Its-Jojo-4you | donderdag 8 maart 2007 @ 08:17 |
Vanochtend kwam ik erachter dat de temperatuur van het motorblok van m'n auto te laag is. Althans, de naald op het klokje kwam na een half uur snelweg rijden niet boven de 65 to 70 graden uit en volgens mij is dat te laag voor een diesel. Iemand een idee waar dat aan kan liggen en of dat schade kan? | |
yup | donderdag 8 maart 2007 @ 08:24 |
Thermostaat, wat voor auto heb je ? Bij ouwe diesels kan het geen kwaad. Maar hij hoort eigenlijk gewoon precies bij 90 graden te staan. Had een maat ook met Golf 3 TDi 90 pk en die heeft de thermostaat gefixd, was weer perfect op 90 graden... | |
daNpy | donderdag 8 maart 2007 @ 08:31 |
Koelvloeistof of olie? | |
sigme | donderdag 8 maart 2007 @ 08:36 |
Bij mijn diesel was de thermostaat kapot, toen 'ie dit verschijnsel vertoonde. Is niet goed voor de motor, en bij mijn auto werd de verwarming ook niet meer goed warm, da's niet goed voor de inzittenden. | |
-_Tommy_- | donderdag 8 maart 2007 @ 08:50 |
quote:dat is niet helemaal waar hoor! hij moet tussen de 80 en de 100 zitten, de 206 van mijn vriendin staat snoeistrak op 80 en volgens de garage (en het boekje) was dat geen enkel probleem | |
Metro2005 | donderdag 8 maart 2007 @ 08:54 |
65-70 is in elk geval te koud, is niet echt goed voor je verbruik en je blok. Even de thermostaat vervangen lost dit soort problemen vaak wel op. | |
vlad | donderdag 8 maart 2007 @ 08:56 |
quote:het verbruik gaat omhoog bij lage motortemp. Waarschijnlijk is je thermostaat kapot. Als je deze niet meer wilt vervangen, kan je ook gewoon een stuk karton voor de radiatuer zetten (niet geheel afdekken) en dan de temp in de gaten houden ![]() | |
Its-Jojo-4you | donderdag 8 maart 2007 @ 08:56 |
Wat voor auto? Peugeot 206, oude diesel | |
Pieldeprutkarbonkel | donderdag 8 maart 2007 @ 09:11 |
99% kans op defekte thermostaat. | |
Darkomen | donderdag 8 maart 2007 @ 10:20 |
Yups, heb het zelfde ook gehad. Gewoon vervangen dingen kosten maar iets van 15 euro en het is 2 min werk om te vervangen | |
Lausteen | donderdag 8 maart 2007 @ 10:33 |
Ik heb een beetje hetzelfde verhaal, meter staat bij snelwegrijden altijd maar net op de minimumtemperatuur, maar bij daarna filerijden of stadsverkeer vliegt ie in 1x naar het midden. Ook thermostaat zeker? | |
_Drake_ | donderdag 8 maart 2007 @ 10:34 |
jup thermostaat, ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn 106 | |
beschuit | vrijdag 9 maart 2007 @ 11:06 |
kost je nog geen 10 euro voor de thermostaat. Plus koelvloeistof; zou ik dan meteen vervangen als je toch bezig bent. Niet vergeten te ontluchten! | |
Cyaa | vrijdag 9 maart 2007 @ 11:13 |
en allemaal om het hardst roepen : "wedden dat het je termostaat is " ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
j22flyingdownwind | vrijdag 9 maart 2007 @ 12:33 |
Een ietswat moderne diesel wordt nooit echt heel warm, mijn 290 trubodiesel werd nooit warmer dan 75/80 graden, alleen als je ging vloeren een tijdje. M'n huidige 320 cdi bereikt de 70 graden ook pas na 20 kilometer ofzo (normaal rijden). Omdat ze zo efficiënt zijn tegenwoordig worden ze veel minder vlug warm. | |
yup | vrijdag 9 maart 2007 @ 12:59 |
quote:Klopt, volgens mij blijven bijv. E220/E270/E320CDi's (taximodellen) ook bij ong. 80 graden steken ondanks dat ze de hele dag aan zijn... | |
daNpy | vrijdag 9 maart 2007 @ 14:26 |
Misschien ligt dat aan de plaatsing van de temperatuur sensor. Als daar rijwind langs komt koelt de sensor zelf een beetje af en geeft de meter een lagere temp aan. | |
j22flyingdownwind | vrijdag 9 maart 2007 @ 14:28 |
Inderdaad, behalve als ik 30 min lang 240 km/h rij, dan wil ie wel eens 90 graden worden als ik stil ga staan ![]() ![]() | |
Tommeh | vrijdag 9 maart 2007 @ 15:15 |
Ik denk dat het de thermostaat is. | |
Its-Jojo-4you | vrijdag 9 maart 2007 @ 15:29 |
Thanks y'all ![]() |