abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46913140
Ik hoorde pas geleden de Nederlandse verzamelnaam van deze drankjes, maar vergeten. Wie weet die?

Al deze drankjes zijn sterke anijs drankjes die wit worden als je er water bij doet.

(reden: dan wordt het alcoholgehalte van het drankje te laag om bepaalde stoffen die er normaalgesproken in oplossen nog te kunnen oplossen, en dus ont-oplossen ze en klonteren ze samen waardoor ze zichtbaar worden, en het drankje niet meer helder maar opaak wordt en wit...weet je dat ook weer)

Tevens van Wikipedia geleerd: waarom drie koffiebonen in de Sambuca?
"Gezondheid, rijkdom en geluk"
pi_46913709
ehm, anijsdrankjes? Geen idee hoor.
(:
  zondag 4 maart 2007 @ 19:05:56 #3
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_46914502
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:28 schreef brrrrrrt het volgende:
Ik hoorde pas geleden de Nederlandse verzamelnaam van deze drankjes, maar vergeten. Wie weet die?

Al deze drankjes zijn sterke anijs drankjes die wit worden als je er water bij doet.

(reden: dan wordt het alcoholgehalte van het drankje te laag om bepaalde stoffen die er normaalgesproken in oplossen nog te kunnen oplossen, en dus ont-oplossen ze en klonteren ze samen waardoor ze zichtbaar worden, en het drankje niet meer helder maar opaak wordt en wit...weet je dat ook weer)

Absint?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_46914659
Nee Absinth is nog een lid van de verzameling, en is een geval apart.
Want dat is een drank waar niet alleen anijs en een hele hoop alcohol in zit, maar ook Thujone, een hallicunogeen gif waar je hersenbeschadigingen van krijgt (waarom het ook verboden was tot voor kort.)
  zondag 4 maart 2007 @ 19:17:09 #5
139677 Curiosity
pi_46914832
Tegenwoordig zijn de absints vooral anijslikeuren.
  zondag 4 maart 2007 @ 22:08:16 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46921947
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:17 schreef Curiosity het volgende:
Tegenwoordig zijn de absints vooral anijslikeuren.
Ik geloof wel dat bepaalde anijslikeuren uit de absints ontstaan zijn toen begin 1900 de absint verboden werd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46926098
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:11 schreef brrrrrrt het volgende:
Nee Absinth is nog een lid van de verzameling, en is een geval apart.
Want dat is een drank waar niet alleen anijs en een hele hoop alcohol in zit, maar ook Thujone, een hallicunogeen gif waar je hersenbeschadigingen van krijgt (waarom het ook verboden was tot voor kort.)
En de reden dat het nu niet meer verboden is, is omdat het juist niet giftig is. Het zorgt alleen voor een geweldige smaak
pi_46926525
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:40 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

En de reden dat het nu niet meer verboden is, is omdat het juist niet giftig is. Het zorgt alleen voor een geweldige smaak
Haha als er iets smerig is is het wel "pure" absint
Heb nog een fles liggen, absintkruiden opgelost in 50% alc. smaakt naar PURE gal...

Ben voor veel in maar dat is Niet te doen.
pi_46926580
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:08 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat bepaalde anijslikeuren uit de absints ontstaan zijn toen begin 1900 de absint verboden werd
Absint is destijds verboden omdat het vaak een te hoog lood gehalte had, dat is niet echt bevordelijk voor de gezondheid.
pi_46926764
Weet niet maar ben wel benieuwd want Sambuca is gewoon TE heerlijk
  maandag 5 maart 2007 @ 01:54:43 #11
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46929258
Gewoon pastis,

Typisch Frans terrasdrankje, erg lekker imho

en uiteraard alleen met water drinken, die dwazen die absint puur drinken........
  maandag 5 maart 2007 @ 13:49:19 #12
139677 Curiosity
pi_46939067
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:28 schreef brrrrrrt het volgende:

De reden van het wit worden is trouwens de olie die in anijs zit, die niet oplost in water.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:47:47 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46941101
Anisettas, in Nederland ook Kraamanijs genaamt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:49:47 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46941165
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:57 schreef Straffer het volgende:

[..]

Absint is destijds verboden omdat het vaak een te hoog lood gehalte had, dat is niet echt bevordelijk voor de gezondheid.
Nee, geen lood, Thujon
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thujon
Maar de Giftigheid was niet veroorzaakt door de Thujon, maar kopersulfaat was waarschijnlijk de échte reden voor de giftigheid, samen met andere stoffen om de kleur te verfraaien. Men dacht destijds echter dat het de Alsemstoffen (de Thujon) waren die de giftigheid veroorzaakten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47347307
Nou, ik kan je verklappen dat je van de combinatie alcohol-thujone behoorlijk ziek kan worden.
Echt behoorlijk ziek. Ik wou dat ik het nooit gedronken had.
pi_47353665
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:31 schreef brrrrrrt het volgende:
Nou, ik kan je verklappen dat je van de combinatie alcohol-thujone behoorlijk ziek kan worden.
Echt behoorlijk ziek. Ik wou dat ik het nooit gedronken had.
Van alcohol kan je sowieso behoorlijk ziek worden.
pi_47354960
Dit was een stuk zieker dan alcohol. Ik heb de nodige alcohol gedronken en katers gehad en alles, dat weet ik allemaal wel. Maar Absinth is echt kwaadaardig spul. Ik ben er echt OUT door gegaan en dat gebeurde op de verkeerde plek waardoor het me ook nog honderden euro's schade en een boel ellende heeft gekost.
Duurde makkelijk 24 uur voor ik weer een beetje mee kon doen.
Dit was na ca. 3 glaasjes absinth (en bier erbij)
Ik raad iedereen aan om het niet te proberen. Thujone is erg schadelijk voor je hersenen (als in: niet-tijdelijk)
En als je het toch per se moet proberen, doe het dan op een plek waar je weet dat er niets ernstig mis kan gaan.
Ik probeerde het omdat Thujone naar verluidt hallucinogeen is. Maar daar heb ik niks van gemerkt dus het was gewoon driedubbel zonde dat ik het ooit geprobeerd heb. En bovendien goor.
pi_47367681
De hoeveelheid thujon in 3 glazen absinth is niet schadelijk. Dat zou ook vreemd zijn aangezien in sommige café's iedereen aan de absinth zit en niet er niet ziek van wordt. Alleen in zeer grote hoeveelheden kan thujon schadelijk zijn.

Dat jij andere ervaringen hebt zegt misschien meer over jezelf dan over thujon.
pi_47420024
Het zegt meer over Absinth dan over mij. Ik ben toch niet gek? Ik heb veel ervaring met uitgaan (en nu ook met "outgaan",) en dit was foute boel..
En trouwens als ik wel gek ben, dan komt dat door de Thujone dus dan is het nog steeds niet mijn schuld

Ik heb nog NOOIT een cafe gezien waar "iedereen aan de Absinth zit", ik weet dat er zelfs in Amsterdam maar weinig plekken zijn waar je het kan krijgen.

Ik weet in Amsterdam WEL veel plekken waar iedereen heroine gebruikt. En die mensen zijn allemaal ziek en gaan allemaal naar de tering. Toch blijven ze het gewoon doen. Allemaal hebben ze ooit in hun leven voor het eerst een kleine, onschadelijke hoeveelheid heroine gebruikt. Dus daarmee valt je argument.

Voornoemd gebruiksadvies blijft dus staan.
  maandag 19 maart 2007 @ 08:46:50 #20
139677 Curiosity
pi_47424750
De toegestane hoeveelheid die hedendaags in de Absinth zit is niet schadelijk en je gaat er niet van out.
En tegenwoordig bijna in elke slijter verkrijgbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')