1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 | $folder = '.'; $extList = array(); $extList['gif'] = 'image/gif'; $extList['jpg'] = 'image/jpeg'; $extList['jpeg'] = 'image/jpeg'; $extList['png'] = 'image/png'; $img = null; if (substr($folder,-1) != '/') { $folder = $folder.'/'; } if (isset($_GET['img'])) { $imageInfo = pathinfo($_GET['img']); if ( isset( $extList[ strtolower( $imageInfo['extension'] ) ] ) && file_exists( $folder.$imageInfo['basename'] ) ) { $img = $folder.$imageInfo['basename']; } } else { $fileList = array(); $handle = opendir($folder); while ( false !== ( $file = readdir($handle) ) ) { $file_info = pathinfo($file); if ( isset( $extList[ strtolower( $file_info['extension'] ) ] ) ) { $fileList[] = $file; } } closedir($handle); if (count($fileList) > 0) { $imageNumber = time() % count($fileList); $img = $folder.$fileList[$imageNumber]; } } if ($img!=null) { $imageInfo = pathinfo($img); $contentType = 'Content-type: '.$extList[ $imageInfo['extension'] ]; header ($contentType); readfile($img); } else { if ( function_exists('imagecreate') ) { header ("Content-type: image/png"); $im = @imagecreate (100, 100) or die ("Cannot initialize new GD image stream"); $background_color = imagecolorallocate ($im, 255, 255, 255); $text_color = imagecolorallocate ($im, 0,0,0); imagestring ($im, 2, 5, 5, "IMAGE ERROR", $text_color); imagepng ($im); imagedestroy($im); } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $files = array(); $dir = './'; $files = array(); $dh = opendir($dir); while(($file = readdir($dh)) !== false) { if($file!='.' && $file!='..' && $file!=__FILE__) { $files[] = $file; } } header('Location: ' . $files[mt_rand(0,(count($files)-1))]); ?> |
51 regelsquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:44 schreef koffiekoekje het volgende:
Wat is het verschil tussen de genoemde scripts?
bijvoorbeeld bij je provider krijg je datquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:47 schreef toma het volgende:![]()
is er ook een gratis server waar ik een map met bestandjes kan uploaden?
Die van mij is heel simpel, en de andere is veel uitgebrijder en haalt de plaatjes door gdlib functies heen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:44 schreef koffiekoekje het volgende:
Wat is het verschil tussen de genoemde scripts?
Gewoon een vriend/kennis met een website met puppy ogen aan kijken. En gratis servers zijn er nog wel maar reclame is verplicht (word opgedrongen.)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:47 schreef toma het volgende:![]()
is er ook een gratis server waar ik een map met bestandjes kan uploaden?
ik heb nu deze link :quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:15 schreef KhaZ het volgende:
Je moet dus bij je avatar instellingen je .php bestand opgeven als link he..
Vraag het anders aan Saviour, die heeft het puik voor elkaar.
Het kwam ook even bij mij op, maar wist het niet zeker hoe dat bij @home geregeld was.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:27 schreef Trebweb het volgende:
Je providers webspace ondersteunt geen PHP dus op deze manier gaat het niet werken
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef FredvZ het volgende:
Je zal inderaad een andere plaats moeten vinden. Je provider heeft geen PHP-parser geactiveerd staan, wat wil zeggen dat je het er wel op kan zetten, maar dat server het script niet uitvoerdt.
Euhhh... zo traag/highresource is dat eerste script niet. Het verschil zit erin dat het eerste script ook altijd hetzelfde plaatje kan tonen middels een GET parameter. Daarnaast toont het eerste script een nette foutmelding indien er iets mis gaat. Alleen dat laatste wordt middels de gdlib gedaan.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:59 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Die van mij is heel simpel, en de andere is veel uitgebrijder en haalt de plaatjes door gdlib functies heen.
snel vs traag
lowresource vs highresource
[..]
Gewoon een vriend/kennis met een website met puppy ogen aan kijken. En gratis servers zijn er nog wel maar reclame is verplicht (word opgedrongen.)
EDIT: Ja idd of bij je provider dat is wel zonder reclame of anders thuis hosten.
Hmm zat idd naast het GDlib gebeuren. (Heb het ook vrij rap door gelezen moet ik eerlijk zeggen.) Nee dat traag/highresource klopt, het is absoluut niet traag maar trager/zwaarder dan mijn script. Daarnaast is het misschien een strakker plan om een static plaatje te maken voor het geval het fout gaat (scheelt je de GDlib calls). En het hangt een beetje af wat TS wil, meer mogelijkheden is absoluut niks mis mee, moet je ze alleen wel nuttig vinden/gebruikenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:35 schreef HuHu het volgende:
[..]
Euhhh... zo traag/highresource is dat eerste script niet. Het verschil zit erin dat het eerste script ook altijd hetzelfde plaatje kan tonen middels een GET parameter. Daarnaast toont het eerste script een nette foutmelding indien er iets mis gaat. Alleen dat laatste wordt middels de gdlib gedaan.
Dus het eerste script bied meer mogelijkheden.
De traagste operatie die in beide scripts aanwezig is, is het uitlezen van de directory. Dat het eerste script een extra if-statement heeft voor een statisch plaatje doet niets af aan de snelheid.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:42 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Hmm zat idd naast het GDlib gebeuren. (Heb het ook vrij rap door gelezen moet ik eerlijk zeggen.) Nee dat traag/highresource klopt, het is absoluut niet traag maar trager/zwaarder dan mijn script. Daarnaast is het misschien een strakker plan om een static plaatje te maken voor het geval het fout gaat (scheelt je de GDlib calls). En het hangt een beetje af wat TS wil, meer mogelijkheden is absoluut niks mis mee, moet je ze alleen wel nuttig vinden/gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |