Moeilijk hoor.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:07 schreef broer het volgende:
Ik moet kiezen of ik zelfstandig wil blijven of dat ik voor een baan wil gaan. Leuk werk, 'zekerheid' tot 1 januari, geen slecht salaris (ook niet overdreven goed, maar dat maakt me ook niet zoveel uit), geen avonden en weekenden werken. Maar vooral ook: geen vrijheid meer.
De kat wint!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:09 schreef ElizabethR het volgende:
Dan heb ik verder nog een extreem grappig filmpje in de aanbieding. Ik heb me werkelijk rotgelachen!!
Dat lijstje staat hierboven.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:11 schreef ElizabethR het volgende:
Broer, dat is een lastige keuze zeg!! Helpt het simpele lijstje met pro's en contra's maken??
Ja, dat is waar. Maar goed, ik heb nu helemaal geen zekerheid, dus dat is ook relatief. (Bovendien ben je tegenwoordig ook met een 'vast' contract redelijk gemakkelijk weer baanloos. Dat is ook schijnzekerheid.)quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:12 schreef Wickedangel het volgende:
Het is dus een tijdelijk contract? Want die worden vandaag de dag héél vaak niet verlengd. Dan zit je na 1 januari weer zonder baan.
Zie boven.quote:Geen vrijheid meer is ook zoiets: denk je dat je dat aankunt, na voor jezelf te hebben gewerkt?
Neuh. Zolang ik niet rood sta, interesseert het me verder niets. Ik moet kunnen wonen, eten en zeer regelmatig bier drinken.quote:Oh en salaris is best belangrijk![]()
Ik weet niet hoe groot die kans is. Uiteindelijk ben ik natuurlijk nog maar een jaar echt zelfstandig, dus dat 'opbouwen' valt ook nog wel mee. Vanaf nu is het de vraag wie er blijft hangen. (En onzeker als ik ben, denk ik dat er niemand blijft hangen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:21 schreef Wickedangel het volgende:
Maar je hebt toch iets opgebouwd, broer? Wat is de kans dat je ooit zonder opdrachten komt te zitten?
Ja, ik weet dat ik het zelf moet besluiten. Maar ik vraag dit aan iedereen die het maar wil horen. Dus ook hier. Opvallend: over het algemeen zijn het de 'vaste banen' die vinden dat ik mijn vrijheid niet moet opgeven, en zijn het de 'zelfstandigen' die vinden dat er ook wat voor zekerheid te zeggen is.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:22 schreef ElizabethR het volgende:
Je moet de keuze zelf maken broer, maar ik zou het wel weten. Never dat ik mijn vrijheid nog opgaf als ik die eenmaal bezat. Als je, zoals jij aangeeft, tevreden bent met kunnen rondkomen van wat je verdient en daarmee kunt doen wat je graag wilt, dus wonen, eten en bier drinken, dan is de keuze voor mij niet moeilijk.
Ik wil nog wel eens in de stress schieten: "Ik kan het niet meer. Niemand vraagt me ooit nog. Droog brood voortaan!" Zoals veel zelfstandigen, denk ik. Die stress vind ik niet prettig. Ook niet 'spannend', wat je nog wel eens hoort. Dus dan is relatieve zekerheid nét iets fijner.quote:Zekerheid heb je nooit in het leven! Je kunt morgen wel een hersenbloeding kirjgen en nooit meer een toetsenbord kunnen bedienen. Of je krijgt morgen een erfenis van een lang vergeten, doodgewaande verre neef die jou nog wel kent. Ik bedoel maar, zekerheden? Neuh!
Succes ermee.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:29 schreef broer het volgende:
Maar goed, ik moet zelf besluiten. En dat ga ik ook heus wel doen. Binnenkort. Ooit.
Ghehe, Danny en Yvonne wisselen elkaar af! Ze zijn beiden mijn sig-providers. Ze kunnen me niet anders replyen dan door middel van het me toebedelen van een scala aan psychiatrische aandoeningen, danwel pogingen tot venijnige steken onder water. Ik moet er telkens wel om lachen en heb om de paar weken een nieuwe sig!! Wat ik ze precies misdaan heb weet ik nog niet hoor, maar ze blijven bezig. Al jaren.quote:
Een gedeelde ketel, soms niet zo fijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 02:12 schreef svann het volgende:
Ben jij geen heer en meester over je eigen thermostaat, Lamon?
Mensen helpen aan de telefoon? helpdesk?quote:Op donderdag 15 maart 2007 02:50 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb besloten om vannacht maar even wakker te blijven, morgen wel van 12 tot 4 werken, maarja daar voer ik toch geen reet uit, beetje op een stoel mensen helpen aan de telefoon, lol.
Morgenochtend ff douchen, paar energy blikjes halen bij de c1000 en im ready 2 go.
veel plezierquote:Op vrijdag 16 maart 2007 02:18 schreef ElizabethR het volgende:
Zo, DIGGER en EW zijn goed aangekomen. We hebben al effe lekker bijgekletst, en ze liggen net op 1 oor. Want voor hun is het kwart over twee.
Dan gaan we naar een gezellig Paddy's weekend denk ik!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |