Dat gaat over een eerdere ex, neem ik aan?quote:Op maandag 5 maart 2007 21:09 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Met m'n ex samenwonen was inderdaad not done, dat liep 3 weken na het verbreken van de relatie al volledig uit de hand.
Thank you!quote:Op maandag 5 maart 2007 21:15 schreef Brighteyes het volgende:
Zoiets Whoopsy? De TT?
Niet dat ik me daarmee bezig hou maar scharrels is dan natuurlijk not done. Lijkt me ook vrij pijnlijk hoewel ik me wel voor kan stellen dat ik daar over een tijd geen moeite meer mee zou hebben als hij een scharrel heeft.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:13 schreef Sport_Life het volgende:
Zou wel even beetje afspraken maken voordat je 's morgens een keertje aan de ontbijt tafel zit met een vreemde meid.. Bedoel vind hij het prima als jij met een gozer thuis komt in zijn huis of word het dan flinke ruzie??
Klopt, andere ex!quote:Op maandag 5 maart 2007 21:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat gaat over een eerdere ex, neem ik aan?
Ik zou het niet kunnen, samenwonen met iemand waar je na lange tijd geen liefdesrelatie meer hebt.
Toen een lange relatie met samenwonen bij mij stuk liep, heb ik de eerste paar maanden als een nomade in Amsterdam van tijdelijke woning naar tijdelijke woning gezworven.
Vrienden die op vakantie waren, in wiens huis-in-staat-van-verbouwing ik mocht bivakeren, waar wel even een kamer over was.
En toen ging mijn ex een half jaar sabbaticallen in India en Australië en kon ik dat halve jaar in 'ons' appartement wonen om van daaruit een eigen stek te vinden.
Och, ik weet niet of je in denial bent. Ik denk dat je het grootste afscheid al in de relatie hebt genomen, als ik het zo lees. En gelukkig heb je die essentiële ruimte wel.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:25 schreef Whoopsydaisy het volgende:
ja hoor, 3 slaapkamers en we zijn met z'n tweeën. Bovendien zijn we in de afgelopen anderhalf jaar niets anders dan maatjes geweest, alle ruzies die we hadden hebben we altijd snel uitgepraat. Ik verwacht dat we dat kunnen blijven doen, hij is geen onredelijk mens en ik alleen bij vlagen :-). Maar goed, ik weet natuurlijk ook wel dat we de komende tijd een paar flinke ruzies zullen krijgen, het is maar net of we die als vanouds op kunnen lossen. De tijd zal het ons leren (en ja, ik ben in denial).
Ik denk iets van 2-3 maanden, waarin ik veel moeite deed om bij anderen te logeren om maar niet thuis te heoven logeren. Mijn ex zou in het huis blijven wonen, en het voelde ook niet meer als mijn huis. Ik vond het ook niet fijn om daarheen terug te gaan, niet zozeer omdat mijn ex nou zo'n vreselijke kerel was, integendeel. Maar juist omdat we niets meer hadden samen en ik dat had geinitieerd en ik eigenlijk (heel egoistisch misschien) niet wilde worden geconfronteerd iedere keer met zijn verdriet. Bovendien was het ook niet echt gezellig natuurlijk...quote:Op maandag 5 maart 2007 21:13 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Hoe lang heb je samengewoond met je ex?
Misschien is een andere titel handiger trouwens..
Ja hoor, we zijn de beste vrienden. Ik had in januari nog wel een opleving w.b.t. de passie maar dat moet van beide kanten weer oplaaien natuurlijk. We hebben elkaar tijdens de relatie ontzettend bijgestaan en vooruit geholpen, dat kunnen we op vriendschappelijke basis ook doen.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:38 schreef Locusta het volgende:
Jeetje, nouja wel netjes dat het nu nog goed gaat en jullie allebei vrij neutraal zijn....
Ik denk dat je onbewust toch al een poosje de relatie aan het afsluiten was....?
Maar goed, ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, maar het lijkt me wel moeilijk....
Dát is pas volwassen gedrag BE. Ik zou willen dat ik het zelfde kon zeggen dat ik ook gewoon 'vrienden' kon zijn met mijn exen! Helaas is met mijn exen altijd verkeerd afgelopenquote:Op maandag 5 maart 2007 21:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ben nu na 3,5 jaar nog steeds goede vrienden met mijn ex (hij en zijn vriendin hebben afgelopen weekend hier geslapen toen het wat laat werd enzo) maar toch is hij toen we uit elkaar gingen gelijk de volgende dag naar zijn ouders gegaan. En daar heb ik geen seconde spijt van, over is over.
Overmacht daargelaten, maar als het enigszins kan zou ik het niet doen. Iig niet maandenlang.
Goed om de succesverhalen ook te lezen! Voor ons allebei zou het goed zijn om samen te blijven wonen (gezamenlijke katten, financien en spullen) maar hij hecht wat meer waarde aan zijn privacy dan ik. Ik kan me voorstellen dat ik er over een jaar geen moeite mee heb om bijvoorbeeld een scharrel mee te brengen of zoiets, maar ik denk dat hij daar meer moeite mee zou hebben. Dus omwille van hem blijft het plan om te verhuizen.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:48 schreef Eliminator20 het volgende:
Een goede vriend van mij woont al 1,5 jaar lang samen met zijn ex-vriendin waar hij 4 jaar een relatie mee had.
Ze hadden eigenlijk geen keus om uit elkaar te gaan, ze trokken in een huis van ruim 90 vierkante meter met een torenhoge huur. Aangezien ze beide studeren en de universiteit een halve kilometer was verwijderd van het pand hebben ze maar het beste van gemaakt, mét succes.
Ze zijn na elkaar 2 maanden maanden te hebben genegeerd weer vrienden geworden en leven nu gewoon als vrienden samen
Gewoon blijven praten met elkaar en elkaars leven als vrijgezel respecteren. Met haat, nijd en jaloerzie is het snel afgelopen.
Succes!![]()
quote:Op maandag 5 maart 2007 21:07 schreef Liquidootje het volgende:
Kun je net zo goed gaan trouwen eigenlijk. Platonische vriendschap noemen ze het volgens mij
Mwoah, het is natuurlijk wel een heel ander verhaal als je het er allebei over eens bent dat het leuk geweest is. Mijn ex en ik hadden al nooit ruzie toen we samen waren en we hadden ook niks van elkaar nodig. Hij is terug naar zijn ouders gegaan, ik ben in het huis blijven wonen tot het verkocht was, verlies is netjes verdeeld en daarna zijn we ieder onze kant op gegaan.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:53 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Dát is pas volwassen gedrag BE. Ik zou willen dat ik het zelfde kon zeggen! Helaas is met mijn exen altijd verkeerd afgelopen![]()
respect!![]()
toffe reactiequote:Op maandag 5 maart 2007 21:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
wou net zegge,
kleine quoting: het is uit sinds zaterdag, en we wonen nog samen, ik ben nu weer single![]()
![]()
lol
Ik denk dat het meest foutre wat je kan doen op dit moment is voordat de verhuizing is geregeld te gaan storten op een nieuwe relatie cq. scharrels. Je heb van elkaar gehouden en natuurlijk het 1 en ander gedeeld.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:54 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Goed om de succesverhalen ook te lezen! Voor ons allebei zou het goed zijn om samen te blijven wonen (gezamenlijke katten, financien en spullen) maar hij hecht wat meer waarde aan zijn privacy dan ik. Ik kan me voorstellen dat ik er over een jaar geen moeite mee heb om bijvoorbeeld een scharrel mee te brengen of zoiets, maar ik denk dat hij daar meer moeite mee zou hebben. Dus omwille van hem blijft het plan om te verhuizen.
Wellicht een verschil in leeftijd, ervaring en zelfstandigheid. Je kan jezelf (of de ex) een hoop ellende besparen als je uit elkaar kan gaan na een goed gesprek. Mijn laatste misser heeft in ieder geval mijn ogen geopend.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mwoah, het is natuurlijk wel een heel ander verhaal als je het er allebei over eens bent dat het leuk geweest is. Mijn ex en ik hadden al nooit ruzie toen we samen waren en we hadden ook niks van elkaar nodig. Hij is terug naar zijn ouders gegaan, ik ben in het huis blijven wonen tot het verkocht was, verlies is netjes verdeeld en daarna zijn we ieder onze kant op gegaan.
Een heel ander verhaal dan dat van jou en je ex waar er kinderen in het spel zijn en jullie de rest van je leven tot een of andere relatie met elkaar veroordeeld. Het hebben van een vrije keuze tot samen een oplossing zoeken scheelt een heleboel, kijk ook maar naar het verhaal van de TS.
Wrom niet?? Ben een hele leuke huisgenotequote:Op dinsdag 6 maart 2007 00:30 schreef Godshand het volgende:
misschien wil 1 van de Fok!kers je nog wel in hun huis nemen
(ik niet dus)
Wow.. erhm, over 1 jaar? Dus je blijft er nog 1 jaar zitten? Zelf zou ik lekker op kamers gaan, 400 euro heb je zo een ruimte voor en binnen een week heb je meestal wel iets.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:54 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
. Ik kan me voorstellen dat ik er over een jaar geen moeite mee heb om bijvoorbeeld een scharrel mee te brengen of zoiets,
quote:Op maandag 5 maart 2007 21:06 schreef mariskasl het volgende:
samenwonen met je ex, echt not done
Matras in mijn woonkamer?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Blijf hier zeker geen jaar te zitten, hoop voor juni toch wel weg te zijn maar de zoektocht schiet nog niet erg op. Dus als iemand iets leuks weet in Amsterdam of Haarlem voor 400 euro en alles zelfstandig hoor ik het graag. Liefst wel minstens een half jaar of langer, anders blijf ik aan het verhuizen.
Voor 400E moet je wel in het gebied haarlem-adam wat vinden, zeker voor een paar mnd. kijk eens op uilenstede in amstelveen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:33 schreef Whoopsydaisy het volgende:
da's lastig. Ik overweeg trouwens wel om een leuke huisgenoot te zoeken in mijn omgeving om daarmee een appartementje te huren of iets dergelijks. Ben al aan het lobbyen bij een collega maar zijn huisgenoten zien het niet zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |