abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46855828
Ik heb bruin/zwart haar van mezelf, maar ik wil het eigenlijk witblond, of in ieder geval lichtblond, evt met een donkere ondergrond.
Mijn kapster wilde het niet blonderen met als gevolg dat ik nu nog steeds donker ben met een kleurtje erdoor.

Is er een manier waarop ik het echt licht kan blonderen?
Of weet iemand misschien een kapper die dit kan/wil doen?
En is het zowiezo verstandig?

Ik heb altijd een donkere kleur en wil eens een keer iets anders, ik heb een fotootje bijgevoegd van de kleur die ik eigenlijk wil, mijn kapsel is hetzelfde als op de foto.
Iemand tips?

[ Bericht 7% gewijzigd door Cylvia op 02-03-2007 19:43:08 ]
No. I'm not part of the show.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:33:09 #2
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_46856461
Om je haar echt licht te krijgen, moet je je haar eerst ontkleuren.. om het vervolgens blond te verven. Het ontkleuren is echt slecht voor je haar.Waarom wilde de kapster het niet doen? Misschien omdat het slecht is voor je haar??Het chemische goedje zorgt voor een bos stro effect.Tenzij je het goed verzorgd!!

Die foto werkt niet, dus ik weet niet hoe het er uit ziet..
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_46856884
De kapster wilde het idd niet doen omdat het zo slecht was, er was een mevr. in de zaak op dat moment met geel geblondeerd stro-haar, en dat was niet echt wat ik in gedachten had..

Ik wil gewoon wel eens een keer wat anders dan donker-rood/paars/zwart/blauw.
pi_46858886
Ik denk dat het heel moeilijk is om zwart of donderbruin haar te ontkleuren. Het wordt waarschijnlijk peentjesoranje of ns-geel. Zo wit als op die foto is denk ik niet haalbaar.

Vaak staat het trouwens ook heel raar met je gezicht.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:47:52 #5
135452 spanishgirl
pi_46859031
Misschien was de kapster bang dat het haar van je kop af zou vallen in de kapsalon.
Me tante heeft dat namelijk ook een keer gehad met onkleuringsmiddel,haar krullen lieten gewoon los. Dit kwam wel omdat ze het te vaak achter elkaar had gebruikt. Ze wilde telkens haar zwarte uitgroei blonderen.

Ik denk dat je gewoon een andere kapper binnen moet stappen. Ze doen heus niet allemaal zo moeilijk.
Nadat je het hebt geblondeerd kun je je haar goed verzorgen met elke week bv op zondag een olijfolie maskertje. Dat doe je als volgt je maakt je haar wat vochtig en verdeelt olijolie over je haar en hoofdhuid vervolgens doe je een badmuts of plastic zak op je hoofd voor 15-20 min zodat het goed kan intrekken.
Daarna was je je haar gewoon weer met shampoo.
Ook (Bier en ei wel goed uitspoelen!!) en honing verdund met water zijn goede middelen om je haar in goede conditie te houden.
Je kunt natuurlijk ook maskertjes in de winkel kopen..

Succes ermee!!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:50:13 #6
135452 spanishgirl
pi_46859100
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:43 schreef piepster het volgende:
Ik denk dat het heel moeilijk is om zwart of donderbruin haar te ontkleuren. Het wordt waarschijnlijk peentjesoranje of ns-geel. Zo wit als op die foto is denk ik niet haalbaar.

Vaak staat het trouwens ook heel raar met je gezicht.
Het kan wel, met ontkleuringsmiddel.. Hierdoor worden de natuurlijke kleurpigmenten van het haar verwijderd. Daardoor word het haar kleurloos.. dat plus een likje verf maakt het die kleur.
Maar je haar krijgt 2 klappen eerst die van de chemische troep van onkleuringsmiddel en daana van de verf.
pi_46882976
Nou ik denk dat ik er maar even vanaf zie, misschien een lok heel licht, maar niet mijn hele kapsel.
Jammer, een keertje blond had me wel leuk geleken, maar heb het er niet voor over dat ik dan met een bos stro-haar rondloop..
Bedankt voor de tips iig!
pi_46905649
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:50 schreef spanishgirl het volgende:

[..]

Het kan wel, met ontkleuringsmiddel.. Hierdoor worden de natuurlijke kleurpigmenten van het haar verwijderd. Daardoor word het haar kleurloos.. dat plus een likje verf maakt het die kleur.
Maar je haar krijgt 2 klappen eerst die van de chemische troep van onkleuringsmiddel en daana van de verf.
ik vraag me af of je ze er helemaal uit krijgt. Hetzelfde als een zwart shirt met bleek wit maken. dat wordt ook nooit spierwit.
  zondag 4 maart 2007 @ 15:10:31 #9
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_46905875
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:50 schreef spanishgirl het volgende:

[..]

Het ontkleuren werkt nooit meteen goed. Ik ben zelf ook van zwart naar blond gegaan en heb toen 1 keer ontkleurt en 2 keer achter elkaar blond geverfd. Het ontkleuren geeft bij zwart haar heel vaak oranje/knalgeel als effect. Blond er overheen maakt het wel lichter, maar echt zoals op de foto lukt gewoon niet. Daar gaat je haar echt kapot aan.
To infinity…and beyond!
  zondag 4 maart 2007 @ 16:52:43 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_46909673
Ontkleuren als je eerst zwart/bruin haar had.. Ik verfde m'n haar al sinds m'n 12e zwart/bruin(en rood, en paars nog een keer ), en bedacht ineens dat ik weer wat lichter wilde zijn. Nja, de kapper heeft in tientallen plukjes ontkleuring gegooid, wat wel werkte, daarna moest m'n uitgroei worden geverfd, en een spoeling over m'n hele haar.

Ik ben allang blij dat ik nog haar heb, en vind het kopereffect wat ik nu heb allang best Zo wit blond word je denk ik alleen als je al blond was en dan ontkleuren..
pi_46915730
Misschien kan je gewoon eerst vragen aan je kapper of ze het lichter wil verven. Als je dit een maandje hebt kun je weer lichter gaan en zo verder.

Ik ben ook van bruin naar blond gegaan. Ik heb toen gewoon een pakje in de winkel gekocht en het daarmee geverft. Toen was het redelijk blond, en door de zon (in de zomer) werd ik steeds blonder.
Je kunt je haar echt wel lichter krijgen zonder te ontkleuren. Het duurt alleen wat langer.
pi_46921020
Ik heb het een maandje geleden lichtblond laten verven. Van donkerbruin naar blond dus.
Mijn kapster deed het wel gewoon, de troep er in knallen en toen zei ze dat ze wel zag hoe snel we kwamen (op een gegeven moment houdt het oplichten op). Toen was het natuurlijk heel erg koperblond, dus toen heeft ze het in een asblonde tint geverfd en daarna nog wat plukjes in de blondering gegooid. M'n haar is nog altijd helemaal heel.
Verwacht alleen niet dat je in een keer albino-haar hebt, dat komt vrijwel nooit voor. Gebruik zilvershampoo, daarmee kom je echt een heel eind. Mocht je dan nog blonder willen moet je je haar eerst even flink rust geven (een maand minimaal) en dan zou het nog een keertje moeten kunnen.
  zondag 4 maart 2007 @ 22:01:58 #13
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_46921605
Heb ik ook ooit gedaan. Van pikzwart naar lichtblond. Er was geen kapper die eraan wilde, dus ik heb het zelf gedaan. Eerst een ontkleuring erin (toen werd het oranje !) en daarna heb ik m'n haar blond geverfd. Het resultaat was echt heel mooi, en ik snap niet zo waarom geen enkele kapper het aan heeft gedurfd. Misschien omdat het echt heel slecht is voor je haar en omdat de kleur anders kan uitvallen. Het kan bijvoorbeeld oranje, geel of roze worden. Maar je kunt het prima zelf doen dus, of laat het een vriend(in) doen (mijn vriend heeft het destijds bij me gedaan).
  zondag 4 maart 2007 @ 22:03:12 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_46921674
Oja, als je een beetje roodtinten in je eigen haarkleur hebt zitten, moet je vrijwel altijd een astint eroverheen doen, na het ontkleuren. Anders blijft het oranje/roze .
pi_46954515
of gewoon een pruik kopen, is minder slecht voor je haar en kan je nog vaker afwisselen
pi_46991286
Mijn kapster wilde dit juist bij mij doen! Ze denkt dat het me geweldig zal staan, en heeft wel zin in zo'n experiment... ik zie het zelf echter niet zo zitten, ben een echte brunette en blond vind ik 3x niks.

Ik denk dat je dus gewoon op zoek moet naar een kapper die het wel aandurft. Bij mij zei ze ook dat het een redelijk ingewikkelde behandeling is (>3 uur), maar niet onmogelijk.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_46993334
Ja, ik heb ook 4 uur gezeten in totaal .
Mijn kapster deed ook niet moeilijk hoor, ze heeft alleen heel duidelijk gezegd dat ik de komende tijd m'n haar echt met rust moest laten, want anders kun je het dus wel verknallen....
pi_46997279
Een maatje heeft het weleens helemaal witblond geverfd, namelijk van gitzwart naar bijna wit voor sensation white. Ontkleuren is een urenlang onderneming, hopelijk hebben ze daar veel tijdschriften . Asblond is idd het antwoord als je opeens met oranje/rooie/gele tinten te kampen krijgt. Daar zit namelijk violet in waardoor je haar blonder wordt. Tip is ook om zilvershampoo te gebruiken.

[ Bericht 6% gewijzigd door wizarddragon op 06-03-2007 23:26:20 ]
pi_46998312
Ik ben van heel donker naar heel licht gegaan
Gewoon zelf gedaan
  woensdag 7 maart 2007 @ 00:33:43 #20
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_47000682
Ik heb eigenlijk in totaal (incl dus de spoeling+verf na het ontkleuren) rond de 2.5 a 3 uur gezeten?

En nog een tip die ik vandaag te horen kreeg (naast zilvershampoo dus ).
Je moet de tegenovergestelde kleur shampoo opzoeken als je het minder wil maken. Dus, paarse shampoo als het knalblond is geworden etc.

Ook als je blonde haartjes door chloor groen zijn geworden, de tegenovergestelde kleur rood (ketchup dus) erop kwakken

Citroen in het haar + in de zon, maakt het nog blonder (nu nog zon..).

Ennn head & shoulders als je je geverfde haar toch niet zo'n succes vindt. Zulk sterk spul, dat haalt grotendeels het effect van de verf eraf na een paar dagen.

Zoiets iig
pi_47021096
Ik heb het ook weleens geprobeerd. Van een bruinige (geverfde) kleur naar lichtblond. Het werd eerst geel. Na de 2e behandeling was het aardig mooi van kleur, maar stond het blonde me gewoon niet!

Dus toen maar met hangende pootjes naar de kapper en die heeft het weer gefikst. En ik kreeg het advies om nooit meer zoiets stoms te doen.. hahahhhaha
pi_47113379
Ik vind het niet zo gek dat je kapster het niet aandurfde.....vreemd dat ze je geen uitleg heeft gegeven over het waarom niet!!!!????

Ik pleurde ook altijd ontkleurder in mijn haar, om zo'n witte/blonde coupe te krijgen!! Echter ALLEEN ontkleurder....geen kleur erna eroverheen, anders krijg je never nooit niet dat witte!!

Je kan de ontkleurder eroverheen gooien, maar verwacht dan een VRESELIJK oranje kapsel!!!!!

Wat ik je zou willen aanraden:
-Ga je haar lichter maken d.m.v. een coupe-soleil.......
Eventueel de ondergrond wat tinten lichter dan je haar; richting de bruine kant, met daarover een coupe-soleil. Langzaam aan pak je dan telkens een kleur lichter.....en dan een ontkleurder!!

Hierbij krijg je het mooiste resultaat zonder een paar weken oranje rond te moeten lopen!!
Vooral ook omdat je de zwarte haarkleur van jezelf hebt.....!!
pi_47124533
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 00:16 schreef miss.cutie4you het volgende:

Wat ik je zou willen aanraden:
-Ga je haar lichter maken d.m.v. een coupe-soleil.......
Eventueel de ondergrond wat tinten lichter dan je haar; richting de bruine kant, met daarover een coupe-soleil. Langzaam aan pak je dan telkens een kleur lichter.....en dan een ontkleurder!!

Hierbij krijg je het mooiste resultaat zonder een paar weken oranje rond te moeten lopen!!
Vooral ook omdat je de zwarte haarkleur van jezelf hebt.....!!
Das een goeie, ben toch een beetje huiverig als ik van iedereen de reacties lees om het in 1 keer te doen.
Eerst gewoon coupe soleil of een hoop high lights, en dan geleidelijk aan steeds blonder.

Tegen de tijd dat het dan zomer is en de zon (waarschijnlijk) een beetje gaat schijnen, dat het dan flink licht is, en dan een hoop ontkleurder eroverheen gooien idd.

En zilvershampoo kopen...
pi_48056888
Nou ben blond hoor, heb het eerst bij de kapper laten blonderen, maar die maakte er iets van koper van (zie foto), was ik niet echt heel blij mee...
Vervolgens heb ik er zelf nog asblond overheen gegooid, resultaat is wel ok, maar volgende keer toch maar weer zwart..
Ben niet bedoeld als blondine zie ik nu...

donderdag 5 april 2007 @ 22:33:15 #25
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48060660
Dat krijg je uiteindelijk ja, als je roodtinten in je haar hebt Is het nu wel echt blond geworden door dat asblond?

Vind het wel leuk eruit zien verder Ik had dat ook na m'n kapperbezoek, en ben nu weer terug naar t oude vertrouwde donkerbruin .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')