je bent waarschijnlijk wel afgevallen...quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:59 schreef naittun1 het volgende:
HOI!
Ik ben pas begonnen met fitness, maar ik nu vrag ik me af, ik fitness 3 dagen in de week ongeveer 1,5 maand nu. Meestal doe ik als warming up 1 km roeien, daarna krachttraining en als afsluiting 2 km roeien en een halfuur fietsen. Maar ik merk nog niet echt resultaat? Ik wil vooral afvallen (87 kg/ 1m 78), ben nog niks afgevallen maar voel me alleen fitter?
Je kan niet vet wegbranden op plaatsen waar jij dat wil. Je lichaam bepaalt waar het vet weggaat en daar heb je zelf geen grip op.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:03 schreef naittun1 het volgende:
Haha oke, mensen die soortgelijke dingen merkten? Ik wil vooral die bandenkwijt, maar is zittend fietsen dan wel een goede oplossing of ik kan dan beter gaan joggen/ hardlopen?
Of je overlegt even met de fitness instructeur. Krachttraining krijg je spieren van, val je niet van af. Cardio vasculaire training val je van af. Overgens wegen spieren meer dan vet, dus het zal me niks verbazen als je zelfs aangekomen bent.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:59 schreef naittun1 het volgende:
HOI!
Ik ben pas begonnen met fitness, maar ik nu vrag ik me af, ik fitness 3 dagen in de week ongeveer 1,5 maand nu. Meestal doe ik als warming up 1 km roeien, daarna krachttraining en als afsluiting 2 km roeien en een halfuur fietsen. Maar ik merk nog niet echt resultaat? Ik wil vooral afvallen (87 kg/ 1m 78), ben nog niks afgevallen maar voel me alleen fitter? Traplopen, rennen enzo gaat wel beter maar wat is nou echt een goede oefening om snel gewicht te verliezen?
Sport sinds een maand of 6 weer regelmatig. Ben gezakt van 88 naar 78 kilo. Maar weeg ondertussen weer 83 kilo terwijl er toch geen gram vet bij is gekomenquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:02 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
je bent waarschijnlijk wel afgevallen...alleen heb je in die tijd ook spieren gekweekt....en die wegen ook wat..binnenkort zul je zien dat je kleren wat wijder zijn terwijl je weegschaal bijna nix aangeeft...hou vol!
![]()
ik herken het wel jaquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:03 schreef naittun1 het volgende:
Haha oke, mensen die soortgelijke dingen merkten? Ik wil vooral die bandenkwijt, maar is zittend fietsen dan wel een goede oplossing of ik kan dan beter gaan joggen/ hardlopen?
Ten dele waar. Je kan het lichaam echter wel helpen door bepaalde spiergroepen te trainen. Als je bijvoorbeeld gewicht/ vet kwijt wil van je dijbenen, heeft het meer nut on beenspier oefeningen te doen dan armspier oefeningen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:05 schreef beelz het volgende:
[..]
Je kan niet vet wegbranden op plaatsen waar jij dat wil. Je lichaam bepaalt waar het vet weggaat en daar heb je zelf geen grip op.
Dat is zoooo'n ouderwetse opvatting. Als je wilt afvallen moet je zowel kracht- als cardio-training doen. Krachttraining helpt je metabolisme namelijk omhoog......quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:04 schreef beelz het volgende:
Als je wil afvallen moet je stoppen met krachttraining en vooral cardio gaan doen.
Op zich doet elke vorm van inspanning dat, en dat effect werkt nog een uur oid na ook. Pittig gekruid eten ook trouwens.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:22 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat is zoooo'n ouderwetse opvatting. Als je wilt afvallen moet je zowel kracht- als cardio-training doen. Krachttraining helpt je metabolisme namelijk omhoog......
Daarom doe ik op maandagavond altijd m'n beentrainingen...quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:21 schreef naittun1 het volgende:
Krachtraining doe ik omdat ik ook wat sterker wil worden, vooral in t bovenlichaam.
volgens mij gaat dat redelijk vanzelf als je aan het sporten geslagen bent. Ergens in de eerste of tweede week was ik zo slim om te gaan sporten na het naar binnen werken van een frietje oorlog en 2 fricandellen speciaalquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:31 schreef Teije het volgende:
Overigens moet je natuurlijk ook op je eten leten, je kan je helemaal de dinges trainen maar totaal niet op je voeding letten, dan val ja natuurlijk ook niet af
just stating the obviousquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:34 schreef teamlead het volgende:
[..]
volgens mij gaat dat redelijk vanzelf als je aan het sporten geslagen bent. Ergens in de eerste of tweede week was ik zo slim om te gaan sporten na het naar binnen werken van een frietje oorlog en 2 fricandellen speciaalDat leer je vanzelf af
Mwah, als je het bij twee boterhammen houd valt het wel mee. Als je je maar niet helemaal volpropt, beste is natuurlijk wel om gewoon in de ochtend "iets" te eten.. al is het maar een appel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:37 schreef naittun1 het volgende:
Op me voeding letten doe ik meestal wel, doordeweeks snoep en snack ik eigenlijk nooit. Wat wel een slechte gewoonte is en ik kom er bijna niet vanaf is door 's ochtends niks te eten omdat ik dan totaal niks naar binnen krijg. Zelfs iets als yoghurt niet. En 's avonds rond half 11 eet ik dan weer 2 boterhammen, wat dus slecht is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |