Absint?quote:Op zondag 4 maart 2007 18:28 schreef brrrrrrt het volgende:
Ik hoorde pas geleden de Nederlandse verzamelnaam van deze drankjes, maar vergeten. Wie weet die?
Al deze drankjes zijn sterke anijs drankjes die wit worden als je er water bij doet.
(reden: dan wordt het alcoholgehalte van het drankje te laag om bepaalde stoffen die er normaalgesproken in oplossen nog te kunnen oplossen, en dus ont-oplossen ze en klonteren ze samen waardoor ze zichtbaar worden, en het drankje niet meer helder maar opaak wordt en wit...weet je dat ook weer)
Tevens van Wikipedia geleerd: waarom drie koffiebonen in de Sambuca?
"Gezondheid, rijkdom en geluk"
Ik geloof wel dat bepaalde anijslikeuren uit de absints ontstaan zijn toen begin 1900 de absint verboden werdquote:Op zondag 4 maart 2007 19:17 schreef Curiosity het volgende:
Tegenwoordig zijn de absints vooral anijslikeuren.
En de reden dat het nu niet meer verboden is, is omdat het juist niet giftig is. Het zorgt alleen voor een geweldige smaakquote:Op zondag 4 maart 2007 19:11 schreef brrrrrrt het volgende:
Nee Absinth is nog een lid van de verzameling, en is een geval apart.
Want dat is een drank waar niet alleen anijs en een hele hoop alcohol in zit, maar ook Thujone, een hallicunogeen gif waar je hersenbeschadigingen van krijgt (waarom het ook verboden was tot voor kort.)
Haha als er iets smerig is is het wel "pure" absintquote:Op zondag 4 maart 2007 23:40 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
En de reden dat het nu niet meer verboden is, is omdat het juist niet giftig is. Het zorgt alleen voor een geweldige smaak![]()
Absint is destijds verboden omdat het vaak een te hoog lood gehalte had, dat is niet echt bevordelijk voor de gezondheid.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat bepaalde anijslikeuren uit de absints ontstaan zijn toen begin 1900 de absint verboden werd
De reden van het wit worden is trouwens de olie die in anijs zit, die niet oplost in water.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:28 schreef brrrrrrt het volgende:
Ik hoorde pas geleden de Nederlandse verzamelnaam van deze drankjes, maar vergeten. Wie weet die?
Al deze drankjes zijn sterke anijs drankjes die wit worden als je er water bij doet.
(reden: dan wordt het alcoholgehalte van het drankje te laag om bepaalde stoffen die er normaalgesproken in oplossen nog te kunnen oplossen, en dus ont-oplossen ze en klonteren ze samen waardoor ze zichtbaar worden, en het drankje niet meer helder maar opaak wordt en wit...weet je dat ook weer)
Tevens van Wikipedia geleerd: waarom drie koffiebonen in de Sambuca?
"Gezondheid, rijkdom en geluk"
Nee, geen lood, Thujonquote:Op zondag 4 maart 2007 23:57 schreef Straffer het volgende:
[..]
Absint is destijds verboden omdat het vaak een te hoog lood gehalte had, dat is niet echt bevordelijk voor de gezondheid.
Van alcohol kan je sowieso behoorlijk ziek worden.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:31 schreef brrrrrrt het volgende:
Nou, ik kan je verklappen dat je van de combinatie alcohol-thujone behoorlijk ziek kan worden.
Echt behoorlijk ziek. Ik wou dat ik het nooit gedronken had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |