En moet ik daarom nu mezelf tot een orgaanwinkel reduceren?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar als iemand anders haar of iemand anders in jouw familie dat hart zou geven omdat die persoon hem toch niet meer nodig heeft aangezien die dood is zou je toch ook dankbaar zijn?
1.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:17 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
1: nee ik heb geen vriendin
2: als het familie betreft is het een andere zaak maar dat heeft hier niks mee uit te staan.
3: als ik een vriendin zou hebben die een orgaan nodig heeft (stel het is een hart) dan ga ik niet mezelf van kant maken zodat ze mn hart kan krijgen
Door die absurde "in leven houd maatschappij" kampt deze wereld nu met overbevolking, mensen die zichzelf compleet verneuken in leven houden, waar zijn we mee bezig..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:21 schreef Falcon4ever het volgende:
Vraag me wel es af of je jezelf egoistisch moet/mag noemen als je wel donaties wenst te ontvangen maar niet wilt weggeven...
Ook het idee dat mijn organen ter beschikking komen aan iemand die opzettelijk z'n organen verneukt (overmatig roken/drinken) bijv. vind ik niet prettig (beetje in de richting van eigenschuld + wat is de effectieve waarde? 1 maand levensverlenging? 1 jaar?)
Ben zelf overigens geen donor en vraag me zelf soms wel af of ik überhaupt iemands anders organen zou willen...
Dus jij wilt ook geen kinderen. Mocht je ooit eens een vriendin krijgen en de liefde is wederzijds.. en het condoom knapt is de volgende afspraak met de abortuskliniek?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:23 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Door die absurde "in leven houd maatschappij" kampt deze wereld nu met overbevolking, mensen die zichzelf compleet verneuken in leven houden, waar zijn we mee bezig..
Ook dat zeg ik niet, ik reageerde op je reply over dat we toch allemaal dood gaan dus we ook maar niks hoeven te redden en ik wilde alleen maar weten hoe je zou reageren als het ging om een dierbare met nog een heel leven voor de boeg.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:22 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
En moet ik daarom nu mezelf tot een orgaanwinkel reduceren?
Lees !!!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Originele_Naam het volgende:
ik vind het asociaal van mensen die heel hun leven bijvoorbeeld zuipen en dan een nieuwe lever moeten krijgen omdat ze hun eigen lever kapot gezopen hebben
Bovendien geef ik alleen me organen alleen aan familie en goede vrienden. Onbekend maakt onbemind
Ok ik zal lezenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Lees !!!
Dat kan helemaal niet.
Grrrrrr... oh ja ik was weer weg.
jammer dat niet iedereen er zo over denkt als jij ze ooit nodig blijkt te hebben.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:34 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Ok ik zal lezen![]()
welke pagina van de 5 ?
Maar toch ga ik me goed bewaarde organen niet weggeven aan een onbekende, het idee al![]()
Ik wil inderdaad geen kinderen op deze wereld zetten, dat zou mij medeplichtig maken aan geestesmoord.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dus jij wilt ook geen kinderen. Mocht je ooit eens een vriendin krijgen en de liefde is wederzijds.. en het condoom knapt is de volgende afspraak met de abortuskliniek?
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:58 schreef Laton het volgende:
[..]
jezus depri figuur, kill jezelf dan
maar zorg wel dat je eerst donor wordt![]()
Als mijn tijd gekomen is, leg ik me daarbij neer. En bovendien leven met iemands anders organen is ook geen pretje. Je moet heel je leven anti-imuunsysteem pillen slikken, anders wordt het orgaan afgestoten.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
jammer dat niet iedereen er zo over denkt als jij ze ooit nodig blijkt te hebben.
ik hoor je nog wel als je op je 25e dood gaat zonder transplantatie.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:40 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Als mijn tijd gekomen is, leg ik me daarbij neer. En bovendien leven met iemands anders organen is ook geen pretje. Je moet heel je leven anti-imuunsysteem pillen slikken, anders wordt het orgaan afgestoten.
Hetzij zo, sommige mensen aanvaarden het leven niet zoals het is andere wel. Je hoeft mij niet te proberen te overtuigen met jouw gedachtes. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik hoor je nog wel als je op je 25e dood gaat zonder transplantatie.
Nou inderdaad, dan ga ik liever dood. Alles liever dan pillen slikken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:40 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Als mijn tijd gekomen is, leg ik me daarbij neer. En bovendien leven met iemands anders organen is ook geen pretje. Je moet heel je leven anti-imuunsysteem pillen slikken, anders wordt het orgaan afgestoten.
10 jaar doorkwakkelen en dan toch doodgaanquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:44 schreef Overlast het volgende:
[..]
Nou inderdaad, dan ga ik liever dood. Alles liever dan pillen slikken.
Lekker zwart wit ditquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:44 schreef Overlast het volgende:
[..]
Nou inderdaad, dan ga ik liever dood. Alles liever dan pillen slikken.
Heb je altijd een mening zonder te weten waarover je praat ?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:48 schreef PoedelieWoepsie het volgende:
Ik wil geen donor zijn. reden, je fam. kan geen normaal afscheid nemen. want als je jou hart doneert dan moet die transplantatie snel gebeuren dus kan de fam. niet normaal afscheid nemen omdat jij dan in het ziekenhuis open wordt gesneden.
En zelf vind ik het een eng idee dat mensen mij open gaan snijden als ik dood ben.
Het was ook sarcastisch bedoeld. Originele naam herkende ditstijlmiddel gelukkig wel.quote:
-edit-quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:05 schreef Laton het volgende:
[..]
Heb je altijd een mening zonder te weten waarover je praat ?
het verschil is dat veel andere mensen, in tegenstelling tot jou, wel degelijk een waardevol en liefdevol leven leiden met andere mensen en met ambitie en genot.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:46 schreef Daniel.J het volgende:
Kwaliteit van leven lijkt mij belangrijker dan je leven oprekken.
En als zoiets niet meer gaat waar vecht je dan voor? dat is dan enkel de dood uitstellen..en dat dmv een lijdensweg...erg vreemd hoor dat mensen dat verkiezen boven een mogelijk nieuw bestaat of een welverdiende rust.
(alhoewel lijkt het mij een feit dat je voor altijd bestaat daar je materie onderdeel is van alles wat is en alles wat is niet 'niet' kan zijn, je leven zoals je het kent is wel voorbij, maar wie weet besta je verder als geest, het zou zo maar kunnen..)
principes die rechtstreeks de plee in kunnen zodra een geliefde of dierbare een orgaan nodig heeft.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:55 schreef fs180 het volgende:
ik ben tegen overbevolking.. en dus ook geen donor
Daar hebben we het niet over, en je kent mij trouwens niet dus hoe kun jij nu oordelen over mijn waarde, liefde, ambitie en genot.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:49 schreef Laton het volgende:
[..]
het verschil is dat veel andere mensen, in tegenstelling tot jou, wel degelijk een waardevol en liefdevol leven leiden met andere mensen en met ambitie en genot.
Dus als er iemand in het water voor je ligt en verdrinkt red je die ook niet ? En kom niet aan met dat dat anders is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:55 schreef fs180 het volgende:
ik ben tegen overbevolking.. en dus ook geen donor
Dat is het eigenlijk wel, mensen die een donor nodig hebben waren aan hun biologisch eind, of hebben het er zelf naar gemaakt, mensen die in het water liggen komen daar neem ik aan dmv ongelukje.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:57 schreef Laton het volgende:
[..]
Dus als er iemand in het water voor je ligt en verdrinkt red je die ook niet ? En kom niet aan met dat dat anders is.
En wie ben jij om daarover te gaan zeuren, laat mensen dat zelf maar bepalen of ze bereid zijn dat te doen. Als jij dood bent rot je lichaam weg en besta jij niet meer. Elke reden om geen donor te zijn is een egocentrische bullshit reden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:57 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Daar hebben we het niet over, en je kent mij trouwens niet dus hoe kun jij nu oordelen over mijn waarde, liefde, ambitie en genot.
De context was, wanneer je een donororgaan hebt gekregen en je voor altijd pillen moet slikken, kan de kwaliteit van leven wel eens behoorlijk achteruit gaan, dan is het maar de vraag waar je voor rekt.
En ziekte is geen ongelukje ?quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:58 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Dat is het eigenlijk wel, mensen die een donor nodig hebben waren aan hun biologisch eind, of hebben het er zelf naar gemaakt, mensen die in het water liggen komen daar neem ik aan dmv ongelukje.
Hahah, word je nu kwaad omdat ik een andere mening heb of omdat ik mijn lichaam niet wil afstaan aan mensen die anders door hun eigen schuld 'of door hun biologische levensklok dood zouden gaan?quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:58 schreef Laton het volgende:
[..]
En wie ben jij om daarover te gaan zeuren, laat mensen dat zelf maar bepalen of ze bereid zijn dat te doen. Als jij dood bent rot je lichaam weg en besta jij niet meer. Elke reden om geen donor te zijn is een egocentrische bullshit reden.
Wat een fucking huilie ben jij zegquote:Op woensdag 7 maart 2007 02:03 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Hahah, word je nu kwaad omdat ik een andere mening heb of omdat ik mijn lichaam niet wil afstaan aan mensen die anders door hun eigen schuld 'of door hun biologische levensklok dood zouden gaan?
Andere mensen mogen dat best bepalen, maar waarom moeten andere bepalen over mijn lichaam "omdat ik dan dood zou zijn en ik niet zou bestaan"?
Dat vind ik geen reden, mischien besta ik nog wel, en mischien zie ik mijn lichaam liever opgenomen worden door materie die mij verdient dan iemand die toch enkel in het feyenoord stadium zit met zn zakje patattes.
Oj, mischien zou een heel eerbaar persoon mijn organen krijgen...kunsjt.
Het is MIJN keuze, en dat heeft iedereen maar te respecteren, ik ben verdomme geen onderdelendoos of ik nu dood ben of niet, vooral met de kennis wat de mens met deze planeet aan het uitvreten is zou ik al niet een formulier invullen (en die onzin dat als je een formulier niet invult je wel organen wilt geven is respectloos te noemen, ik noem zoiets aasgiererij.)
Is dit een poging om mij te portreteren als een gewetenloze nazi?quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:59 schreef Laton het volgende:
[..]
En ziekte is geen ongelukje ?
survival of the fittest uber alles ?
Geweldig argument, wat ben je goed in discussies knaapje..quote:
Laten we je hoofd normaal houden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 02:07 schreef Laton het volgende:
maarre, als je dan de keus had naar wie jouw organen wel gaan ? is het dan anders ? je vader je moeder je beste vriend ? hoe sta je er dan tegenover ?
Ja, en je eet babies.quote:Op woensdag 7 maart 2007 02:05 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Is dit een poging om mij te portreteren als een gewetenloze nazi?
Lees mn vorige antwoord maar.
En een ziekte is geen ongelukje nee.
Het is of je eigen schuld of je biologische klok.
Dat kan ik ontkennen daar ik vegetarisch ben.quote:
Onder andere, ook dat je dan blijkbaar totaal geen besef hebt van het feit dat er mensen zijn die zichzelf niet willen laten gebruiken als een onderdelenbak.quote:Op woensdag 7 maart 2007 04:10 schreef RTB het volgende:
Nog een goede reden om geen donor te worden is het feit dat je blijkbaar een arrogante zak wordt die wel eventjes gaat vertellen hoe andere mensen hun leven moeten leven![]()
Dat is niet aan jou om dat te bepalen. Als iemand dat niet wil, om wat voor reden dan ook is dat de keus van die persoon en jij bent wel de laatste die iemand egocentrisch mag noemen. Hopelijk schenk jij ook een goede doelen, anders heb je helemaal geen recht van spreken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:58 schreef Laton het volgende:
[..]
En wie ben jij om daarover te gaan zeuren, laat mensen dat zelf maar bepalen of ze bereid zijn dat te doen. Als jij dood bent rot je lichaam weg en besta jij niet meer. Elke reden om geen donor te zijn is een egocentrische bullshit reden.
Ik heb al 2x iemand in huis genomen omdat diegene uit huis gezet was, en nergens terecht kon. Wanneer mijn vriend en ik getrouwd zijn melden we ons aan als pleeggezin. Ik geef aan goede doelen, maar donor wordt ik niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:58 schreef Laton het volgende:
[..]
Door geen donor te worden druk ik de kosten van de gezondheidszorg. Daarmee help ik aan het beperken van de verzekeringspremies voor iedereen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:58 schreef Laton het volgende:
[..]
Hoezo, omdat ze dan met alternatieve middelen mensen maanden in leven moeten houden omdat ze moeten wachten op een nier? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Door geen donor te worden druk ik de kosten van de gezondheidszorg.
handig. jij hebt dus ook geen ziektekosten verzekering nodig, daar je toch niet naar de dokter gaat. Als je dood gaat is het immers beter voor de wereld.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:21 schreef covie het volgende:
[..]
Ik heb al 2x iemand in huis genomen omdat diegene uit huis gezet was, en nergens terecht kon. Wanneer mijn vriend en ik getrouwd zijn melden we ons aan als pleeggezin. Ik geef aan goede doelen, maar donor wordt ik niet.
Egoistisch ofniet?
Ik vind het te ver gaan, ook al redt ik er levens mee, ik vind het nutteloos. Tegen de tijd dat ik aan kan geven voor wie ik donor wil worden zal ik het ook worden, voor mijn familie dus. Ik wil niks van een ander en een ander krijgt ook niks van mij.(op familie na)
Ik vind het eerder egoïstisch dat je wel donor wordt, de mens neemt veel te veel plek in in de wereld, we kappen allemaal bossen om om onszelf te verzorgen, daarbij wordt te weinig gedacht aan de andere dieren die hier op de wereld leven. We pakken overal land vandaan waarvan ik vind dat we daar geen recht op hebben, de mooiste plekken van de wereld worden vernield, dieren sterven uit omdat wij ons eigen hachie willen redden. De meeste organen die we jullie afstaan worden voor de medische wetenschap gebruikt, zodat we leren hoe we 1. betere medicijnen kunnen maken maar 2. ook om te leren hoe we moeten klonen. Ach ja, we hebben nog niet genoeg mens op de wereld, laten we er nog wat extra bijmaken. Laten we onze organen zelf maken. Laten we een organenfabriek beginnen. Uiteindelijk krijgt iedereen die dreigt dood te gaan een nieuw geproduceert hart, en hoeven we niet dood te gaan. (volgepropt met organen, en botox komt standaard in het ziekenfons) We bljiven ons netjes voortplanten, en uiteindelijk zakt alles als een emmer stront in elkaar. Of wil jij zoals een kip in een legbatterij hutjemutje op elkaar leven. 1m2 pp moet genoeg zijn toch?
Ach maar zo ver zal het toch niet komen?![]()
Je kan het ook anders bekijken, door mensen te helpen met een transplantatie worden de mensen ouder en dus meer kwaaltjes en meer kosten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, omdat ze dan met alternatieve middelen mensen maanden in leven moeten houden omdat ze moeten wachten op een nier? Lijkt me niet.
Die zijn er toch meer dan genoeg, als alles blijft leven word het een beetje druk he.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:55 schreef Posdnous het volgende:
Ja, je kunt het op allerlei mogelijke manieren bekijken, en ondertussen sterven er mensen.
Ja, dat is de typische uitspraak van iemand die compleet in paniek raakt en zijn hele eigen wereldbeeld moet bijstellen, wanneer hem zelf eens iets mankeertquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:58 schreef ANWB het volgende:
[..]
Die zijn er toch meer dan genoeg, als alles blijft leven word het een beetje druk he.
Wat is dit voor een dom argumentquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:55 schreef Posdnous het volgende:
Ja, je kunt het op allerlei mogelijke manieren bekijken, en ondertussen sterven er mensen.
Er is een tijd van komen en gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, dat is de typische uitspraak van iemand die compleet in paniek raakt en zijn hele eigen wereldbeeld moet bijstellen, wanneer hem zelf eens iets mankeert.
Ja, als je het zo gaat bekijken kunnen we ook wel alle sigaretten, alcohol, auto's, elektriciteit, steigers, ladders, water, chemische stoffen, vuur etc gaan verbieden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:55 schreef Posdnous het volgende:
Heb jij wel een flauw idee wat een transplantatie + nazorg kost? Die paar maanden die iemand nog heeft zonder mijn nier wegen qua kosten niet op tegen die transplantatie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, omdat ze dan met alternatieve middelen mensen maanden in leven moeten houden omdat ze moeten wachten op een nier? Lijkt me niet.
Tja, ik snap niet waarom.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar je eigen lichaam zou opeens publiek bezit worden, zonder dat je daar enige zeggenschap over hebt? Daar heb ik simpelweg ernstige bezwaren tegen
Onbekend maakt onbemind. Je wilt graag je bekenden helpen, maar niet bijvoorbeeld een of andere sjonniequote:
Wen er maar aan, zo is de wereld eenmaalquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:24 schreef Posdnous het volgende:
Erg rare asociale belevingswereld heb je dan.
JIj begrijpt het verkeerd. Lees eens nog een keer. Jah gedaan. Snap je het nu? Neej?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:28 schreef Posdnous het volgende:
Nee, al is dat volkomen onvergelijkbaar.
Maar gewoon bewust kiezen om iemand te laten sterven omdat hij 'een sjonnie' is, moet wel de meest achterlijke tekst zijn die ik in tijden gelezen heb.
Als ik je vertel dat je met een tientje in Afrika een mensenleven kan redden, beloof je me dan dat je geen tientje meer zult uitgeven aan dingen die minder cruciaal zijn dan een mensenleven?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:28 schreef Posdnous het volgende:
Maar gewoon bewust kiezen om iemand te laten sterven omdat hij 'een sjonnie' is, moet wel de meest achterlijke tekst zijn die ik in tijden gelezen heb.
Elke Euro die jij NIET schenkt aan bijvoorbeeld Unicef zorgt er voor dat je bewust meewerkt aan het overlijden van weer een paar kinderen. Dat is dezelfde kul-argumentatie, maar je spaarrekening zie ik je nog niet zo snel overmaken. Of je hele nalatenschap naar goede doelen laten gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:28 schreef Posdnous het volgende:
Dus jij hebt er ook totaal geen problemen mee als de verkrachter van je (theoretische) dochter jouw nier krijgt?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:28 schreef Posdnous het volgende:
Inderdaad, net als dat je in een testament aangeeft wie wat krijgt. Maar goed, hij vind het waarschijnlijk ook goed dat zijn nalatenschap gaat naar mensen die het echt nodig hebben in plaats van naar zijn familie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
IK wil bepalen wat er met MIJN lichaam gebeurt, zo simpel is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |