abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47042486
Vanochtend kwam ik erachter dat de temperatuur van het motorblok van m'n auto te laag is. Althans, de naald op het klokje kwam na een half uur snelweg rijden niet boven de 65 to 70 graden uit en volgens mij is dat te laag voor een diesel.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen en of dat schade kan?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_47042577
Thermostaat, wat voor auto heb je ?

Bij ouwe diesels kan het geen kwaad. Maar hij hoort eigenlijk gewoon precies bij 90 graden te staan. Had een maat ook met Golf 3 TDi 90 pk en die heeft de thermostaat gefixd, was weer perfect op 90 graden...
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:31:26 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_47042655
Koelvloeistof of olie?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_47042719
Bij mijn diesel was de thermostaat kapot, toen 'ie dit verschijnsel vertoonde.
Is niet goed voor de motor, en bij mijn auto werd de verwarming ook niet meer goed warm, da's niet goed voor de inzittenden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47042912
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:24 schreef yup het volgende:
Thermostaat, wat voor auto heb je ?

Bij ouwe diesels kan het geen kwaad. Maar hij hoort eigenlijk gewoon precies bij 90 graden te staan. Had een maat ook met Golf 3 TDi 90 pk en die heeft de thermostaat gefixd, was weer perfect op 90 graden...
dat is niet helemaal waar hoor! hij moet tussen de 80 en de 100 zitten, de 206 van mijn vriendin staat snoeistrak op 80 en volgens de garage (en het boekje) was dat geen enkel probleem
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:54:18 #6
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47042979
65-70 is in elk geval te koud, is niet echt goed voor je verbruik en je blok. Even de thermostaat vervangen lost dit soort problemen vaak wel op.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_47043004
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vanochtend kwam ik erachter dat de temperatuur van het motorblok van m'n auto te laag is. Althans, de naald op het klokje kwam na een half uur snelweg rijden niet boven de 65 to 70 graden uit en volgens mij is dat te laag voor een diesel.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen en of dat schade kan?
het verbruik gaat omhoog bij lage motortemp.
Waarschijnlijk is je thermostaat kapot. Als je deze niet meer wilt vervangen, kan je ook gewoon een stuk karton voor de radiatuer zetten (niet geheel afdekken) en dan de temp in de gaten houden
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_47043013
Wat voor auto?

Peugeot 206, oude diesel
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_47043243
99% kans op defekte thermostaat.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_47044752
Yups, heb het zelfde ook gehad.
Gewoon vervangen dingen kosten maar iets van 15 euro en het is 2 min werk om te vervangen
pi_47045120
Ik heb een beetje hetzelfde verhaal, meter staat bij snelwegrijden altijd maar net op de minimumtemperatuur, maar bij daarna filerijden of stadsverkeer vliegt ie in 1x naar het midden.

Ook thermostaat zeker?
pi_47045145
jup thermostaat, ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn 106
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:06:51 #13
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47084815
kost je nog geen 10 euro voor de thermostaat. Plus koelvloeistof; zou ik dan meteen vervangen als je toch bezig bent. Niet vergeten te ontluchten!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_47085071
en allemaal om het hardst roepen : "wedden dat het je termostaat is "
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:33:38 #15
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_47087562
Een ietswat moderne diesel wordt nooit echt heel warm, mijn 290 trubodiesel werd nooit warmer dan 75/80 graden, alleen als je ging vloeren een tijdje. M'n huidige 320 cdi bereikt de 70 graden ook pas na 20 kilometer ofzo (normaal rijden). Omdat ze zo efficiënt zijn tegenwoordig worden ze veel minder vlug warm.
'99 MB E320 CDI T-model
pi_47088203
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:33 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Een ietswat moderne diesel wordt nooit echt heel warm, mijn 290 trubodiesel werd nooit warmer dan 75/80 graden, alleen als je ging vloeren een tijdje. M'n huidige 320 cdi bereikt de 70 graden ook pas na 20 kilometer ofzo (normaal rijden). Omdat ze zo efficiënt zijn tegenwoordig worden ze veel minder vlug warm.
Klopt, volgens mij blijven bijv. E220/E270/E320CDi's (taximodellen) ook bij ong. 80 graden steken ondanks dat ze de hele dag aan zijn...
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:26:03 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_47091576
Misschien ligt dat aan de plaatsing van de temperatuur sensor.
Als daar rijwind langs komt koelt de sensor zelf een beetje af en geeft de meter een lagere temp aan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:28:00 #18
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_47091652
Inderdaad, behalve als ik 30 min lang 240 km/h rij, dan wil ie wel eens 90 graden worden als ik stil ga staan
'99 MB E320 CDI T-model
pi_47093412
Ik denk dat het de thermostaat is.
pi_47094004
Thanks y'all Denk dat het de thermostaat is
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')