Ouders??quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:42 schreef furian het volgende:
uhmm ik zou niet weten wie haar hier nog meer in bij moet staan... haar vriendinnen zouden waarschijnlijk wel wat steun bieden... en op langere termijn.. tja het gaat wel weer de betere kant op.. terwijl ze in het begin eigenlijk vrolijk was en ik het idee kreeg dat er niets aan de hand was.. behalve dan dat ik al wist van die abortus..
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:19 schreef furian het volgende:
[..]
mjah.. wie weet zou ik dit eens moeten doen.. maar voor zover ik weet.. (reden waarom haar moeder haar ex haat...) klopt het wel..
sorry als je het niet snapt door mijn vage typen:p.. haar moeder haat hem idd om die abortus.. omdat hij dit direct zei toen ze het hem vertelde..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:46 schreef M.I.B. het volgende:
Ik dacht dat haar moeder haar ex juist haatte vanwege die abortus.
[..]
daarom begon ik deze thread ook.. omdat ik gwoon dit kwijt moest..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:49 schreef releaze het volgende:
Waarom ga jij niet professionele hulp voor jezelf zoeken? Je vriendin is er nog niet aan toe maar jij gaat aan deze situatie ook onderdoor. Je hebt geen flauw idee wat je aanmoet met al je gedachten en emoties en situaties waarin je belandt. Uitmaken wil je niet, dat is je hart doorboren. Bij d'r blijven is onderhand een even grote lijdensweg. Jij kan haar niet veranderen, dus either option, jouw gemoedstoestand is kut, stress, pijn, verdriet, angst, etc. wil jij daar geen hulp voor? wil je gewoon gaan zitten afwachten totdat zij op een gegeven moment misschien dan toch, over een paar jaar misschien wel, TOCH hulp gaat zoeken? Jij raakt jezelf in deze situatie gewoon kwijt. Ga jezelf terugzoeken zodat je er voor jezelf en voor haar kan zijn.
Waarom vind je haar zo leuk eigenlijk? Volgens mij is ze gewoon vreselijk lekker, en maak je jezelf wijs dat jullie erg goed bij elkaar passen. Maar goed, dat is mijn natuurlijke denkwijze in gevallen als deze.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:51 schreef furian het volgende:
[..]
daarom begon ik deze thread ook.. omdat ik gwoon dit kwijt moest..
op dit moment vind ik het nog niet zo erg dat ik er hulp om ga zoeken..
zou het erger worden dan doe ik dit wel.. maar pas nadat ik met 2 kameraden (die mij overigens goed helpen.. heb al meerdere keren mijn problemen voorgelegt bij hun) dit besproken heb...
ik ging er ook neit vanuit dat dit even snel opgelost kon worden..quote:Herkenbaar. Mijn ex was ook zo. Ik kon het op een gegeven moment echt niet meer opbrengen. Dat gevoel dat je ALLES verkeerd doet. En bij mij ging de "knop op" (het gevoel: oprotten uit m'n leven jij) toen ze suicidaal ging doen waar ik bij was. Dat moet je mij gewoon niet flikken. Dan maar niet.
Maar goed, het ligt complexer als je echt veel voor haar voelt. Misschien moet je daar nog 's goed over nadenken. Want een meisje met zulke problemen, die raakt ze echt niet zomaar kwijt. This will be a world of hurt... En hoe lullig ook voor haar, IK zou zeggen: MOVE ON!
Ik denk dat jij nauwelijks in haar (en jouw eigen) belang handelt door op deze manipulatie in te gaan. Zoals het van hier klinkt is zij niet klaar om op eigen kracht er bovenop te komen en kost het jou stapels energie om te voorkomen dat je in haar destructieve passiviteit wordt meegezogen. Met nog het prachtige extra risico dat wanneer ze zich er met jou hulp wel doorheen slaat jullie relatie altijd gekenmerkt zal blijven door de ongelijkheid die er nu bestaan met jou in de rol van 'redder' en haar als afhankelijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:47 schreef furian het volgende:
als je zo doorgaat zet ik je thuis af en vertel ik eerst je ouders wat er gaande is.. of je het nou uitmaakt of niet...
en toen zei ze dat als ik dat zou doen zou ze het zobiezo uitmaken en dan zou ze nooit meer contact met mij willen hebben omdat ik haar leven dan nog meer verwoest zou hebben..
het is gewoon een ontzettend leuke meid.. ze is spontaan.. ze is niet bang om haar mening te uiten.. en ze houd van dezelfde dingen als mij.. we delen veel meningen.. en hebben dezelfde interesses...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:59 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Waarom vind je haar zo leuk eigenlijk? Volgens mij is ze gewoon vreselijk lekker, en maak je jezelf wijs dat jullie erg goed bij elkaar passen. Maar goed, dat is mijn natuurlijke denkwijze in gevallen als deze.
Als je na 5 maanden 'relatie' op het punt bent dat je vriendin zelfmoordpogingen doet waar jij bij bent, wat is dan hetgene waardoor jij plezier uit je relatie haalt? Sex is het ook niet, en erg gezellig zal het thuis ook niet zijn.. Enlighten me![]()
Misschien moet je dat inderdaad eens naast elkaar neerzetten. Wat doet ze voor jou? Welke leuke dingen haal jij uit deze relatie.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:00 schreef furian het volgende:
dat zet me dus aan het denken.. ik wou typen ze doet veel voor mij.. maarja dat is dus nog de vraag.. wat doet ze eigenlijk allemaal voor mij.. whaaaaaaaa dat bedoel ik dus.. daar kan ik gek van worden.. :
Ja, maar daar ligt het probleem ook niet, dat zij niet om jou zou geven. Jij geeft zo te lezen ook veel om haar. Dat deed ik eerst ook bij m'n ex, ik was echt verliefd. Maar er komt een moment, dan wordt het ook JOU teveel. En geloof me: ZIJ komt hier niet zomaar van af. Dat kan jaren duren. Of haar hele leven. Dat zou echt geen uitzondering zijn. En zoals boven mij ook staat: emotionele chantage ligt dichtbij. En geloof me: daar ga je echt kapot aan.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:00 schreef furian het volgende:
[..]
ik ging er ook neit vanuit dat dit even snel opgelost kon worden..
maar met kleine stapjes moet het toch komen.. ze geeft heel veel om mij.. ze ;...
dat zet me dus aan het denken.. ik wou typen ze doet veel voor mij.. maarja dat is dus nog de vraag.. wat doet ze eigenlijk allemaal voor mij.. whaaaaaaaa dat bedoel ik dus.. daar kan ik gek van worden.. :
Ik ga dat vanaf nu ook doen denk ik..quote:Waarom speel je haar speelbal? Wees assertief en zeg wat je denkt, anders gaat niet alleen zij, maar ook jij er hard aan onderdoor. Daarnaast ben ik ook heel benieuwd of ze ook maar een greintje respect voor je heeft als ze je op deze manier behandeld. Ik zou haar zo snel mogelijk in contact brengen met professionele hulp en dat is niet alleen voor haar goed, maar ook voor jou.
Zorg er wel even voor dat er niks in de buurt is waarmee ze kan gaan steken of gooien, en verder: vrijgezel zijn is okquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:08 schreef furian het volgende:
[..]
Ik ga dat vanaf nu ook doen denk ik..
ik zal er aan denken om mijn eigen mening eens boven die van haar te plaatsen.. kijken hoe ze reageert..
ze zal vast dingen hebben gedaan die niet door de beugel kunnen..quote:volgens mij is je vriendin gewoon een sletje (geweest) en zit ze nog in de ontkenningsfase
klinkt mij als een persoonlijkheids stoornis....quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:28 schreef furian het volgende:
[..]
mjah... ze wil dus geen hulp.. heb het al over gehad.. heb zelfs een keer toen ik boos was een vriendin van mij gevraagd om sown nummer van een hulp instancie.. waar zij zelf heen ging.. maar die heeft ze toen gewist... : ze wil het gewoon echt niet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |