En de moslimscholen worden er niet op afgerekend? Doe daar dan ook wat aan.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vast niet maar daarom hoeven anderen niet dezelfde fout te maken.
nee hoor.. ff lunsjuhquote:Op maandag 5 maart 2007 14:03 schreef Mirage het volgende:
Klonk, teamlead, Repeat ?
ik heb jullie toch niet weggejaagd ?
Topic-take-over ?![]()
tot 1900 kon dat ook niet. Toen waren alle scholen openbaar. Maar de wet op het bijzondere onderwijs maakt dit mogelijk...quote:Op maandag 5 maart 2007 14:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Is goed maar dan wil ik de vrijheid hebben dat mijn belastingcenten niet naar dat soort idiote scholen gaan. Die vrijheid heb ik nu niet.
we hebben het hier niet over iemand die (Christelijk) godsdienst onderwijs zou moeten gaan geven, maar over een freakin' kantinemiep...quote:Op maandag 5 maart 2007 13:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat dacht je, dat me nu de schellen van de ogen zouden vallen?
Gelijkheid voor de wet, vrijheid voor de persoon. Dus ook vrijheid voor een groep mensen die een school heeft, en die een nieuw lid van het schoolpersoneel zoekt.
Nee hoor, bekrompen xenofobische mensen hebben over het algemeen schellen die heel goed vastzitten. Ik vraag me alleen even af waar voor jou de grens ligt. Moslims discrimineren vind je blijkbaar geen probleemquote:Op maandag 5 maart 2007 13:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat dacht je, dat me nu de schellen van de ogen zouden vallen?
Gelijkheid voor de wet, vrijheid voor de persoon. Dus ook vrijheid voor een groep mensen die een school heeft, en die een nieuw lid van het schoolpersoneel zoekt.
pff, wat een vergelijking .. we hebben het hier over een kantinedame, iemand die je je broodje of whatever aangeeft .. that's all .. vraag me toch echt af waarmee ze de tere zieltjes van de jeugd zou kunnen vervuilen in die paar tellenquote:Op maandag 5 maart 2007 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je zet toch ook geen Jood als Imam in een Moskee?
ik wil het niet meteen discriminatie noemen. Het is een school die een bepaalde visie uitdraagt, en zich daarnaa probeert te houden...quote:Op maandag 5 maart 2007 14:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
Nee hoor, bekrompen xenofobische mensen hebben over het algemeen schellen die heel goed vastzitten. Ik vraag me alleen even af waar voor jou de grens ligt. Moslims discrimineren vind je blijkbaar geen probleem
Ik zeg toch ook niet dat die Jood zich als Imam verkleedquote:Op maandag 5 maart 2007 13:57 schreef Mirage het volgende:
[..]
Die dame verkleed zich toch ook niet als Christen ??
Zij wil koffiejuf zijn.
euhm, het grootste gedeelte van het personeel op islamitische scholen is geen moslim hoor .. zoveel islamitische leraren bestaan er nog niet !!quote:Op maandag 5 maart 2007 14:09 schreef wonko het volgende:
[..]
En de moslimscholen worden er niet op afgerekend? Doe daar dan ook wat aan.
waarbij de school gemakshalve "vergeet" dat 3% van hun leerlingen dezelfde religieuze opvattingen heeft als de poetsvrouw die geen broodjes mag smeren.... Gezond signaal...quote:Op maandag 5 maart 2007 14:15 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
ik wil het niet meteen discriminatie noemen. Het is een school die een bepaalde visie uitdraagt, en zich daarnaa probeert te houden...
Overigens is het misschien wat overtrokken, maar ik snap het wel degelijk
Wat een belachelijke onderbouwingquote:Op maandag 5 maart 2007 14:09 schreef teamlead het volgende:
[..]wat een belachelijke vergelijking.....
interieurverzorgster, is niet een publieke functie, snackbar-lady wel.. zit wel een veschil in.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:16 schreef deedeetee het volgende:
Je kunt natuuelijk ook een wijze les trekken uit dit voorval, namelijk dat het riskant is om een moslima in dienst te nemen......
En dan maar klagen dat ze moeilijk werk kunnen vinden![]()
Overgens vind ik dat die school haar gewoon helemaal niet in dienst had moeten nemen. Als ze alleen christelijk personeel willen, moeten ze daar ook consequent in zijn en niet * voor poetsen wel en verder niet * Dat vind ik onbehoorlijk nou weer wél van die school.
jij kent het verschil niet tussen een (zwaar gesubsidieerde) onderwijsinstelling en een religieuze organisatie? Of je weet niet helemaal wat een Imam is en denkt dat die broodjes staat te smeren in de moskee?. In beide gevallen slaat je vergelijking de plank finaal misquote:Op maandag 5 maart 2007 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een belachelijke onderbouwing
Ik heb zo'n pestpleuris hekel aan van die dooddoeners. Kom DAN met argumenten. Die kut smiley kennen we nu wel.
Goed, je denkt dat een Jood in een Islamitische school broodjes mag gaan smeren dan?quote:Op maandag 5 maart 2007 14:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
jij kent het verschil niet tussen een (zwaar gesubsidieerde) onderwijsinstelling en een religieuze organisatie? Of je weet niet helemaal wat een Imam is en denkt dat die broodjes staat te smeren in de moskee?. In beide gevallen slaat je vergelijking de plank finaal mis
Ik vind moslims discrimineren wel degelijk een probleem, maar niet een probleem dat moet worden opgelost door vrijheid van personeelskeuze af te schaffen.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
Nee hoor, bekrompen xenofobische mensen hebben over het algemeen schellen die heel goed vastzitten. Ik vraag me alleen even af waar voor jou de grens ligt. Moslims discrimineren vind je blijkbaar geen probleem
Het interesseert me geen ruk of er op dit moment een Jood broodjes staat te smeren in een islamitische school. Het kleuterschoolargument "ja maar zei doen het ook" is het grootst mogelijke zwaktebod. Artikel 1 van onze grondwet is daar heel duidelijk in. Discriminatie op grond van (oa) geloof mag niet. Dus ook niet als je een Christelijke school in de bible belt bent en ook niet als je een moslimschool in Amsterdam bent.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goed, je denkt dat een Jood in een Islamitische school broodjes mag gaan smeren dan?
Het antwoord is ronduit 'neen'.
En hoe moeilijk is het om gewoon beargumenteert ergens op in te gaan in plaats van met die tering smiley. Vind je het gek dat dit soort discussies verzanden in moddergooien. Reageer eens gewoon normaal.
heh? etenstijd hequote:Op maandag 5 maart 2007 14:03 schreef Mirage het volgende:
Klonk, teamlead, Repeat ?
ik heb jullie toch niet weggejaagd ?
Topic-take-over ?![]()
vind het een beetje een scheef verband. Deze strenge gelovigen beperkenzig tot een paar dorpen en gemeenschappen. In deze gemeenschappen heeft iedereen de zelfde opvattingen. Als buitenstaander heb je hier geen last van want je hebt geen contact met ze. Allochtonen(moslims) zitten overal, wonen tussen de autochtonen en veroorzaken overlast.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:23 schreef moussie het volgende:
tja, moslims zijn intolerant heet het dan, terwijl het christendom als lief of zo word beschouwd .. zo zie je maar weer dat gelovigen in het algemeen intolerant zijn tov andersdenkenden ..
leuke bijkomstigheid is dat er wel gescholden wordt op de intolerante moslim, het intolerante christendom wordt goedgepraat onder het mom van "vrijheid voor het individu"
Dus voor onbelangrijke baantjes zou de werkgever niet mogen kiezen wie ze in dienst willen nemen, maar voor de belangrijke wel? En dat moet er zeker een ambtenaar komen die de vrije-keuze-vrijheid per functie aangeeft, en omdat het natuurlijk geleidelijk steeds zwaarder gaat wegen wie er precies de functie vervult gaat het een toegestane discriminatiefactor worden met betrekking tot personeelsbeleid. Met beroepsmogelijkheid natuurlijk, en corrigerende factoren voor positieve discriminatie. Alsmede natuurlijk mee te wegen de mate waarin andere functies -en op welk niveau- reeds vervuld zijn met een bepaalde van afwijking van eigenlijk gewenst personeel. Afhankelijk natuurlijk van of dat een homo was (korting op de homoverplichtheid van volgende vacature), of moslim (korting daarop), of homosexuele moslim (lastige omrekenfactor), etc etc etc.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
we hebben het hier niet over iemand die (Christelijk) godsdienst onderwijs zou moeten gaan geven, maar over een freakin' kantinemiep...
Nee ik vind het geen discriminatie, het is uitdragen van een visie. Misschien niet helemaal etisch, maar goed wel hun visie...quote:Op maandag 5 maart 2007 14:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
Het interesseert me geen ruk of er op dit moment een Jood broodjes staat te smeren in een islamitische school. Het kleuterschoolargument "ja maar zei doen het ook" is het grootst mogelijke zwaktebod. Artikel 1 van onze grondwet is daar heel duidelijk in. Discriminatie op grond van (oa) geloof mag niet. Dus ook niet als je een Christelijke school in de bible belt bent en ook niet als je een moslimschool in Amsterdam bent.
en op een normale post reageer ik normaal, op achterlijke, mislukte vergelijkingen reageer ik met een smiley. Als je dat niet bevalt kun je toch gewoon gaan?
quote:Op maandag 5 maart 2007 14:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Dus voor onbelangrijke baantjes zou de werkgever niet mogen kiezen wie ze in dienst willen nemen, maar voor de belangrijke wel? En dat moet er zeker een ambtenaar komen die de vrije-keuze-vrijheid per functie aangeeft, en omdat het natuurlijk geleidelijk steeds zwaarder gaat wegen wie er precies de functie vervult gaat het een toegestane discriminatiefactor worden met betrekking tot personeelsbeleid. Met beroepsmogelijkheid natuurlijk, en corrigerende factoren voor positieve discriminatie. Alsmede natuurlijk mee te wegen de mate waarin andere functies -en op welk niveau- reeds vervuld zijn met een bepaalde van afwijking van eigenlijk gewenst personeel. Afhankelijk natuurlijk van of dat een homo was (korting op de homoverplichtheid van volgende vacature), of moslim (korting daarop), of homosexuele moslim (lastige omrekenfactor), etc etc etc.
hoezo zou dit volgens jou geen discriminatie zijnquote:Op maandag 5 maart 2007 14:31 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
Nee ik vind het geen discriminatie, het is uitdragen van een visie. Misschien niet helemaal etisch, maar goed wel hun visie...
Eh, als je even had opgelet weet je dat er wel degelijk gedicrimineerd mag worden als het relevant is. Ook op godsdienstige overtuiging. Je gaf het zelf al aan - de godsdienstleraar mag je uitzoeken op godsdienst, om maar even een heel voor de hand liggend voorbeeld te noemen. Dat staat ook niet zo in Artikel 1, maar daar gáát artikel 1 dan ook niet over. Die gaat over de gelijkheid voor de wet.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:25 schreef teamlead het volgende:
Artikel 1 van onze grondwet is daar heel duidelijk in. Discriminatie op grond van (oa) geloof mag niet. Dus ook niet als je een Christelijke school in de bible belt bent en ook niet als je een moslimschool in Amsterdam bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |