Mijn frustratie ligt in mijn vriendenkring. De een na de ander is aan kinderen begonnen en er is geen zinnig gesprek meer mee te voeren. Staat er geen kind tussen te jengelen dan gaat het gesprek wel over jengelende kinderen. De gespreksonderwerpen zijn gereduceerd tot het kind en alles wat ermee te maken heeft en uiteraard het prachtige plaatje dat ik in mijn vorige post heb beschreven.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 02:29 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als ik zo je tekst lees, hoor en zie ik een grote bonk frustratie, waarom komt die vandaan? Je spreekt jezelf ook wel een klein beetje tegen.
Het is heel simpel, je wilt in je leven zoveel mogelijk leuke dingen doen, kinderen zijn leuk, fijn en onderdeel van de overlevingsdrang die mensen hebben, voortplanten is naast eten en drinken een oerbehoefte. Maar je wilt ook een leuke baan, een leuke sociaal leven, leuke dingen doen; dit alles moet je inelkaar zien te passen. Aangezien je maar een beperkte tijd hebt om dit alles te doen (de eerste 20~25jr van je leven zit je al op school), zal je concessies moeten doen, dit kan betekenen dat je minder gaat werken, geen kinderen neemt, dag-opvang (kinderdag verblijf, au-pair, opa/oma, enz) of zelfs helemaal stopt met werken.
Wat je ook kiest, het is nooit een ideale oplossing, het kost altijd geld (kinderen kosten vanaf hun geboorte totdat ze het huis uit gaan gemiddeld ruim 200.000 euro!) en tijd, juist die twee dingen waar je toch al nooit genoeg van hebt.
Ik ben het met je eens dat beide ouders die de kinderen alleen maar in het weekend zien, niet echt bepaald een oplossing is die ik zou aanbevelen, maar om die mensen meteen slechte ouders te noemen weet ik niet. Gezien de hoeveelheid moeite die mensen vaak doen om kinderen te krijgen, lijkt het me niet dat het een keuze is die tussen 2 happen afhaal-chinees gemaakt is.
Om het persoonlijk te betrekken, als ik op t punt zou staan om een grote stap in mijn cariere te kunnen zetten, wat zou betekenen dat ik niet minder kan gaan werken, dan zou ik dat voor lief nemen denk ik. Het is niet altijd een kwestie van niet willen, maar soms kan het gewoon niet, in sommige functies is het alles of niets, niet van 9 tot 5. Ik zou dan proberen een paar (halve) dagen thuis te werken, de kinderen afwisselend bij de opvang en opa/oma onderbrengen. Zodat de kinderen ook afwisseling hebben en met verschillende opvoedingen te maken krijgen. Over het algemeen geef je je kind ook niet zomaar uit handen, een kinderdag verblijf zoek je goed uit, een oppas/au-pair selecteer je, dus dat valt ook wel mee en als ze ouder dan 4 zijn, dan zitten ze ook op school, wat gebeurt er daar?
Het leven zit vol verrassingen, je kan niks van te voren plannen, soms lopen dingen anders dan je ze had gepland. En mensen zeuren graag, dus is de prijs niet te hoog, dan is de qualiteit wel te laag, er is altijd wel iets.
Zo absurd had ik 'm nog niet gehoord.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 03:30 schreef MinderMutsig het volgende:
Tel daar bij op dat gisteren een goede vriendin die altijd geroepen heeft ook kinderloos te blijven kwam vertellen dat ze zwanger is 'Ja we zijn nu al 4 jaar samen dus het werd wel tijd. Op een gegeven moment wil je toch een meer volwassen relatie en het was tijd voor die volgende stap.' en mijn frustratiebommetje is compleet.![]()
Dat vind ik dan ook het grote gevaar van vrouwen die zeggen geen kinderen te willen (en daar niets aan doen); tot hun 40e zijn 't wandelende tijdbommen qua relaties. Je weet nooit of d'r ergens in hun hoofd niet opeens, op een morgen, een zakje neurotransmitters leegloopt waardoor ze opeens denken dat, ja, kinderen zijn eigenlijk toch best wel liev. En als ze een beetje hufterig zijn dan zijn ze 'opeens' zwanger.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 03:30 schreef MinderMutsig het volgende:
Tel daar bij op dat gisteren een goede vriendin die altijd geroepen heeft ook kinderloos te blijven kwam vertellen dat ze zwanger is
Dan zou ik vertrekken, als ik een man was.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:39 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook het grote gevaar van vrouwen die zeggen geen kinderen te willen (en daar niets aan doen); tot hun 40e zijn 't wandelende tijdbommen qua relaties. Je weet nooit of d'r ergens in hun hoofd niet opeens, op een morgen, een zakje neurotransmitters leegloopt waardoor ze opeens denken dat, ja, kinderen zijn eigenlijk toch best wel liev. En als ze een beetje hufterig zijn dan zijn ze 'opeens' zwanger.
Oh, dat zou ik ook doen. Maar volgens mij is de wetgeving in nederland wel zo dat je als man mag betalen voor de kosten van het levensonderhoud van dat kind. Wat niet jouw keuze was, wat ook uitdrukkelijk nooit de bedoeling is geweest van je relatie, maar je zit er wel mee, omdat je nu ex-vriendin opeens last kreeg van d'r hormonen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan zou ik vertrekken, als ik een man was.
Als dat zo is, vind ik de wet niet fair. Afspraak is afspraak. Vrouwen die stiekem stoppen met het slikken van de pil, walgelijk gewoon.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Oh, dat zou ik ook doen. Maar volgens mij is de wetgeving in nederland wel zo dat je als man mag betalen voor de kosten van het levensonderhoud van dat kind. Wat niet jouw keuze was, wat ook uitdrukkelijk nooit de bedoeling is geweest van je relatie, maar je zit er wel mee, omdat je nu ex-vriendin opeens last kreeg van d'r hormonen.
Dan doe je iets goed verkeerd denk ik....quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:40 schreef Isegrim het volgende:
Toen ik student was, had ik meer geld dan toen ik begon te werken.
Studentenkamer: kost bijna nietsquote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan doe je iets goed verkeerd denk ik....
Studentkamers zijn vaak duurder of netzo duur als sociale woningbouw, want voor een studentenkamer krijg je ook geen subsidie. Dan komt er alleen een beetje gas water en licht bij, maar dat neem je op de koop toe als je ziet wat voor ruimte je daar voor terug krijgt.....quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Studentenkamer: kost bijna niets
Studeren: veel tijd over om bij te werken
Lenen bij IBG: je kunt rond de 800 per maand lenen
Als je gewoon werkt en in een gewoon huis of appartement woont, zijn je lasten veel hoger en heb je gewoon meer kosten. Het is volgens mij niet zo vreemd om er na je afstuderen eerst korte tijd op achteruit te gaan in vrij besteedbaar inkomen.
Sociale woningbouw is sowieso onhaalbaar voor studenten. Inschrijftijd enzo.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:50 schreef JohnDope het volgende:
Studentkamers zijn vaak duurder of netzo duur als sociale woningbouw, want voor een studentenkamer krijg je ook geen subsidie. Dan komt er alleen een beetje gas water en licht bij, maar dat neem je op de koop toe als je ziet wat voor ruimte je daar voor terug krijgt.....
Dan moet je je bij tijds inschrijven.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:52 schreef gronk het volgende:
[..]
Sociale woningbouw is sowieso onhaalbaar voor studenten. Inschrijftijd enzo.
Als je volle bak leent en je werkt veel dan is het idd niet zo vreemd om achteruit te gaanquote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Het is volgens mij niet zo vreemd om er na je afstuderen eerst korte tijd op achteruit te gaan in vrij besteedbaar inkomen.
Bril-jant.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan moet je je bij tijds inschrijven.
Dat was in mijn tijd ook zo. Gewoon net doen of je gek bent en inschrijvenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Bril-jant.
In mijn tijd mocht je je pas inschrijven voor sociale woningbouw als je geen student meer was.
Dan heb je in ieder geval een huis, een intercity pak je zo. Of je gaat aan woningruil doen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:02 schreef gronk het volgende:
Sowieso wil 't nog wel eens gebeuren dat studenten niet gaan werken in de stad waar ze ook studeerden. Daar sta je dan met je inschrijftijd
Tsjonge jongequote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:40 schreef Isegrim het volgende:
Toen ik student was, had ik meer geld dan toen ik begon te werken.
Da's fraude.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat was in mijn tijd ook zo. Gewoon net doen of je gek bent en inschrijven![]()
Enig idee hoelang de reistijd Nijmegen--den haag, of nijmegen-- nieuwegein is met het OV?quote:Dan heb je in ieder geval een huis, een intercity pak je zo. Of je gaat aan woningruil doen.
Dat is helemaal geen fraude.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Da's fraude.![]()
[..]
Enig idee hoelang de reistijd Nijmegen--den haag, of nijmegen-- nieuwegein is met het OV?
Wel degelijk.quote:
Als je in een woning van de studentenhuisvesting zit, dan valt er weinig te woningruilen. Tenzij je gebruik maakt van constructies als onderhuur enzo, die expliciet verboden zijn. Fijn ventje ben je welquote:Wat zei ik nou? Dan ga je aan woningruil doen.
Nee hoor is geen fraude, ik kwam destijds met mijn bewijs van de studiefinanciering gewoon een huurwoning in via de officiële wegquote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Wel degelijk.
[..]
Als je in een woning van de studentenhuisvesting zit, dan valt er weinig te woningruilen. Tenzij je gebruik maakt van constructies als onderhuur enzo, die expliciet verboden zijn. Fijn ventje ben je wel
We hebben het niet over een studentenhok huhquote:Als je in een woning van de studentenhuisvesting zit, dan valt er weinig te woningruilen.
Ik wel dus.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:51 schreef JohnDope het volgende:
We hebben het niet over een studentenhok huh![]()
Ik heb het over de woningbouw. Sjonge jonge jonge, even opletten.quote:
Je dwaalt af, schildert mij af als een crimineel, maar Het punt is, dat het geen fraude is.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Studentkamers zijn vaak duurder of netzo duur als sociale woningbouw, want voor een studentenkamer krijg je ook geen subsidie. Dan komt er alleen een beetje gas water en licht bij, maar dat neem je op de koop toe als je ziet wat voor ruimte je daar voor terug krijgt.....
Discussieer even normaal, ja?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:57 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb het over de woningbouw. Sjonge jonge jonge, even opletten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |