klopt.. , ook aan de bovenkant van mijn voeten zie je de aders duidelijk zichtbaar lopen..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:24 schreef Sebasser het volgende:
Kan je ook je ribben zien?
of iig de afdruk van je ribben?
Want dan moet je toch echt wat aankomen.
Alsof je bij de postbode en de supermarkt bezorger naar zijn polsen en andere delen van het lichaam gaat kijken voor aderen...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:26 schreef timmeeeh het volgende:
Bij iedereen kan je blauwe aderen zien, vooral bij de polsen.
Heb je nooit andere mensen ontmoet ofzo?
Natuurlijk is dat normaal. Die kleur krijg je door de combinatie van de kleur van de aderwand en het bloed. (bloed zonder enkele zuurstofmolecuul is blauw)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:23 schreef Christiano25 het volgende:
Ik heb op mijn onderarmen ter hoogte van mijn polsen en aan de buitenkant van mijn handen, aderen lopen die duidelijk zichtbaar zijn. Je ziet de blauwe kleur van de aderen en omdat ik dunne handen heb zie je dat de huid waaronder de aderen lopen naar buiten steekt als een soort van reliëf..
Ik vroeg me af of mensen die dit soort aderen hebben, ongezond leven of juist gezonder zijn.?
dit heb ik dus ook..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:38 schreef denka het volgende:
Zelfs Angelina Jolie heeft het..
[afbeelding]
ik dacht dat spataderen alleen bij dikke mensen voorkwamen..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:45 schreef loveli het volgende:
Ts vraagt niet of het normaal is of niet, maar of je er iets aan kunt aflezen.
In mijn familie hebben mensen met aderen die duidelijk zichtbaar zijn (vooral ook op de voeten), meestal ook snel last van spataderen.
Juist ja, blauw bloedquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:34 schreef DDM het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat normaal. Die kleur krijg je door de combinatie van de kleur van de aderwand en het bloed. (bloed zonder enkele zuurstofmolecuul is blauw)
Ik heb vroeger ook geleerd dat bloed zonder zuurstof wel degelijk blauw is.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef crapula het volgende:
[..]
Juist ja, blauw bloed, (dat is alleen om de plaatjes in de boeken duidelijker te maken). Als je me niet gelooft moet je maar eens op een laboratorium gaan kijken, hoe minder zuurstof in het bloed des te donkerder het is, helaas niet blauw, maar gewoon rood.
niet dusquote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:43 schreef Christiano25 het volgende:
[..]
dit heb ik dus ook..
[..]
ik dacht dat spataderen alleen bij dikke mensen voorkwamen..
wauw ik heb blauw bloed, misschien ben ik wel familie van de Oranjes..quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef crapula het volgende:
[..]
Juist ja, blauw bloed, (dat is alleen om de plaatjes in de boeken duidelijker te maken). Als je me niet gelooft moet je maar eens op een laboratorium gaan kijken, hoe minder zuurstof in het bloed des te donkerder het is, helaas niet blauw, maar gewoon rood.
Ik heb gewoon gezien dat bloed zonder zuurstof donkerrood is. Ook als het niet met de lucht in aanraking is geweest.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:51 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ook geleerd dat bloed zonder zuurstof wel degelijk blauw is.
Zeker juistquote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef crapula het volgende:
[..]
Verschil in zuurstofgehalte heeft niks te maken met of je aderen onder je huid blauw zijn of niet. Elke ader die onder je huid oppervlak doorloopt is "blauwer" dan het omringende weefsel. Puur omdat bloed meer rood absorbeert dan omliggend weefsel, zodat omliggend weefsel rood lijkt en aderen blauw.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:27 schreef DDM het volgende:
Zeker juistHoe verklaar je anders een blauwe plek of de blauwe kleuring die je ziet bij bijvoorbeeld Raynaud, wintertenen etc. Ook wel cyanose genoemd. Hemoglobine zonder zuurstof wordt blauw. Zo is het nou eenmaal. Met dat laboratorium van jou heeft dat geen bal te maken. Simpelweg omdat er een verchil is tussen capillairbloed en bloed wat door de grote venen loopt. Dat het rood is in een buisje komt door de directe verbindingen tussen slagaders en aders die dus geen capillairbed hebben. Dat bloed blijft namelijk rood. Daarnaast staat niet elk rode bloedcel (onder normale omstandigheden) zijn zuurstof af. Dan blijft het hemoglobine donkerrood. Nooit bij nagedacht waarom in een anatomische atlas de aderen blauw zijn? Dat heeft dus zijn reden.
Die armen zijn eng!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:38 schreef denka het volgende:
Zelfs Angelina Jolie heeft het..
[afbeelding]
Het is gewoon rood hoorquote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:27 schreef DDM het volgende:
[..]
Zeker juistHoe verklaar je anders een blauwe plek of de blauwe kleuring die je ziet bij bijvoorbeeld Raynaud, wintertenen etc. Ook wel cyanose genoemd. Hemoglobine zonder zuurstof wordt blauw. Zo is het nou eenmaal. Met dat laboratorium van jou heeft dat geen bal te maken. Simpelweg omdat er een verchil is tussen capillairbloed en bloed wat door de grote venen loopt. Dat het rood is in een buisje komt door de directe verbindingen tussen slagaders en aders die dus geen capillairbed hebben. Dat bloed blijft namelijk rood. Daarnaast staat niet elk rode bloedcel (onder normale omstandigheden) zijn zuurstof af. Dan blijft het hemoglobine donkerrood. Nooit bij nagedacht waarom in een anatomische atlas de aderen blauw zijn? Dat heeft dus zijn reden.
Dat heeft het wel. Uiteraard heeft de kleur van een bloedvat te maken met de huid/ de kleur van de ader zelf, maar dat had ik ook al gezegd. Maar bij cyanose zijn de vingers blauw op haarvatniveau (onzichtbaar voor het menselijk oog) en niet op adererniveau.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:38 schreef Perceptor het volgende:
[..]
Verschil in zuurstofgehalte heeft niks te maken met of je aderen onder je huid blauw zijn of niet. Elke ader die onder je huid oppervlak doorloopt is "blauwer" dan het omringende weefsel. Puur omdat bloed meer rood absorbeert dan omliggend weefsel, zodat omliggend weefsel rood lijkt en aderen blauw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |