Ik heb het even voor je gevraagt in het r&p feedback topic. Topic Titels kun je hier niet zelf veranderen, dat moeten moderaters voor je doen.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:15 schreef ikke1507 het volgende:
hoe moet dat?
Ik heb een zieke moeder. Ze werd ziek toen ik 15 was en thuis woonde, dus komt ongeveer overeen.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:15 schreef ikke1507 het volgende:
dankjewel iemand die van moderaters is die heeft het veranderd voor my:)
ik bespreek het wel met vriendinnen enzo maar die snappen me vaak nooit vinden het zielig enzo maar zo ben ik helemaal niet dus die kunnen er ookniet echt mee omgaan
ja ik ben nog maar 16 hoe oud ben jij dan? dat je niet meer thuis woont ja dat is natuurlijk heel anders als bij mij ik word er nog elke dag mee geconfronteerd
Oh, dat is trouwens érg goed nieuws McD!quote:Op zondag 4 maart 2007 18:20 schreef mcDavid het volgende:
Mijn pa werd op oudjaarsdag naar het ziekenhuis gebracht. Kwaadaardige hersentumor was de diagnose! Was wel ff schrikken!
Gelukkig bleek het bij de operatie "slechts" een abces te zijn. Maar al-met-al is hij nu dus 2 maanden thuis geweest. maandag gaat hij voor het eerst weer (halve dagen) werken. Het enige wat hij er aan over gehouden heeft is een trombosebeen (bijwerking van de antibiotica ofzo) en een deukje in zijn hoofd!
Het is natuurlijk ook wel lastig voor je vriendinnen die zelf niet weten hoe het is.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:15 schreef ikke1507 het volgende:
dankjewel iemand die van moderaters is die heeft het veranderd voor my:)
ik bespreek het wel met vriendinnen enzo maar die snappen me vaak nooit vinden het zielig enzo maar zo ben ik helemaal niet dus die kunnen er ookniet echt mee omgaan
ja ik ben nog maar 16 hoe oud ben jij dan? dat je niet meer thuis woont ja dat is natuurlijk heel anders als bij mij ik word er nog elke dag mee geconfronteerd
naja oudjaarsavond zijn we naar t ziekenhuis gegaan, daar een potje staan janken met het hele gezinquote:Op zondag 4 maart 2007 18:23 schreef ikke1507 het volgende:
dat is inderdaad wel even schrikken gelukkig gaat het beter.
hoe ging jij er mee om?
ja ik snap het mijn moeder heeft in oktober ook anderhalve maand in het ziekehuis gelegen... en ook iedere dag er heen en dan ja met een gevoel weg gaan ik moet haar achter laten en met het gevoel komt het nog wel goed enzo...quote:Op zondag 4 maart 2007 18:30 schreef mcDavid het volgende:
[..]
naja oudjaarsavond zijn we naar t ziekenhuis gegaan, daar een potje staan janken met het hele gezin
Gelukkig was hij door medicijnen tegen de zwelling de volgende dag weer redelijk bij positieven... Maar de rest van de week hebben we allemaal niet veel anders gedaan als een beetje TV kijken en naar het ziekenhuis gaan enzo. En VEEEEEL telefoontjes opnemen.
Gelukkig werd hij de maandag erop al geopereerd, dus daarna viel het allemaal weer redelijk mee. Nog steeds veel naar t ziekenhuis geweest enzo, maar gewoon me school weer opgepikt. De angst dat het misschien niet goed zou komen was vrijwel geweken.
Dat je daar chagrijnig van wordt is niet meer dan logisch hoor, daar moet je je ook niet schuldig over voelen. En als je merkt dat je uit je slof bent geschoten tegen iemand terwijl het onterecht was, kan je later de situatie uitleggen, iedereen kan daar begrip voor opbrengen. En ik snap dat je leuke momenten met je vriendinnen niet wil verpesten door met zo'n depressief verhaal te komen, maar je hart luchten helpt wel. Je moet alleen zorgen dat je verhalen over thuis niet gaan overheersen zeg maar. Niet gaan liegen over hoe je je voelt, daar heeft niemand wat aan en als je het allemaal opkropt komt het later tig keer zo hard terug.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:29 schreef ikke1507 het volgende:
clumsy ik begrijp je maar al tegoed
ja mn vader heb ik nog maar het is toch anders je moet veel dingen doen omdat mn vader werkt en mn moeder niet alles meer kan maar dat heb ik er wel voor over ..maar soms word ik er saggo van en dan reageer ik dat af op mensn wat eigenlijk helemaal niet mn bedoeling is. dan begrijpen mn vriendinnen me aan de ene kant wel maar andere kant se weten indd niet hoe het er thuis aan toe gaat en ik heb het er ook liever niet over als ik iets leuks aan het doen ben maar iedereen vraagt er altijd naar hoe gaat het nou enzo.. ja dan moet ik wel antwoorden geven ik ga niet zeggen alles gaat goed enso want mensen zien ook wel dat ik anders ben maar het is wel lastig
Het zou kunnen helpen. Misschien kunnen ze, vooral je vader misschien, wat meer rekening met jou houden.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:30 schreef ikke1507 het volgende:
twised ik praat er niet over mt mijn ouders..
mijn vader is geen prater en mn moeder die heefft al genoeg aan dr zelf..
dus praat wel met vriendinnen enzo er over zou je denken dat het helpt om met mn ouders te praten?
ja 1 broer en 1 zuzquote:Op zondag 4 maart 2007 18:56 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Het zou kunnen helpen. Misschien kunnen ze, vooral je vader misschien, wat meer rekening met jou houden.
Het is een netelige situatie natuurlijk, maar het blijven wel je ouders en ze hebben een zekere verantwoordelijkheid naar jou toe, je bent nog maar 16.
Natuurlijk is het niet erg dat je af en toe wat meer (moet) helpen in huis, maar dat moet ook niet teveel zijn.
Ik weet natuurlijk ook niet hoe de situatie bij jullie precies in elkaar steekt.
Als je denkt van, het valt ook wel mee het is alleen maar af en toe dan is het misschien ook weer niet nodig.
Maar blijf ook aan jezelf denken, zoals Clumsy mooi omschreef.
Heb je eigenlijk ook nog broers/zussen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |