abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47043623
hallo,

momenteel druk aan het bouwen in de badkamer. Ik heb een beetje de tijd onderscht, maar komend weekken komt het wel af. We kunne in iedergeval douchen.

Bij het aansluiten van de kraan gebeurde het volgende. Bij de kraan zaten te dikke manchetten (kom ik achter af achter). Ik heb de kraan aangedraait. Op gegeven moment draaide de s-koppeling mee waardoor de manchet langs de tegel gin schuren. Gevolge: een grijze vlek op de tegel.

We kunnen inmiddels douchen. Nu stond mn vrouw laatst met de kids onder de douche. Nu heefd mn zoontje van 3 met de verkeer de kant van de "trekker" de muren af gedroogd. De achter kant hiervan is ook van metaal. Gevolg weer een paar vlekken op de tegels.

Het is niet heel erg te zien, maar het begroot me wel. Zijn deze vlekken, krassen nog ergens mee te verwijderen?
pi_47043843
Volgens mij krijg je zulke metalen krassen op tegels niet weg. Maar als ik zou moeten gokken dan zou ik op een onzichtbaar stukje (Of een resttegel) met de volgende spullen proberen:
- Tandpasta
- Commandant (Polijstmiddel voor auto's)

Op internet kan ik er niets over vinden.
pi_47044309
probeer het eens met een sanitairgum, verkijgbaar bij de groothandels, weet niet of de doe-het-zelf zaken deze hebben.
=[LKFF]= Loz Kampoz Fragging Force (Quake 3 clan since 1999)
Buufie what else :P
pi_47044456
Misschien een stomme vraag, en een beetje offtopic. Maar komt dit niet gewoon omdat je wel goedkopere tegels hebt gekocht ? Wij hebben namenlijk ook laatst de badkamer verbouwd, en toen hebben wij er hele dure tegels ingezet. Ik kan krassen wat ik wil, maar beschadigen komen er niet op
pi_47044500
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:08 schreef Logitik het volgende:
Misschien een stomme vraag, en een beetje offtopic. Maar komt dit niet gewoon omdat je wel goedkopere tegels hebt gekocht ? Wij hebben namenlijk ook laatst de badkamer verbouwd, en toen hebben wij er hele dure tegels ingezet. Ik kan krassen wat ik wil, maar beschadigen komen er niet op
Het zou aan de kwaliteit van de tegels kunnen liggen, maar ook ik werd gewaarschuwd om niet met bijvoorbeeld een plamuurmes e.e.a. af te steken/schrapen ivm onverwijderbare krassen.
pi_47048309
ja , het zijn geen hele dure tegels, dat klopt. mischien komt het ook wel omdat het matte tegels zijn, en dus stroever.

chapter_V : sanitair gum, ken ik niet, ik zal er eens achter aan gaan. bedankt voor de tip.

Tevens commandant ga ik ook proberen.
pi_47062226
+
pi_47062481
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:54 schreef BeejEm het volgende:
[afbeelding] + [afbeelding]
Dat gaat volgens mij met zulke krassen niet werken. Het zijn echt krassen, ik heb het op een stukje resttegel geprobeerd toen wij de badkamer hebben gedaan. De zwarte krasjes zitten er zo op maar gaan er niet vanaf.

Ik gok op die sanitairgum hoewel ik niet weet wat het is

En commandant raad ik eigenlijk nu af, nu je geschreven hebt dat het matte tegels zijn.
pi_47063932
Ik heb grijze krassen op mijn (witte) tegels van schroevendraaier, plamuurmes, e.d. altijd met gewoon een schuursponsje en schuurmiddel er vanaf gekregen.
pi_47064059
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:40 schreef BeejEm het volgende:
Ik heb grijze krassen op mijn (witte) tegels van schroevendraaier, plamuurmes, e.d. altijd met gewoon een schuursponsje en schuurmiddel er vanaf gekregen.
Het heeft dan vermoedelijk met de kwaliteit van de tegels te maken. Maar proberen met een schoonmaakmiddel en schuursponsje kan natuurlijk wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')