quote:
Geert Wilders moedigt moslims aan om Nederland vrijwillig te verlaten. Waartoe dat leidt kunnen Bosniërs vertellen.
Het lijkt wel een nationale sport te worden: moslims pesten. Wie hen het meest kan kwetsen, smaden en pijn doen krijgt de meeste punten. Politici zoals Wilders en Verdonk zijn de koplopers. Er gaat geen dag voorbij zonder dat we horen wat er niet deugt: niet geïntegreerd, geen Nederlands spreken, slaan van vrouwen, boerka’s. Het rijtje is inmiddels lang.
En het gaat er niet om of dit rijtje klopt of niet. Het gaat om dat pesten. Als op het schoolplein een mager meisje voortdurend een ’spriet’ wordt genoemd en constant wordt uitgelachen, vraag je je ook niet af of het klopt dat dat magere meisje mager is, maar pak je de pesterij aan. Als je dat meisje wilt helpen omdat ze anorexia heeft dan noem je haar niet ’spriet’.
Zo worden onze twee staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak gepest. Ineens is hun tweede nationaliteit een probleem. Volgens Kamerlid Geert Wilders, kunnen ze hun werk niet goed uitoefenen omdat ze twee paspoorten hebben. Dat is natuurlijk niet zo en dat hebben ze bewezen. Maar daar gaat deze discussie niet over. Het probleem dat Wilders met Albayrak en Aboutaleb heeft, is dat ze moslim zijn. En moslims zijn al jaren niet meer in, of ze nou geïntegreerd zijn of niet.
De aanpak van Wilders viel niet onder de categorie ’bespreken’ of ’debatteren’. Er is sprake van bespreken als hij straks in de Kamer een paar vragen aan Aboutaleb en Albayrak stelt over mogelijke loyaliteitsverstrengeling. Dat is een legitieme vraag waarop een bevredigend antwoord moet komen. Maar een motie van wantrouwen indienen voordat je überhaupt een vraag hebt gesteld, is een schoolvoorbeeld van pesterij. Zo geef je aan dat je niet een serieus debat over twee paspoorten wilt, maar alleen wil steken, kwetsen en pesten.
Wilders zei onlangs: ,,Bovendien wil ik moslims aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten’’. Waar dat toe leidt heb ik al een keer meegemaakt, in mijn voormalige land Bosnië. Ik ben geboren in Banjaluka. Dat is nu de hoofdstad van het Servisch gedeelte van Bosnië, waar negentig procent Serviërs wonen. Toen, in 1991, bestond de bevolking voor veertig procent uit Serviërs.
Op een gegeven moment zei de leider van een partij dat hij een ’vrijwillige verhuizing’ van de bevolking wenste. Iedereen zweeg. Ze vonden het voorstel zo belachelijk, dat niemand dacht dat daarop een serieus antwoord moest komen. Maar wie zwijgt, stemt toe, zo bleek later. Want het werd nog gekker. In die tijd woonde ik met mijn toenmalige geliefde al drie jaar samen.
Een paar maanden na die uitspraak kwam hij thuis en zei hij dat hij heel veel van me hield, maar dat hij een Serviër was. Het leek hem een goed plan om zo snel mogelijk te trouwen. Zo kon ik ook een Servische worden en daardoor hoefde ik niet – en waarschijnlijk mijn familie ook niet – Banjaluka te verlaten. Hij kon het weten, want hij was cameraman bij de net opgerichte Servische televisie. Zijn directeur en onze boezemvriend had hem dat aangeraden. Ze bedachten zelfs een andere naam voor mij: Sara.
Wat er gebeurde met de mensen die niet een Serviër hadden die veel van hen hield, werd een paar maanden later duidelijk. Het werd niet een vrijwillige, maar een gedwongen verhuizing. De partijleider die vrijwillige verhuizing van 3 miljoen moslims en katholieken voorstelde, heet Radovan Karadzic en wordt nu gezocht door internationaal tribunaal voor oorlogsmisdaden.
Ik ben nooit Sara gaan heten, maar gevlucht naar Nederland om te mogen blijven wie ik ben: Sabina Gazic. Dat is me in Nederland aardig gelukt. Nu heb ik het gevoel dat ik, als ik Nederlandse wil blijven, een andere naam moet nemen. Saskia?
http://www.trouw.nl/dever(...)tionale_sport_opinie Hierbij meet Wilders met 2 maten.
Onlangs zei hij dat je niemand kan veroordelen als hij niks heeft gedaan
Aboutaleb heeft niks gedaan en alsnog veroordeelt ie hem gelijk nog
Wat raar doet ie dat niet bij zijn mafkees ik bedoel mede-lid.
En Moslims pesten is vanaf nu een sport geworden voor Nederland
elke Moslimnieuws gaan Nederlanders elke moslim erop aanspreken
als er een Marokkaan doodgaat kijken ze de andere kant op .
Nederland staat hierbij op nummer 1
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.