abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:58:11 #201
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_47008432
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:59 schreef Cid het volgende:

[..]

Ja maar het koste veel tijd deze te maken, en er zijn zat andere plaatjes te vinden
sorry kerel, ik zal wel een andere zoeken
pi_47008725
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:58 schreef Champloo het volgende:

[..]

sorry kerel, ik zal wel een andere zoeken
No problemo en bedankt
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_47012245
Ik had gisteren maar voor het eerst wat equips gekocht. Die baas voor Archades was toch best lastig en tegen normale vijanden moest ik ook constant healen Hopelijk wordt het nu niet te makkelijk. Ben wel helemaal blut nu

Moet ook zeggen dat de muziek wat tegenvalt (vaak zet ik zelf wat muziek op) en het verhaal is ook niet super (wel ok), maar toch blijft het verslavend
pi_47022300
De muziek valt inderdaad tegen. Veel gebieden hebben véél te korte en herhaaldelijke deuntjes.
pi_47022491
Ja, ik heb inderdaad ook wat dingen waar ik me aan erger. Heb ook niet echt het idee dat ik echt in het verhaal zit ..
Ben sowieso geloof ik meer een voorstander van de traditionele rpg, heb me tot nu toe een stuk beter vermaakt met DQVIII
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_47022815
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:41 schreef BobbyJames het volgende:
Ja, ik heb inderdaad ook wat dingen waar ik me aan erger. Heb ook niet echt het idee dat ik echt in het verhaal zit ..
Ben sowieso geloof ik meer een voorstander van de traditionele rpg, heb me tot nu toe een stuk beter vermaakt met DQVIII
Ja inderdaad, Ik had een grotere verbintenis met Dragon Quest: Journey of the Cursed King dan dat ik nu heb met FFXII.

Sowieso ontbreekt voor mij het gevoel dat er een absolute sterke en evil bad guy in het spel zit. De judges zien er in het begin wel angstaanjagend en machtig uit maar na er 3 verslagen te hebben in belabberd gemakkelijke boss fights is die gedachte ook gevlogen. Vayne geeft me niet echt de super bad guy indruk.
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:08:46 #207
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47023323
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:35 schreef Daniel.J het volgende:

Ik kan mij niet voorstellen dat de muziek uit die spellen iemand niet opvalt...
De enige game muziek die mij opviel was de opening van Kingdom Hearts (Hikaru Utada) en het beginnummer van FF X-2 maar dat kan ook niet anders
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:23:07 #208
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_47023759
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:51 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ja inderdaad, Ik had een grotere verbintenis met Dragon Quest: Journey of the Cursed King dan dat ik nu heb met FFXII.

Sowieso ontbreekt voor mij het gevoel dat er een absolute sterke en evil bad guy in het spel zit. De judges zien er in het begin wel angstaanjagend en machtig uit maar na er 3 verslagen te hebben in belabberd gemakkelijke boss fights is die gedachte ook gevlogen. Vayne geeft me niet echt de super bad guy indruk.
Dat ontbreken van een absolute evil bad guy daar hebben veel RPG's de laatste tijd last van. FFX had het ook al niet, bij DQ8 vond ik het ook niet erin zitten.

Vind het verhaal in FF12 best wel ok, zeker tegen het einde aan word het nog wel boeiend. Wat ik wel jammer vind is dat je die Espers opzich helemaal niet nodig hebt. Ze voegen meestal maar weinig toe aan een gevecht. Al zijn die grote aanvallen van de espers wel echt eye-candy
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_47024832
Ik vond inderdaad DQ ook niet echt een evil persoon hebben. Ook een geweldig spel trouwens. FFX wel wat meer hoor. En het leuke van FFX vond ik dat je tenminste overal met het verhaal meegaat. NPC's hebben het erover, de dingen die je doet staan erg dicht bij het verhaal...naja, moeilijk uit te leggen. Maar meer dan FFXII.

Ik geniet overigens nog steeds. Nog steeds met marks bezig, en het is toch erg leuk om te doen allemaal. En ik vind Vayne wel een echte badguy. Misschien niet zozeer zoals een Sephiroth of Kefka. Maar meer op een niveau zoals je dat in onze eigen wereld ziet. Een politiek gevaar, politieke intriges, vind ik leuk

Ondanks dat het verhaal niet veel diepgang heeft(nog niet) boeit het verhaal DAT er is me wel heel erg...

Na FFXII(wat nog een tijdje duurt hoop ik) eens verder met Star Ocean, dat ligt ook al heel lang stil.
pi_47024847
Ik ben vandaag begonnen met 12, ik zit er helemaal in.. Het nieuwe gevechtssysteem is erg wennen, net als de camera's, het praten enzo is wel een verbetering, je ziet met wie je kan praten enzo.. scheelt een hoop

Ik ben nu bij de giza plains, nog erg in het begin maarja.. Licentie board is erg wennen.. maar komt wel goed hoop ik..
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:54:16 #211
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47027260
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:49 schreef Cid het volgende:

[..]

Ja, dat is toch wel een beetje jammer....
correctie, de doodsteek voor final fantasy.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_47027708
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:54 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Is dat trouwens alleen voor deze versie, of issie gewoon lekker voor Mystwalker gaan werken?

Is nog echt zo ook zo zien http://www.mistwalker.info/creator.html
pi_47027782
Ik geloof voor mystwalker. Ik weet dat hij voor het spel Blue dragon de muziek wel weer doet. Schijnt hele hoge ogen te gooien dat spel.
pi_47027841
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:04 schreef xienix84 het volgende:
Ik geloof voor mystwalker. Ik weet dat hij voor het spel Blue dragon de muziek wel weer doet. Schijnt hele hoge ogen te gooien dat spel.
Aye, misschien wel een reden om voor de XBOX te gaan ipv de PS3...
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:11:21 #215
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47028073
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:03 schreef Cid het volgende:

[..]

Is dat trouwens alleen voor deze versie, of issie gewoon lekker voor Mystwalker gaan werken?

Is nog echt zo ook zo zien http://www.mistwalker.info/creator.html
Ik las ergens dat hij gestopt was voor square-enix, vandaar.
Hij zit als het goed is nog wel in de black mages (hoe kan het ook anders)
(ja dat is de band die van FF muziek rockmuziek maakt)
pi_47028080
Ik weet het ook niet Maar de composer van FFXII heeft geloof ik ook Vagrant Story gedaan. En dat spel was briljant, een van de mooiste atmosferen in een spel die ik ooit gezien heb, prachtige muziek!!! En dat idee had ik eerst bij FFXII ook. Bijvoorbeeld in de barheim passage etc. Het voelde heel erg Vagrant story, nu zakt het een beetje in.

Aan de andere kant is dat ook wat ik heb gelezen hoor. Het spel heeft even een dipje en trekt daarna weer aan. Dus ik zie het ook wel goedkomen, zover ben ik nu ook weer niet Dat komt wel weer denk ik
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:19:49 #217
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47028471
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:11 schreef xienix84 het volgende:
Ik weet het ook niet Maar de composer van FFXII heeft geloof ik ook Vagrant Story gedaan. En dat spel was briljant, een van de mooiste atmosferen in een spel die ik ooit gezien heb, prachtige muziek!!! En dat idee had ik eerst bij FFXII ook. Bijvoorbeeld in de barheim passage etc. Het voelde heel erg Vagrant story, nu zakt het een beetje in.

Aan de andere kant is dat ook wat ik heb gelezen hoor. Het spel heeft even een dipje en trekt daarna weer aan. Dus ik zie het ook wel goedkomen, zover ben ik nu ook weer niet Dat komt wel weer denk ik
Ik had de OST van final fantasy 12 al voordat ik het spel bezat dus ik kende de muziek opzich al en het is inderdaad vagrant story achtig, met de nadruk op achtig aangezien vagrant story nog diepgang in de nummers had (iron crab en bijv de rosenkrutz oid track.. ik krijg het spontaan in mn hoofd dat muziekje)
FF12 heeft 0,0 diepgang in de muziek, alleen het nummer van de eindbaas heeft een kleinbeetje nog wat meer intensiteit dan de rest maar het is wederom niks om van te juigen, het bell's melodietje uit eryuit village is opzich ook nog wel iets anders maar dat is het dan ook..

De eindbaas van FF12 (ik verklap niks verder) vliegt op dezelfde manier rond een arena als de eindbaas van Vagrant story deed, met andere woorden final fantasy is eigenlijk een zootje gejatte meuk uit succesvolle spellen gecombineerd met bar slechte muziek en totaal geen diepgang in het verhaal.
Eindconclusie: Final fantasy gaat dood en dat komt omdat squaresoft is gaan samenwerken met enix en nobuo vertrokken is.

Ik zie het niet rooskleurig in voor FF, zeker niet nu ik hoorde dat Final fantasy versus 13 een dirge of cerberus achtig spel word met invloeden van kingdom hearts, hoe fout kun je een combinatie maken...
Daar nog bij dat Final fantasy 13 een setting krijgt die echt teveel lijkt op phantasy star universe..
en alle echte rpgs op andere consoles verschijnen.
Ik zit er aan te denken om maar een andere reeks in mijn armen te sluiten... gelukkig komt binnenkort Samurai warriors 2 uit, ik ben ook fan van Koei namelijk en met name de DW en Kessen spellen (Samurai warriors 1 Extreme legends heb ik overigens ook maar niet het origineel.)
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:39:15 #218
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_47029340
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:05 schreef Cid het volgende:

[..]

Aye, misschien wel een reden om voor de XBOX te gaan ipv de PS3...
Kom op mensen!! zijn we nu allemaal de hoop aan het verliezen in de serie?
ik word depressief van jullie

Ik kan niet wachten op de 2 FF's op de PS3
pi_47029388
Daniel, k denk dat je blue dragon wel leuk zou vinden, Preview
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:40:17 #220
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47029391
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:39 schreef Champloo het volgende:

[..]

Kom op mensen!! zijn we nu allemaal de hoop aan het verliezen in de serie?
ik word depressief van jullie

Ik kan niet wachten op de 2 FF's op de PS3
Als ik de crew van squareenix was sprong ik van een flat.
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:45:17 #221
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_47029602
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:54 schreef Daniel.J het volgende:
Welnee. Uematsu is al jaren over zijn hoogtepunt heen en intussen gepasseerd door anderen, zoals Yasunori Mitsuda. De muziek van Final Fantasy is vanaf deel VIII niet meer dan middelmatig te noemen.

Hij is tegenwoordig trouwens freelancer.
pi_47029699
Ja inderdaad, je bent wel erg negatief steeds hoor. Er zitten wat mindere punten aan, maar dat heb ik met ieder spel/iedere FF. Ik vind FF12 echt geweldig!!!

Ik kan niet wachten op de FF's voor de PS3, en ik moet FFIII voor de DS ook nog spelen dus komt allemaal goed. Wat betreft FFXIII, er komen sowieso twee verschillende versies. Een daarvan is een Dirge of Cerberus achtig spel, dat is vs. XIII, maar FFXIII wordt gewoon een final fantasy zoals het hoort hoor!

Ik vind de muziek goed. Sommige deuntjes niet zo, maar voor de rest vind ik de muziek echt passen bij lange uitgestrekte vlakten, tegenover donkere zware muziek in de dungeons. Spanning etc. Ok, de bosses hebben geen speciale muziek, dat is "jammer", maar stoort mij niet.

FF12 is nieuw, dus zal je inderdaad mensen hebben die de vernieuwing niks vinden. Het is voor square enix ook uitproberen en testen. Het is niet niks om na zolang met iets anders te beginnen en ik vind het ontzettend knap wat ze klaargespeeld hebben. Kan niet wachten op nieuwe spellen van hen.

Overigens, dat samurai warriors enzo. Is dat een beetje waarheidsgetrouw? Of echt hack en slash met veel lichts en geluidseffecten, speciale moves enzo. Ik houd wel van waarheidsgetrouw, Japanse geschiedenis hou ik wel
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:55:17 #223
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_47030025
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:19 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

De eindbaas van FF12 (ik verklap niks verder) vliegt op dezelfde manier rond een arena als de eindbaas van Vagrant story deed, met andere woorden final fantasy is eigenlijk een zootje gejatte meuk uit succesvolle spellen gecombineerd met bar slechte muziek en totaal geen diepgang in het verhaal.
Eindconclusie: Final fantasy gaat dood en dat komt omdat squaresoft is gaan samenwerken met enix en nobuo vertrokken is.

Ik zie het niet rooskleurig in voor FF, zeker niet nu ik hoorde dat Final fantasy versus 13 een dirge of cerberus achtig spel word met invloeden van kingdom hearts, hoe fout kun je een combinatie maken...
Daar nog bij dat Final fantasy 13 een setting krijgt die echt teveel lijkt op phantasy star universe..
en alle echte rpgs op andere consoles verschijnen.
Ik zit er aan te denken om maar een andere reeks in mijn armen te sluiten... gelukkig komt binnenkort Samurai warriors 2 uit, ik ben ook fan van Koei namelijk en met name de DW en Kessen spellen (Samurai warriors 1 Extreme legends heb ik overigens ook maar niet het origineel.)
Final Fantasy gaat dood .. Echt onzin. Toen deel 7 uitkwam was het ook de dood van Final Fantasy en bij elk deel daarna ook. Omdat jij FF12 niet vind wat het had moeten zijn wil nog niet zeggen dat het de ondergang van FF is. Of de muziek goed of slecht is, is al behoorlijk subjectief. Ik vind de muziek helemaal niet zo slecht. Beter dan de muziek van FFX. En zo oppervlakkig is het verhaal nu ook weer niet, ik heb genoeg rpg's gespeeld met slechtere verhalen(DQ8 bijv).

FFvs13 is ook meer een spin-off zoals Dirge of cerberus dat is van FF7. En over de setting van FF13 is nog helemaal niet zoveel bekend dus je oordeel is wel erg snel. En alle echte rpg's komen op andere consoles ..Dus FF12 en FF13 zijn al geen echte rpg's meer? Omdat de gevechten nu realtime gebeuren wil niet zeggen dat het geen rpg meer is.

Maar wat S-E ook had gedaan met FF12 het was altijd fout geweest. Want als ze niks aan de traditionele gameplay hadden veranderd hadden er weer genoeg(vooral de pers) zitten zeiken dat er niks vernieuwd is en het ouderwets aanvoelt. En nu hebben ze wat nieuws geprobeerd en heb je genoeg lui die zeuren dat FF dood gaat want het is niet meer zoals het was. Maar ik vind het best goed en ook wel gewaagd om zulke veranderingen aan te brengen, ze kunnen niet altijd hetzelfde blijven doen. Veel veranderingen zijn best goed geslaagd en bieden mooie mogelijkheden voor de komende delen. FF12 is denk ik meer een experiment geweest van S-E om te kijken of deze nieuwe gameplay goed uitpakt. En dat doet op de meeste punten wel, vind ik.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_47030374
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:55 schreef Diablos79 het volgende:
Maar wat S-E ook had gedaan met FF12 het was altijd fout geweest. Want als ze niks aan de traditionele gameplay hadden veranderd hadden er weer genoeg(vooral de pers) zitten zeiken dat er niks vernieuwd is en het ouderwets aanvoelt. En nu hebben ze wat nieuws geprobeerd en heb je genoeg lui die zeuren dat FF dood gaat want het is niet meer zoals het was. Maar ik vind het best goed en ook wel gewaagd om zulke veranderingen aan te brengen, ze kunnen niet altijd hetzelfde blijven doen. Veel veranderingen zijn best goed geslaagd en bieden mooie mogelijkheden voor de komende delen. FF12 is denk ik meer een experiment geweest van S-E om te kijken of deze nieuwe gameplay goed uitpakt. En dat doet op de meeste punten wel, vind ik.
Zo denk ik er ook over. Hiermee ben ik het 100% mee eens.
Proberen ze een keer een andere weg in te slaan, dan is het nog niet goed.

Zelf vind ik het ook niet zo raar dat FF nu ook een beetje de futuristische sfeer op gaat.
Middeleeuwse setting heeft nog steeds mijn voorkeur, maar verandering moet er toch eens komen.
pi_47031436
Ja dat zei ik dus ook, alleen dan in andere woorden Ze moesten wat anders en ik vind het geslaagd.

En ik vind nog steeds dat er zeker een middeleeuws aspect is. De harnassen, de wapens etc etc. Hoe dan ook, er is altijd een technomagical world in Final Fantasy. Ik ben alleen erg benieuwd naar FFXIII aangezien de weinige beelden daarvan erg futuristisch lijken. Niet dat dat iets uitmaakt, ik ben alleen benieuwd.

Zojuist een quickening chain van 20!!! Dat was erg netjes. Ik had geluk bij de de ring wyrm mark. Dat vond ik de moeilijkste tot nu toe. Om maar weer even ingame commentaar te hebben dan over het spel zelf. Overigens, Basch doet mij aan een Ronin denken. Een rondzwervende samurai(istie ook wel een beetje).

Ben benieuwd wat voor rol Larsa nog gaat spelen(niet zeggen niet zeggen)...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')