abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46880516
Ik heb een gewone DVD speler staan, die ook Mp3 leest, en aangesloten op mijn versterker. Ook heb ik mijn laptop aangesloten op mijn versterker. Maar met beide optie's klinkt het gewoon kut, het klinkt een stuk beter als ik Mp3's convert naar audio bestanden en deze op een Cd-rom brandt. Maarja, dan passen er maar 20 nummers ofzo op. Kan ik niet een DVD branden met audio bestanden? Of werkt dat niet?
pi_46880616
Tuurlijk kan dat.
O wacht, je bedoelt een audio-dvd?

Maar hoe heb je het zaakje aangesloten, analoog en/of digitaal?
pi_46880664
waarom zou het niet werken..

gooi er 1 dvd tegenaan en je weet het
pi_46880669
Mijn DVD speler is op mijn versterker aangesloten met een coaxiale kabel, digitaal denk ik dus..

Het klinkt gewoon zeer kut. Of ik moet een fatsoenlijke PCMCIA audiokaart in mijn laptop duwen..
pi_46880732
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:45 schreef Oksel het volgende:
Mijn DVD speler is op mijn versterker aangesloten met een coaxiale kabel, digitaal denk ik dus..

Het klinkt gewoon zeer kut. Of ik moet een fatsoenlijke PCMCIA audiokaart in mijn laptop duwen..
Ik weet wel zeker dat dat digitaal is

Maar fik eens een dvd met wat mp3-bestanden erop. Als dat goed klinkt, dan ligt het dus inderdaad aan de kwaliteit van de audio van de laptop.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:48:55 #6
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_46880780
Zet ze op je HDD die nu wel werkt
Maar serieus, als je dvdspeler .wav kan lezen dan zou je ze toch gewoon om kunnen zetten en op je dvdspeler afspelen?
edit check dit anders even http://www.audio-dvd-creator.com/nl/index.htm
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_46880825
Als ik ze op een CD zet als audiofile klinken ze perfect. Is het dan een .WAV bestand? Het dan toch een audiotrack?
pi_46880843
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:48 schreef Eltonno het volgende:
Zet ze op je HDD die nu wel werkt

Helaas heeft mijn versterker geen USB poorten. Flauw he?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:51:48 #9
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_46880862
Naar mijn weten zet een brandprogramma ze meestal om naar .wav.... Maar die link dat is er een speciaal programaatje voor..
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:53:56 #10
58560 Oksel
Gezellig.
pi_46880936
Thnx..

Het is jammer dat mijn laptop alleen een 3,5mm jackplug audio out heeft.
pi_46882618
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:40 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een gewone DVD speler staan, die ook Mp3 leest, en aangesloten op mijn versterker. Ook heb ik mijn laptop aangesloten op mijn versterker. Maar met beide optie's klinkt het gewoon kut, het klinkt een stuk beter als ik Mp3's convert naar audio bestanden en deze op een Cd-rom brandt. Maarja, dan passen er maar 20 nummers ofzo op. Kan ik niet een DVD branden met audio bestanden? Of werkt dat niet?
Nee dat werkt niet. Een DVD en een audio CD zijn twee heel verschillende dingen. Een audio CD heeft bijvoorbeeld helemaal geen bestandssysteem, en de laser die een DVD uitleest heeft ook een andere golflengte dan de laser van een CD speler die alleen audio CD's leest. Verder kunnen de meeste DVD spelers wel MP3 bestanden afspelen die op een CD-ROM staan, maar geen WAV bestanden. En afspelen van MP3 bestanden óf WAV bestanden gebrand op een DVD schijf gaat ook al niet in een standalone DVD speler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')