abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:03:01 #101
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54079274
ey, homoos, kan het even over Klink blijven gaan?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:07:17 #102
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54079329
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Heel fatsoenlijk. .
[..]
Hehe, die had ik al verwacht. Maar brallende zwervers vragen er natuurlijk om, hé
Pugna Pro Patria
pi_54084967
Ab Klink is voor mij in achting gedaald in de nasleep met dat gedoe rond die redacteur van het partijblad. Natuurlijk is een partijblad er niet voor een uiterst kritische beschouwing (dat doen de kranten maar fijn), maar het bewuste artikel was er bewust erin gezet als reflectie op het beleid. Je kunt je afvragen of het nuttig is om het partijblad kritiekloos in ganzepas mee te laten lopen met de partij, het blad wordt dan gereduceerd tot een stapeltje propaganda materiaal. Aan de andere kant is een partijblad dat uit is op "scoops" een tikkende tijdbom die LPF toestanden kan uitlokken. Klink heeft echter zichzelf beschadigd door disproportioneel in te hakken op een redacteur die enkel uit was op reflectie op CDA-gesteund beleid.
pi_54087668
Wie zonder fouten is, werpe de eerste steen. Tot dusver voert Klink de lijst aan van mijn favoriete ministers in dit kabinet. Hij heeft zich wat mij betreft al onsterfelijk gemaakt door op dag 1 na zijn aantreden meteen al een rookverbod in de horeca aan te kondigen. Een voorbeeld van daadkrachtig beleid dat mijn steun heeft.
  woensdag 7 november 2007 @ 13:22:38 #105
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54427633
quote:
Mediwiet moet gewoon geneesmiddel worden

ANP

DEN HAAG - Medicinale cannabis of mediwiet moet een gewoon geregistreerd geneesmiddel worden. Dat heeft minister Ab Klink van Volksgezondheid woensdag gezegd.

Klink wil de beschikbaarheid van mediwiet voor wetenschappelijk onderzoek met vijf jaar verlengen. ‘Met de verlenging wil hij de ontwikkeling van een geneesmiddel met cannabis als grondstof een serieuze kans van slagen geven’, stelt zijn departement.

Een Nederlands bedrijf is inmiddels begonnen met de ontwikkeling van een dergelijk medicijn. Dat zal meerdere jaren duren. Tot nu toe heeft alleen Canada formeel een op cannabis gebaseerd medicijn toegelaten.

Sinds 2003 kunnen patiënten op doktersrecept medicinale cannabis krijgen, bijvoorbeeld om pijn te bestrijden. De wiet wordt geteeld onder toezicht van de overheid. Als binnen de komende vijf jaar een medicijn op basis van wiet op de markt komt, zal Klink bekijken of die verstrekking in stand moet blijven.
volkskrant
Ook maar eens een positief berichtje tussendoor
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')