Stimmtquote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:54 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Klopt, daar hebbennze 'de kus' op een soort vitrage-gordijn. Zal het vanavond even aan de baas in huis vragen. Design for Delight, uit m'n hoofd.
Ik zie dat het in 4 delen is, zie je dan geen lijnen/randen? PS: is die man op de foto zo klein? Het "doek" lijkt wel 3 meter hoog zo.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:54 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Klopt, daar hebbennze 'de kus' op een soort vitrage-gordijn. Zal het vanavond even aan de baas in huis vragen. Design for Delight, uit m'n hoofd.
Het behang op onze slaapkamer is in vier delen, 2.2x1.94. Heel klote om te behangen, omdat het erg dun papier is wat nog een beetje krimpt. Gelukkig wel gelukt dus, alleen een heel klein randje boven bij het plafond wat net niet 100% is. Koste wel even wat zweetdruppels.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:36 schreef Zigger het volgende:
[..]
Ik zie dat het in 4 delen is, zie je dan geen lijnen/randen? PS: is die man op de foto zo klein? Het "doek" lijkt wel 3 meter hoog zo.![]()
Eettafel staat ineens weer bij de Trendhopper. Kortom, die is weer te koop. Ik weet niet of ze iets fysiek hebben veranderd om aan het vonnis te ontsnappen, maar op het oog was die tafel nog identiek aan die wij al hadden.quote:
Veel groter als dit wordt ie niet. http://www.flickr.com/pho(...)t-72157604216166114/quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:04 schreef Ml-etje het volgende:
* Kick * je hebt me wel op een idee gebracht met het toilet (de portugese tegels ervoor) heb je daar ook een grote foto van? Zou ik heel blij van worden (en de tegelzetter ws nog meer).
Iemand ervaring mee? Het is nu een zes maanden na oplevering, dus die laatste termijn als stok achter de deur is allang betaald. Ik heb maar meteen verwezen naar de GIW garantie, want dit moet geen maanden gaan duren. Ik heb het wel een beetje gehad met Ballast-Nedam. Zoveel kleine dingetje, gewoon net niet netjes afgewerkt. Het meeste kun je zelf wel oplossen, maar voor de bak geld die ze er voor krijgen, hadden ze wel beter hun best mogen doen. En als je dan ziet hoe lang het duurt voordat je serieus wordt genomen als het gaat over een defecte riolering...quote:Een waterleiding lekt in de vloer ter hoogte van de keuken. De klachtenbrief is al onderweg naar Ballast-Nedam. Gezien de potentiële schade en de eerdere ervaring met de probleemaanpak van Ballast-Nedam, hebben we ze maar meteen schriftelijk in drievoud op de hoogte gesteld. Die eerdere ervaring was een maandje na oplevering rond kerst en nieuw, toen de riolering verstopt leek. Dat duurde maar vier weken voordat dat opgelost was.
Toen was het probleem een ingedeukte buis, een paar meter in de straat. Maar daarnaast was de riolering bij de voordeur onder tegenschot aangelegd. Foutje. Vlak voor kerst wat geborrel en was er een gat gegraven en waren de bouwlui gevlogen. het viel allemaal wel mee. Vervolgens begon er water in de put te staan en hebben we de wasmachine maar even niet aangezet. Ballast-Nedam vond dat het nog wel even kon wachten, achteraf zou het komen doordat werkopdrachten niet goed waren doorgegeven, vingertjes werden gewezen naar andere afdelingen enzovoort.
En nu dit.
Vandaag zijn we buiten aan de slag gegaan met het zaaien van gras. En bij gras hoort sproeien, dat werd dus de eerste keer dat het buitenkraantje open moest. Maar daar kwam geen water uit. Niks. Niet zo gek, want in de meterkast stond de kraan voor deze leiding nog dicht, niks mis mee. Het openzetten van deze kraan leverde me echter meteen een klein regenbuitje op, want er miste een kraantje op een volgend stukje. Zo'n kraantje om de druk eraf te halen en de leidingen leeg te laten lopen.
Dat was zo gehaald bij de bouwmarkt, daarvoor wachten op de Ballast-nedam zou wel heel zonde van de tijd zijn. Dus dat ding erop, klaar. Kraan open en he, er liep veel water in en bleef lopen. Zoveel water ging er toch niet in die lege leiding, zou het buitenkraantje openstaan? Ook niet. Al snel werd het probleem duidelijk, in de keuken stonden wat kleine plasjes water. De leiding was lek en niet zo'n beetje ook.
Kortom, die leiding is niet getest door de bouw zelf, anders hadden ze het missende kraantje zelf ook al ontdekt. Met een beetje pech moet de vloer er dus uit. Hoe dan ook, is het maar afwachten of er geen waterschade aan de houten vloer is. Ik ben benieuwd hoe snel Ballast-Nedam deze keer reageert, en met wat voor actie. Mocht iemand ervaring met zoiets hebben, hoor ik het graag. Lijkt me dat ze ook aansprakelijk zijn voor de vloer, aangezien dit niet zichtbaar kon zijn bij oplevering, en wel een ernstige constructiefout is.
Klopt. Die heeft ook een brievenbus aan 't hek. Daar is ook een copie heen gegaan, op zaterdag was ie er natuurlijk niet. We hebben het expres meteen schriftelijk gedaan, en ook naar kantoor, zodat het meteen vast ligt. Je weet nooit wat er allemaal open moet en wat dat voor werk/kosten kan zijn.... Mogelijk is het al op te lossen met een buisje in de lekke buis te schuiven, maar voor hetzelfde geld moet de vloer eruit...quote:Op maandag 1 juni 2009 00:13 schreef marlieske het volgende:
Er loopt op de bouw toch nog steeds een uitvoerder en/of timmerman rond ik zou het via hun proberen onder de aandacht te brengen aangezien dat de kortste weg is, hun weten exact wie je kan bellen of direct aanspreken om dit soort zaken snel opgelost te krijgen.
Netjes tochquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:44 schreef gr8w8 het volgende:
Goed nieuws: ballast-nedam heeft het schrijven in elk geval goed opgepikt. Gistermorgen is er al iemand komen kijken.
Het is zelfs de eerste keer dat ik er van hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:31 schreef marlieske het volgende:
[..]
Netjes toch![]()
Merken jullie als bewoners er nou iets van dat de kampbewoners regelmatig de weg blokkeren (of is er inmiddels een aparte weg voor de BN en jullie als bewoners)?
Mijn man was er vandaag 45 minuten later door thuisde gemeente moest komen om de weg vrij te maken stonden zelfs vrachtwagens te wachten die zo de bouw niet op konden.
Yup, rapport ook gedownloaderd van de website. Best interessant.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:57 schreef bleiblei het volgende:
Wij kregen van de week een brief van de gemeente dat ze de doolstraat af willen sluiten.
Dat is voor ons een beetje ver van onze bed show, maar hebben jullie die brief ook gekregen?
Mwah denk dat het wel meevalt met je stereotypen denken, mijn man is hoofd uitvoerder op Berkelbosch en zijn keet is nog maar 2x in de hens gezet, en dan zwijgen we nog maar ff over al het materiaal zoals 2 graaf machines en diverse andere werktuigen die ook afgebrand zijn vaak al dan niet van onder aannemers.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:25 schreef gr8w8 het volgende:
Maar misschien denk ik teveel in stereotypen.
Nadat het clubhuis van de tennisbanen drie maal in de fik is gezet door onbekende daders, omdat die onbekende daders weg zouden moeten. Die kantine wordt ook wel het Pfaffiljoen genoemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |