abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46908042
Heeej allenmaal ik ben hier nieuw ik ben een meisje van 16 jaar...

veel mensen hebben problemen met de liefde enzo is ook vreselijk..

maar ik zoek wat anders en op dit forum weet ik niet of er mensen zijn met het zelfde probleem..

moeilijk onderwerp mijn moeder is al lang ziek

thuis is het ook heel anders...

als je dit nu leest denk je oke wat moet ik er mee maar ik moest het even kwijt....

hoe gaat derrest er mee om .. this natuurlijk niet niks.

groetjes.

[ Bericht 39% gewijzigd door ikke1507 op 05-03-2007 11:29:35 ]
pi_46908184
Welkom hier. Ik heb geen ouders die ernstig ziek zijn. Daardoor kan ik me het ook niet goed voorstellen hoe dat zou zijn. Ik hou zielsveel van ze en wil ze nooit kwijt.
Sterkte inieder geval en hoop dat je iemand tegenkomt om er over te praten.
Don't turn your back on me. I won't be ignored!!!
pi_46908314
dankjee voor je berichtje:)

ik hoop dat ik ook iemand vind.. die me begrijpt het selfde mee maakt enzo
pi_46909278
in ieder geval..WELKOM... !!!!!!... en vooral sterkte.....
pi_46909545
Geen ouders met ziekte hier, maar toch is ook iedereen sacherijnig en is het helemaal niet gezellig...
Veel sterkte!
blaat
pi_46910293
Hoe oud ben je?

Geen zeldzame ziektes hier, maar m'n vader heeft wel een chronische ziekte.
Eerst veel gedoe met ziekenhuizen omdat ze de diagnose moeilijk konden stellen, er aan wennen dat je vader niet meer is/kan zijn zoals ie was en je vader steeds pijn zien hebben is ook erg naar. Later nog weer veel gedoe met bedrijfsartsen, keuringen e.d. Uiteindelijk is hij helemaal afgekeurd.
Hij zit nu thuis, maar doet zoveel mogelijk in huis om bezig te blijven.
Het was voor ons allemaal erg wennen, maar nu ondertussen is het heel gewoon geworden en heeft iedereen z'n plek wel weer gevonden.
Toch is de sfeer in huis er nooit echt vervelend door geworden.

Heb je het er met je ouder over gehad dat je er zo veel last van hebt? Doen jullie nog wel eens leuke dingen samen (voor zover dat mogelijk is met je moeder)? Ik denk dat het heel belangrijk is dat jullie een manier vinden dat jullie het ook fijn hebben samen. Die sfeer is voor niemand, en zeker voor je moeder, niet goed.

Sterkte.
pi_46910366
Ohja, ik zou de TT laten veranderen in iets waardoor de inhoud van het topic duidelijk is.
pi_46912424
Skippy, ga ergens anders kloten. En ik verander de TT even.
pi_46912516
dankjewel clumsy_clown
pi_46912532
quote:
Op zondag 4 maart 2007 17:15 schreef ikke1507 het volgende:
hoe moet dat?
Ik heb het even voor je gevraagt in het r&p feedback topic. Topic Titels kun je hier niet zelf veranderen, dat moeten moderaters voor je doen.

Om in te gaan op je PM:
Lijkt me een lastige leeftijd om met zoiets om te moeten leren gaan. Ik was zelf een paar jaar ouder.
Heb je ook andere mensen/vriendinnen in je omgeving waarmee je dit kunt bespreken?

Het is idd heel naar om een van je ouders pijn te zien hebben, dat vind ik zelf ook nog steeds heel moeilijk. Maar ik woon niet meer thuis, dus ik word er niet dagelijks mee geconfronteerd. Eigenlijk heb ik daar dus ook geen tip over om dat makkelijker te maken.
Behalve dat je ook goed om jezelf moet denken, dus niet alleen met bijv je moeder leuke dingen doen, maar ook zelf af en toe met vriendinnen op stap en even weg zijn van de sfeer thuis. Dan kun je er daarna waarschijnlijk weer wat beter tegenaan.
pi_46912682
dankjewel iemand die van moderaters is die heeft het veranderd voor my:)

ik bespreek het wel met vriendinnen enzo maar die snappen me vaak nooit vinden het zielig enzo maar zo ben ik helemaal niet dus die kunnen er ookniet echt mee omgaan

ja ik ben nog maar 16 hoe oud ben jij dan? dat je niet meer thuis woont ja dat is natuurlijk heel anders als bij mij ik word er nog elke dag mee geconfronteerd
pi_46912841
Mijn pa werd op oudjaarsdag naar het ziekenhuis gebracht. Kwaadaardige hersentumor was de diagnose! Was wel ff schrikken!

Gelukkig bleek het bij de operatie "slechts" een abces te zijn. Maar al-met-al is hij nu dus 2 maanden thuis geweest. maandag gaat hij voor het eerst weer (halve dagen) werken. Het enige wat hij er aan over gehouden heeft is een trombosebeen (bijwerking van de antibiotica ofzo) en een deukje in zijn hoofd!
pi_46912931
dat is inderdaad wel even schrikken gelukkig gaat het beter.

hoe ging jij er mee om?
pi_46912954
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:15 schreef ikke1507 het volgende:

ik bespreek het wel met vriendinnen enzo maar die snappen me vaak nooit vinden het zielig enzo maar zo ben ik helemaal niet dus die kunnen er ookniet echt mee omgaan

ja ik ben nog maar 16 hoe oud ben jij dan? dat je niet meer thuis woont ja dat is natuurlijk heel anders als bij mij ik word er nog elke dag mee geconfronteerd
Ik heb een zieke moeder. Ze werd ziek toen ik 15 was en thuis woonde, dus komt ongeveer overeen.

Omdat mijn vader er niet meer is kwamen het huishouden op de schouders van de kinderen terecht, wat best zwaar is op die leeftijd. Ik weet niet of jouw vader er nog is, maar zelfs als dat nog zo is denk ik dat je alsnog meer verantwoordelijkheid moet dragen dan een 'gewone' meid van 16, klopt dat? Pas ervoor op dat je geen moeder voor je moeder gaat zijn. Daar ging ik de fout in, ik zette mijn moeder en haar gezondheid op de eerste plaats en heb daardoor maar heel weinig voor mezelf gedaan. Daar zit ik nu mee vast.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je egoïstisch moet zijn en niet aan je moeder moet denken, maar dat je jezelf niet weg moet cijferen.

Wat je zegt over vriendinnen is herkenbaar, je krijgt natuurlijk veel medeleven en dat is fijn, maar ze zullen nooit écht begrijpen hoe het is. Dat kan je ze niet kwalijk nemen, maar vervelend is het wel. Probeer als je met vriendinnen bent een balans te vinden tussen praten over de situatie thuis en gewoon je gedachten op nul zetten en leuke dingen doen. Constant over je thuissituatie praten terwijl ze het niet echt begrijpen heeft niemand wat aan, maar ga ook niet mooi weer spelen en doen alsof er niets aan de hand is.
pi_46912981
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:20 schreef mcDavid het volgende:
Mijn pa werd op oudjaarsdag naar het ziekenhuis gebracht. Kwaadaardige hersentumor was de diagnose! Was wel ff schrikken!

Gelukkig bleek het bij de operatie "slechts" een abces te zijn. Maar al-met-al is hij nu dus 2 maanden thuis geweest. maandag gaat hij voor het eerst weer (halve dagen) werken. Het enige wat hij er aan over gehouden heeft is een trombosebeen (bijwerking van de antibiotica ofzo) en een deukje in zijn hoofd!
Oh, dat is trouwens érg goed nieuws McD! .
pi_46913026
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:15 schreef ikke1507 het volgende:

Het is natuurlijk ook wel lastig voor je vriendinnen die zelf niet weten hoe het is.

Ik was 18 toen m'n vader ziek werd en ben nu 22. Toen ik nog wel thuis woonde ging het wel slechter met hem dan nu, omdat hij toen nog geen medicijnen kreeg. Het duurde namelijk een jaar voordat ze erachter waren wat hij nou had.
Maar praat je er nou wel met je ouders over? Anders moet je het toch een keer aankaarten, wel doen als jullie in een wat betere periode zitten denk ik.
pi_46913161
clumsy ik begrijp je maar al tegoed

ja mn vader heb ik nog maar het is toch anders je moet veel dingen doen omdat mn vader werkt en mn moeder niet alles meer kan maar dat heb ik er wel voor over ..maar soms word ik er saggo van en dan reageer ik dat af op mensn wat eigenlijk helemaal niet mn bedoeling is. dan begrijpen mn vriendinnen me aan de ene kant wel maar andere kant se weten indd niet hoe het er thuis aan toe gaat en ik heb het er ook liever niet over als ik iets leuks aan het doen ben maar iedereen vraagt er altijd naar hoe gaat het nou enzo.. ja dan moet ik wel antwoorden geven ik ga niet zeggen alles gaat goed enso want mensen zien ook wel dat ik anders ben maar het is wel lastig
pi_46913203
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:23 schreef ikke1507 het volgende:
dat is inderdaad wel even schrikken gelukkig gaat het beter.

hoe ging jij er mee om?
naja oudjaarsavond zijn we naar t ziekenhuis gegaan, daar een potje staan janken met het hele gezin

Gelukkig was hij door medicijnen tegen de zwelling de volgende dag weer redelijk bij positieven... Maar de rest van de week hebben we allemaal niet veel anders gedaan als een beetje TV kijken en naar het ziekenhuis gaan enzo. En VEEEEEL telefoontjes opnemen.
Gelukkig werd hij de maandag erop al geopereerd, dus daarna viel het allemaal weer redelijk mee. Nog steeds veel naar t ziekenhuis geweest enzo, maar gewoon me school weer opgepikt. De angst dat het misschien niet goed zou komen was vrijwel geweken.
pi_46913208
twised ik praat er niet over mt mijn ouders..

mijn vader is geen prater en mn moeder die heefft al genoeg aan dr zelf..

dus praat wel met vriendinnen enzo er over zou je denken dat het helpt om met mn ouders te praten?
pi_46913263
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:30 schreef mcDavid het volgende:

[..]

naja oudjaarsavond zijn we naar t ziekenhuis gegaan, daar een potje staan janken met het hele gezin

Gelukkig was hij door medicijnen tegen de zwelling de volgende dag weer redelijk bij positieven... Maar de rest van de week hebben we allemaal niet veel anders gedaan als een beetje TV kijken en naar het ziekenhuis gaan enzo. En VEEEEEL telefoontjes opnemen.
Gelukkig werd hij de maandag erop al geopereerd, dus daarna viel het allemaal weer redelijk mee. Nog steeds veel naar t ziekenhuis geweest enzo, maar gewoon me school weer opgepikt. De angst dat het misschien niet goed zou komen was vrijwel geweken.
ja ik snap het mijn moeder heeft in oktober ook anderhalve maand in het ziekehuis gelegen... en ook iedere dag er heen en dan ja met een gevoel weg gaan ik moet haar achter laten en met het gevoel komt het nog wel goed enzo...

ik ben gewoon verder gegaaan met leven school mn sport alles ik deed gwoon de allerdaagse dingen met mn moeder in mn achterhoofd.
pi_46913834
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:29 schreef ikke1507 het volgende:
clumsy ik begrijp je maar al tegoed

ja mn vader heb ik nog maar het is toch anders je moet veel dingen doen omdat mn vader werkt en mn moeder niet alles meer kan maar dat heb ik er wel voor over ..maar soms word ik er saggo van en dan reageer ik dat af op mensn wat eigenlijk helemaal niet mn bedoeling is. dan begrijpen mn vriendinnen me aan de ene kant wel maar andere kant se weten indd niet hoe het er thuis aan toe gaat en ik heb het er ook liever niet over als ik iets leuks aan het doen ben maar iedereen vraagt er altijd naar hoe gaat het nou enzo.. ja dan moet ik wel antwoorden geven ik ga niet zeggen alles gaat goed enso want mensen zien ook wel dat ik anders ben maar het is wel lastig
Dat je daar chagrijnig van wordt is niet meer dan logisch hoor, daar moet je je ook niet schuldig over voelen. En als je merkt dat je uit je slof bent geschoten tegen iemand terwijl het onterecht was, kan je later de situatie uitleggen, iedereen kan daar begrip voor opbrengen. En ik snap dat je leuke momenten met je vriendinnen niet wil verpesten door met zo'n depressief verhaal te komen, maar je hart luchten helpt wel. Je moet alleen zorgen dat je verhalen over thuis niet gaan overheersen zeg maar. Niet gaan liegen over hoe je je voelt, daar heeft niemand wat aan en als je het allemaal opkropt komt het later tig keer zo hard terug.
pi_46913938
Mijn vader heeft 2 jaar geleden een hartinfarct gehad en is dat eigenlijk nooit te boven gekomen. Niet zozeer psychisch, maar meer lichamelijk. Daarnaast ontdekte men dat hij ook nog eens diabetes is en omdat hij al heel lang sukkelt met ontstekingen in zijn arm is het operatie na operatie.
Mijn moeder is visueel gehandicapt en ziet echt heel slecht, heeft geen rijbewijs en is dus in veel dingen heel afhankelijk van mijn vader. Doordat hij al zolang heeft gesukkeld en nog sukkelt komt er best wel wat op mij neer. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het ook wel als mijn plicht zie en vaak ook zelf aanbied, maar soms werd het me echt te veel, mede omdat ik een eigen gezin en huishouden heb. Het was en is vaak nog vliegen en racen van het ene huishouden naar het andere. Gelukkig gaat nu op dit moment alles goed met mijn vader, maar hij heeft ook zijn slechte dagen.

Maar goed, nogmaals, ondanks alles, want makkelijk is het niet, zie ik het gewoon als mijn plicht en doe ik alles ook met liefde. Maar er zijn ook wel eens momenten geweest dat ik er toch wel eens anders over dacht.
this bitch bites
pi_46914210
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:30 schreef ikke1507 het volgende:
twised ik praat er niet over mt mijn ouders..

mijn vader is geen prater en mn moeder die heefft al genoeg aan dr zelf..

dus praat wel met vriendinnen enzo er over zou je denken dat het helpt om met mn ouders te praten?
Het zou kunnen helpen. Misschien kunnen ze, vooral je vader misschien, wat meer rekening met jou houden.
Het is een netelige situatie natuurlijk, maar het blijven wel je ouders en ze hebben een zekere verantwoordelijkheid naar jou toe, je bent nog maar 16.
Natuurlijk is het niet erg dat je af en toe wat meer (moet) helpen in huis, maar dat moet ook niet teveel zijn.
Ik weet natuurlijk ook niet hoe de situatie bij jullie precies in elkaar steekt.
Als je denkt van, het valt ook wel mee het is alleen maar af en toe dan is het misschien ook weer niet nodig.

Maar blijf ook aan jezelf denken, zoals Clumsy mooi omschreef.

Heb je eigenlijk ook nog broers/zussen?
pi_46914678
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:56 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Het zou kunnen helpen. Misschien kunnen ze, vooral je vader misschien, wat meer rekening met jou houden.
Het is een netelige situatie natuurlijk, maar het blijven wel je ouders en ze hebben een zekere verantwoordelijkheid naar jou toe, je bent nog maar 16.
Natuurlijk is het niet erg dat je af en toe wat meer (moet) helpen in huis, maar dat moet ook niet teveel zijn.
Ik weet natuurlijk ook niet hoe de situatie bij jullie precies in elkaar steekt.
Als je denkt van, het valt ook wel mee het is alleen maar af en toe dan is het misschien ook weer niet nodig.

Maar blijf ook aan jezelf denken, zoals Clumsy mooi omschreef.

Heb je eigenlijk ook nog broers/zussen?
ja 1 broer en 1 zuz
pi_46915419
Bij mijn vader is pasgeleden darmkanker geconstateerd.. in z'n endeldarm, dat wel. Hij heeft er zelf eigenlijk geen last van.

Scans laten doen, niks in de rest van z'n lichaam gelukkig, dat was wel even spannend.

Nu moet hij bestraald worden, een maand lang, in de eerste week een lichte chemokuur en in de laatste maar niks zwaars gelukkig, geen uitvallende haren ofzo.

Al met al best veel geluk gehad, dat het niet midden in z'n lichaam zit, of in z'n hoofd, maar op een vrij onschuldige plek...

Na de bestralingen volgt nog een operatie die wel redelijk zwaar is: de gewellen die overblijven, kleine bolletjes, 3 geloof ik, moeten dan weggehaald worden. En omdat ze er via de rugzijde niet bij kunnen moeten ze vanaf de voorkant opereren, wat best zwaar is. Nu kan ie de operatie wel aan, maar het zit er dik in dat ie een stoma moet...

Achja, liever leven met een stoma, dan dat het blijft zitten en uit de hand loopt.

Ik kijk er wel redelijk goed tegenaan ... hij heeft zelf geen klachten, hij was helemaal gezond (al rookt ie wel veel) en nu zit ie al een tijdje thuis, volgende week maandag begint de bestraling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')