!!!
J.J.McKaydonderdag 8 maart 2007 @ 11:38
waar werk je?
julienjdonderdag 8 maart 2007 @ 11:39
Nee, ze hebbe t te druk om bij de LY pax rondjes te rijde...
ik weet precies wat je bedoelt TS mijn formulier "klopte" toen ook niet en toen ik bij dat loket kwam ineens wel (kots).
Radjeshdonderdag 8 maart 2007 @ 11:39
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ik werk op Schiphol en de medewerkers daar hebben ieder een pas om bijvoorbeeld op het platform te komen. Mijn pas verloopt volgende week, en voor een verlenging moet je o.a. door de Marechaussee gescreend worden of je niet in aanraking bent geweest met justitie. Zo'n onderzoek duurt 10 werkdagen en daarna krijg je bericht thuis. Halverwege februari al dat formulier opgestuurd, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Aangezien mijn pas volgende week dinsdag verloopt, is enige haast wel geboden zo langzamerhand. Dus de afdeling PZ van mijn werkgever eens gebeld, of zij al wat wisten. Zij met de Marechaussee bellen en wat blijkt nu? Die gasten hebben dus een achterstand van 3 weken

Ze zijn deze week pas met mijn aanvraag begonnen en volgende week vrijdag zijn ze hopelijk klaar. Maar mijn pas is dan dus al verlopen en zodoende kan ik niet werken. Moet ik dus straks met PZ daar weer een oplossing voor zien te vinden.

Klacht: Marechaussee die niet doorwerkt, waardoor andere mensen hun werk niet uit kunnen voeren
wtf. Voor bagage kreeg ik gewoon een pas formulier , ingevuld door opdrachtgever en werkgever, kon ik mee naar het passenbureau, en kreeg gewoon gelijk mijn pas. Waarom zou je weer worden gescreened als je al een pas hebt?
julienjdonderdag 8 maart 2007 @ 11:42
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:39 schreef Radjesh het volgende:

[..]

wtf. Voor bagage kreeg ik gewoon een pas formulier , ingevuld door opdrachtgever en werkgever, kon ik mee naar het passenbureau, en kreeg gewoon gelijk mijn pas. Waarom zou je weer worden gescreened als je al een pas hebt?
Volgens mij is dat 5 jaar geldig, mijn pas is ook voor 5 jaar geldig en dan moet ik ook gescreend worden.

ps. ben tankboer
Lucifer_Doosjedonderdag 8 maart 2007 @ 11:42
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:39 schreef Radjesh het volgende:

[..]

wtf. Voor bagage kreeg ik gewoon een pas formulier , ingevuld door opdrachtgever en werkgever, kon ik mee naar het passenbureau, en kreeg gewoon gelijk mijn pas. Waarom zou je weer worden gescreened als je al een pas hebt?
Voordat je een (nieuwe) pas krijgt, moet je eerst gescreend worden door de KMAR. Zo'n screening is 5 jaar geldig, daarna moet je opnieuw gescreend worden. Zonder dat bewijs krijg je geen aanvraagformulier en dus geen pas bij het passenbureau. Misschien was jouw screening nog niet verlopen?
Radjeshdonderdag 8 maart 2007 @ 11:43
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:42 schreef julienj het volgende:

[..]

Volgens mij is dat 5 jaar geldig, mijn pas is ook voor 5 jaar geldig en dan moet ik ook gescreend worden.

ps. ben tankboer
Oh okay, ik heb gewoon een pas voor een half jaar
Lucifer_Doosjedonderdag 8 maart 2007 @ 11:44
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:39 schreef julienj het volgende:
Nee, ze hebbe t te druk om bij de LY pax rondjes te rijde...


Werk zelf bij de vrachtafhandelaar van LY
julienjdonderdag 8 maart 2007 @ 11:46
Hehehe AG

Rij je op die stink palletmovers?
Lucifer_Doosjedonderdag 8 maart 2007 @ 11:48
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:46 schreef julienj het volgende:
Hehehe AG

Rij je op die stink palletmovers?
Binnenkort heten we Aviapartner

Nee, werk op kantoor van de exportafdeling.
longinusdonderdag 8 maart 2007 @ 11:52
Dien een claim in bij de marechaussee, wegens het niet op tijd verwerken van je aanvraag.
en stel ze aansprakelijk voor de gedorven inkomsten, het is immers niet jouw schuld
julienjdonderdag 8 maart 2007 @ 11:53
wtf! heeft AP jullie overgenomen?

Wist ik niet joh, ben ik weer op de hoogte

Anyways succes met je pas
Lucifer_Doosjedonderdag 8 maart 2007 @ 11:54
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:52 schreef longinus het volgende:
Dien een claim in bij de marechaussee, wegens het niet op tijd verwerken van je aanvraag.
en stel ze aansprakelijk voor de gedorven inkomsten, het is immers niet jouw schuld
Ik ga eerst even kijken waar PZ vanmiddag mee gaat komen. En dan zien we wel verder.
Radjeshdonderdag 8 maart 2007 @ 12:08
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:48 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Binnenkort heten we Aviapartner

Nee, werk op kantoor van de exportafdeling.
Anyway, Aviapartner doet goede dingen met Aero Ground. Hoorde het Maandag van mijn pa.
julienjdonderdag 8 maart 2007 @ 12:31
Hehehehe eerst gaat t grootste gedeelte eruit bij AP en nu neme ze Ag over, hoezo geen geld...
achja de een zn dood is de ander zn brood zegge ze.
Radjeshdonderdag 8 maart 2007 @ 12:39
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:31 schreef julienj het volgende:
Hehehehe eerst gaat t grootste gedeelte eruit bij AP en nu neme ze Ag over, hoezo geen geld...
achja de een zn dood is de ander zn brood zegge ze.
Waarschijnlijk geld zat. Avia zit toch ook te aasen op de bagageafhandeling van Easyjet van Menzies? ( dat las ik in dat persbericht )

[ Bericht 1% gewijzigd door Radjesh op 08-03-2007 17:33:57 ]
sebabjedonderdag 8 maart 2007 @ 20:34
Hmm 2 weken terug mijn brief ingestuurd voor de screening ivm stage binnenkort en vorige week al weer bericht gehad dat alles goed is.. Tjah nooit in aanraking geweest met justitie Binnenkort op cursus van SPL en dan examentje doen. Die dag nog pasje afhalen

En 23 april beginnen met stage.

Gr,
Lucifer_Doosjedonderdag 8 maart 2007 @ 20:58
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:34 schreef sebabje het volgende:
Hmm 2 weken terug mijn brief ingestuurd voor de screening ivm stage binnenkort en vorige week al weer bericht gehad dat alles goed is.. Tjah nooit in aanraking geweest met justitie Binnenkort op cursus van SPL en dan examentje doen. Die dag nog pasje afhalen

En 23 april beginnen met stage.

Gr,
Jij krijgt een cursus voor je die test moet doen?

Bij welk bedrijf is je stage btw?
Radjeshdonderdag 8 maart 2007 @ 21:50
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:34 schreef sebabje het volgende:
Hmm 2 weken terug mijn brief ingestuurd voor de screening ivm stage binnenkort en vorige week al weer bericht gehad dat alles goed is.. Tjah nooit in aanraking geweest met justitie Binnenkort op cursus van SPL en dan examentje doen. Die dag nog pasje afhalen

En 23 april beginnen met stage.

Gr,
Bij welk bedrijf ga je stage lopen?
sebabjedonderdag 8 maart 2007 @ 22:17
Ja door schiphol aangeboden.. Eerst een cursus volgen maar ach dat stelt niet zo veel voor.

Ik ben onderverdeeld bij Penauille Servisair en daar dan weer SMARTHandling.

Zit nu in de 1ste van Aviation Operations op het NLC.. Leuke opleiding maar sommige docenten hebben echt geen structuur maar ach.. veel weet/wist ik al
Originele_Naamdonderdag 8 maart 2007 @ 22:19
ach ach
julienjvrijdag 9 maart 2007 @ 00:08
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:17 schreef sebabje het volgende:
Ja door schiphol aangeboden.. Eerst een cursus volgen maar ach dat stelt niet zo veel voor.

Ik ben onderverdeeld bij Penauille Servisair en daar dan weer SMARTHandling.

Zit nu in de 1ste van Aviation Operations op het NLC.. Leuke opleiding maar sommige docenten hebben echt geen structuur maar ach.. veel weet/wist ik al
aah dan ga je de charters op de H-pier doen
NiTiNvrijdag 9 maart 2007 @ 01:39
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:17 schreef sebabje het volgende:
Ja door schiphol aangeboden.. Eerst een cursus volgen maar ach dat stelt niet zo veel voor.

Ik ben onderverdeeld bij Penauille Servisair en daar dan weer SMARTHandling.

Zit nu in de 1ste van Aviation Operations op het NLC.. Leuke opleiding maar sommige docenten hebben echt geen structuur maar ach.. veel weet/wist ik al
Smarthandling, budgetonderdeel van Globeground Servisair. Succes.
NiTiNvrijdag 9 maart 2007 @ 01:41
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:08 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Anyway, Aviapartner doet goede dingen met Aero Ground. Hoorde het Maandag van mijn pa.
BROERTJE!!

Een Schiphol topic, tof!

Nou mooi dan, groetjes aan Pa en Ma en de rest.

Als ik dit zo lees wel een rare geschiedenis, in de kelder gaat het slecht met Avia maar ze nemen AeroGround over?!
NiTiNvrijdag 9 maart 2007 @ 01:43
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 01:39 schreef NiTiN het volgende:

[..]

Smarthandling, budgetonderdeel van Globeground Servisair. Succes.

Aangezien ik NIEMAND bij Servisair ooit positief heb horen praten over het bedrijf waar al op alles beknibbeld wordt, en dan kom je nog bij het budget-zusje terecht ook.

Jij liever dan ik maar hopelijk is het heel leerzaam en plezierig!
dvunzvrijdag 9 maart 2007 @ 01:46
tja zo werkt ut op schiphol
blij dat ik er weg ben..corrupte klerezooi dazo
NiTiNvrijdag 9 maart 2007 @ 01:51
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 01:46 schreef dvunz het volgende:
tja zo werkt ut op schiphol
blij dat ik er weg ben..corrupte klerezooi dazo
bij de KMAR's of bagage of platform of...?
dvunzvrijdag 9 maart 2007 @ 01:56
security
met pas voor alle platforms,bagage,onboard,catering etc etc
kon en mocht overal komen...
Carolyne1575vrijdag 9 maart 2007 @ 02:03
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ik werk op Schiphol en de medewerkers daar hebben ieder een pas om bijvoorbeeld op het platform te komen. Mijn pas verloopt volgende week, en voor een verlenging moet je o.a. door de Marechaussee gescreend worden of je niet in aanraking bent geweest met justitie. Zo'n onderzoek duurt 10 werkdagen en daarna krijg je bericht thuis. Halverwege februari al dat formulier opgestuurd, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Aangezien mijn pas volgende week dinsdag verloopt, is enige haast wel geboden zo langzamerhand. Dus de afdeling PZ van mijn werkgever eens gebeld, of zij al wat wisten. Zij met de Marechaussee bellen en wat blijkt nu? Die gasten hebben dus een achterstand van 3 weken

Ze zijn deze week pas met mijn aanvraag begonnen en volgende week vrijdag zijn ze hopelijk klaar. Maar mijn pas is dan dus al verlopen en zodoende kan ik niet werken. Moet ik dus straks met PZ daar weer een oplossing voor zien te vinden.

Klacht: Marechaussee die niet doorwerkt, waardoor andere mensen hun werk niet uit kunnen voeren
Je kan natuurlijk ook eerder een verlenging van je pas aanvragen
Klacht: mensen die hun pas niet op tijd aanvragen
NiTiNvrijdag 9 maart 2007 @ 03:00
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 01:56 schreef dvunz het volgende:
security
met pas voor alle platforms,bagage,onboard,catering etc etc
kon en mocht overal komen...
Aha. Nou heb ik sowieso bij security al heel snel het gevoel dat er meer mensen van security rondlopen dan dat er mensen zijn die daadwerkelijk het werk doen, kbedoel dus net als dat voor elke persoon die koffers aan het laden is staat er 2 beveiliging bij om te kijken wat er gebeurd. -_- Had 10 jaar geleden in de beveiligingsbusiness moeten gaan, dan had je nu een dikbelegde boterham.
Carolyne1575vrijdag 9 maart 2007 @ 05:05
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 03:00 schreef NiTiN het volgende:

Had 10 jaar geleden in de beveiligingsbusiness moeten gaan, dan had je nu een dikbelegde boterham.
Je kent duidelijk de CAO Beveiliging niet
SevenWondersvrijdag 9 maart 2007 @ 07:51
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

Klacht: Marechaussee die niet doorwerkt, waardoor andere mensen hun werk niet uit kunnen voeren
Joh, dat de Kmar haar werk niet doet, waardoor jij niet kan werken is toch niet jouw probleem, maar dat van je baas. Laat hem het oplossen!
Radjeshvrijdag 9 maart 2007 @ 10:40
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 05:05 schreef Carolyne1575 het volgende:

[..]

Je kent duidelijk de CAO Beveiliging niet
Als oprichter als bedrijf natuurlijk. Niet als simpele medewerker.
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:17 schreef sebabje het volgende:
Ja door schiphol aangeboden.. Eerst een cursus volgen maar ach dat stelt niet zo veel voor.

Ik ben onderverdeeld bij Penauille Servisair en daar dan weer SMARTHandling.

Zit nu in de 1ste van Aviation Operations op het NLC.. Leuke opleiding maar sommige docenten hebben echt geen structuur maar ach.. veel weet/wist ik al
Succes bij Servisair. Schijnt een puinhoop daar te zijn
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 01:41 schreef NiTiN het volgende:

[..]

BROERTJE!!

Een Schiphol topic, tof!

Nou mooi dan, groetjes aan Pa en Ma en de rest.

Als ik dit zo lees wel een rare geschiedenis, in de kelder gaat het slecht met Avia maar ze nemen AeroGround over?!
Mjah met cargo valt veel geld te verdienen?
dvunzvrijdag 9 maart 2007 @ 13:15
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 03:00 schreef NiTiN het volgende:

[..]

Aha. Nou heb ik sowieso bij security al heel snel het gevoel dat er meer mensen van security rondlopen dan dat er mensen zijn die daadwerkelijk het werk doen, kbedoel dus net als dat voor elke persoon die koffers aan het laden is staat er 2 beveiliging bij om te kijken wat er gebeurd. -_- Had 10 jaar geleden in de beveiligingsbusiness moeten gaan, dan had je nu een dikbelegde boterham.
as je voor jezelf begonne was wel idd.
stelt geen reet voor azo..vdaar ook snel gezien en snel weg.
sebabjevrijdag 9 maart 2007 @ 13:57
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:08 schreef julienj het volgende:

[..]

aah dan ga je de charters op de H-pier doen
Jep, ah heb er wel zin in
julienjvrijdag 9 maart 2007 @ 16:37
Kom je me vast wel keer tege als ik in de weg ga staan met me dispencer
sebabjevrijdag 9 maart 2007 @ 17:31
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:37 schreef julienj het volgende:
Kom je me vast wel keer tege als ik in de weg ga staan met me dispencer
Bij welk bedrijf werk je dan ?
julienjvrijdag 9 maart 2007 @ 22:46
C.R.S. tankdienst
sebabjezaterdag 10 maart 2007 @ 13:03
Ah roger

Naja volgende week vrijdag op solicitatie
Pracissorzaterdag 10 maart 2007 @ 13:06
De KMAR is best vriendelijk wanneer ik ze controleer.
Trizzlezaterdag 10 maart 2007 @ 13:54
inteelt topic
Lucifer_Doosjezaterdag 10 maart 2007 @ 14:26
Maandag maar eens proberen om een nieuwe pas te halen
Radjeshzaterdag 10 maart 2007 @ 14:56
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 13:06 schreef Pracissor het volgende:
De KMAR is best vriendelijk wanneer ik ze controleer.
ICT-NAS?
Pracissorzaterdag 10 maart 2007 @ 14:57
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:56 schreef Radjesh het volgende:

[..]

ICT-NAS?
G4S.
Radjeshzaterdag 10 maart 2007 @ 15:05
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:57 schreef Pracissor het volgende:

[..]

G4S.
Oh waar sta je dan ongeveer?

[ Bericht 14% gewijzigd door Radjesh op 10-03-2007 16:00:44 ]
Pracissorzaterdag 10 maart 2007 @ 17:50
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:05 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Oh waar sta je dan ongeveer?
Ik werk maar 1 dag per week, maar je hebt die natuurlijk verschillende posten. Ik sta ook regelmatig in het BMC, af en toe bij KMAR/douane doorgangen. Jij?
Radjeshzaterdag 10 maart 2007 @ 19:12
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 17:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik werk maar 1 dag per week, maar je hebt die natuurlijk verschillende posten. Ik sta ook regelmatig in het BMC, af en toe bij KMAR/douane doorgangen. Jij?
Bagage kelder, maar ben dan ook geen beveiligingsmens

Ik werk @ Baggage Interhandler Group