abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46847671
als haar ouders het ook weten en er over praten.. : dan hoef ik hem heus niet te vragen of het wel waar was... :
A Woman's mind is cleaner than a man's. She changes it more often.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:14:32 #27
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46847678
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:09 schreef furian het volgende:
dank je..

najah.. ik zal het nog eens aankaarten om te zien of ze er nu ook anders op reageert...
Je kunt er natuurlijk bij brengen dat het voor jou ook erg rot is allemaal, want je kunt dit niet bepaald een normale relaties noemen (tenminste, ik stel me iets anders bij een relatie voor). Stel jezelf de vraag of je wel zo'n relatie wilt? Ik geloof best dat je vriendin een lieve meid is enzo, maar je moet ook aan jezelf denken. Dus misschien iets meer druk zetten? omdat je het anders zelf ook een beetje in stand houdt, omdat het genezingsproces eng is om aan te beginnen voor haar?
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_46847731
volgens mij weet ze al wel dat ik het allemaal erg vind.. heb ik wel duidelijk gemaakt.. werd een keer flink boos nadat ze dus zichzelf wou laten stikken.. :
pi_46847749
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:14 schreef furian het volgende:
als haar ouders het ook weten en er over praten.. : dan hoef ik hem heus niet te vragen of het wel waar was... :
En die ouders kennen het verhaal van... juist, van haar. Dat is dus geen enkel bewijs dat ze niet gelogen heeft.
Ik zou inderdaad eens met die ex gaan praten over waarom het nu precies uit is en hoe dit allemaal gelopen is want ik vertrouw dit verhaal voor geen meter.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46847754
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:16 schreef furian het volgende:
volgens mij weet ze al wel dat ik het allemaal erg vind.. heb ik wel duidelijk gemaakt.. werd een keer flink boos nadat ze dus zichzelf wou laten stikken.. :
Ah, aandacht. Doel bereikt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:17:15 #31
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46847769
Volgens mij is niet erg zeker... ga eens rustig praten, en zeg dan ook rustig hoe jij je erbij voelt...
pi_46847833
quote:
En die ouders kennen het verhaal van... juist, van haar. Dat is dus geen enkel bewijs dat ze niet gelogen heeft.
Ik zou inderdaad eens met die ex gaan praten over waarom het nu precies uit is en hoe dit allemaal gelopen is want ik vertrouw dit verhaal voor geen meter.
mjah.. wie weet zou ik dit eens moeten doen.. maar voor zover ik weet.. (reden waarom haar moeder haar ex haat...) klopt het wel..
pi_46847869
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:17 schreef boekenworm het volgende:
Volgens mij is niet erg zeker... ga eens rustig praten, en zeg dan ook rustig hoe jij je erbij voelt...
Je begrijpt me niet! Hoe durf je te twijfelen aan me na alles wat ik heb meegemaakt! Geen wonder dat ik er een eind aan wil maken! Als je eigen vriend je al niet vertrouwt bij wie kan je dan nog terecht!

"sorry schatje het is al goed, het spijt me, natuurlijk geloof ik je wel. "

pi_46847952
begin me er steeds lulliger bij te voelen

vooralsnog.. geloof ik haar...

al begin ik nu dus aan een paar dingen te twijfelen..
pi_46848020
Even op chronologische volgorde gezet:
Iets meer dan een half jaar geleden heeft ze een abortus laten plegen, omdat het van haar toenmalige vriend moest.
2 Weken daarna wordt ze door hem gedumpt.
2 Weken daarna krijg jij wat met haar.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? En wat moet ik nou verstaan onder 'ze wil zichzelf laten stikken'? Ik heb de hele tijd het beeld van Pepe uit Asterix en Obelix in Hispania in mijn hoofd, maar dat zal wel niet correct zijn
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:26:13 #36
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46848131
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:21 schreef furian het volgende:
Waarom? Het is allemaal heel erg wat je vriendin heeft meegemaakt, maar dat betekend niet dat alles op jouw schouders moet rusten. Op die manier heb ik ook een tijdje iets met iemand gehad (waarin zij dus ongeveer jouw rol had) en dan heb je geen gelijkwaardige relatie. Jullie gaan er beide niet op vooruit. Ik zeg niet dat je moet kappen of wat dan ook, maar probeer wat aan het probleem te doen. Wat voor zin heeft het op die voet door te leven? Je vriendin wordt er zo ook niet gelukkiger door, want er is immers niemand die haar uit de put probeert te slepen. Jij staat alles toe wat zij zichzelf zowel lichamelijk als geestelijk aan doet. Je beschermd alleen jezelf en haarzelf tegen haar door hulp te zoeken, want op deze manier strand de relatie alleen maar vroeg of laat. En dan wordt haar put enkel maar dieper en dieper. En haar ozo herkenbare, maar slechte houding tenopzichte van mannen, alleen maar negatiever. En wat bereik je daarmee?
pi_46848134
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:23 schreef M.I.B. het volgende:
Even op chronologische volgorde gezet:
Iets meer dan een half jaar geleden heeft ze een abortus laten plegen, omdat het van haar toenmalige vriend moest.
2 Weken daarna wordt ze door hem gedumpt.
2 Weken daarna krijg jij wat met haar.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? En wat moet ik nou verstaan onder 'ze wil zichzelf laten stikken'? Ik heb de hele tijd het beeld van Pepe uit Asterix en Obelix in Hispania in mijn hoofd, maar dat zal wel niet correct zijn
ik ben 18.. zij 19.. ze moest het doen van haar vriend.. omdat hij homo was.. (serieus.. hij heeft nu een vriend) echte reden was.. omdat hij vond dat ze niet op die manier voor elkaar bestemd waren..
ze duwt haar hoofd in een kussen.. klemt haar armen er echt stevig omheen.. en dan zou je denken dat houd ze niet vol.. nou gloof me.. zo lang kan ik mijn adem niet eens inhouden en ik heb goeie conditie...
pi_46848178
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:21 schreef furian het volgende:

vooralsnog.. geloof ik haar...

al begin ik nu dus aan een paar dingen te twijfelen..
Het kan best dat ze iets vervelends heeft meegemaakt, ik zal niet zeggen dat het niet zo is, maar alles bij elkaar lijkt dit verhaal me erg onwaarschijnlijk.
pi_46848199
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:48 schreef milagro het volgende:
goh, wat een pech, zeg.

is het erg als ik een en ander een beetje in twijfel trek?
2 keer verkracht, 1 x vergeven, 2 keer gedwongen abortus, vlak achter elkaar?
Ja, zou dit ook maar natrekken. Hoewel het best kan kloppen, aangezien vrouwen die 1x zoiets mee hebben gemaakt, soms veel kwetsbaarder zijn voor rare figuren.
pi_46848212
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:26 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Waarom? Het is allemaal heel erg wat je vriendin heeft meegemaakt, maar dat betekend niet dat alles op jouw schouders moet rusten. Op die manier heb ik ook een tijdje iets met iemand gehad (waarin zij dus ongeveer jouw rol had) en dan heb je geen gelijkwaardige relatie. Jullie gaan er beide niet op vooruit. Ik zeg niet dat je moet kappen of wat dan ook, maar probeer wat aan het probleem te doen. Wat voor zin heeft het op die voet door te leven? Je vriendin wordt er zo ook niet gelukkiger door, want er is immers niemand die haar uit de put probeert te slepen. Jij staat alles toe wat zij zichzelf zowel lichamelijk als geestelijk aan doet. Je beschermd alleen jezelf en haarzelf tegen haar door hulp te zoeken, want op deze manier strand de relatie alleen maar vroeg of laat. En dan wordt haar put enkel maar dieper en dieper. En haar ozo herkenbare, maar slechte houding tenopzichte van mannen, alleen maar negatiever. En wat bereik je daarmee?
mjah... ze wil dus geen hulp.. heb het al over gehad.. heb zelfs een keer toen ik boos was een vriendin van mij gevraagd om sown nummer van een hulp instancie.. waar zij zelf heen ging.. maar die heeft ze toen gewist... : ze wil het gewoon echt niet..
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:29:45 #41
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46848303
Dan moet je misschien eens aan jezelf gaan denken...
(maar goed, als dit zo doorgaat, gebeurt dat vanzelf een keer)
pi_46848487
Echte liefde overwint alles, steun haar, maar voel je niet verplicht
pi_46848545
mjah ik doe mijn best

en over mijzelf denken heb ik al wel veel vaker gedaan.. daar word ik alleen maar gek van.. :

ben allang blij dat ik dit nu zo kwijt ben.. dat lucht toch enig zins op..
pi_46848686
Kijk gewoon op langer termijn of er wat verbeterd, zoja:hebplezier
zonee: praten --->psycohulp
Maar je bent toch niet de enige die haar helpt??

toch?
pi_46848718
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:27 schreef jaoka het volgende:

[..]

Ja, zou dit ook maar natrekken. Hoewel het best kan kloppen, aangezien vrouwen die 1x zoiets mee hebben gemaakt, soms veel kwetsbaarder zijn voor rare figuren.
Klopt.
Maar het zou ook niet de eerste keer zijn dat een vrouw die zoiets heeft meegemaakt sommige dingen niet helemaal realistisch meer ziet.
Ik neem voor het gemak maar even die abortus als voorbeeld. Hij wilde het kind niet, hij vond dat ze niet op die manier voor elkaar bedoeld waren en hij is homo. Waar zit precies de dwang in die abortus?
Ze had ook alleenstaande moeder kunnen worden als ze het kind wilde houden?

Het is ook mogelijk dat die 'verkrachting' helemaal geen verkrachting was. Ze durft vanwege haar eerdere ervaring (er vanuit gaande dat het misbruik verhaal wel klopt) niet duidelijk te weigeren en heeft achteraf dus ook het gevoel dat ze verkracht is maar dat is niet eerlijk tegenover de 'dader' want die heeft nooit gemerkt dat ze niet wilde.
Ik zeg niet dat het zo gegaan is maar het is wel een van de vele mogelijkheden.

Hoe dan ook heeft ze professionele hulp nodig, of het nu allemaal echt is of niet.
En eerlijk gezegd zou die weigering van haar voor mij een reden zijn om de relatie (in ieder geval tijdelijk) te verbreken. Ze is niet alleen op de wereld, ze heeft niet alleen zichzelf maar ook jou er mee.
Professionele hulp betekend niet dat je gek bent, het betekend gewoon dat je problemen hebt waar je zelf even niet meer uit komt om wat voor reden dan ook. En dat is in haar geval duidelijk zo.
pi_46848792
uhmm ik zou niet weten wie haar hier nog meer in bij moet staan... haar vriendinnen zouden waarschijnlijk wel wat steun bieden... en op langere termijn.. tja het gaat wel weer de betere kant op.. terwijl ze in het begin eigenlijk vrolijk was en ik het idee kreeg dat er niets aan de hand was.. behalve dan dat ik al wist van die abortus..
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:42:26 #47
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46848801
Hahahaha aankondigen dat je zelfmoord gaat plegen en jezelf proberen te laten stikken terwijl er iemand anders bij is.
Zyggie.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:43:00 #48
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_46848821
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:23 schreef M.I.B. het volgende:
Ik heb de hele tijd het beeld van Pepe uit Asterix en Obelix in Hispania in mijn hoofd, maar dat zal wel niet correct zijn
ik dus ook
is dat trouwens wel mogenlijk, jezelf op die manier laten stikken
Ik hoor alleen maar bla bla bla
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:43:17 #49
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46848828
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:42 schreef Zyggie het volgende:
Hahahaha aankondigen dat je zelfmoord gaat plegen en jezelf proberen te laten stikken terwijl er iemand anders bij is.
Hoe ongepast.
Zyggie.
pi_46848845
quote:
Klopt.
Maar het zou ook niet de eerste keer zijn dat een vrouw die zoiets heeft meegemaakt sommige dingen niet helemaal realistisch meer ziet.
Ik neem voor het gemak maar even die abortus als voorbeeld. Hij wilde het kind niet, hij vond dat ze niet op die manier voor elkaar bedoeld waren en hij is homo. Waar zit precies de dwang in die abortus?
Ze had ook alleenstaande moeder kunnen worden als ze het kind wilde houden?
ze had het niet kunnen doen.. want haar ouders wouden het ook niet..
die vonden dat ze te jong was en wouden ook dat ze abortus liet plegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')