abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47261119
Ik heb het volgende:
1
2
3
4
5
<?php
$result
= mysql_query("INSERT INTO t_relatiegids
(relatiegids_bedrijfsnaam, relatiegids_telefoonnummer)
VALUES('"
. $bedrijfsnaam . "','" . $telefoonnummer . "');");
?>

En als ik die $result laat zien in een echo, staat er een "1". Ik zie dan niet de hele zin met de juiste informatie in de variabelen. Kan dit wel in php?
In ieder geval komt er ook niets in de database, er is iets fout in de query. Kan iemand me helpen?
pi_47261283
Nee, er gaat niets mis, je krijgt gewoon een 1, oftewel TRUE terug, je query is goed verlopen. Wat je nog kunt proberen is de query eerst in een string te zetten, en die te echo-en, waarschijnlijk zie je dan al de fout. Met mysql_error() kun je zien of er errors zijn.
pi_47261305
- zie boven
pi_47261449
Hoi, dit is misschien niet het juiste topic om te reageren, maar misschien kunnen jullie mijn kleine probleem oplossen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<script type="text/javascript">
   var idx = 1 ;
    var e1;
    function addBox ( parName ){
      if(idx == 1){
           e1 = document.createElement ( 'input' ) ;
           e1.name = 'taak_uren' + idx++ ;
           e1.type = 'text';
         e1.value = 'Aantal uren?';
         document.getElementById ( parName ).appendChild ( e1 ) ;
        } else {
             document.getElementById ( parName ).removeChild ( e1 ) ;
           idx -- ;
      }
    }
</script>

Waar ik dus mee bezig ben is een functie maken om een textbox weer te laten geven op het moment dat ik een checkbox aanvink, heel leuk en aardig allemaal, het werkt allemaal ook, maar zodra ik iets toe wil voegen gaat het mis.

Wat is toe wil voegen is
1 e1.class = 'textbox' 
Wannneer ik dat doe krijg ik in IE de fout "Object wordt verwacht". Iemand die bereid is om mij te helpen. Alvast Bedankt.
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_47263008
[Javascript] voor dummies deel 5 is een betere plaats

Om een css class attribuut te zetten gebruik je e1.className = 'text'.
(Verder ziet de functie er verre van logisch uit)
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_47263380
Ah oke dank je wel, het werkt nu
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_47299976
1
2
3
4
<?php
$result
= mysql_query("INSERT INTO t_nieuws(nieuws_titel, nieuws_bericht, nieuws_auteur, nieuws_email, nieuws_datum)
VALUES('"
.$titel."', '".$bericht."', '".$email."', NOW());") or die(mysql_error());
?>

Hij geeft een error aan: Column count doesn't match value count at row .

Ik snap niet wat er fout is, iemand een idee?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 maart 2007 @ 14:04:45 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47300192
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:58 schreef Qunix het volgende:

[ code verwijderd ]

Hij geeft een error aan: Column count doesn't match value count at row .

Ik snap niet wat er fout is, iemand een idee?
je specificeert 5 kolommen terwijl je maar 3 waardes INSERT
pi_47300244
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

je specificeert 5 kolommen terwijl je maar 3 waardes INSERT
Ah.. ik zie hem.. thanks.
pi_47303510
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:25 schreef BlueCurl het volgende:
ik heb zojuist op windows vista weer apache 2.0, php 5, mysql5.0 en pma 2.9.2 geinstalleerd en geconfigureerd. enkel als ik v mysql gui tools (query browser) naar mysql gaat is het geen probleem. me pagina's maken ook gewoon connectie met mysql en dit in php.ini allemaal gewoon de mysql extensies geladen. Das alles werkt. Enkel blijft PMA zeueren dat die mysql extensie niet geladen kan worden. ik heb hier naar gezocht maar enigste wat ik kan vinden is de dll en de lib van mysql toevoegen. dat is ook gewoon gedaan. maar pma blijft enkel zeuren...
niemand?
pi_47304288
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:38 schreef BlueCurl het volgende:

[..]

niemand?
Doe eens een phpinfo() en kijk eens of daar de juiste MySQL extensies tussen staan?
pi_47322964

je bedoelt dit ? snap al 1 en ander van php config en co maar nog nooit probs gehad met mysql erbij dus weet ook niet zo 1 2 3 precies waar dit aan kan liggen dus ik hoor het wel als me screenshot nutteloos is

edit: linkje
pi_47323424
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 00:38 schreef BlueCurl het volgende:
[afbeelding]

je bedoelt dit ? snap al 1 en ander van php config en co maar nog nooit probs gehad met mysql erbij dus weet ook niet zo 1 2 3 precies waar dit aan kan liggen dus ik hoor het wel als me screenshot nutteloos is

edit: linkje
Heb je phpMyAdmin toevallig zo ingesteld dat hij gebruik wil maken van de MySQLi-extensie? (let op de 'i' )
pi_47325620
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 01:00 schreef JeRa het volgende:

[..]

Heb je phpMyAdmin toevallig zo ingesteld dat hij gebruik wil maken van de MySQLi-extensie? (let op de 'i' )
neen, heb ff php.ini opnieuw gedaan en alles werkt nu. Ik zal wel ergens wat verkeerds hebben gedaan, weet wel zeker! Later eens kijken wat want heb dat php.ini bestandje ff ergens anders gezet!

maar iig bedankt voor de hulp
pi_47335726
Ik heb een klein forum gemaakt en mensen de mogelijkheid gegeven om met [ B ] tekst bold te maken.. werkt allemaal best aardig maar wanneer iemand een aantal keren iets bold maakt en vervolgens de tag nooit sluit, zullen de volgende posts ook bold worden, dat moet natuurlijk niet.
Wat is een goede manier om dit te doen?

Ik zou natuurlijk het aantal [ B ] kunnen tellen en daarna evenveel < / strong > aan het einde van de post zetten maar dat is zo omslachtig.

De functie ziet er zo uit trouwens:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
function makeTitlesInFieldBold($field) {
   $original = array(
                  "[B]",
                  "[b]",
                  "[/B]",
                  "[/b]",
                  "[I]",
                  "[i]",
                  "[/I]",
                  "[/i]"
               );
   $replace = array(
                  "<strong>",
                  "<strong>",
                  "</strong>",
                  "</strong>",
                  "<em>",
                  "<em>",
                  "</em>",
                  "</em>"
               );

return str_replace($original, $replace, $field);
}
-
pi_47335868
@splendor

De meest gebruikte manier om dit te doen (en zo wordt het hier ook in Replique gedaan) is door regular expressions te gebruiken. Je kunt dan ongeveer zo tags verwerken:

1
2
3
4
<?php
$tekst 
preg_replace('#[b](.*)[/b]#Uis''<b>$1</b>'$tekst);
// Let op: bug in Replique, er staan backslashes in bovenstaande regel
?>

Dit zorgt ervoor dat tags áltijd in tweetallen moeten voorkomen, maar je krijgt er weer wel andere bugs door. Bijvoorbeeld door de tags [b]door elkaar[/b] te gebruiken (quote me om het te zien).

Een andere methode is een stackbased UBB-parser, dit vereist echter wel wat meer code maar is uiteindelijk robuuster. Hier kun je denk ik genoeg over vinden met google
pi_47335942
Dankje, zoiets zocht ik inderdaad.
En nu zou het ook mogelijk moeten zijn om urls erin te verwerken, dan wat was met mijn functie ook niet echt te doen.

Die bug vind ik overigens geen echte bug.. iemand die tags zo gebruikt die verdient het om een foute layout te krijgen.
Als de user's eigen post er slecht uitziet door foute tags dan is dat zijn eigen probleem, zolang andere posts die later komen er maar geen last van hebben.
-
pi_47336222
Het is mij ook nog niet gelukt om 'www.fok.nl' om te zetten naar => ' <a href="http://www.fok.nl">www.fok.nl</a>'
pi_47336333
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef splendor het volgende:
Die bug vind ik overigens geen echte bug.. iemand die tags zo gebruikt die verdient het om een foute layout te krijgen.
Dat klopt, maar het is niet altijd fout. Denk aan quotes in quotes, dus [q..] blaat blaat [q...] ... [/q...] blaat blaat [/q...]
pi_47336353
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef splendor het volgende:
Dankje, zoiets zocht ik inderdaad.
En nu zou het ook mogelijk moeten zijn om urls erin te verwerken, dan wat was met mijn functie ook niet echt te doen.

Als de user's eigen post er slecht uitziet door foute tags dan is dat zijn eigen probleem, zolang andere posts die later komen er maar geen last van hebben.
Je kunt heel ranzig achter elke post standaard een </b> </u> </i> zetten
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:09 schreef super-muffin het volgende:
Het is mij ook nog niet gelukt om 'www.fok.nl' om te zetten naar => ' <a href="http://www.fok.nl">www.fok.nl</a>'
http://nl2.php.net/function.parse-url

Heb je hier wat aan?
pi_47336907
Nee dat is niet wat ik bedoel Geqxon.

Ik heb ook een soort parser, maar ik wil nog dat als iemand gewoon een link www.fok.nl invoerd, dat dat het dan geparsed word naar <a href="http://www.fok.nl">www.fok.nl</a>
pi_47337024
1
2
3
   $field = preg_replace("#\[B\](.*?)\[/B\]#si","<strong>\\1</strong>", $field);
   $field = preg_replace("#\[I\](.*?)\[/I\]#si","<em>\\1</em>", $field);
   $field = preg_replace("#\[URL\](.*?)\[/URL\]#si","<a href=\"\\1\" target=\"_blank\" rel=\"nofollow\">\\1</a>", $field); 

Dit is hem uiteindelijk geworden.

Worden smileys op dezelfde manier gedaan? Dat : P vervangen wordt door het plaatje? Of kan ik dat beter anders doen?
-
pi_47337113
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:29 schreef super-muffin het volgende:
Nee dat is niet wat ik bedoel Geqxon.

Ik heb ook een soort parser, maar ik wil nog dat als iemand gewoon een link www.fok.nl invoerd, dat dat het dan geparsed word naar <a href="http://www.fok.nl">www.fok.nl</a>
En met bovenstaande parser kun je an sich kijken of iets een geldige URL. En omdat ik nu toch weinig tot niets te doen heb ga ik er even aan zitten
pi_47347348
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:32 schreef splendor het volgende:
Worden smileys op dezelfde manier gedaan? Dat : P vervangen wordt door het plaatje? Of kan ik dat beter anders doen?
Smilies kan je op dezelfde manier doen. Alleen kan je daar in plaats van preg_replace een gewone str_replace voor gebruiken, die is (waarschijnlijk) sneller.

Zie trouwens ook mijn 2 jaar oude post in deeltje 5.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_47348304
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:31 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Smilies kan je op dezelfde manier doen. Alleen kan je daar in plaats van preg_replace een gewone str_replace voor gebruiken, die is (waarschijnlijk) sneller.

Zie trouwens ook mijn 2 jaar oude post in deeltje 5.
Dankje
Zoiets wilde ik zelf gaan maken, scheelt veel werk.

Ik ben overigens bezig met een Remember me checkbox aan mijn login te hangen, in combinatie met cookies. Hoe kan ik dit veilig maken?
Wat ik al heb:
$_COOKIE wordt gefilterd, net als POST eigenlijk.
Hij saved je login + md5 van password + unique key
unique key staat ook in de database

Als je op de site komt kijkt ie of er een cookie bestaat, zo ja, bestaat de combinatie login+pass+unique key --> dan ben je ingelogged.
Zo nee? heb je wel gewoon een session loggedIn=true ? Dan ben je ook ingelogged.

Hoewel ik misshcien in de sessie beter ook je login + pass kan opslaan, anders als je iemands session ID hebt terwijl die persoon is ingelogged dan ben jij ook ingelogged. Kleine kans maar vooruit.

Maar het gaat vooral om de cookies, moet ik nog meer aan security doen of is dit voldoende?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')