abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47349786
Op welke schaal wil je dit gaan gebruiken??
pi_47350210
Op dit moment voor een forum van een heel oud spel wat amper iemand meer kent en waar misschien 2-3mensen per dag van gebruik van maken.. hooguit.
Maar het is wel onderdeel van mijn eigen CMS dus het gaat straks ook gebruikt worden voor andere sites.

Heeft dat er mee te maken dan?
-
pi_47357695
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:36 schreef Geqxon het volgende:
Op welke schaal wil je dit gaan gebruiken??
Hoezo, gaat je bouwwerk voor URL-detectie traag zijn?
pi_47357783
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 00:51 schreef JeRa het volgende:

[..]

Hoezo, gaat je bouwwerk voor URL-detectie traag zijn?

Ik duidde natuurlijk op slendor
pi_47358068
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 00:55 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik duidde natuurlijk op slendor
Ik zie niets wat met schaalbaarheid te maken hoeft te hebben, en beveiliging is onafhankelijk van de schaal liever meer dan minder aanwezig natuurlijk. En aangezien je dit zei
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:35 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En met bovenstaande parser kun je an sich kijken of iets een geldige URL. En omdat ik nu toch weinig tot niets te doen heb ga ik er even aan zitten
pi_47392467
Ik heb een vraagje aan de experts.

Omdat ik me weer eens verveelde wilde ik een andere versie schrijven van Linkbase ( http://linkbase.bruggema.nl ) en tot nu toe heb ik dit gerealiseerd! http://startpagina.bruggema.nl/ maar nu wil ik graag weten of de HTML technische opbouw (let niet op de headers, etc, deze zitten er namelijk nog niet in) juist is? ofdat jullie zeggen dat het op een andere manier beter is.

De 'startpagina' script die ik aan het schrijven ben gaat veel mogelijkheden ondersteunen, een paar zal ik opnoemen.

1 In categorieen kun je html, afbeeldingen, rss feeds en php code gebruiken!
2. links kun je stuk voor stuk verplaatsen (sorteren) maar ook verplaatsen naar andere categorieen!
3. categorieen kun je verplaatsen, sorteren

Nu wil ik zelf het liefst werken met templates, maar de huidige code is zonder templates en zie ook niet snel of dit echt makkelijk mogelijk is om dit in templates te verwerken

Voorbeeld van hoe het nu werkt!

1
2
3
4
5
6
7
8
    <div style='border:1px solid black; margin-bottom: 15px;'>
    <h2>A1-1 test</h2>
    <ul>
        <li><a href="out.php?link=http://www.titel.nl" title="Titel" target="1">Titel</a></li>

<li><span class='tip'>TIP</span> <a href="out.php?link=http://www.titel2.nl" title="Titel II" target="2">Titel II</a></li>
    </ul>
    </div>

Nu een voorbeeld waarbij er ook HTML (andere data dan items worden gebruikt)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    <h2>A1-1 test</h2>
    <ul>
        <li><a href="out.php?link=http://www.titel.nl" title="Titel" target="1">Titel</a></li>
    </ul>
    <p>HTML Code</p>
    <ul>

<li><span class='tip'>TIP</span> <a href="out.php?link=http://www.titel2.nl" title="Titel II" target="2">Titel II</a></li>
    </ul>
    </div>

en dan nu een voorbeeld met geen links maar wel html code

1
2
3
4
    <h2>A1-1 test</h2>
    <p>HTML Code</p>
    </div>

Wat is jullie mening? en is de laadtijd lang/kort voor een startpagina concept?

[ Bericht 19% gewijzigd door Chandler op 18-03-2007 12:43:05 ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_47420674
Heeft iemand toevallig een class in de aanbieding die html kan opschonen? en ook html op de juiste manier laat inspringen.
..///
pi_47420959
quote:
Op maandag 19 maart 2007 00:22 schreef wipes66 het volgende:
Heeft iemand toevallig een class in de aanbieding die html kan opschonen? en ook html op de juiste manier laat inspringen.
Het eerste waar ik aan denk is Tidy maar of die extension ook automagisch kan inspringen, geen idee.
pi_47422951
quote:
Op maandag 19 maart 2007 00:36 schreef JeRa het volgende:

[..]

Het eerste waar ik aan denk is Tidy maar of die extension ook automagisch kan inspringen, geen idee.
Tidy kan dat denk wel, maar zoals gewoonlijk ondersteunt mijn webhost het niet.
..///
pi_47424159
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:39 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een vraagje aan de experts.

Omdat ik me weer eens verveelde wilde ik een andere versie schrijven van Linkbase ( http://linkbase.bruggema.nl ) en tot nu toe heb ik dit gerealiseerd! http://startpagina.bruggema.nl/ maar nu wil ik graag weten of de HTML technische opbouw (let niet op de headers, etc, deze zitten er namelijk nog niet in) juist is? ofdat jullie zeggen dat het op een andere manier beter is.

De 'startpagina' script die ik aan het schrijven ben gaat veel mogelijkheden ondersteunen, een paar zal ik opnoemen.

1 In categorieen kun je html, afbeeldingen, rss feeds en php code gebruiken!
2. links kun je stuk voor stuk verplaatsen (sorteren) maar ook verplaatsen naar andere categorieen!
3. categorieen kun je verplaatsen, sorteren

Nu wil ik zelf het liefst werken met templates, maar de huidige code is zonder templates en zie ook niet snel of dit echt makkelijk mogelijk is om dit in templates te verwerken

Voorbeeld van hoe het nu werkt!
[ code verwijderd ]

Nu een voorbeeld waarbij er ook HTML (andere data dan items worden gebruikt)
[ code verwijderd ]

en dan nu een voorbeeld met geen links maar wel html code
[ code verwijderd ]

Wat is jullie mening? en is de laadtijd lang/kort voor een startpagina concept?
Zodra ik het vakje Bruggema.nl sluit, open en dan weer sluit blijft er een wit ruimte over ipv dat de andere categoriėn zoals Direct Connect naar boven schieten. Open en sluit ik ze weer dan schiet alles weer de hoogte van 1 categorie naar beneden, steeds dieper.. dus de witruimte wordt steeds groter. Javascript bugje denk ik.
getest op FF 1.5.

Verder zou ik niet voor LI en P gaan maar dat is denk ik meer persoonlijk, ik zou in ieder geval weinig argumenten kunnen aanleveren waarom div of span fijner werkt, ik ben het gewend denk ik.
-
pi_47424450
@splendor; klopt, waar die fout in zit weet ik nog steeds niet (linkbase) maar het is inderdaad zeer vervelend..

maar waarom niet voor ul/li en p? dan gebruik je bestaande html elementen ipv het zelf defenieren van divs...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_47424840
quote:
Op maandag 19 maart 2007 08:20 schreef Chandler het volgende:
maar waarom niet voor ul/li en p? dan gebruik je bestaande html elementen ipv het zelf defenieren van divs...
Psst, vertel dan dat je die gebruikt om semantisch correcte HTML te schrijven, en dus bijvoorbeeld listitems voor lijsten van gegevens gebruikt.
  maandag 19 maart 2007 @ 09:15:49 #163
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_47425187
quote:
Op maandag 19 maart 2007 07:42 schreef splendor het volgende:

Verder zou ik niet voor LI en P gaan maar dat is denk ik meer persoonlijk, ik zou in ieder geval weinig argumenten kunnen aanleveren waarom div of span fijner werkt, ik ben het gewend denk ik.
Off topic in een PHP topic, maar wat mij betreft is dat geen kwestie van voorkeur. P en LI hebben meer/andere semantische waarde dan DIV's: P bevat een paragraaf, LI een list item. Dat veel mensen te pas en te onpas DIV's gebruiken is simpelweg omdat ze nog in tabellen denken. Dan krijg je combinaties als <div class="header"><h1>Title</h1></div> met tig overbodige DIV's. Ik zou zeggen: gebruik de elemten waar ze voor bedoeld zijn, en gebruik DIV's om te groeperen per functiegroep (bijvoorbeeld "footer met copyright notice en selectbox").

Het gebruikte list element vind ik daarom uitermate geschikt, je kunt een lijst van links niet anders zien dan een lijst/opsomming.

Het gekozen paragraaf element gaat problemen opleveren waarschijnlijk, omdat je daar niet zomaar alle HTML in kan stoppen (op w3.org staat prima beschreven welke elementen er wel en niet in een P mogen/kunnen).

Chandler, maak in ieder geval je pagina compleet met de juiste tags (<html>, etc) en voeg een doctype toe. Op deze manier kun je namelijk onmogelijk testen en valideren. De tabellen gebruik je zoals je ongetwijfeld weet totaal verkeerd, aangezien je ze simpelweg gebruik om drie kolommen te maken. Dat is iets waar DIV's weer prima geschikt voor zijn. En voor de tabel met je login form kun je prima uit de voeten met labels om zo de boel te stylen
pi_47427034
@Jera; je hebt gelijk, het is inderdaad om lijsten te gereneren!

@CraZaay; absoluut gelijk heb je m.b.t. het kleine TABEL die ik in deze voorbeeld heb verwerkt, wil alleen kijken of dit een goede manier is om een startpagina concept gemakkelijk aanpasbaar te maken. Zal in de volgende versie de juiste doctype en dergeljike gegevens toevoegen.

PS. dit login form is ff snel getyped omdat deze weer in de database vermeld staat als stuk html code ;P
Like trump...
pi_47433763
klein MySQL vraagje

Ik wil aan een query 2 statements toevoegen, waar ik al veel AND vragen heb staan. Nu heb ik geprobeerd om er een AND en OR vraag aan toe te voegen maar nu gaat het fout.

Nu wil ik aan deze query toevoegen of iets uit 'land' of uit 'land' (voorbeeld) komt.

SELECT * FROM tabel
WHERE grootte >= 20
AND jaar = 2006
AND status =1
AND land = 'nl'
OR land = 'be'

maar hier gaat iets fout, want als het land be is dan krijg ik ook items die geen status 1 hebben etc... what am i doing wrong?
Like trump...
pi_47433884
AND land IN ('nl','be')

OF

... AND (land = 'nl' OR land='be')
  maandag 19 maart 2007 @ 14:10:31 #167
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_47433929
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:06 schreef Chandler het volgende:
klein MySQL vraagje

Ik wil aan een query 2 statements toevoegen, waar ik al veel AND vragen heb staan. Nu heb ik geprobeerd om er een AND en OR vraag aan toe te voegen maar nu gaat het fout.

Nu wil ik aan deze query toevoegen of iets uit 'land' of uit 'land' (voorbeeld) komt.

SELECT * FROM tabel
WHERE grootte >= 20
AND jaar = 2006
AND status =1
AND land = 'nl'
OR land = 'be'

maar hier gaat iets fout, want als het land be is dan krijg ik ook items die geen status 1 hebben etc... what am i doing wrong?
Haakjes plaatsen.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_47434352
had ik eerst ook gedaan maar lan dIN is idd beter

en als ik nu wil dat alles toegelaten mag worden behalve de land IN?
Like trump...
pi_47434585
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:22 schreef Chandler het volgende:
had ik eerst ook gedaan maar lan dIN is idd beter

en als ik nu wil dat alles toegelaten mag worden behalve de land IN?
Je zou eens kunnen beginnen met een SQL boekje open slaan ipv alles laten voorkauwen?

AND land NOT IN (a,b,c)
pi_47435654
haha je hebt gelijk, maar had het antwoord zelf al gevonden... ben slecht in multitasken heb ik door
Like trump...
pi_47436417
Ik heb een tabel genaamd nieuws. Ik heb een pagina waar ik nieuws toon. Ik wil een aparte pagina waar ik alleen nieuws toon over Notulen. In de titel komt het woord Notulen in voor. Ik heb dit opgelost met WHERE LIKE functie van SQL. Nu wil ik de berichten op de pagina die alle berichten toont, met in de titel Notulen weg hebben. Hoe doe ik dit?
pi_47437607
WHERE titel NOT LIKE '%notulen%'

Het kostte je meer tijd om deze post te maken dan zelf ff een SQL boek open te slaan
pi_47438413
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:44 schreef smesjz het volgende:
WHERE titel NOT LIKE '%notulen%'

Het kostte je meer tijd om deze post te maken dan zelf ff een SQL boek open te slaan
Momenteel heb ik dat niet. Ik haal mijn informatie uit wikipedia en kon ik het niet vinden.
Bedankt.
pi_47438511
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:03 schreef Qunix het volgende:

[..]

Momenteel heb ik dat niet. Ik haal mijn informatie uit wikipedia en kon ik het niet vinden.
Bedankt.
w3schools is dan wel handig

maar ja boeit het wat? het is niet voor niks een voor dummies topic
pi_47439924
@mschol; eingelijk zou het handig zijn als er een vragen database van gemaakt zou kunnen worden, zodat je in een opslag handige antwoorden kan vinden
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')