Bronquote:Als peper in de ogen terecht komt treedt een sterke irritatie op. Goed uitspoelen met ruim water. Behalve met water kun je ook de ogen uitspoelen met melk. Vul een eierdopje of kleine beker met melk, giet het voorzichtig in de ogen en probeer te knipperen.
Thx, toch het goede gedaan.quote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:54 schreef Romanov het volgende:
Trouwens, kent iemand die zakjes bamisoep? Daar zit vaak ook gedroogde rooie chili peper in, als je dat poeder in je ogen krijgt, ga je best dood enzoUitkijken met die hete shit
![]()
Deng waarom is er geen (ba)Mie(soup) topic?! Ik eet dat minimaal 2x per dagquote:
Natuurlijk werkt het!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:54 schreef Romanov het volgende:
Maar klopt wel, je kan beter melk drinken dan onder de kraan gaan hangen... Das iig zo als je 't gegeten hebt, of het werkt voor je ogen, zou best zomaar kunnen.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het meer te maken had met de vettigheid in meld? En het feit dat capsicaine (de 'hete' stof in pepers) daar dan in oplost?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:37 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt het!
Peper is zuur, superzuur, en melk is juist basisch, richting bitter(er zit kalk in weetjewel).
Bitter neutraliseerd zuur en vice versa.
Dus alles dat bitter is of kalk bevat werkt. (Geen ongebluste kalk gebruiken want dat is weer gevaarlijk)
Klopt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:44 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het meer te maken had met de vettigheid in meld? En het feit dat capsicaine (de 'hete' stof in pepers) daar dan in oplost?
Daar zit ook wat in dus ik denk dat we beide gelijk hebben.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:44 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het meer te maken had met de vettigheid in meld? En het feit dat capsicaine (de 'hete' stof in pepers) daar dan in oplost?
Je handen scrubben met zout en wat water, helpt ook prima dus.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:26 schreef Lithion het volgende:
Maar voor knoflook heb je van die metalen blokken waar je, als je er met je handen overheen wrijft, compleet van de knoflookgeur verlost bent.
Nou, nee, dat hoeft niet.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:44 schreef Ringo het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat die peper icm je leuter zo'n pijn doet. Maar daarvoor moet je misschien onbesneden zijn.
Succes!quote:Toch maar eens uitproberen.
Of het een oma-middeltje is weet ik niet, maar in elk geval werkt limoensap prima om peper van je handen te krijgen. Citroensap zal waarschijnlijk ook wel werken.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:45 schreef Ringo het volgende:
Is er ook zo'n oma-middeltje tegen pepersap aan je vingers?
quote:Op maandag 5 maart 2007 23:50 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Of het een oma-middeltje is weet ik niet, maar in elk geval werkt limoensap prima om peper van je handen te krijgen. Citroensap zal waarschijnlijk ook wel werken.
Doe eens even een wat exacter recept???quote:Op dinsdag 6 maart 2007 00:33 schreef Spacehamster het volgende:
Ja dat wassen met water helpt echt niet... De capsacaine trekt gewoon doodleuk je vel in.
Gelukkig werkt de olie ook tegen rode vlekken op het snijblok en de mixer.
(Ik maak af en toe graag zelf sambal, zonder pitjes en met citroensap en kruidnagel en veel knoflook en een stuk gember...en natuurlijk een beetje olie en zout. Yummie!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |