Dan doe je toch echt iets fout..! =]quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:23 schreef Vraagje.. het volgende:
[..]
Ik heb een besneden piemel, en ik kan je vertellen dat het niet fijn is. Ik kan mijzelf bijvoorbeeld niet masturberen zonder glijmiddel of vaseline o.i.d.
Als ik het goed begrepen heb wordt smegma continu aangemaakt als een soort 'smeermiddel' om te voorkomen dat de voorhuid aan de eikel vastplakt. Dit smegma is alleen ook een goede voedingsbodem voor bacteriën, dus heel regelmatig goed wassen is bij niet-besneden penissen zeer noodzakelijk.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:04 schreef speknek het volgende:
Volgens mij wordt smegma aangemaakt door je voorhuid, en hebben de kleine schaamlippen niet zo'n functie.
applausquote:Op maandag 15 februari 2010 13:59 schreef Haay1971 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb wordt smegma continu aangemaakt als een soort 'smeermiddel' om te voorkomen dat de voorhuid aan de eikel vastplakt. Dit smegma is alleen ook een goede voedingsbodem voor bacteriën, dus heel regelmatig goed wassen is bij niet-besneden penissen zeer noodzakelijk.
Bij een besneden penis is de noodzaak voor smegma niet meer aanwezig en dit wordt dan ook vrijwel niet meer aangemaakt. Simpel gezegd zal een besneden penis dus relatief schoner zijn dan een onbesneden penis. Natuurlijk, als je net onder de douche vandaan komt en de boel goed gewassen hebt dan zijn een besneden en een onbesneden penis beide even schoon. Maar als je bv. om 22.00 uur gedoucht hebt en vervolgens gaat slapen, dan zal om 7.00 uur de volgende dag een besneden penis schoner zijn omdat daar geen smegma is aangemaakt tijdens de slaap.
quote:
ik ben 20 jaar geleden besneden en ruk mij gewoon droog af.door het vele rukken is er een hoornlaagje onstaan waardoor ik langdurig kan rukken zonder pijn.je kan proberen babypoeder te gebruiken waardoor de eikel steviger word.mijn vraag is hoeveel keer trek je je eigen per week af?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:23 schreef Vraagje.. het volgende:
[..]
Ik heb een besneden piemel, en ik kan je vertellen dat het niet fijn is. Ik kan mijzelf bijvoorbeeld niet masturberen zonder glijmiddel of vaseline o.i.d.
iddquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:04 schreef Pokie het volgende:
Dat maakt me eerlijk gezegd helemaal niets uit! Zolang het maar verzorgd is allemaal.
En dan was je hem weer.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:59 schreef Haay1971 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb wordt smegma continu aangemaakt als een soort 'smeermiddel' om te voorkomen dat de voorhuid aan de eikel vastplakt. Dit smegma is alleen ook een goede voedingsbodem voor bacteriën, dus heel regelmatig goed wassen is bij niet-besneden penissen zeer noodzakelijk.
Bij een besneden penis is de noodzaak voor smegma niet meer aanwezig en dit wordt dan ook vrijwel niet meer aangemaakt. Simpel gezegd zal een besneden penis dus relatief schoner zijn dan een onbesneden penis. Natuurlijk, als je net onder de douche vandaan komt en de boel goed gewassen hebt dan zijn een besneden en een onbesneden penis beide even schoon. Maar als je bv. om 22.00 uur gedoucht hebt en vervolgens gaat slapen, dan zal om 7.00 uur de volgende dag een besneden penis schoner zijn omdat daar geen smegma is aangemaakt tijdens de slaap.
Ik stel de nodige vraagtekens bij jouw smegma theorie (die ik vandaag voor het eerst lees).quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:50 schreef robber57 het volgende:
Laat ik eens een filosofisch puntje toevoegen en de knuppel in het hoender hennenhok gooien:
Eerst een feitje: Als een vrouw zich niet wast hoopt zich tussen de kleine en grote schaamlippen ook smegma op.
Wie van de vrouwen hier die besnijdenis vanuit hygienisch oogpunt wel een pre vind zou een wederdienst aan de mannen willen doen door zich te laten besnijden van de kleine schaamlippen?
Het zijn immers ook maar huidflapjes zonder enige echte functie en als je ze weghaalt kun je daar veel beter schoonmaken enzo.
Is dus veel hygienischer en zal dan dus ook wel de kans op ziektes enzo verkleinen.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:31 schreef Hinke25 het volgende:
[..]
Ik stel de nodige vraagtekens bij jouw smegma theorie (die ik vandaag voor het eerst lees).
Ik ben het pertinent niet eens met de "zonder enige functie" stelling. Dat is flauwekul.
Het is een erogene zone. Meer flapjes, meer pret. Dus sodemieter op met al die onzin.
Ik erger me al enige tijd groen en geel als ik lees dat andere vrouwen zich beneden laten opereren om e.e.a. "mooier te maken". Ik erger me vooral omdat het te dicht ligt bij die culturen waar vrouwen mishandeld worden in de zin dat alle pretzaken daar beneden worden weggesneden. Meestal door een amateur dus als ze geluk heeft legt ze het loodje. Als ze pech heeft, blijft ze leven maar met veel pijn en nooit enige lol. Was me niet bewust dat de mannen in de westerse cultuur nu ook al zo asociaal aan het worden zijn.
Back on topic, ik heb beide ervaren en mijn beste sex was met besneden mannen maar dat kan natuurlijk toeval zijn.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:34 schreef Hinke25 het volgende:
1. Ik heb ervaring met een man die zeer veel tijd en aandacht had voor persoonlijke hygiene (indoen van die lenzen duurde een kwartier en was een hele ceremonie) maar pijpen smaakte vies.
2. Ik vind jouw ironie (die ik inderdaad niet opgemerkt had) helemaal niet grappig.
3. Ik vind dat iedere man moet beslissen wat er wel of niet weggesneden wordt al zal hij bij medische noodzaak niet veel keus hebben.
4. Ik vrij het liefst direct na douche of bad omdat ik me dan lekker schoon voel.
5. Ik heb gehoord dat vrouwen die sex hebben met besneden mannen, statistisch minder vaak baarmoederhalskanker krijgen omdat er geen of minder infectiegevaar is. Deze laatste reden vind ik wat zwaarder wegen als is het lullig dat hier voor mannen een mes aan te pas komt.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:34 schreef Hinke25 het volgende:
5. Ik heb gehoord dat vrouwen die sex hebben met besneden mannen, statistisch minder vaak baarmoederhalskanker krijgen omdat er geen of minder infectiegevaar is. Deze laatste reden vind ik wat zwaarder wegen als is het lullig dat hier voor mannen een mes aan te pas komt.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Als je je baarmoeder laat verwijderen zakt de kans naar nul. Ik zeg: doen!
1: een vieze smaak kan het gevolg zijn van (te veel)wassen met zeep, er kan een chemische reactie plaatsvinden als gevolg van de alkali in de zeep en de base van de piemol.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:34 schreef Hinke25 het volgende:
1. Ik heb ervaring met een man die zeer veel tijd en aandacht had voor persoonlijke hygiene (indoen van die lenzen duurde een kwartier en was een hele ceremonie) maar pijpen smaakte vies.
2. Ik vind jouw ironie (die ik inderdaad niet opgemerkt had) helemaal niet grappig.
3. Ik vind dat iedere man moet beslissen wat er wel of niet weggesneden wordt al zal hij bij medische noodzaak niet veel keus hebben.
4. Ik vrij het liefst direct na douche of bad omdat ik me dan lekker schoon voel.
Nou zeg, dat is wel een beetje erg cruquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Als je je baarmoeder laat verwijderen zakt de kans naar nul. Ik zeg: doen!
Ikzelf ben niet besneden. Heb daar geen problemen mee. Zolang je je penis elke dag wast is dat hygiënisch genoegquote:"Seksueel genot vier keer groter voor niet-besneden mannen"
Een nieuwe studie in de British Journal of Urology International toont aan dat mannen met een intacte voorhuid meer van seks genieten. Niet besneden mannen zouden zelfs tot vier keer meer seksuele gevoeligheid hebben dan hun besneden seksegenoten. De auteurs van de weliswaar beknopte studie vergelijken het verlies aan gevoel door besnijdenis met het wegsnijden van de huid van onze tien vingertoppen.
Bij de uitgevoerde tests bleken niet-besneden mannen evenveel of meer huidgevoeligheid op hun penis en voorhuid te hebben dan besneden mannen. Bij de besnijdenis worden de meest gevoelige delen van de penis verwijderd.
Minder plezier
De studie die aantoont dat besnijdenis resulteert in een afname van het seksueel plezier van de man wordt al meteen gecontesteerd. Een andere, ruimere studie, houdt het er op dat "vooraleer volwassen mannen of ouders de besnijdenis van hun zoon zonder medische noodzaak overwegen, zij moeten geïnformeerd worden over het belang van de voorhuid bij de mannelijke seksualiteitsbeleving". Het British Journal of Urology International meldt dat eerstvernoemde studie niet tot overhaaste conclusies mag leiden en dat verder onderzoek noodzakelijk is.
Aanslag op fysieke integriteit
Hoe dan ook gaan in de VS, waar besnijdenis onder alle geloofsgroepen gangbaar is, stemmen op die besnijdenis bestempelen als een aanslag op de fysieke integriteit van de man.
Tegenstanders voeren aan dat mannelijke besnijdenis grotendeels hetzelfde doet als vrouwenbesnijdenis. Toch worden vrouwen in de VS en in tal van andere landen bij wet beschermd tegen elke vorm van genitaal snijden. Tegenstanders van besnijdenis oordelen dat ouders niet het recht hebben hun zoon of dochter te onderwerpen aan een ingreep die hun gevoeligheid aantast, net zoals een oogoperatie die ons zicht tot zwart-wit zou herleiden wettelijk niet kan.
Onveilige seks
Decennialang werd aangenomen dat besnijdenis proper en gezond is en de man beschermt tegen soa's. Nu wordt aangevoerd dat besneden mannen vaak weigerachtig staan tegenover het dragen van een condoom, dat de gevoeligheid nog verder verlaagt. Daarenboven wanen besneden mannen zich vaak 'veilig', wat hen nog meer aanspoort tot onbeschermde seks.
http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)ngNavigationItemId=1
Fijn dat je na ruim 3 jaar dit topic weer even hygiënisch maakt door te ontstoffenquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:48 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ikzelf ben niet besneden. Heb daar geen problemen mee. Zolang je je penis elke dag wast is dat hygiënisch genoeg
ja ik heb mij laten besnijden toen ik 25 jaar oud was. Dit om medische redenen.. Ik ben heel erg blij dat ik het heb gedaan... en volgens mij geven vrouwen idd iets meer vorkeur an besneden lullenquote:Op maandag 5 maart 2007 00:15 schreef Posergoth6667 het volgende:
ik ben zelf besneden, en ik ben blij dat meerdere meiden dat prettiger blijken te vinden. het is veel relaxter dan besneden, omdat je het veel makkelijker schoon kan maken en houden. daarnaast is het zo dat je het veel langer uithoud, omdat je eelt krijgt op je eikel. ja het klinkt vies maar het is zo. tevens heb je iets minder kans op aids (natuurlijk te verwaarlozen, de kans, en altijd een condoom gebruiken), omdat je penis lichtjes bloed bij de sex. dit is niet met het blote oog zichtbaar, maar bij de man en vrouw ontstaan er miniscule wondjes, en als de penis besneden is gebeurd dit vele minder, waardoor het veiliger is.
als er mannen zijn die zichzelf willen laten besnijden, dan heb ik dit te zeggen:
sterkte.
heel veel sterkte, want het doet ontzettend veel pijn, de eerste 2 maanden.
ik ruk gewoon droog,dan kom ik veel beter klaar als met glijmiddel.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:47 schreef muRcialo het volgende:
[..]
Dan doe je toch echt iets fout..! =]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |