abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 maart 2007 @ 18:58:35 #101
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46950455
Goed zo! Men begint het al te leren.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46950464
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef niet_links het volgende:

[..]

Toch vreemd dat we allebei wat anders in zon topic lezen. Ik zie hier die school afgebrand worden door lieden die een vergelijkbaar geval op een moslimschool niet zouden veroordelen.
zover mij bekend werken er anders aardig wat niet-moslims op islamitische scholen .. maar als zoiets daar zou gebeuren zou ik dat even scherp veroordelen ..

kijk, als je ervan uitgaat dat een school zelf mag bepalen wie men wel of niet in dienst neemt, prima, ik zou ook niet gedwongen willen worden om iemand aan te nemen die om wat voor reden dan ook niet in het team past .. maar omdat het in dit geval om een interne sollicitatie gaat krijg je dus die nare bijsmaak ..
wel goed genoeg om de vloer te boenen, maar niet goed genoeg om in de kantine te werken, het heeft zoiets untermensch-achtigs waarvan mijn nekharen overeind gaan staan
quote:
Ik veroordeel beide en vind dat bijzonder onderwijs gewoon moet verdwijnen. Het is beide belachelijk.
idd, op school ben je om te leren wat iedereen leert, dat levensbeschouwelijke doe je maar thuis
pleased to meet you
pi_46950648
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:46 schreef Gia het volgende:
Een varken is toch onrein!
uhm, volgens mij ben je anyway verplicht om handschoenen te dragen als je broodjes belegd ?
en tja, ook een hoofddoek is verplicht in een kantine, niemand die haar in het eten lekker vindt ..
pleased to meet you
pi_46951765
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:56 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Wanneer zo'n school overheidssubsidie krijgt en waneer de inhoud van het onderwijs (currucillum) grotendeels door diezelfde overheid min of meer bepaald wordt vind ik wel dat de overheid het één en ander te zeggen mag hebben over de relevantie van bepaalde zaken.
Alsof een school ook mág bestaan zonder dat overheidstoezicht .
Gelukkig hebben we nog enige vrijheid van onderwijs, waarin ouders en schoolbestuur enige vrijheid genieten bij het inrichten van hun school met lesstof, leraren en ander personeel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46952065
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:16 schreef Klonk het volgende:
en moslimscholen zijn wel soepel in het toelaten van personeel met een ander geloof
Maakt dat dit ook maar iets minder erg?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 5 maart 2007 @ 19:47:48 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46952549
Zo gaat het al jaren.

Schoonmaken? Ja kom maar! Jij liever dan ik!
Wát?! Kantinejuffvrouw? Staatssecretaris? Neeeeee!! Tsunami!
!

Zo in en in triest, vooral zo'n vroomser-dan-de-paus schoolhoofd.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_46952804
Dat mag die school zelf weten, ik ga toch ook niet met schoenen aan een moskee binnen?
pi_46956573
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat mag die school zelf weten, ik ga toch ook niet met schoenen aan een moskee binnen?
Waar slaat dit op?

Man, we hebben het over een kantinejuffrouw!
Ze gaat toch geen les geven of zo, en dan nog
Als je zo principieel bent laat je een moslima ook niet schoonmaken, wat een totale onzin!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_46956998
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:26 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Waar slaat dit op?

Man, we hebben het over een kantinejuffrouw!
Ze gaat toch geen les geven of zo, en dan nog
Als je zo principieel bent laat je een moslima ook niet schoonmaken, wat een totale onzin!
Het is een Christelijke school, geen openbare. De enige geloofsuitingen die ze willen hebben zijn begrijpelijk de hunne.
pi_46957129
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het is een Christelijke school, geen openbare. De enige geloofsuitingen die ze willen hebben zijn begrijpelijk de hunne.
Als dat zo is, waarom laten ze haar dan wel schoonmaken?
  maandag 5 maart 2007 @ 22:01:22 #111
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46958096
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Het is een Christelijke school, geen openbare.
Een school die wél overeind wordt gehouden met publieke middelen en dat alleen al is een reden om dit soort fratsen hard aan te pakken.
pi_46959529
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:39 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Zolang ze haar geloof voor zich houdt... Ik vind het ook niet ideaal, zeker vanwege het feit dat dergelijke scholen overheids-subsidie krijgen. Maar het is het systeem dat we hebben, en als wij een school toestaan een eigen identiteit te hebben, moeten we ze ook toestaan zich daarin te uiten.
  Donald Duck held maandag 5 maart 2007 @ 22:47:39 #113
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46960024
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:39 schreef Mr_Memory het volgende:
Omdat de kids dan zien van 'ha, dat krijg je nou ervan als je dat geloof volgt' ofzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46960096
Iedereen loopt hier altijd te zeiken over moslims, maar als een school dan een moslima niet aanneemt als kantine-juf omdat dat niet past bij hun identiteit wordt er ineens moord en brand geschreeuwd dat scholen toch verplicht zijn een afspiegeling van de multiculturele samenleving te zijn enz :-/ -en ondertussen zelf ook niet tussen de moslims willen wonen of werken in een 'multiculturele' omgeving-

Ik heb wel begrip voor het standpunt van de school.
Idd achteraf een beetje dom van ze om die vrouw uberhaupt aan te nemen als schoonmaakster (maargoed dat snap ik verder wel) en ook een btje dom misschien om haar eerlijk de precieze reden te vertellen waarom ze haar niet als kantine juf aan willen nemen (alhoewel ik wel gewoon voor eerlijkheid ben dus dat toch ook wel weer goed vind).
Maar zo'n moslima stapt dan natuurlijk meteen op hoge poten naar zo'n commissie om te blaten 'discrminatie!' 'rascisme!'
Waarin ze dan miss wel een beetje gelijk heeft, maar een school is toch vrij om aan te nemen wie ze willen en wie bij hun identiteit past.

maandag 5 maart 2007 @ 23:00:14 #115
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46960469
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:50 schreef tulpje6 het volgende:
...maar een school is toch vrij om aan te nemen wie ze willen en wie bij hun identiteit past.
Een school gefinancierd door louter private middelen wat mij betreft wel, ja. Een school die ook door publieke gelden op de been wordt gehouden ab-so-luut niet.
pi_46960481
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zolang ze haar geloof voor zich houdt... Ik vind het ook niet ideaal, zeker vanwege het feit dat dergelijke scholen overheids-subsidie krijgen. Maar het is het systeem dat we hebben, en als wij een school toestaan een eigen identiteit te hebben, moeten we ze ook toestaan zich daarin te uiten.
Waar geeft ze blijk van haar geloof als kantinejuffrouw?
Zegt ze soms dat het broodbeleg onrein is, of dat het niet halal geslacht is.
  maandag 5 maart 2007 @ 23:02:05 #117
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46960550
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:00 schreef Mr_Memory het volgende:
Waar geeft ze blijk van haar geloof als kantinejuffrouw?
Zegt ze soms dat het broodbeleg onrein is, of dat het niet halal geslacht is.
Joh en al deed ze dat. De kantinejuffrouw doet niet bepaald onder voor de gemiddelde leraar voor wat betreft personen waar leerlingen het minst van aannemen.
pi_46961381
Dat je louter christelijke leerkrachten in dienst wenst te nemen kan ik begrijpen, maar dit soort rigoreus doorgevoerde segregatie is ietwat belachelijk.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46961663
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Alsof een school ook mág bestaan zonder dat overheidstoezicht .
Gelukkig hebben we nog enige vrijheid van onderwijs, waarin ouders en schoolbestuur enige vrijheid genieten bij het inrichten van hun school met lesstof, leraren en ander personeel.
Scholen hebben een zeer beperkte vrijheid daarin. Ik denk dat deze vrouw in het gelijk zal worden gesteld. Aan de ene kant gun ik het iedereen dat ze zich kunnen ontzien van al het vreemde, maar aan de andere kant kunnen kinderen deze keuze naar mijn mening niet dragen. En ouders zijn ook niet de enige die kunnen beslissen wat goed voor hun kind is (waarom zou je mishandeling dan nog verbieden?).
pi_46962159
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:50 schreef tulpje6 het volgende:
Iedereen loopt hier altijd te zeiken over moslims, maar als een school dan een moslima niet aanneemt als kantine-juf omdat dat niet past bij hun identiteit wordt er ineens moord en brand geschreeuwd dat scholen toch verplicht zijn een afspiegeling van de multiculturele samenleving te zijn enz :-/ -en ondertussen zelf ook niet tussen de moslims willen wonen of werken in een 'multiculturele' omgeving-

