abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46770640
HOI!

Ik ben pas begonnen met fitness, maar ik nu vrag ik me af, ik fitness 3 dagen in de week ongeveer 1,5 maand nu. Meestal doe ik als warming up 1 km roeien, daarna krachttraining en als afsluiting 2 km roeien en een halfuur fietsen. Maar ik merk nog niet echt resultaat? Ik wil vooral afvallen (87 kg/ 1m 78), ben nog niks afgevallen maar voel me alleen fitter? Traplopen, rennen enzo gaat wel beter maar wat is nou echt een goede oefening om snel gewicht te verliezen?
pi_46770745
Je bent pas begonnen zeg je net...
Focus niet op dat gewicht. Je bent precies even lang als ik en bijna net zo zwaar.

Cardio en trainen met gewichten beter verdelen over de dagen.
Maar los daarvan zit de meeste winst in het volhouden en voeding.
Handgemaakt
pi_46770754
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:59 schreef naittun1 het volgende:
HOI!

Ik ben pas begonnen met fitness, maar ik nu vrag ik me af, ik fitness 3 dagen in de week ongeveer 1,5 maand nu. Meestal doe ik als warming up 1 km roeien, daarna krachttraining en als afsluiting 2 km roeien en een halfuur fietsen. Maar ik merk nog niet echt resultaat? Ik wil vooral afvallen (87 kg/ 1m 78), ben nog niks afgevallen maar voel me alleen fitter?
je bent waarschijnlijk wel afgevallen... alleen heb je in die tijd ook spieren gekweekt....en die wegen ook wat..binnenkort zul je zien dat je kleren wat wijder zijn terwijl je weegschaal bijna nix aangeeft...hou vol!
pi_46770786
Haha oke, mensen die soortgelijke dingen merkten? Ik wil vooral die banden kwijt, maar is zittend fietsen dan wel een goede oplossing of ik kan dan beter gaan joggen/ hardlopen?
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:04:28 #5
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_46770813
Als je wil afvallen moet je stoppen met krachttraining en vooral cardio gaan doen.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:05:14 #6
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_46770836
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:03 schreef naittun1 het volgende:
Haha oke, mensen die soortgelijke dingen merkten? Ik wil vooral die banden kwijt, maar is zittend fietsen dan wel een goede oplossing of ik kan dan beter gaan joggen/ hardlopen?
Je kan niet vet wegbranden op plaatsen waar jij dat wil. Je lichaam bepaalt waar het vet weggaat en daar heb je zelf geen grip op.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_46771210
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:59 schreef naittun1 het volgende:
HOI!

Ik ben pas begonnen met fitness, maar ik nu vrag ik me af, ik fitness 3 dagen in de week ongeveer 1,5 maand nu. Meestal doe ik als warming up 1 km roeien, daarna krachttraining en als afsluiting 2 km roeien en een halfuur fietsen. Maar ik merk nog niet echt resultaat? Ik wil vooral afvallen (87 kg/ 1m 78), ben nog niks afgevallen maar voel me alleen fitter? Traplopen, rennen enzo gaat wel beter maar wat is nou echt een goede oefening om snel gewicht te verliezen?
Of je overlegt even met de fitness instructeur. Krachttraining krijg je spieren van, val je niet van af. Cardio vasculaire training val je van af. Overgens wegen spieren meer dan vet, dus het zal me niks verbazen als je zelfs aangekomen bent.
www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:19:37 #8
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46771278
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:02 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

je bent waarschijnlijk wel afgevallen... alleen heb je in die tijd ook spieren gekweekt....en die wegen ook wat..binnenkort zul je zien dat je kleren wat wijder zijn terwijl je weegschaal bijna nix aangeeft...hou vol!
Sport sinds een maand of 6 weer regelmatig. Ben gezakt van 88 naar 78 kilo. Maar weeg ondertussen weer 83 kilo terwijl er toch geen gram vet bij is gekomen
Lang leve mij! *O*
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:19:41 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46771282
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:03 schreef naittun1 het volgende:
ik herken het wel ja Qua gewicht ben ik nauwelijks afgevallen, maar het is allemaal wel strakker enzo Merk je ook niet dat je kleding beter zit? Uiteindelijk maakt het aantal kilo's ook niet zo gek veel uit natuurlijk...hoewel het soms wel irritant is als je al weken op je voeding let, regelmatig sport en die pokke weegschaal werkt niet mee

Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit of je nu fietst of jogt. Belangrijker is dat je hartslag binnen de grenzen blijft, zodat je vet verbrandt ipv spiermassa
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46771295
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:05 schreef beelz het volgende:

[..]

Je kan niet vet wegbranden op plaatsen waar jij dat wil. Je lichaam bepaalt waar het vet weggaat en daar heb je zelf geen grip op.
Ten dele waar. Je kan het lichaam echter wel helpen door bepaalde spiergroepen te trainen. Als je bijvoorbeeld gewicht/ vet kwijt wil van je dijbenen, heeft het meer nut on beenspier oefeningen te doen dan armspier oefeningen.
www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
pi_46771381
cardio gaan doen, spieren wegen meer dan vet. dus je kweekt spieren en er wordt vet verbrand: kans dat je zelfs zwaarder wordt hierdoor.

dus cardio.

ps: laat je informeren bij je sportschool
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_46771388
Mijn hartslag ligt meestal rond de 80/85% met fietsen, met roeien volgens veel hoger (ook logisch denk ik).

Krachtraining doe ik omdat ik ook wat sterker wil worden, vooral in t bovenlichaam. Maarja het vet moet er ook nog af he .
pi_46771417
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:04 schreef beelz het volgende:
Als je wil afvallen moet je stoppen met krachttraining en vooral cardio gaan doen.
Dat is zoooo'n ouderwetse opvatting. Als je wilt afvallen moet je zowel kracht- als cardio-training doen. Krachttraining helpt je metabolisme namelijk omhoog......
pi_46771666
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:22 schreef Blobje het volgende:

[..]

Dat is zoooo'n ouderwetse opvatting. Als je wilt afvallen moet je zowel kracht- als cardio-training doen. Krachttraining helpt je metabolisme namelijk omhoog......
Op zich doet elke vorm van inspanning dat, en dat effect werkt nog een uur oid na ook. Pittig gekruid eten ook trouwens.
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:28:57 #15
37248 BertV
Klei indiaan
pi_46771678
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:21 schreef naittun1 het volgende:
Krachtraining doe ik omdat ik ook wat sterker wil worden, vooral in t bovenlichaam.
Daarom doe ik op maandagavond altijd m'n beentrainingen...
Handgemaakt
pi_46771781
Overigens moet je natuurlijk ook op je eten leten, je kan je helemaal de dinges trainen maar totaal niet op je voeding letten, dan val ja natuurlijk ook niet af
pi_46771827
Hmmz, ik sport sinds een regelmatig, maar ik doe het juist om aan te komen. Spieren kweken, afvallen lukt sowieso niet zo, want ik weeg vrij weinig.

Maar geduld is een schone zaak. Volgens mij verschilt het ook nog eens per persoon.
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:34:08 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46771869
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:31 schreef Teije het volgende:
Overigens moet je natuurlijk ook op je eten leten, je kan je helemaal de dinges trainen maar totaal niet op je voeding letten, dan val ja natuurlijk ook niet af
volgens mij gaat dat redelijk vanzelf als je aan het sporten geslagen bent. Ergens in de eerste of tweede week was ik zo slim om te gaan sporten na het naar binnen werken van een frietje oorlog en 2 fricandellen speciaal Dat leer je vanzelf af
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46771970
Op me voeding letten doe ik meestal wel, doordeweeks snoep en snack ik eigenlijk nooit. Wat wel een slechte gewoonte is en ik kom er bijna niet vanaf is door 's ochtends niks te eten omdat ik dan totaal niks naar binnen krijg. Zelfs iets als yoghurt niet. En 's avonds rond half 11 eet ik dan weer 2 boterhammen, wat dus slecht is.
pi_46771976
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:34 schreef teamlead het volgende:

[..]

volgens mij gaat dat redelijk vanzelf als je aan het sporten geslagen bent. Ergens in de eerste of tweede week was ik zo slim om te gaan sporten na het naar binnen werken van een frietje oorlog en 2 fricandellen speciaal Dat leer je vanzelf af
just stating the obvious
pi_46772023
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:37 schreef naittun1 het volgende:
Op me voeding letten doe ik meestal wel, doordeweeks snoep en snack ik eigenlijk nooit. Wat wel een slechte gewoonte is en ik kom er bijna niet vanaf is door 's ochtends niks te eten omdat ik dan totaal niks naar binnen krijg. Zelfs iets als yoghurt niet. En 's avonds rond half 11 eet ik dan weer 2 boterhammen, wat dus slecht is.
Mwah, als je het bij twee boterhammen houd valt het wel mee. Als je je maar niet helemaal volpropt, beste is natuurlijk wel om gewoon in de ochtend "iets" te eten.. al is het maar een appel.
pi_47373474
precies, je geeft zelf al aan waar het probleem zit dus daar moet je aan werken. je zegt in het weekend wel vet te eten. ook niet meer doen! ga eerst gewoon lekker door met cardio. over een maand 3 of een beetje krachttraining erbij en dat steeds meer opbouwen. let wel op met krachttraining, ga niet aan de zware gewichten zitten. maar doe bijv 3 x 20/30 met hele lichte gewichten.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:26:58 #23
145703 Banzaii
Leuk ook !
pi_47411387
Meet je vetpercentage! Aan de hand daarvan kun je nagaan of je vordering boekt. Je bent inderdaad spiermassa aan het opbouwen en dat weegt ZWAARDER dan vet
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
pi_47424352
Als je vet wilt kwijtraken moet je minstens 20 minuten aaneengesloten aan cardio op ca 80% HFmax doen voordat je iets aan effectieve vetverbranding gaat doen. Hoe meer spieren je inzet, hoe sneller het gaat, dus roeien of een crosstrainer zal meer effect hebben dan fietsen of hardlopen. Grote spieren gebruiken meer energie. Krachttraining levert hooguit en paar kg aan extra spiermassa op. Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je niet lang genoeg aan cardio doet, verder heb je wellicht nog niet de spiermassa om veel energie om te gaan zetten in beweging.
pi_47424420
Ter aanvulling op wat hierboven geroepen wordt,
Als je op korte termijn vooral flink wil afvallen (kg's), zou ik me focussen op puur vetverbranding (cardio, hardlopen, spinning, aerobics) en minder/gezonder eten!
Als je voor de lange termijn gaat, zou ik dit ook afwisselen met krachttraining, zodat je lichaam meer energie verbrandt in rust (hogere stofwisseling).

Door het toenemend sporten kun je de neiging krijgen om meer te gaan eten en vetter. Kijk hier mee uit, want vorodat je het weet is je intake van vet nog steeds hoger dan wat je verbrandt. Dat is mijn eigen ervaring in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')