abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47059509
iemand ervaring met de korg ax 1500G ?
pi_47059679
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:25 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Ik vind jou boardje met pedalen echt de max zeg maar . Maar bijv. op gitaarnet zie je dan gasten die 2 of 3 van die planken hebben waar niet eens alles op staat. DAn dnek ik, koop een fatsoenlijke versterker waar je wel een serie geluiden uit kunt halen
Effecten moet je niet uit je versterker halen vind ik. Je versterker moet per kanaal over een goed geluid beschikken, en voor effecten ben je dan toch op pedalen aangewezen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:46:46 #128
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_47059984
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:25 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Ik vind jou boardje met pedalen echt de max zeg maar . Maar bijv. op gitaarnet zie je dan gasten die 2 of 3 van die planken hebben waar niet eens alles op staat. DAn dnek ik, koop een fatsoenlijke versterker waar je wel een serie geluiden uit kunt halen
zijn ook maar 4 pedaaltjes voor effecten
Maarja soms is het echt te overdreven, ben je meer aan het tapdansen dan gitaren
pi_47060121
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:14 schreef Litpho het volgende:

[..]
Nog een plectrum met links en je zweethanden raken de snaren niet meer aan.
gaat er niet om dat je de snaren aanraakt, gaat er om dan zweetklauwen tijdens het spelen kut is.
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:53:27 #130
125915 Dribbel_
pi_47060268
Bwhe zweten ga je toch wel
gewoon zorgen dat je een plectrum met genoeg grip hebt dan is er niks aan de hand
en af en toe ff van plectrum wisselen
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:36:28 #131
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_47063799
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:46 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

zijn ook maar 4 pedaaltjes voor effecten
Maarja soms is het echt te overdreven, ben je meer aan het tapdansen dan gitaren
Idd, van die gaste die 4 -5 distortion pedalen hebben...
Volgens mij is dat ook veel geld uit geven om niets, de gemiddelde luisteraar hoort het verschil toch niet tussen 2 verschillende distortion vrees ik
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:43:11 #132
125915 Dribbel_
pi_47064063
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:36 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook veel geld uit geven om niets, de gemiddelde luisteraar hoort het verschil toch niet tussen 2 verschillende distortion vrees ik
Ja precies, maar volgens mij is het voor de meeste mensen ook gewoon omdat ze het willen hebben en het zelf leuk vinden
maar echt relevant zal het niet zijn
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:44:42 #133
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_47064120
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Cynic het volgende:

[..]

Effecten moet je niet uit je versterker halen vind ik. Je versterker moet per kanaal over een goed geluid beschikken, en voor effecten ben je dan toch op pedalen aangewezen.
helaas bestaan die ideale versterkers niet voor een redelijk budget...
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_47064223
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:36 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Nouja, met die instelling kan iedereen net zo goed op een Stagg spelen. "De avg. luisteraar hoor het verschil toch niet."
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:48:59 #135
125915 Dribbel_
pi_47064315
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:46 schreef Elmo1608 het volgende:

[..]

Nouja, met die instelling kan iedereen net zo goed op een Stagg spelen. "De avg. luisteraar hoor het verschil toch niet."
Mja het zijn die kleine details die je zelf wel hoort
En het is dan practisch onmogelijk om voor jezelf voro te stellen hoe iemand anders het hoort
pi_47064416
Nu ik toch hier ben:
Ik speel nu ongeveer 8 maanden, en ik merk dat steeds meer dingen lukken. Qua techniek lukt het meest al wel. Het enige probleem waar ik echt tegenaanloop is een constant tempo/ritme aanhouden. Het is niet dat is geen ritmegevoel heb maar ik heb namelijk de neiging om makkelijke stukken sneller te spelen en dan lastige passages af te tragen. Hierdoor gaat het erg rommelig klinken. Als ik met de muziek meespeel gaat het wel al een stuk beter, maar zogauw ik die weglaat ben ik weer terug af. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:54:10 #137
125915 Dribbel_
pi_47064521
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:51 schreef Elmo1608 het volgende:
Nu ik toch hier ben:
Ik speel nu ongeveer 8 maanden, en ik merk dat steeds meer dingen lukken. Qua techniek lukt het meest al wel. Het enige probleem waar ik echt tegenaanloop is een constant tempo/ritme aanhouden. Het is niet dat is geen ritmegevoel heb maar ik heb namelijk de neiging om makkelijke stukken sneller te spelen en dan lastige passages af te tragen. Hierdoor gaat het erg rommelig klinken. Als ik met de muziek meespeel gaat het wel al een stuk beter, maar zogauw ik die weglaat ben ik weer terug af. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?
Goed op en neer slaan helpt heel veel
Zet een drumprogramma aan, of gewoon een drumstukje uit Guitar Pro ofzo en daar gewoon je stukjes mee meespelen
Dus niet met de muziek mee
En dan combinatie met op en neer slaan moet er wel voor zorgen dat dat goed komt
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:55:24 #138
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_47064572
en mensen die ik ken, ook niet muzikanten, zoals me ouders, horen wel het verschil tussen kut cheap geluid, en perfect geluid
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:56:37 #139
125915 Dribbel_
pi_47064625
En als je een moeilijk stuk hebt, gewoon langzaam beginnen totdat je het echt strak kent
en dan langzaam de snelheid opvoeren
Het heeft geen nut op volle snelheid te oefenen als het toch nog niet lekker gaat, dan gaat het heel rommelig klinken und zo
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:57:15 #140
125915 Dribbel_
pi_47064660
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:55 schreef Jorikjet het volgende:
en mensen die ik ken, ook niet muzikanten, zoals me ouders, horen wel het verschil tussen kut cheap geluid, en perfect geluid
Ja er is een verschil tussen iets kut cheap en iets supermoois, maar het zijn die kleine dingen die waarschijnlijk practisch niet op zullen vallen
pi_47064673
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:51 schreef Elmo1608 het volgende:
Nu ik toch hier ben:
metronoompje kopen?

jezus wat posten die gasten hierboven schnelll
pi_47064728
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:55 schreef Jorikjet het volgende:
Het was ook maar een extrapolatie van punkjunk's stelling...
pi_47066200
een metronoom vind ik echt niet fijn om mee te spelen....dan raak ik opgefokt ofzo ik weet niet....
en het klinkt zo snel zo houterig....
ik doe inderdaad wat dribbel zegt...de langzame stukken oefenen oefenen oefenen totdat het er goed uit komt...

alleen bij road trippin bijvoorbeeld....zit 1 stuk wat ik niet op volle snelheid kan....die houd ik ook echt echt niet bij...but I'm working on it
Ik doe niet meer aan een signature
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:37:03 #144
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_47066388
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:57 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja er is een verschil tussen iets kut cheap en iets supermoois, maar het zijn die kleine dingen die waarschijnlijk practisch niet op zullen vallen
'Deze is nét ff want ronder als die andere'
'De drive van deze heeft ff wat meer sustain'
'De ronding is nét ff wat vetter'
'Deze heeft ff wat meer attack in zen sound zitten'

Ga wat nuttigs doen denk ik dan

En iedere gek hoort het verschil tussen een Zoom overdrive en een goede buizen overdrive. Maar ik durf te wedden dat er maar enkele zijn die in een nummer kunnen zeggen wanneer er van de ene naar de andere distortion geswitched wordt. Zeker niet wanneer je écht naar de muziek luisterd en niet naar de gitraar. Ook zou zo'n nummer niet slechter/beter worden wanneer er maar 1 distortion zou worden gebruikt.

Daarnaast gebruikt ook de halve wereld (op zen minst) de begrippen distortion en overdrive verkered, maar das een ander verhaal.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:44:14 #145
125915 Dribbel_
pi_47066710
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:37 schreef punkjunk het volgende:

[..]

En iedere gek hoort het verschil tussen een Zoom overdrive en een goede buizen overdrive. Maar ik durf te wedden dat er maar enkele zijn die in een nummer kunnen zeggen wanneer er van de ene naar de andere distortion geswitched wordt. Zeker niet wanneer je écht naar de muziek luisterd en niet naar de gitraar. Ook zou zo'n nummer niet slechter/beter worden wanneer er maar 1 distortion zou worden gebruikt.

Daarnaast gebruikt ook de halve wereld (op zen minst) de begrippen distortion en overdrive verkered, maar das een ander verhaal.
Ja voor jezelf zijn die punten mooi maar om voor zoiets nou te switchen tussen iets mja
Achh het is maar hoe je er zelf naar luisterd
Ik had eerst ook zoiets van reverb chorus waarom dat, clean is clean, klaar klinkt toch wel best
pi_47066737
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:37 schreef punkjunk het volgende:

[..]

probeer je mij hier te vertellen dat jij niet constant met je geluid loopt te kutten en het beste eruit halen hoe klein de verschillen ook zijn?
pi_47066920
Zo. Gisteren voor het eerst in drie weken weer gitaar gespeeld. En het ging zeldzaam kut .
Ik heb het gevoel dat ik weer helemaal van nul af moet beginnen ...
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:50:31 #148
125915 Dribbel_
pi_47066952
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:49 schreef SNArky het volgende:
Zo. Gisteren voor het eerst in drie weken weer gitaar gespeeld. En het ging zeldzaam kut .
Ik heb het gevoel dat ik weer helemaal van nul af moet beginnen ...
heb je in een paar dagen weer opgepikt
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:54:26 #149
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_47067177
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:40 schreef allsystemshalt het volgende:

Vandaag deze geprobeerd,

[afbeelding]

Maar dan een cremekleurige

Ik neem deze niet want

De hals is me te dik.

Op zich wel een leuk gitaartje hoor klinkt niet slecht etc maar ja ik ben nu eenmaal gewend aan dunne halzen.
Wat grappig, mijn broer heeft net de crème versie gekocht!
De basis is werkelijkwaar super: Prima afwerking, fantastische lekkere vette/dikke hals (zo zie je maar, smaken verschillen), gewoon top! Wat ik erg jammer vond ik dat de elementen gigantisch dof en emotieloos zijn, absoluut niet representatief voor een p90. Hij verwacht ze ook onmiddelijk door echte p90's. Al met al heb je met die upgrade voor weinig geld een prima gitaar! Het enige dat er op aan te merken is zijn die kolere elementen...

pi_47067228
hoe spelen de meesten hier gitaar??
via noten of via tabs....ik allebei
het ritme door noten en de bepaale noten door tabs
maar ik moet wel iets meer noten leren lezen....is volgens mij wel veel gunstiger
Ik doe niet meer aan een signature
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')