abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46846523
Ey mensen,

uhmm ja ik weet niet echt hoe ik dit moet posten...(of het wel op de goeie plek is of niet..)

ik voel me er althans heel erg lullig bij...

de situatie is zo:

mijn vriendin is vroeger misbruikt door haar buurjongen.. (ze heeft hem het vergeven.. zegt ze..)
anderhalf jaar geleden is ze verkracht.. door iemand waarvan ze dacht dat hij een vriend was... (ook hem heeft ze het vergeven zegt ze )
en haar ex (die haar slecht behandelde!) heeft het een half jaar geleden uitgemaakt nadat ze zwanger was geweest van hem en abortus heeft moeten plegen (2 weken nadat ze de abortus had gehad..)

Ik vind dit allemaal echt heel lullig en wil het liefste hun allemaal een kogel door hun kop jagen..
maar ik moet me daar verder niet mee bemoeien...

maar het gevolg is als volgt:

ze heeft zelfmoord neigingen (zichzelf willen stikken terwijl ik er nog bij ben ook..), schuift echt een hele hoop problemen op mij af, en de kleinste dingen die ik doe zijn echt vreselijk fout in haar ogen.

Ondanks dit houd ik echt ontzettend veel van haar... en wil ik haar niet kwijt.. en doe ook echt alles voor haar..

Sex gebeurt zobiezo niet heel erg vaak.. ze voelt hier niets voor.. (ze kan dus ook niet klaarkomen van de act zelf..) dus meestal blijft het bij vingeren/beffen (wat ik best wel vaak dan doe) en soms dat ze mij aftrekt.. en nog minder vaak dat er echt sex bij komt kijken...

ik wil dit graag allemaal recht trekken.. ik weet dat er gewoon dingen zijn waar ik niets aan kan doen.. en me niet mee moet bemoeien.. maar op de manier zoals het nu gaat.. ga ik er gewoon aan onderdoor.. ik krijg ruzie thuis, ik slaap slecht.. het gaat desondanks wel goed met de sport...
ik heb nu 5 maand met haar.. en we gaan wel de betere kant op.. althans zo voelt het..

nu zou ik graag tips willen over wat ik eventueel voor haar kan doen..

zouden jullie die kunnen geven?? het liefst wel serieus anders laat maar..

Furian
A Woman's mind is cleaner than a man's. She changes it more often.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:45:20 #2
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_46846638
ik denk dat je zelf vrij weinig kan doen, ze heeft echt serieuze problemen!
misschien eens voorzichtig voorstellen om met [een proffesioneel] iemand erover te praten

is niet iets dat je zomaar even oplost

sterkte iig
an urge to help mankind overcomes me
pi_46846696
mjah.. daar hebben we het een keer over gehad.. dat wil ze dus niet. haar vriendinnen hadden het ook al eens gezecht.. en ook daar wou ze niet naar luisteren... :S

thnx trouwens
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:47:19 #4
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_46846710
Tsja, ik denk dat pratenpratenpraten het sleutelwoord is. HEEL veel met haar erover praten, misschien dat ze er dan na verloop van tijd ' overheen' is. En geduldig blijven, dit kan ook een hele tijd duren voordat ze het eea verwerkt heeft.

Verder weet ik het ook niet, respect dat je bij haar blijft in ieder geval.
Gourmetten of steengrillen?
pi_46846768
goh, wat een pech, zeg.

is het erg als ik een en ander een beetje in twijfel trek?
2 keer verkracht, 1 x vergeven, 2 keer gedwongen abortus, vlak achter elkaar?

ik krijg het idee dat sommige dames dit soort dingen verzinnen om weg te komen met onhebbelijk gedrag nu, want hey, je gaat niet boos worden op iemand die is zoals ze is door al die ellende, of dat het gewoon pure aandachttrekkerij is, jezelf interessanter/zieliger maken dan je bent.

of beide.

ja sue me, en sla me maar ook
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:49:32 #6
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_46846796
Ik denk dat jij niet heel veel kan doen. Ze moet zelf echt hulp zoeken want dat heeft ze nodig. Verder snap ik dat je enorm veel van haar houd maar het moet niet ten koste van jezelf gaan. Ook al klinkt het hard maar als zij geen hulp gaat zoeken en zo blijft doorgaan dan moet je het uitmaken, hoe moeilijk het ook is.

Ik ken een aantal mensen die ook een relatie hebben gehad met meisjes die borderliner zijn. Tuurlijk als vriend hou je ontzettend van je vriendin en je kan het niet aanzien om haar zo te zien dus je hebt alles voor haar over. Maar uiteindelijk ga je er ook onderdoor en wordt zelfs je eigen leven kut. En dan wil je het uitmaken en komen ze met zelfmoorddreigingen als je weggaat. Hier moet je doorheen bijten want uiteindelijk is dat het beste voor je.

Succes ermee zou ik zeggen. En laat je niet gek maken. En mocht het alleen maar erger worden dan moet je het uitmaken hoe moeilijk het ook is..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_46846839
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:48 schreef milagro het volgende:
dat het gewoon pure aandachttrekkerij is, jezelf interessanter/zieliger maken dan je bent.
Zelfmoordpogingen als verstikking waar iemand bij is wijzen over het algemeen ook in die richting.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46846907
ik denk niet dat dat het is.. aangezien ik haar buurjongen ken.. en de persoon die haar verkracht heeft..
quote:
is het erg als ik een en ander een beetje in twijfel trek?
2 keer verkracht, 1 x vergeven, 2 keer gedwongen abortus, vlak achter elkaar?
uhmm.. 1x verkracht.. 2x vergeven en 1x gedwongen abortus..
pi_46846991
uitmaken zou dus echt mijn eigen hart doorboren zijn..

ik heb in mijn leven nog nooit zoveel voor iemand gegeven.. niet eens mijn eigen ouders :
pi_46847006
Pff, ik ben ook niet altijd goed behandeld door kerels (op zijn zachtst gezegd), maar ga daar andere mannen niet op aanvallen. Als je die neiging wel hebt, ben je nog niet echt klaar voor een relatie. 'k Denk dus ook dat jouw meisje serieus hulp nodig heeft bij het verwerken. En dat jij je op een veilige afstand moet houden. Wel aanwezig, maar niet als redder.
some things you lose, and some things you just give away
pi_46847018
Ik vind het ook wel een beetje een twijfelachtig verhaal eigenlijk.
Maar of het nou waar is of niet, dat ze hulp nodig heeft lijkt me duidelijk. En die kan jij niet alleen bieden daar heeft ze professionele hulp bij nodig.
Ik zou daar dus toch op blijven aandringen want op deze manier gaan jullie er beide aan onderdoor.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46847032
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zelfmoordpogingen als verstikking waar iemand bij is wijzen over het algemeen ook in die richting.
ik was al opgehouden met lezen toen,maar ja, dat is ook best een hint, ja

borderliner die een heel trauma verleden bij elkaar verzint, zo krijg je medelijden, en je hoeft ook niet te sexen, je vriendje loopt op eieren, en vergeeft je iedere hysterische uitval, want je kan er allemaal niets aan doen, dat verleden heeft je zo gemaakt, en dan verdien je steun en heel veel praten, veel praten, over jou , jou en jou, en zo vreet ze al je energie op en dan kom je erachter dat alles verzonnen was, maar dat vergeef je haar ook want liegen en verzinnen is een symptoom van haar aandoening.
pi_46847128
nou... ik weet dus gewoon zeker dat ze niet liegt.. omdat ik 2 van de 3 persoonlijk wel eens heb ontmoet.. + haar ouders weten natuurlijk van die abortus..
pi_46847185
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:52 schreef furian het volgende:
idd,, je moet gewoon tegen hem zeggen dat jij je er niet prettig bij voelt.. dit komt wel btje overeen met ik mee maak met mijn vriendin,

die is ook nog een paar keer naar haar ex geweest.. nu wist ik dat ze nog heel veel van hem hield.. majah uiteindelijk ben ik zelf een keer mee geweest.. (moesten wat ophalen) en bleek heel aardige kerel te wezen... ondanks dat heb ik haar toch verteld dat ik me er niet prettig bij voelde.. en sinsdien is ze niet meer er heen geweest... dus had wel effect

[edit] ik bedenk me trouwens net.. mijn vriendin die was er nog wel zo vel op tegen dat ik mijn ex nog weer zag.. die had haar zelfs over de telefoon uitgescholden omdat ze me stalkte ^^
Is dit dezelfde ex?
pi_46847254
uhmm ja dat is mijn vriendin... waar ik het over heb..
pi_46847316
Misschien snap je zo waar ik op doelde:
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:42 schreef furian het volgende:
Ik vind dit allemaal echt heel lullig en wil het liefste hun allemaal een kogel door hun kop jagen..
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:52 schreef furian het volgende:
die is ook nog een paar keer naar haar ex geweest.. nu wist ik dat ze nog heel veel van hem hield.. majah uiteindelijk ben ik zelf een keer mee geweest.. (moesten wat ophalen) en bleek heel aardige kerel te wezen... ^^
pi_46847326
trouwens.. ze ging er niet heen omdat ze nog van hem hield hoor.. ze moest nog geld krijgen.. + een paar dingen ophalen..
pi_46847356
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:03 schreef M.I.B. het volgende:
Misschien snap je zo waar ik op doelde:
[..]

[..]
klopt.. wou ik nog zeggen.. dat bedoel ik dus niet

ze voelt nu niets meer voor hem.. dat gebeurde namelijk vlak nadat het uit was met haar ex.. wat ik getypt had..
pi_46847412
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:58 schreef furian het volgende:
nou... ik weet dus gewoon zeker dat ze niet liegt.. omdat ik 2 van de 3 persoonlijk wel eens heb ontmoet.. + haar ouders weten natuurlijk van die abortus..
oh die abortussen zijn ms niet gelogen, maar het gedwongen verhaal wel ws, gok ik zo, maar hoe dan ook , jij wil het geloven, dat maakt op zich niet uit, jij kan haar niet helpen, sowieso niet , dus steek er niet dat soort energie in, en zorg ervoor dat ze hulp zoekt.

en doet ze dat niet, dan is het aan jou of je al die in mijn ogen onzin pikt "omdat ze ziek is" of je handen ervan aftrekt, tot ze hulp zoekt.

als je het pikt, dan kun je jezelf binnen no time ws ook wel inschrijven voor een linke therapie
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:06:55 #20
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46847447
Herkenbaar probleem...
Het is een probleem dat zij met zichzelf moet oplossen, waarbij je enkel steun kan bieden. Seks is heel eng als je misbruikt bent (en vaak link je dat weer terug naar de misbruik). Dus het is logies dat ze er niks voor voelt. Maar door het voorzichtig en rustig aan te doen, dan kun je waarschijnlijk de grootste problemen mee overbruggen.
Misschien kun je een keer profecionele hulp aankaarten? Dit is niet iets wat een mens alleen kan, en wat jij als vriend ook niet kan oplossen. En op dit moment lijkt het me niet erg een gelijkwaardige relaties... Het is logies dat zij het moeilijk heeft, maar ze moet wel leren dat een vriendje geen zondebok is.

Ik wens jullie beide veel geduld en succes.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_46847482
Dus jij vindt haar ex, die je een kogel door de kop wilt schieten omdat hij je vriendin dumpte en waarvoor zij abortus moest plegen eigenlijk wel een heel aardige kerel?
pi_46847514
dank je..

najah.. ik zal het nog eens aankaarten om te zien of ze er nu ook anders op reageert...
pi_46847555
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:08 schreef M.I.B. het volgende:
Dus jij vindt haar ex, die je een kogel door de kop wilt schieten omdat hij je vriendin dumpte en waarvoor zij abortus moest plegen eigenlijk wel een heel aardige kerel?
lol

hij kwam mij over als een aardige kerel.. ja..

was heel netjes tegen mij..
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:12:24 #24
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_46847620
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:54 schreef furian het volgende:
uitmaken zou dus echt mijn eigen hart doorboren zijn..

ik heb in mijn leven nog nooit zoveel voor iemand gegeven.. niet eens mijn eigen ouders :
Bij haar blijven ga er zelf onder door.
Van zo iemand kun je beter afscheid van nemen, voordat het voor jezelf te laat is.
Dat soort mensen willen niet geholpen worden en vergen alleen maar aandacht en alle energie die een normaal mens niet heeft.

Waarom moet ik nou aan Miendobbelsteen denken.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_46847638
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:10 schreef furian het volgende:

[..]

lol

hij kwam mij over als een aardige kerel.. ja..

was heel netjes tegen mij..
nou vraag die aardige kerel dan eens of dat verhaal wel klopt, voor dat je hem een kogel door de kop jaagt, hè
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')