*zucht*, zoals gezegd alles door strip_slashes deep trekken ALS magiq quotes aanstaan en met mysql_real_escape_string naar db schrijven. Dan kan je vervolgens zonder probleem de data UIT database presenteren zonder strip_slashes.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:13 schreef splendor het volgende:
[..]
Vanavond ga ik naar een cabaret voorstellingen maar ik zal morgen ff kijken wat dat ding precies doet en of het dan beter werkt.
Het liefste wil ik gewoon 1 malig addslashes en niet later nog eens overal stripslashes uitvoeren, tenzij het de veiligheid in de weg staat, veiligheid boven alles natuurlijk.
Het is goed bedoeld dat weet ik wel.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
*zucht*, zoals gezegd alles door strip_slashes deep trekken ALS magiq quotes aanstaan en met mysql_real_escape_string naar db schrijven. Dan kan je vervolgens zonder probleem de data UIT database presenteren zonder strip_slashes.
Je moet encoding alleen gebruiken waar het nodig is. Het is niet handig om standaard alle input door addslashes() heen te halen (zoals magic quotes doet) omdat het misschien wel eens in een SQL statement gebruikt gaat worden.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:13 schreef splendor het volgende:
Het liefste wil ik gewoon 1 malig addslashes en niet later nog eens overal stripslashes uitvoeren, tenzij het de veiligheid in de weg staat, veiligheid boven alles natuurlijk. :)
1 |
1 |
1 |
ik heb voor school wel eens met OOP moeten werken, maar i.p.v. overzichtelijker werd het alleen maar onoverzichtelijker, je had een functie die 20x naar iets anders verwees voordat hij daadwerkelijk de functie aanriepquote:Op maandag 5 maart 2007 20:17 schreef H4ze het volgende:
Ik heb sinds kort de kracht van object georienteerd programmeren in PHP ontdektIk heb al wel aardig wat ervaring met OOP in Java, maar ik dacht altijd dat 't voor PHP een beetje doelloos was. Maar zeker voor de wat grotere projecten is het zeer geschikt
![]()
Dan heb je 't niet goed uitgedachtquote:Op maandag 5 maart 2007 21:28 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb voor school wel eens met OOP moeten werken, maar i.p.v. overzichtelijker werd het alleen maar onoverzichtelijker, je had een functie die 20x naar iets anders verwees voordat hij daadwerkelijk de functie aanriep
Daar zijn volgens mij al genoeg artikelen over geschrevenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:47 schreef super-muffin het volgende:
Gaat er nog iemand een artikel schrijven over OOP in PHP?
Je zou kunnen proberen om met IF in je query te gaan werken. Dus IF d < 16 THEN ORDER BY d ELSE ORDER BY a, b, c END IF. Ik heb geen kant en klare query bij de hand, maar ik denk dat je in die richting moet zoekenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:57 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb weer een leuke:
Een simpele query. Tabel met vier kolommen, eerst gesorteerd op A, daarna op B en daarna op C. D is een extra kolom, met een los attribuut. Nu hoeft er niet op D gestorteerd te worden, tenzij D lager dan 16 is. Dan moet D helemaal bovenaan de searchresults komen.
In PHP is dat op te vangen door twee query's te gebruiken, maar kan dit niet gewoon al direct in de query zelf?
Kijk in dat kader ook even naar Zend Framework.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:50 schreef H4ze het volgende:
[..]
Dan heb je 't niet goed uitgedachtIk ben op m'n stage op 't moment bezig met een groot PHP project. Alle modules die ik ontwikkel, werk ik eerst uit in UML. Met een goed ontwerp kun je zeer efficient OO programmeren.
Idd, iets als:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:09 schreef Hmail het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen om met IF in je query te gaan werken. Dus IF d < 16 THEN ORDER BY d ELSE ORDER BY a, b, c END IF. Ik heb geen kant en klare query bij de hand, maar ik denk dat je in die richting moet zoeken
Daarnaast weet ik eigenlijk niet precies hoeveel load dat op je mysql-server geeft, dus het zou kunnen zijn dat het sneller is om het in php te verwerken
hehe, you beat mequote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:28 schreef Roonaan het volgende:
[..]
Idd, iets als:
SELECT IF(d < 16, 0, 1) as d_low, a, b, c FROM TABLE ORDER BY d_low, a, b, c, d
Die d is een veld van je record.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:15 schreef Geqxon het volgende:
Maar die (d < 16), op welke D slaat dat? Want in mijn tabel zijn er 1600 records, het is niet alsof ik maar een enkel record tevoorschijn tover
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | | A | B | C | D | +-------+-------+-------+-------+ | D** | I** | 2** | 4 | | A** | E** | 1** | 120 | | P** | Q** | 1** | 133 | | P** | R** | 2** | 159 | | Z** | H** | 1** | 141 | +-------+-------+-------+-------+ |
1 |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | | A | B | C | D | d_low | +------+------+------+------+-------+ | D** | I** | 2** | 4 | 0 | | A** | E** | 1** | 120 | 1 | | P** | Q** | 1** | 133 | 1 | | P** | R** | 2** | 159 | 1 | | Z** | H** | 1** | 141 | 1 | +------+------+------+------+-------+ 5 rows in set (0.00 sec) |
ik heb het uitgedacht zoals het moest van de docenten..quote:Op maandag 5 maart 2007 21:50 schreef H4ze het volgende:
[..]
Dan heb je 't niet goed uitgedachtIk ben op m'n stage op 't moment bezig met een groot PHP project. Alle modules die ik ontwikkel, werk ik eerst uit in UML. Met een goed ontwerp kun je zeer efficient OO programmeren.
Bedankt! Helaas werkt dit niet met Access, maar wel met de & operatorquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:05 schreef Roönaän het volgende:
SELECT CONCAT(initialen, " ", achternaam) AS naam FROM tabel.
Hoe bedoel je?quote:Waar laat je overigens je tussenvoegsel?
eh... beidequote:Note: is het construeren van een naamsweergave uit onderdelen een data niveau kwestie of een template kwestie?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | function make_menu_data_2($data) { $menus1 = explode("n", $data); $menus = str_replace("n","",$menus1); print_r($menus); $aantal = count($menus); $menu = "var MENU_ITEMS = [n"; for ($i = 0; $i < $aantal; $i++) { $menu .= "['"; if ($menus[$i][0] == "*") { $menu .= str_replace("*","",$menus[$i]) . "', null, null,n"; } else { if ($menus[$i][0] == "+") { $menus[$i] = str_replace("+", "", $menus[$i]); $menu .= $menus[$i] . "','page=" . str_replace(" ","",$menus[$i]) . "'],n"; } else if ($menus[$i][0] == "-") { $menus[$i] = str_replace("-", "", $menus[$i]); $menu .= $menus[$i] . "','page=" . str_replace(" ","",$menus[$i]) . "']n],n"; } else { $menu .= $menus[$i] . "','page=" . str_replace(" ","",$menus[$i]); $menu .= "'],n"; } } } $menu .= "n];"; $code = $menu; return $code; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 | <form name="upload formulier" enctype="multipart/form-data" method="post" action=" echo $_SERVER['PHP_SELF']; "> <input type="file" name="source_file"> <br> <input type="submit" name="submit" value="Submit"> </form><br /> error_reporting(E_ALL); if(isset($_POST['submit'])) { $size = $_FILES['source_file']['size'];// / 1024 / 1024 om naar MB te gaan. $size = round($size, 2); echo "Het volgende bestand wordt geupload:<br />"; echo "Naam: '" . $_FILES['source_file']['name'] . "'<br />"; echo "Grootte: '" . $size . " Bytes'<br />"; echo "<b>tmp_name:</b> '" . $_FILES['source_file']['tmp_name'] . "'<br />"; echo "de upload wordt verwerkt...<br />"; //Variabelen definiëren $ftp_server = "ftp.edek.nl"; $ftp_user_name = "hromiz"; $ftp_user_pass = "XXXXXX"; $source_file = $_FILES['source_file']['tmp_name']; $destination_file = 'rooster/bestand/'.$_FILES['source_file']['name']; echo $destination_file."<br>"; //Maak een basis connectie aan $conn_id = ftp_connect($ftp_server); ftp_pasv($conn_id,TRUE); //Meldt je aan met een gebruikersnaam en wachtwoord $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass); //Controleer de verbinding if ((!$conn_id) || (!$login_result)) { echo "FTP connectie is mislukt!<br />"; echo "Probeerde naar '" . $ftp_server . "' te verbinden met de gebruiker '" . $ftp_user_name . "'<br />"; exit; } else { echo "Verbonden met '" . $ftp_server . "', als gebruiker '" . $ftp_user_name . "'<br />"; } //Upload een bestand $upload = ftp_put($conn_id, $destination_file, $source_file, FTP_BINARY); //Controleer de upload status if (!$upload) { echo "FTP upload is mislukt!<br />"; } else { echo "<b>Geupload: '" . $source_file . "' naar '" . $ftp_server . "' als '" . $destination_file . "'</b><br />"; } //Sluit de FTP stream ftp_close($conn_id); } ?> |
quote:Warning: ftp_put() [function.ftp-put]: rooster/bestand/license.txt: The system cannot find the path specified. in c:domainsedek.nlwwwrootrooster1.php on line 46
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |