quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:34 schreef Hinke25 het volgende:1. Ik heb ervaring met een man die zeer veel tijd en aandacht had voor persoonlijke hygiene (indoen van die lenzen duurde een kwartier en was een hele ceremonie) maar pijpen smaakte vies.
2. Ik vind jouw ironie (die ik inderdaad niet opgemerkt had) helemaal niet grappig.
3. Ik vind dat iedere man moet beslissen wat er wel of niet weggesneden wordt al zal hij bij medische noodzaak niet veel keus hebben.
4. Ik vrij het liefst direct na douche of bad omdat ik me dan lekker schoon voel.
5. Ik heb gehoord dat vrouwen die sex hebben met besneden mannen, statistisch minder vaak baarmoederhalskanker krijgen omdat er geen of minder infectiegevaar is. Deze laatste reden vind ik wat zwaarder wegen als is het lullig dat hier voor mannen een mes aan te pas komt.
1: een vieze smaak kan het gevolg zijn van (te veel)wassen met zeep, er kan een chemische reactie plaatsvinden als gevolg van de alkali in de zeep en de base van de piemol.
Liever niet wassen met zeep maar als het dan moet dan een wasgel speciaal voor mannen zoals badedas for men, dan heb je daar geen last van , aldus mijn vriendin die sinds die ontdekking trouw badedas voor me koopt
2: mijn ironie was ook niet grappig bedoelt want het is miz geen grappig onderwerp, het is mishandeling.
3:dat iedere man er zelf voor moet kiezen is een open deur, het zijn echter zelden mannen , het zijn voor 99% jongetjes van de lagere school die gedwongen/geindoctrineerd zijn door de ouders of zoals in amerika zelfs baby's en zuigelingen.
Dat heet "wilsonbekwaam" dacht ik en de medische wereld stelt dat een wilsonbekwame nooit een gedwongen medische procedure mag ondergaan zonder dat er een medische aanleiding is, merkwaardig genoeg valt jongens/baby besnijdenis buiten deze boot.
4; das jouw goed recht maar je "schoon voelen" is een mentale staat die veel onzekere vrouwen treft waarna ze een bezoek aan de huisarts kunnen doen omdat ze een schimmelinfectie krijgen als gevolg van veelvuldig wassen van het mutsje en een verstoorde flora in het mutsje.
Dat je die stinkende rottende meut eerst wilt wassen voordat je het een man aan doet om er zijn goddelijkheid in te hangen is begrijpelijk maar je zou dat dus voor een groot deel kunnen voorkomen door de kleine schaamlippen te verwijderen , dat scheelt een heleboel vrouwensmegma! (let op!; ironie)
Zou het niet gewoon eerlijker zijn als de mannen ook datzelfde recht op gewoon wassen krijgen ipv kort gesneden te worden om een "probleem" op te lossen wat er eigenlijk niet is?
5: je hebt wat gehoord en daar een mening op gebaseerd ipv het eea op te zoeken.
Als je er namelijk wel wat op had nagelezen had je kunnen weten dat deze stelling behoorlijk omstreden is en nooit daadwerkelijk vastgesteld op een dusdanige manier dat het de uitkomst betrouwbaar is.
Het gros van de "onderzoeken" die dat pretenderen zijn gebaseerd op bv bevolkingsgroepen in afrika of het midden oosten waar het gros van de mannen word besneden en de vrouwen weinig baarmoederhalskanker krijgen.
Dan concluderen dat mannen besnijdenis BMHK voorkomt is hetzelfde als de conclusie dat middelbaar en hoger onderwijs leid tot meer zwangerschappen, immers als je een grafiek zou uitzetten van mensen die naar de lagere school, het middelbaar en hoger onderwijs gaan zie je een enorme stijging in zwangerschappen zo rond het eind middelbaar en midden hoger onderwijs en dus moet dat wel de oorzaak zijn en dus moeten we dat middelbaar en hoger onderwijs maar afschaffen (let op! ;wederom ironie)
Het een hoeft niet persee te maken hebben met het ander.....
Die vrouwen kunnen wellicht minder BMHK krijgen door andere gewoontes,religie,minder vrije opvattingen over sex enz enz.
Het HPV virus (Humaan Papiloma Virus) kan BMHK veroorzaken en van het HPV virus is wel onomstreden vastgesteld dat je bij veelvuldig wisselende sexuele contacten een vergroot risico loopt op infectie met HPV en dus het risico verhoogt op BMHK.
In landen waar de sharia geld zijn de mannen overwegend besneden maar geld ook de stenigingsdoodstraf op overspel, ik kan me voorstellen dat je met dat in je achterhoofd wel twee keer nadenkt voor je in de rondte gaat neuken met jan en alleman en dus is dat wellicht eerder een reden waarom BMHK in dergelijke landen zeldzamer is.
De algemene consencus onder west europese artsen is dat mannen besnijdenis totaal niet te verantwoorden is vanuit het hygiene standpunt of ter voorkoming van ziekten, alleen een medische noodzaak zoals bv Phimosis (te nauwe voorhuid) rechtvaardigt evt een besnijdenis en zelfs dan nog is het discutabel aangezien een groot deel van deze medische noodzaken te voorkomen is als de ouders al op vroege leeftijd aan hun zoontje uitleggen wat er met het piemeltje in bad moet gebeuren.
Ik mag toch hopen dat je geen zonen hebt of ooit gaat krijgen, of dat je tegen de tijd dat wel gebeurt je wat meer hebt nagedacht over de mishandeling die je je kinderen aandoet als je ze laat besnijden omdat het zo lekker fris is.
[ Bericht 7% gewijzigd door robber57 op 18-03-2010 20:40:38 ]