Ik heb wel begrip voor het standpunt van de school.
Idd achteraf een beetje dom van ze om die vrouw uberhaupt aan te nemen als schoonmaakster (maargoed dat snap ik verder wel) en ook een btje dom misschien om haar eerlijk de precieze reden te vertellen waarom ze haar niet als kantine juf aan willen nemen (alhoewel ik wel gewoon voor eerlijkheid ben dus dat toch ook wel weer goed vind).
Maar zo'n moslima stapt dan natuurlijk meteen op hoge poten naar zo'n commissie om te blaten 'discrminatie!' 'rascisme!'
Waarin ze dan miss wel een beetje gelijk heeft, maar een school is toch vrij om aan te nemen wie ze willen en wie bij hun identiteit past.

Zelden een post gezien met zoveel tegenstrijdigheden.

Ontopic: Achterlijk. Ik pleit nog altijd voor openbaar onderwijs, en verder niets.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:11:07 #121
99753 Juan69
At my signal unleash hell !
pi_46962522
Jezus Christus! Zet er gewoon een broodjesautomaat neer, ben je van het hele gezeik af! Die school wilde haar toch helpen om elders een baan te vinden? Laat ze dat lekker doen en laat ze vooral in de waan dat als ze eenmaal tussen die 6 plankjes verpozen ze in de hemel komen... not!!
Het geloof.. in casu alle geloven zijn gebaseerd om mensen houvast te bieden en niets anders.. denkt men nu werkelijk dat er in het hiernamaals ene Petrus ons staat op te wachten bij een poort of dat er ik weet niet hoeveel maagden ons toebedeeld gaan worden!!?? Schei nou toch uit!
Joey doesn't share his food!!!
pi_46962695
Ik vind dat een bijzondere school alle recht heeft om haar lesgevend personeel te beoordelen op geloofsovertuiging. Maar schoonmakers toegang weigeren tot de kantine is wel erg rigoreus. Lijkt me niet kwalijk als ze andersgelovigen zien.Maar is wel twijfelgeval. Zo'n school wil toch haar identiteit bewaren. Ook niet-onderwijzend personeel kan die identiteit 'beschadigen'.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:22:04 #123
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46962763
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:18 schreef Overlast het volgende:
Zo'n school wil toch haar identiteit bewaren. Ook niet-onderwijzend personeel kan die identiteit 'beschadigen'.
Heel leuk, maar vertel mij eens waarom er publiek geld gepompt moet worden in scholen die dergelijke segregatie en xenofobie propageren?

Laat ze dan ook maar hun eigen broek ophouden als ze zonodig aan die kinderen hun intolerante haatgeloof willen prediken.
pi_46962858
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:22 schreef Lithion het volgende:

[..]

Heel leuk, maar vertel mij eens waarom er publiek geld gepompt moet worden in scholen die dergelijke segregatie en xenofobie propageren?

Laat ze dan ook maar hun eigen broek ophouden als ze zonodig aan die kinderen hun intolerante haatgeloof willen prediken.
Ik neem aan dat ze ook het belastinggeld dat betaald wordt door mensen die hun schoolideologie niet delen ook weigeren te ontvangen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 03:40:44 #125
46960 StefanP
polemicist
pi_46964760
Ik eis dat Christenen voortaan ook in de moskee mogen werken. Wasda? Geen denken aan? Point made.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')