dat is niet helemaal waar hoor! hij moet tussen de 80 en de 100 zitten, de 206 van mijn vriendin staat snoeistrak op 80 en volgens de garage (en het boekje) was dat geen enkel probleemquote:Op donderdag 8 maart 2007 08:24 schreef yup het volgende:
Thermostaat, wat voor auto heb je ?
Bij ouwe diesels kan het geen kwaad. Maar hij hoort eigenlijk gewoon precies bij 90 graden te staan. Had een maat ook met Golf 3 TDi 90 pk en die heeft de thermostaat gefixd, was weer perfect op 90 graden...
het verbruik gaat omhoog bij lage motortemp.quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vanochtend kwam ik erachter dat de temperatuur van het motorblok van m'n auto te laag is. Althans, de naald op het klokje kwam na een half uur snelweg rijden niet boven de 65 to 70 graden uit en volgens mij is dat te laag voor een diesel.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen en of dat schade kan?
Klopt, volgens mij blijven bijv. E220/E270/E320CDi's (taximodellen) ook bij ong. 80 graden steken ondanks dat ze de hele dag aan zijn...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:33 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Een ietswat moderne diesel wordt nooit echt heel warm, mijn 290 trubodiesel werd nooit warmer dan 75/80 graden, alleen als je ging vloeren een tijdje. M'n huidige 320 cdi bereikt de 70 graden ook pas na 20 kilometer ofzo (normaal rijden). Omdat ze zo efficiënt zijn tegenwoordig worden ze veel minder vlug warm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |