abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:10:35 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_64986960
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:54 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Klopt, daar hebbennze 'de kus' op een soort vitrage-gordijn. Zal het vanavond even aan de baas in huis vragen. Design for Delight, uit m'n hoofd.
Stimmt
http://www.designfordelight.nl/product/?ID=4530&cref={type%3D2%26mode%3Dnormal%26sort%3Dct_A%26sort%3Ddate_D%26and%3D0%26ct%3D20%26rpp%3D10%26pg%3D10}

Ben nog wel benieuwd naar de foto van de slaapkamer
disclaimer
pi_64987946
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:54 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Klopt, daar hebbennze 'de kus' op een soort vitrage-gordijn. Zal het vanavond even aan de baas in huis vragen. Design for Delight, uit m'n hoofd.
Ik zie dat het in 4 delen is, zie je dan geen lijnen/randen? PS: is die man op de foto zo klein? Het "doek" lijkt wel 3 meter hoog zo.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:20:09 #128
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65003707
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:36 schreef Zigger het volgende:

[..]

Ik zie dat het in 4 delen is, zie je dan geen lijnen/randen? PS: is die man op de foto zo klein? Het "doek" lijkt wel 3 meter hoog zo.
Het behang op onze slaapkamer is in vier delen, 2.2x1.94. Heel klote om te behangen, omdat het erg dun papier is wat nog een beetje krimpt. Gelukkig wel gelukt dus, alleen een heel klein randje boven bij het plafond wat net niet 100% is. Koste wel even wat zweetdruppels.

Die van de IKEA is niet echt voor tegen de muur, meer als een soort schilderij op te hangen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:24:32 #129
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65063466
Duidelijkheid over de riolering: Schade mogelijk door rioolwater in de grond voor je huis?
Met foto's.
  zondag 26 april 2009 @ 11:07:51 #130
15869 gr8w8
Better by design.
pi_68385809
Nog niet klaar (verbazingwekkend) Alle kleine dingetjes moeten nog, zoals schilderijtje - ik wil ze ineen keer goed hebben, dus eerst alles verzamelen, dan boren - en nog een kastje onder de trap enzo.

Gisteren begonnen met bestrating voor de tuin, vandaag eigenlijk alleen last van m'n knieën. En dat na bijna anderhalve kuub maaszand (dus niet van dat spuitzand maar echt vast zand. ) en een hele lading stenen. Nu nog een pad naar achter, maar het geel zand was dus toch sneller op dan gedacht. rechts daarvan gras, links een bordertje. De schutting wordt over een twee weken gezet.

Links een heg met Thuya Brabant. Dat is niet meteen dicht, maar dat gaat snel genoeg. gelukkig zijn de buren okee. En als het dan dicht is, is dat natuurlijk super mooi, zo'n groene muur in plaats van aan twee kanten een houten ding. We hebben grijze steentjes. Eigenlijk dachten we aan roond/bruin, maar dat vonden we toch wat riskant. Zul je zien dat het net vloekt met de stenen van het huis. Dus toch maar heel hip zoals iedereen grijs.

Ja, er zit een spleetje. Dat wordt nog opgevuld, zodra ik aan de slag ga met het pad. Daarvoor heb ik een kniptang nodig om het aan te sluiten op de rondingen van de circel. Met de hamer sloegen de steentjes helemaal kapot, dat ging niet. Zo'n circel is wel een leuke puzzel. je krijgt een pakket met 10 identieke lagen. En dan kan je dus uit elke laag dezelfde steentjes bij elkaar gaan zoeken voor een ring. De eerste was het makkelijkste.
pi_68386419
Deze zie ik voor 't eerst
Supermooie cementtegels!! Verder ziet het er ook goed uit
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 26 april 2009 @ 14:04:17 #132
15869 gr8w8
Better by design.
pi_68390365
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:31 schreef Rekkof het volgende:
aah, die eettafel!!!
Eettafel staat ineens weer bij de Trendhopper. Kortom, die is weer te koop. Ik weet niet of ze iets fysiek hebben veranderd om aan het vonnis te ontsnappen, maar op het oog was die tafel nog identiek aan die wij al hadden. Dus, sla je slag!
pi_68947605
* Kick * je hebt me wel op een idee gebracht met het toilet (de portugese tegels ervoor) heb je daar ook een grote foto van? Zou ik heel blij van worden (en de tegelzetter ws nog meer).
  zondag 31 mei 2009 @ 11:12:38 #134
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69570187
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:04 schreef Ml-etje het volgende:
* Kick * je hebt me wel op een idee gebracht met het toilet (de portugese tegels ervoor) heb je daar ook een grote foto van? Zou ik heel blij van worden (en de tegelzetter ws nog meer).
Veel groter als dit wordt ie niet. http://www.flickr.com/pho(...)t-72157604216166114/

;-) Is wel nog zonder plintjes en nog zonder oliespuldinges.
pi_69570221
Die heb ik al opgeslagen oliespuldinges?
  zondag 31 mei 2009 @ 11:16:46 #136
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69570262
Even een crosspost vanaf mijn weblogje, we hebben een lekkage. Leiding van meterkast naar buitenkraan...
quote:
Een waterleiding lekt in de vloer ter hoogte van de keuken. De klachtenbrief is al onderweg naar Ballast-Nedam. Gezien de potentiële schade en de eerdere ervaring met de probleemaanpak van Ballast-Nedam, hebben we ze maar meteen schriftelijk in drievoud op de hoogte gesteld. Die eerdere ervaring was een maandje na oplevering rond kerst en nieuw, toen de riolering verstopt leek. Dat duurde maar vier weken voordat dat opgelost was.

Toen was het probleem een ingedeukte buis, een paar meter in de straat. Maar daarnaast was de riolering bij de voordeur onder tegenschot aangelegd. Foutje. Vlak voor kerst wat geborrel en was er een gat gegraven en waren de bouwlui gevlogen. het viel allemaal wel mee. Vervolgens begon er water in de put te staan en hebben we de wasmachine maar even niet aangezet. Ballast-Nedam vond dat het nog wel even kon wachten, achteraf zou het komen doordat werkopdrachten niet goed waren doorgegeven, vingertjes werden gewezen naar andere afdelingen enzovoort.

En nu dit.

Vandaag zijn we buiten aan de slag gegaan met het zaaien van gras. En bij gras hoort sproeien, dat werd dus de eerste keer dat het buitenkraantje open moest. Maar daar kwam geen water uit. Niks. Niet zo gek, want in de meterkast stond de kraan voor deze leiding nog dicht, niks mis mee. Het openzetten van deze kraan leverde me echter meteen een klein regenbuitje op, want er miste een kraantje op een volgend stukje. Zo'n kraantje om de druk eraf te halen en de leidingen leeg te laten lopen.

Dat was zo gehaald bij de bouwmarkt, daarvoor wachten op de Ballast-nedam zou wel heel zonde van de tijd zijn. Dus dat ding erop, klaar. Kraan open en he, er liep veel water in en bleef lopen. Zoveel water ging er toch niet in die lege leiding, zou het buitenkraantje openstaan? Ook niet. Al snel werd het probleem duidelijk, in de keuken stonden wat kleine plasjes water. De leiding was lek en niet zo'n beetje ook.

Kortom, die leiding is niet getest door de bouw zelf, anders hadden ze het missende kraantje zelf ook al ontdekt. Met een beetje pech moet de vloer er dus uit. Hoe dan ook, is het maar afwachten of er geen waterschade aan de houten vloer is. Ik ben benieuwd hoe snel Ballast-Nedam deze keer reageert, en met wat voor actie. Mocht iemand ervaring met zoiets hebben, hoor ik het graag. Lijkt me dat ze ook aansprakelijk zijn voor de vloer, aangezien dit niet zichtbaar kon zijn bij oplevering, en wel een ernstige constructiefout is.
Iemand ervaring mee? Het is nu een zes maanden na oplevering, dus die laatste termijn als stok achter de deur is allang betaald. Ik heb maar meteen verwezen naar de GIW garantie, want dit moet geen maanden gaan duren. Ik heb het wel een beetje gehad met Ballast-Nedam. Zoveel kleine dingetje, gewoon net niet netjes afgewerkt. Het meeste kun je zelf wel oplossen, maar voor de bak geld die ze er voor krijgen, hadden ze wel beter hun best mogen doen. En als je dan ziet hoe lang het duurt voordat je serieus wordt genomen als het gaat over een defecte riolering...
  maandag 1 juni 2009 @ 00:13:00 #137
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69590635
Er loopt op de bouw toch nog steeds een uitvoerder en/of timmerman rond ik zou het via hun proberen onder de aandacht te brengen aangezien dat de kortste weg is, hun weten exact wie je kan bellen of direct aanspreken om dit soort zaken snel opgelost te krijgen.
Mama van Isa en Ties
  maandag 1 juni 2009 @ 09:46:42 #138
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69595511
quote:
Op maandag 1 juni 2009 00:13 schreef marlieske het volgende:
Er loopt op de bouw toch nog steeds een uitvoerder en/of timmerman rond ik zou het via hun proberen onder de aandacht te brengen aangezien dat de kortste weg is, hun weten exact wie je kan bellen of direct aanspreken om dit soort zaken snel opgelost te krijgen.
Klopt. Die heeft ook een brievenbus aan 't hek. Daar is ook een copie heen gegaan, op zaterdag was ie er natuurlijk niet. We hebben het expres meteen schriftelijk gedaan, en ook naar kantoor, zodat het meteen vast ligt. Je weet nooit wat er allemaal open moet en wat dat voor werk/kosten kan zijn.... Mogelijk is het al op te lossen met een buisje in de lekke buis te schuiven, maar voor hetzelfde geld moet de vloer eruit...
  maandag 1 juni 2009 @ 13:50:58 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_69601102
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt gr8.
pi_69665602
Zal denk ik wel weer even duren.
Ballast Nedam is hiervoor wel verantwoordelijk maar een ander bedrijf heeft dit gemaakt, toch?
Zal weer een via via via worden;)

Ben benieuwd hoe het opgelost kan worden, succes!
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:44:33 #141
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69672341
Goed nieuws: ballast-nedam heeft het schrijven in elk geval goed opgepikt. Gistermorgen is er al iemand komen kijken. Hoe dan ook verzekeringswerk. En dus goed dat het zwart op wit staat en we meteen op dag van signaleren melding hebben gemaakt. Ze schakelen de onderaannemer in, want die weet precies hoe de leidingen lopen. Vervolgens bedrijf wat 't lek ed opzoekt en hoe te repareren. Als we volgende week daar nog geen bericht van hebben gehad, meteen weer bellen naar BN. Ze waren in elk geval zelf ook geschrokken en lieten merken dat het zsm opgelost moet worden. Da's in elk geval fijn om te horen, geeft hoop.

Ondertussen hangt er een tuinslang uit het dakraam om te kunnen sproeien, want het gras was net ingezaaid. Ik zie al wat groene sprietjes. Kan ook onkruid zijn.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:27:02 #142
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69706227
Gelukkig zijn er ook leuke dingen: We hebben een kapstok! Veel gezoek, eigenlijk vonden we alle kant en klare maar niks. Te groot, te lomp, de hout, te design, te strak, te saai... Dus, zelf aan de slag!

Nodig: Verf, kwats ed, overheadprojector, design (homemade)

-
Verven - haakjes maken:

pi_69720023
Heel leuk idee, staat ook meteen gezellig !!
  donderdag 4 juni 2009 @ 23:31:33 #144
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69722837
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:44 schreef gr8w8 het volgende:
Goed nieuws: ballast-nedam heeft het schrijven in elk geval goed opgepikt. Gistermorgen is er al iemand komen kijken.
Netjes toch

Merken jullie als bewoners er nou iets van dat de kampbewoners regelmatig de weg blokkeren (of is er inmiddels een aparte weg voor de BN en jullie als bewoners)?
Mijn man was er vandaag 45 minuten later door thuis de gemeente moest komen om de weg vrij te maken stonden zelfs vrachtwagens te wachten die zo de bouw niet op konden.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:24:39 #145
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69749181
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 23:31 schreef marlieske het volgende:

[..]

Netjes toch

Merken jullie als bewoners er nou iets van dat de kampbewoners regelmatig de weg blokkeren (of is er inmiddels een aparte weg voor de BN en jullie als bewoners)?
Mijn man was er vandaag 45 minuten later door thuis de gemeente moest komen om de weg vrij te maken stonden zelfs vrachtwagens te wachten die zo de bouw niet op konden.
Het is zelfs de eerste keer dat ik er van hoor. Zal wel alleen de Doolstraat zijn. Die is nu de "doorgangsweg" voor de bouw zelf, er komt niets van bouwverkeer door de fase die al af is. Heel fijn. Aan de Doolstraat zit nog een kampje en die kampers ruiken natuurlijk geld. Ze moeten weg en dat gaan ze zolang mogelijk rekken en irriteren tot ze uitgekocht worden om er maar vanaf te zijn.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:25:55 #146
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69749221
Maar misschien denk ik teveel in stereotypen.
Nadat het clubhuis van de tennisbanen drie maal in de fik is gezet door onbekende daders, omdat die onbekende daders weg zouden moeten. Die kantine wordt ook wel het Pfaffiljoen genoemd.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:57:20 #147
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69758372
Wij kregen van de week een brief van de gemeente dat ze de doolstraat af willen sluiten.
Dat is voor ons een beetje ver van onze bed show, maar hebben jullie die brief ook gekregen?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 09:08:53 #148
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69762908
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:57 schreef bleiblei het volgende:
Wij kregen van de week een brief van de gemeente dat ze de doolstraat af willen sluiten.
Dat is voor ons een beetje ver van onze bed show, maar hebben jullie die brief ook gekregen?
Yup, rapport ook gedownloaderd van de website. Best interessant. Dat de Doolstraat dicht ging, was al veel langer bekend, dat stond al in het plan voor heel Berckelbosch. Dat tunneltje is ook levensgevaarlijk. Daar zou je straks alleen nog met de fiets doorheen kunnen en dus de hele wijk geen doorgaande route meer. Geen sluipverkeer.

Nu willen ze het alleen op verzoek van de bedrijven langer openhouden. In dezelfde alinea hebben ze het ook over ongewenst sluipverkeer en dat het op termijn dicht moet. Polderen. DICHT. Nu issie ook al wat, twee jaar dicht ivm bouw.

Maar interessanter vond ik de verdere ideeën. Waar de twee fietsbruggen komen en hoe er meer recreatie komt ed. Fietsbrug zou nu ongeveer bij die zwenkkom, waar Thêta zit komen. Da's mooi, dan kar je zo door over mooie fietspaden in alle richtingen op dat fietssternet.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:50:36 #149
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69782263
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:25 schreef gr8w8 het volgende:
Maar misschien denk ik teveel in stereotypen.
Nadat het clubhuis van de tennisbanen drie maal in de fik is gezet door onbekende daders, omdat die onbekende daders weg zouden moeten. Die kantine wordt ook wel het Pfaffiljoen genoemd.
Mwah denk dat het wel meevalt met je stereotypen denken, mijn man is hoofd uitvoerder op Berkelbosch en zijn keet is nog maar 2x in de hens gezet, en dan zwijgen we nog maar ff over al het materiaal zoals 2 graaf machines en diverse andere werktuigen die ook afgebrand zijn vaak al dan niet van onder aannemers.
Op de bouw is nu praktisch altijd een bewaker aanwezig omdat anders de verzekering niets meer wilde verzekeren en zodra er iets beweegt op de bouw krijgen wij sms-jes van het bewakingssysteem
ook midden in de nacht
Mama van Isa en Ties
  zondag 7 juni 2009 @ 08:42:12 #150
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69787504
Ow, mannetje wat naar de waterleiding kwam kijken, kon het gat niet vinden, omdat ht te groot was. Klinkt heel dubbel. Hij kon er überhaupt geen druk op krijgen, ondanks een zesde emmer. En er kwam nergens water tevoorschijn, dus waar het bleef? Ik was zelf niet thuis ivm geen vrij meer kunnn krijgen, maar ma was er.

Uitvoerder er weer bij (Marlieske?) omdat het dus toch wel erg was, meer dan ergrns een lek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')