IIk hoop het want ik geloof dat er ook een groot deel is die gewoon er niet over WIL nadenken of te lui is om donor te worden , dat verhelp je hiermeequote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:20 schreef ondeugend het volgende:
Nee jouw OP gaat de mensen over de streep trekken hoor![]()
.
Ik vind dat iedereen recht heeft op organen, ook al is men zelf geen donor.
Het tekort aan organen is grotendeels te wijten aan te weinig voorlichting (Er zijn mensen nog steeds bang dat ze worden opengesneden terwijl men nog niet dood is bijvoorbeeld) Ook helpt de overheid niet mee door geen systeem zoals Belgie heeft in te voeren. Campagnes hebben dan ook niet zoveel zin... mensen staan er heel even bij stil en halen de schouders weer op.
Misschien dat dit kabinet de plannen voor een systeem in Belgie wel door gaat voeren. Er schijnt nu een meerderheid te zijn voor het plan heb ik begrepen.
Wie ben jij om over mijn lichaam te oordelen en te beslissen. Gekquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef paultjuhhh het volgende:
Ja, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn. Ik ben donor voor alle organen , waarom?
Waarom niet ?!!? Ik vind het asociaal als je geen donor bent, stel dat je zelf een ongeluk krijgt of een ziekte en organen nodig hebt. Ik snap mensen niet die geen donor willen zijn. Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.
Zo dat wou ik even kwijt, ik hoop zinvolle reacties te krijgen op de niet donor mensen onder ons of waren jullie alleen maar te lui om dat formuliertje in te vullen ?
Ik was sarcastisch.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:10 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
IIk hoop het want ik geloof dat er ook een groot deel is die gewoon er niet over WIL nadenken of te lui is om donor te worden , dat verhelp je hiermee![]()
Je kan ook antwoorden met een uitleg waarom je het niet bentquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:12 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Wie ben jij om over mijn lichaam te oordelen en te beslissen. Gek
ahhahahaahahha lollzlzlzlzlz hahahaquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:27 schreef Dirktator het volgende:
Hahahaha, die tering-verlepte organen van FOK!s grootste baggeraar (Paultjuhhhh, TS) wil toch niemand hebben???
Wat is dat afscheid nemen nou waard als je het leven van iemand anders kan redden?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:48 schreef PoedelieWoepsie het volgende:
Ik wil geen donor zijn. reden, je fam. kan geen normaal afscheid nemen. want als je jou hart doneert dan moet die transplantatie snel gebeuren dus kan de fam. niet normaal afscheid nemen omdat jij dan in het ziekenhuis open wordt gesneden.
En zelf vind ik het een eng idee dat mensen mij open gaan snijden als ik dood ben.
idd !!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat is dat afscheid nemen nou waard als je het leven van iemand anders kan redden?
Sorry maar je geeft nu een voorbeeld van typische onwetendheid op dit gebied.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:48 schreef PoedelieWoepsie het volgende:
Ik wil geen donor zijn. reden, je fam. kan geen normaal afscheid nemen. want als je jou hart doneert dan moet die transplantatie snel gebeuren dus kan de fam. niet normaal afscheid nemen omdat jij dan in het ziekenhuis open wordt gesneden.
En zelf vind ik het een eng idee dat mensen mij open gaan snijden als ik dood ben.
bronquote:Afscheid nemen
Er is altijd voldoende tijd voor afscheid van de overleden dierbare. Bij de donatie van organen is het mogelijk afscheid te nemen zowel voor als na de donatie. Ook hoeft de begrafenis of crematie niet uitgesteld te worden vanwege de donatieprocedure. De overledene blijft soms een halve tot een hele dag langer in het ziekenhuis. Dit hangt af van hetgeen wordt gedoneerd.
Opbaren ook mogelijk
Het uitnemen van organen en weefsels gebeurt met grote zorgvuldigheid en respect voor de overledene en de nabestaanden. Het lichaam van de donor kan dan ook gewoon worden opgebaard. Thuis of in een rouwcentrum. Wel moeten de nabestaanden van een donor van vitale organen bedacht zijn op de zeer bleke kleur van de overledene die veroorzaakt is door bloedverlies bij de donatieoperatie.
Redden van wat? ik zou liever gered worden van deze wereld..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat is dat afscheid nemen nou waard als je het leven van iemand anders kan redden?
jezus depri figuur, kill jezelf danquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:55 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Redden van wat? ik zou liever gered worden van deze wereld..
Wow dat is diepzinnigquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:55 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Ik wil je wel redden hoor. Heb je een touw en een krukje?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:55 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Leer lezen, ik zeg liever.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:58 schreef Laton het volgende:
[..]
jezus depri figuur, kill jezelf dan
maar zorg wel dat je eerst donor wordt![]()
Je hebt een punt. Maar goed, stel je voor dat je een vriendin hebt (misschien heb je die al) waar je heel veel van houdt en zij krijgt iets aan d'r nieren of longen whatever in ieder geval, het komt er op neer dat ze niet meer lang te leven heeft als ze geen donor orgaan krijgt. Je zou haar die extra jaartjes dan toch ook gunnen, of niet?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:59 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Leer lezen, ik zeg liever.
Redden van wat, beantwoord dat eens?
van wat moet iedereen gered worden AANGEZIEN WE TOCH ALLEMAAL DOOD GAAN.
1: nee ik heb geen vriendinquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:15 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Maar goed, stel je voor dat je een vriendin hebt (misschien heb je die al) waar je heel veel van houdt en zij krijgt iets aan d'r nieren of longen whatever in ieder geval, het komt er op neer dat ze niet meer lang te leven heeft als ze geen donor orgaan krijgt. Je zou haar die extra jaartjes dan toch ook gunnen, of niet?
Dat zeg ik ook niet, maar als iemand anders haar of iemand anders in jouw familie dat hart zou geven omdat die persoon hem toch niet meer nodig heeft aangezien die dood is zou je toch ook dankbaar zijn?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:17 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
1: nee ik heb geen vriendin
2: als het familie betreft is het een andere zaak maar dat heeft hier niks mee uit te staan.
3: als ik een vriendin zou hebben die een orgaan nodig heeft (stel het is een hart) dan ga ik niet mezelf van kant maken zodat ze mn hart kan krijgen
En moet ik daarom nu mezelf tot een orgaanwinkel reduceren?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar als iemand anders haar of iemand anders in jouw familie dat hart zou geven omdat die persoon hem toch niet meer nodig heeft aangezien die dood is zou je toch ook dankbaar zijn?
1.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:17 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
1: nee ik heb geen vriendin
2: als het familie betreft is het een andere zaak maar dat heeft hier niks mee uit te staan.
3: als ik een vriendin zou hebben die een orgaan nodig heeft (stel het is een hart) dan ga ik niet mezelf van kant maken zodat ze mn hart kan krijgen
Door die absurde "in leven houd maatschappij" kampt deze wereld nu met overbevolking, mensen die zichzelf compleet verneuken in leven houden, waar zijn we mee bezig..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:21 schreef Falcon4ever het volgende:
Vraag me wel es af of je jezelf egoistisch moet/mag noemen als je wel donaties wenst te ontvangen maar niet wilt weggeven...
Ook het idee dat mijn organen ter beschikking komen aan iemand die opzettelijk z'n organen verneukt (overmatig roken/drinken) bijv. vind ik niet prettig (beetje in de richting van eigenschuld + wat is de effectieve waarde? 1 maand levensverlenging? 1 jaar?)
Ben zelf overigens geen donor en vraag me zelf soms wel af of ik überhaupt iemands anders organen zou willen...
Dus jij wilt ook geen kinderen. Mocht je ooit eens een vriendin krijgen en de liefde is wederzijds.. en het condoom knapt is de volgende afspraak met de abortuskliniek?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:23 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Door die absurde "in leven houd maatschappij" kampt deze wereld nu met overbevolking, mensen die zichzelf compleet verneuken in leven houden, waar zijn we mee bezig..
Ook dat zeg ik niet, ik reageerde op je reply over dat we toch allemaal dood gaan dus we ook maar niks hoeven te redden en ik wilde alleen maar weten hoe je zou reageren als het ging om een dierbare met nog een heel leven voor de boeg.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:22 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
En moet ik daarom nu mezelf tot een orgaanwinkel reduceren?
Lees !!!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Originele_Naam het volgende:
ik vind het asociaal van mensen die heel hun leven bijvoorbeeld zuipen en dan een nieuwe lever moeten krijgen omdat ze hun eigen lever kapot gezopen hebben
Bovendien geef ik alleen me organen alleen aan familie en goede vrienden. Onbekend maakt onbemind
Ok ik zal lezenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Lees !!!
Dat kan helemaal niet.
Grrrrrr... oh ja ik was weer weg.
jammer dat niet iedereen er zo over denkt als jij ze ooit nodig blijkt te hebben.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:34 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Ok ik zal lezen![]()
welke pagina van de 5 ?
Maar toch ga ik me goed bewaarde organen niet weggeven aan een onbekende, het idee al![]()
Ik wil inderdaad geen kinderen op deze wereld zetten, dat zou mij medeplichtig maken aan geestesmoord.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dus jij wilt ook geen kinderen. Mocht je ooit eens een vriendin krijgen en de liefde is wederzijds.. en het condoom knapt is de volgende afspraak met de abortuskliniek?
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:58 schreef Laton het volgende:
[..]
jezus depri figuur, kill jezelf dan
maar zorg wel dat je eerst donor wordt![]()
Als mijn tijd gekomen is, leg ik me daarbij neer. En bovendien leven met iemands anders organen is ook geen pretje. Je moet heel je leven anti-imuunsysteem pillen slikken, anders wordt het orgaan afgestoten.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
jammer dat niet iedereen er zo over denkt als jij ze ooit nodig blijkt te hebben.
ik hoor je nog wel als je op je 25e dood gaat zonder transplantatie.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:40 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Als mijn tijd gekomen is, leg ik me daarbij neer. En bovendien leven met iemands anders organen is ook geen pretje. Je moet heel je leven anti-imuunsysteem pillen slikken, anders wordt het orgaan afgestoten.
Hetzij zo, sommige mensen aanvaarden het leven niet zoals het is andere wel. Je hoeft mij niet te proberen te overtuigen met jouw gedachtes. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik hoor je nog wel als je op je 25e dood gaat zonder transplantatie.
Nou inderdaad, dan ga ik liever dood. Alles liever dan pillen slikken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:40 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Als mijn tijd gekomen is, leg ik me daarbij neer. En bovendien leven met iemands anders organen is ook geen pretje. Je moet heel je leven anti-imuunsysteem pillen slikken, anders wordt het orgaan afgestoten.
10 jaar doorkwakkelen en dan toch doodgaanquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:44 schreef Overlast het volgende:
[..]
Nou inderdaad, dan ga ik liever dood. Alles liever dan pillen slikken.
Lekker zwart wit ditquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:44 schreef Overlast het volgende:
[..]
Nou inderdaad, dan ga ik liever dood. Alles liever dan pillen slikken.
Heb je altijd een mening zonder te weten waarover je praat ?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:48 schreef PoedelieWoepsie het volgende:
Het was ook sarcastisch bedoeld. Originele naam herkende ditstijlmiddel gelukkig wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |