abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 maart 2007 @ 09:59:21 #76
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46932708
Ik ben net begonnen en zit in die waterway.
Maar ik kan nog steeds geen gambits instellen, en ik kan ook niks kopen in die gambit shop.
Wanneer kan ik gambits gebruiken?
pi_46932879
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben net begonnen en zit in die waterway.
Maar ik kan nog steeds geen gambits instellen, en ik kan ook niks kopen in die gambit shop.
Wanneer kan ik gambits gebruiken?
Fran en Balthier moeten eerst joinen.
pi_46933190
Ik ben gisteren net aangekomen in Bur-Omisace. Vanavond even levellen om iedereen weer een beetje op een lijn te krijgen. Het gebied daarvoor is niet echt moeilijk. Helaas heb ik doordeweek zo weinig tijd...

Ik weet dat je het license board helemaal zelf kunt invullen zoals je wilt, maar maakt het iets uit wie welk wapen heeft? Dat de een met een bepaald wapen beter is dan de ander?
Mijn instellingen zijn nu als volgt:
Vaan: daggers, ninja zwaarden en zwaarden
Balthier: guns en spears
Fran: Bows(en verder vanalles wat)
Bash: Zwaarden, katana (die combo rate!!!) en axes
Ashe: Zwaarden, staves en bows
Penelo... tja, weinig nog, maar voornamelijk poles en maces.

Daarnaast kunnen ze allemaal in ieder geval een long range wapen gebruiken. Maar Vaan en Basch zijn toch mijn close combat vechters, de rest vaak wat meer naar achter. Sowieso heeft iedereen veel support en heal magicks, die zijn erg handig om de gambits in te stellen, en vooral Fran is mijn mage, met veel arcana en black magic(en de rest)

Overigens gebruik ik maar weinig technicks. Steal wel vaak om loot te krijgen, maar bijv first aid is later in het spel onhandig...kan je niks mee.

Staat het een beetje zo? kritieken altijd welkom(opbouwen dan he )

Tot nu toe nog weinig moeite gehad met eindbazen. Al merk ik wel dat mijn "ik laat gewoon quickenings los en dan lukt het wel"methode met beestjes van +40000 niet meer werkt.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:33:06 #79
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_46933400
quote:
Op maandag 5 maart 2007 08:59 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik kijk advent childeren ook altijd met japanse spraak
Daarbij is de engelse speech gewoon tergend slecht.. Dat doe je je ergste vijand nog niet aan.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  maandag 5 maart 2007 @ 10:52:19 #80
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46933853
ik had iedereen voornamelijk op swords staan

Met guns krijg je helemaal niet van die hoge attack points

Alleen balthier had long range , voor de rest deed ik magick attacks
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46934065
Ja magicks gebruik ik ook veel. Maar bijv nu met mijn Demonsbane en Kogarasumaru(Ik vind katana geweeeeldig!) werkt gewoon lomp aanvallen ook goed hoor

En ik vind een partymember met long range gewoon handig. Die controleert een beetje en met hem/haar als party leader heb je overzicht.

Ik zorg wel altijd dat ik de nieuwste magicks kan kopen. Vaak duurt het een tijdje voor ik nieuwe armor aanschaf.
pi_46934232
Ik gebruik ook voornamelijk swords. Verder is telekinesis (of zoiets) wel een handige tech tegen vliegende monsters foe:fly>telek. Ook 1000 needles is grappig met de gambit foe hp < 1000. Deze move doet 1000 dmg ongeacht de def van de tegenstander.

Verder is charge soms handig als je ethers wilt besparen.

Voor de rest heb ik ook nog geen andere handige tech gezien.

Op dit moment (ben nog niet zo heel ver) merk ik dat blackmagick erg handig is als de tegenstander weak is tegen een bepaalde soort magic, maar waarschijnlijk zullen de spells naarmate je vordert relatief steeds minder dmg doen. Zo gaat dat volgens mij vaak in FF...
pi_46934581
Waar(vanaf waar) kan je 1000 needles kopen? Die heb ik nog nergens kunnen vinden helaas...

Ik vind verschillende wapens gewoon leuk overigens Ze zien er mooi uit. En bijv guns doen evenveel schade, altijd. Die negeren defense gewoon. Best handig!
pi_46934644
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:23 schreef xienix84 het volgende:
Ik weet dat je het license board helemaal zelf kunt invullen zoals je wilt, maar maakt het iets uit wie welk wapen heeft? Dat de een met een bepaald wapen beter is dan de ander?
Nee, iedereen is even goed met elk wapen. Het enige wat wel raar is, is dat Fran en Balthier langzamer hun attack balk vullen als ze een boog of gun gebruiken dan de andere 4 characters.
Terwijl het spel dit als hun 'favoriete' wapen bestempelt.

Ninja Swords zijn eigenlijk maar alleen goed tegen monsters die niet tegen Dark element kunnen.

Staves en Rods gebruik ik zelf nooit, omdat ik liever wat meer attack power heb voor meer damage output als mijn healer niets te doen heeft.

Later ga ik denk ik een party gebruiken met 2 katana wielders en een ranged supporter.

Verder heeft Penelo nu 55% blockrate met haar shield.
Ik gebruik haar dus regelmatig om monsters te luren zodat zij die kan tanken.
Nu ik Decoy heb gaat dit een stuk makkelijker.
pi_46934840
Ik weet niet meer precies wanneer je 1000 needles kan kopen, maar ik was gisteren ook bij Bur en toen ik gisteren stopte met spelen had ik 1000 needles

Tot nu toe heb ik maar weinig wapens/armors gekocht, hollandse gierigheid he Soms doen normale monsters dan ook best veel schade...

Als ik een wapen vind dat echt beter is dan activeer ik dat vakje gewoon.
pi_46934846
Ik vind het ook altijd mooi hoe de namen van de wapens uit mythologie van de hele wereld afkomstig zijn(mijn voornaamste interesse naar katana natuurlijk).

Ik ga het ook zeker nog een keer spelen, dat weet ik nu al. Veel meer ontdekken, betere tactieken etc. Maar goed, eerst deze keer uitspelen.

(en natuurlijk leuk dat veel namen terugkomen, van armor en accesories, maar ook de namen van de Archadia fleet battleshipdingesen(Shiva, Ifrit etc.) en bijv Cid. Zitten er nog een Biggs en Wedge in trouwens?
pi_46934919
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:31 schreef xienix84 het volgende:
Zitten er nog een Biggs en Wedge in trouwens?
Die zitten er wel in, maar ik durf je niet te zeggen waar je ze ook al weer kon vinden.
pi_46934967
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:31 schreef Vaud het volgende:

Als ik een wapen vind dat echt beter is dan activeer ik dat vakje gewoon.
Ik denk dat dit de beste tactiek is. Ik deed dat dus niet en nu zit ik met veel licenses waar ik geen zak aan heb... Als je dan iets vind wat de moeite waard is, heb je wel meteen de LP"s
pi_46935091
Kan natuurlijk alleen maar als je weet waar alles zit. Volgens mij is het nog best lastig spelen als je niet zo'n faq gebruikt waar alle vakjes geopend zijn (is dan ook het enige hulpmiddel dat ik gebruik).

Biggs en wedge heten in ffxii Gibbs and Deweg, ze staan ergens in nalbina dacht ik
pi_46935624
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:36 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de beste tactiek is. Ik deed dat dus niet en nu zit ik met veel licenses waar ik geen zak aan heb... Als je dan iets vind wat de moeite waard is, heb je wel meteen de LP"s
Je moet wel voor op dat moment nutteloze License openen, omdat je toch snel naar die Quickening vakjes wil.
Zelf gebruik ik mijn LP om eerst alle Augments te leren en natuurlijk de meeste White Magic en Green Magic.
pi_46936363
Ik ging zo op die cluckatrice op de Giza Plains hunten, hij hoort op de north bank te zitten, maar ik kan hem echt nergens vinden.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_46937159
Toffe game ..ben zo'n 10 uur onderweg nu.
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
  maandag 5 maart 2007 @ 13:03:59 #93
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_46937651
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:59 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Je moet wel voor op dat moment nutteloze License openen, omdat je toch snel naar die Quickening vakjes wil.
Zelf gebruik ik mijn LP om eerst alle Augments te leren en natuurlijk de meeste White Magic en Green Magic.
Als je eenmaal in Archades bent aangekomen dan gaat het hard met de LP, als je het slim doet. Je kan dan golden amulet kopen waardoor je dubbele LP krijgt. Denk dat velen het niet zullen doen maar ik houd alle karakters op dezelfde lvl's, zodat ze allemaal gelijk sterk zijn(heel handig bij latere gevechten). De 3 die ik op het moment niet gebruik geef ik alle 3 een golden amulet en dan loopt de LP lekker vol. En dan om de 5 lvl's up wissel ik van party en doe ik hetzelfde met de andere 3. Heb nu alle license boards helemaal vol
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_46937776
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:21 schreef peristilius het volgende:
Ik ging zo op die cluckatrice op de Giza Plains hunten, hij hoort op de north bank te zitten, maar ik kan hem echt nergens vinden.
Je moet eerst alle monsters killen in The North Bank en dan even rezonen.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:03 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Als je eenmaal in Archades bent aangekomen dan gaat het hard met de LP, als je het slim doet. Je kan dan golden amulet kopen waardoor je dubbele LP krijgt. Denk dat velen het niet zullen doen maar ik houd alle karakters op dezelfde lvl's, zodat ze allemaal gelijk sterk zijn(heel handig bij latere gevechten). De 3 die ik op het moment niet gebruik geef ik alle 3 een golden amulet en dan loopt de LP lekker vol. En dan om de 5 lvl's up wissel ik van party en doe ik hetzelfde met de andere 3. Heb nu alle license boards helemaal vol
Het probleem is dat ik altijd een geld probleem heb.
Zal vanavond weer eens wat monsters gaan chainen.
Zelf heb ik ook al mijn characters op hetzelfde lvl en ik probeer de equipment voor alle 6 ook redelijk up-to-date te houden. Golden Amulets koop ik later wel. Ik heb ze inmiddels al in de shop gezien.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:12:57 #95
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_46937920
ik heb gisteren die enorme kip dood gekregen de eerste keer dacht ik YES gelukt maar bleek dat die kuikens OOK dood moesten! 2e keer met 3 hp over wel gelukt!
  maandag 5 maart 2007 @ 13:18:45 #96
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_46938109
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:07 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Je moet eerst alle monsters killen in The North Bank en dan even rezonen.
[..]

Het probleem is dat ik altijd een geld probleem heb.
Zal vanavond weer eens wat monsters gaan chainen.
Zelf heb ik ook al mijn characters op hetzelfde lvl en ik probeer de equipment voor alle 6 ook redelijk up-to-date te houden. Golden Amulets koop ik later wel. Ik heb ze inmiddels al in de shop gezien.
In het begin had ook wel wat geld problemen. Ik heb dat opgelost door maar 3 characters equipment te geven. Je kan er toch maar met 3 tegelijk vechten. En als ik dan switch naar de andere party gewoon even equipment wisselen.

Zit nu met alle characters op lvl 75, gaat wel even duren voordat iedereen lvl 99 is.. Maar heb geloof ik wel een goede plek gevonden om te lvlen
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_46938285
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:18 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

In het begin had ook wel wat geld problemen. Ik heb dat opgelost door maar 3 characters equipment te geven. Je kan er toch maar met 3 tegelijk vechten. En als ik dan switch naar de andere party gewoon even equipment wisselen.
Heb ik ook al aan zitten denken, maar ik wil toch minimaal dat iedereen de bodyarmor geupgrade heeft.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:24:35 #98
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46938307
Zit nu op lv 31 net voor de Stilshrine of Miriam , heb voor al mn chars 3 quickenings en ong alle augments, qua wapens heb ik Vaan op spears, Balthier op Guns en ninja swords , Fran op Bows en Katanas , Basch op Axes, Ashe op swords en Penelo op Staffs/Maces en alle magie op min lvl 3, heb al die huntermark geprobeerd in de waterway in Rabanastre, maar werd genadeloos afgesclacht dooe die water elemental die vlakbij die white ooze zat
  maandag 5 maart 2007 @ 13:26:32 #99
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46938368
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:18 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Zit nu met alle characters op lvl 75, gaat wel even duren voordat iedereen lvl 99 is.. Maar heb geloof ik wel een goede plek gevonden om te lvlen
bij die Windmills zitten van die grote ring monsters
daar krijg je echt een shitload aan Xp & Lp van , en dat in combie met een item van dubbel Lp of Xp

dacht dattie mills uiterst rechts van Phon Coast zaten

( Embroideret Tippet = Dubbel LP in Old Archadia )

Ik moet van mezelf in elk dorp/stad altijd het sterkste armour kopen........anders mag ik niet door van mezelf

Ik had mijn gehele party gelijk op geleveld tot level 50 ofzo,
Daarna alleen Vaan , Balthier & Bash door tot level 84

En dan de girls voor backup support

[ Bericht 6% gewijzigd door Deacon_Tigra op 05-03-2007 13:35:06 ]
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46938599
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zit nu op lv 31 net voor de Stilshrine of Miriam , heb voor al mn chars 3 quickenings en ong alle augments, qua wapens heb ik Vaan op spears, Balthier op Guns en ninja swords , Fran op Bows en Katanas , Basch op Axes, Ashe op swords en Penelo op Staffs/Maces en alle magie op min lvl 3, heb al die huntermark geprobeerd in de waterway in Rabanastre, maar werd genadeloos afgesclacht dooe die water elemental die vlakbij die white ooze zat
Lvl 31 en net bij de Stillshrine? Ik vond de monsters daar op lvl 22 moeilijker dan de Boss zelf.
Inmiddels lvl 25 en in Silikawood.

Die White Mouse hunt is moeilijk ja, ik ga het vanavond weer even proberen nu ik Viking Coats kan kopen die mij water immune maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')