1 2 3 4 5 | $result = mysql_query("INSERT INTO t_relatiegids (relatiegids_bedrijfsnaam, relatiegids_telefoonnummer) VALUES('" . $bedrijfsnaam . "','" . $telefoonnummer . "');"); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | var idx = 1 ; var e1; function addBox ( parName ){ if(idx == 1){ e1 = document.createElement ( 'input' ) ; e1.name = 'taak_uren' + idx++ ; e1.type = 'text'; e1.value = 'Aantal uren?'; document.getElementById ( parName ).appendChild ( e1 ) ; } else { document.getElementById ( parName ).removeChild ( e1 ) ; idx -- ; } } </script> |
1 |
1 2 3 4 | $result = mysql_query("INSERT INTO t_nieuws(nieuws_titel, nieuws_bericht, nieuws_auteur, nieuws_email, nieuws_datum) VALUES('".$titel."', '".$bericht."', '".$email."', NOW());") or die(mysql_error()); ?> |
je specificeert 5 kolommen terwijl je maar 3 waardes INSERTquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:58 schreef Qunix het volgende:
[ code verwijderd ]
Hij geeft een error aan: Column count doesn't match value count at row .
Ik snap niet wat er fout is, iemand een idee?
Ah.. ik zie hem.. thanks.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
je specificeert 5 kolommen terwijl je maar 3 waardes INSERT
niemand?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:25 schreef BlueCurl het volgende:
ik heb zojuist op windows vista weer apache 2.0, php 5, mysql5.0 en pma 2.9.2 geinstalleerd en geconfigureerd. enkel als ik v mysql gui tools (query browser) naar mysql gaat is het geen probleem. me pagina's maken ook gewoon connectie met mysql en dit in php.ini allemaal gewoon de mysql extensies geladen. Das alles werkt. Enkel blijft PMA zeueren dat die mysql extensie niet geladen kan worden. ik heb hier naar gezocht maar enigste wat ik kan vinden is de dll en de lib van mysql toevoegen. dat is ook gewoon gedaan. maar pma blijft enkel zeuren...
Heb je phpMyAdmin toevallig zo ingesteld dat hij gebruik wil maken van de MySQLi-extensie? (let op de 'i'quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:38 schreef BlueCurl het volgende:
[afbeelding]
je bedoelt dit? snap al 1 en ander van php config en co maar nog nooit probs gehad met mysql erbij dus weet ook niet zo 1 2 3 precies waar dit aan kan liggen
dus ik hoor het wel als me screenshot nutteloos is
edit: linkje
neen, heb ff php.ini opnieuw gedaan en alles werkt nu. Ik zal wel ergens wat verkeerds hebben gedaan, weet wel zeker!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:00 schreef JeRa het volgende:
[..]
Heb je phpMyAdmin toevallig zo ingesteld dat hij gebruik wil maken van de MySQLi-extensie? (let op de 'i')
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | $original = array( "[B]", "[b]", "[/B]", "[/b]", "[I]", "[i]", "[/I]", "[/i]" ); $replace = array( "<strong>", "<strong>", "</strong>", "</strong>", "<em>", "<em>", "</em>", "</em>" ); return str_replace($original, $replace, $field); } |
1 2 3 4 | $tekst = preg_replace('#[b](.*)[/b]#Uis', '<b>$1</b>', $tekst); // Let op: bug in Replique, er staan backslashes in bovenstaande regel ?> |
Dat klopt, maar het is niet altijd fout. Denk aan quotes in quotes, dus [q..] blaat blaat [q...] ... [/q...] blaat blaat [/q...]quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef splendor het volgende:
Die bug vind ik overigens geen echte bug.. iemand die tags zo gebruikt die verdient het om een foute layout te krijgen.
Je kunt heel ranzig achter elke post standaard een </b> </u> </i> zettenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:01 schreef splendor het volgende:
Dankje, zoiets zocht ik inderdaad.
En nu zou het ook mogelijk moeten zijn om urls erin te verwerken, dan wat was met mijn functie ook niet echt te doen.
Die bug vind ik overigens geen echte bug.. iemand die tags zo gebruikt die verdient het om een foute layout te krijgen.
Als de user's eigen post er slecht uitziet door foute tags dan is dat zijn eigen probleem, zolang andere posts die later komen er maar geen last van hebben.
http://nl2.php.net/function.parse-urlquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:09 schreef super-muffin het volgende:
Het is mij ook nog niet gelukt om 'www.fok.nl' om te zetten naar => ' <a href="http://www.fok.nl">www.fok.nl</a>'
1 2 3 | $field = preg_replace("#\[I\](.*?)\[/I\]#si","<em>\\1</em>", $field); $field = preg_replace("#\[URL\](.*?)\[/URL\]#si","<a href=\"\\1\" target=\"_blank\" rel=\"nofollow\">\\1</a>", $field); |
En met bovenstaande parser kun je an sich kijken of iets een geldige URL. En omdat ik nu toch weinig tot niets te doen heb ga ik er even aan zittenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:29 schreef super-muffin het volgende:
Nee dat is niet wat ik bedoel Geqxon.
Ik heb ook een soort parser, maar ik wil nog dat als iemand gewoon een link www.fok.nl invoerd, dat dat het dan geparsed word naar <a href="http://www.fok.nl">www.fok.nl</a>
Smilies kan je op dezelfde manier doen. Alleen kan je daar in plaats van preg_replace een gewone str_replace voor gebruiken, die is (waarschijnlijk) sneller.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:32 schreef splendor het volgende:
Worden smileys op dezelfde manier gedaan? Dat : P vervangen wordt door het plaatje? Of kan ik dat beter anders doen?
Dankjequote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:31 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Smilies kan je op dezelfde manier doen. Alleen kan je daar in plaats van preg_replace een gewone str_replace voor gebruiken, die is (waarschijnlijk) sneller.
Zie trouwens ook mijn 2 jaar oude post in deeltje 5.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |