quote:wil ik em dl? no way.
Op vrijdag 06 september 2002 11:33 schreef Zed_no1 het volgende:
Ik wilde jullie even mede delen dat er ook al een langere tijd een divx versie op het internet te vinden is. Ik heb deze gezien en vondt het ook een geweldige film. Hellaas kan ik niet zeggen waar de film te vinden is...
Dus zoeken !
bestel em wel op dvd als tie regio 2 uitkomt.
quote:..daar wilde ik trouwens nog even aan toevoegen dat de film ook een vleugje memento herbergt.
Op vrijdag 06 september 2002 01:19 schreef Lamon het volgende:
Deze film heeft een dosis Requiem for a dream, een dosis American Beauty en doet 'vaagheid' tientallen malen beter dan Lynch ooit heeft gedaan wat mij betreft.
Echt mooie film. Ga hem volgende week nog maar een keer kijken in het Filmhuis denk ik. Heb hem nu alleen nog maar gezien op DIVX (wel op een TV gelukkig).
-Spoilergedoe-
Zoals ik hem dus interpreteer was het voorbestemt dat Donnie zou sterven. Alleen hij mocht zelf die keuze maken. Het Konijn was een soort van boodschapper die hem liet zien waarom hij moest sterven.
Daarnaast liet het konijn hem natuurlijk ook geweldadige dingen doen en stuurde hij hem op belangrijke momenten. Als je er vanuit gaat dat dat konijn een exponent is van een hogere macht en alles toch al voorbestemt is, dan is dat konijn dus een directe boodschapper van alles wat voorbestemt is. Een meer fysieke verschijning van "het lot".
De plasmavormen zijn ook weer iets waaruit blijkt hoe alles voorbestemt is.
Aan het eind van de film gaan we terug naar het begin van de film, en Donnie heeft nu de kennis waarom hij moet sterven en kiest ervoor om te sterven.
Of wat minder romantisch: hij weet nu wel waarom hij moet sterven, maar kan het lot niet ontlopen dus het is geen keuze dat hij sterft maar gewoon zijn uiteindelijke lot.
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 09-09-2002 00:49]
quote:Hehe, heb afgelopen week Mulholland Dr. en Eraserhead gezien... kan niet anders dan het oneens met je zijn
Op vrijdag 06 september 2002 01:19 schreef Lamon het volgende:
... en doet 'vaagheid' tientallen malen beter dan Lynch ooit heeft gedaan wat mij betreft.
quote:Ik bedoel ook meer dat hij vaagheid met een uiteindelijk doel beter doet.
Op maandag 09 september 2002 00:43 schreef MadScientist het volgende:[..]
Hehe, heb afgelopen week Mulholland Dr. en Eraserhead gezien... kan niet anders dan het oneens met je zijn
quote:Zoals het einde van de nieuwe Planet of the Apes. Dat was ook verschrikkelijk.
Op maandag 09 september 2002 00:54 schreef Lamon het volgende:[..]
Er zit achteraf gezien logica achter, zoveel malen knapper dan gewoon de meest vreemdsoortige ongein op het scherm neer te zetten zonder enige vorm van cohensie (..schrijf je dat wel zo?).
Oja, volgens mij is het cohesie, maar geen zin om het op te zoeken.
quote:Dat klinkt al een stuk bekender in mijn oren ja.
Op maandag 09 september 2002 01:08 schreef -Wepeel2- het volgende:
Oja, volgens mij is het cohesie, maar geen zin om het op te zoeken.
anyway ik vind Lynch wel cohesie hebben, het is gewoon heel apart, wazig, en lastig te reconstrueren.
als je eenmaal de smaak te pakken hebt... you will crave for more
quote:Ik vind dat Lynch een nogal goedkope manier heeft van filmmaken
Op vrijdag 13 september 2002 21:21 schreef HAL9000S het volgende:
Ik hoorde dat lynch laatst toegegeven had tegenover een journalist dat er totaal geen logica achter zijn films zit, terwijl die journalist tegelijkertijd beweerde dat hij z'n films snapte
Ik heb Donnie Darko hier op divx ik ga em nu ff kijken
quote:ben ik ook wel benieuwd naar
Op woensdag 18 september 2002 15:13 schreef Wooly_Mammoth het volgende:
Heeft iemand al enig idee wanneer ie in Nederland op DVD uitkomt? In de US al een jaar te krijgen.......
Het knappe van de film is dat het verschillende genres zoals humor, drama en sci-fi perfect weet te combineren tot een geheel.
Op een messageboard waarvan de link eerder werd gepost door Bdr staat het volgende :
quote:zegt genoeg
But there's more to this movie than time travel. A lot more. The very PATH of our lives is seen by Donnie, LITERALLY. A long stream of what looks like liquid metal pours out of all of our chests, taking us through our pre-defined path. It becomes difficult to deal with for Donnie, and treats us to one of the most powerful emotional scenes in the movie. Donnie tells us about his dog."When my dog died, it just crawled under the porch and died.. it crawled under the porch to be alone."
And the movie ends with the most haunting outro song I've ever heard.."And I find it kind of funny.. I find it kind of sad.. the dreams in which I'm dying.. are the best I've ever had."
quote:
Donnie-"Why do you wear that stupid bunny suit?"
Frank-"Why do you wear that stupid man suit?"
Verder vond ik die conversatie over de smurfen hilarisch
quote:Interessante redenatie omdat het konijn het over het eind van de wereld heeft en zijn vriendinnetje nog zegt:
so the tangent universe began when the clock creepily struck midnight and not when the engine crashed through the houseDonnie Darko can do anything he wants, anytime. Frank is a mystical being and was giving him a choice. If he wanted to, Frank could have 'ended' Donnies world or fixed the time rip anomaly himself. The deleted scenes show that Frank and other characters act in a God Machine way. This also is spelled out in the conversations with the psychiatrist about agnosticism, etc - Donnie has many guides.
Donnie changed the world with the engine (it had to be metal) by sheer will, and did it not to kill himself, but to fix/"end" the world to
a) see what happens when you turn the world upside down (like he said in class about the book)
b) be noble, start over and save the lives of Frank and his girlfriend.
c) he could no longer want to live in the tangent universe, to him, being alone is the worst thing in the world. that is when the world 'ends' for him.in the deleted scenes, we find out about the medication being placebos. this is a stunning revelation and should have been played up more in the movie.
And Darko is a superhero, which explains his name and the conversation about his name. you notice everyone looks at him like they know he's a superhero/has secret powers.
lots of stuff going on in Darko. really have to pay attention to every single moment. Richard Kelly you can tell really wanted to keep some of those deleted scenes, and with good reason. wish i had power over time so I could watch this again and pay more attention, and be much more blown away by it.
Ik ben nu echt verliefd op deze film. ![]()
En dat laatste nummer...wow..
quote:Ja zeker ja... Gary Jules - Mad World
Op vrijdag 20 september 2002 00:58 schreef Lamon het volgende:
*voor de tweede maal gekeken heeft*Ik ben nu echt verliefd op deze film.
En dat laatste nummer...wow..
Heb het mp3'tje al grijs gedraaid
weet je wat... ik zet hem nog een keer op
ja ik ben wel blij met mn dvdtje
quote:Ik ook ja, met precies hetzelfde dvdtje.
Op vrijdag 20 september 2002 01:10 schreef AntiChrist het volgende:
ja ik ben wel blij met mn dvdtje
quote:Is de rest van de nummers van deze artiest van eenzelfde mooiheid, weet iemand dat?
Op vrijdag 20 september 2002 01:06 schreef Gorro het volgende:[..]
Ja zeker ja... Gary Jules - Mad World
Heb het mp3'tje al grijs gedraaid
weet je wat... ik zet hem nog een keer op
quote:Mwah... ik vind ze wat minder eerlijk gezegd. Mad World is egt onovertroffen...
Op vrijdag 20 september 2002 01:13 schreef Lamon het volgende:[..]
Is de rest van de nummers van deze artiest van eenzelfde mooiheid, weet iemand dat?
quote:de originele versie is van tears for fears, die ook in de film zitten met head over heels.
Op vrijdag 20 september 2002 01:21 schreef Gorro het volgende:[..]
Mwah... ik vind ze wat minder eerlijk gezegd. Mad World is egt onovertroffen...
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 20:39 schreef araphor het volgende:
Geregiseerd door Richard Kelly, ik geloof dat het zijn debuut is.
quote:zeg dan niets ?
Op zaterdag 21 september 2002 21:15 schreef Filmgek het een stukje tekst met alleenmaar CAPS, en niet veel nuttigs
Ik heb nu ook (afeglopen weekeinde) Donnie Darko gekeken, als ik had geweten dat het zo'n goede film was had ik hem wel eerder (in de bios ofzo) gezien. Na het einde had ik eigenlijk ook meteen weer zin om hem nog een keer te gaan kijken. Deze huur ik binnekort zeker nog eens op DVD (heb hem helaas nu op DivX gezien).
Waarom deze film zo goed is: Het geweldige verhaal, waar je nog eeuwen over na kan blijven denken. Er zitten spannende, grappige en lekker vage scenes in, welke ook nog eens pratig door elkaar zijn geweven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |