abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46732686
Hallo allemaal,

Vaak krijg je enqueteformulieren meegestuurd met je reispapieren. Stuur je die altijd terug? En zo niet waarom niet? Geen zin of geen tijd of misschien nog een andere reden?

Ik ben voor mijn opleiding een enqueteformulier aan het ontwikkelen en vind het interessant hoe jullie het vinden om het te ontvangen en wat je er dan ook daadwerkelijk mee doet.
Of vind je dat het tegenwoordig allemaal via internet moet gaan, zodat je het dan eerder gaat invullen?

Ik hoor graag jullie meningen!

Alvast bedankt!
pi_46732763
Ik zou het gewoon per post opsturen en dan 10 keer zoveel als dat je nodig hebt. Stuur er een leuke pen mee met het logo erop en hou de database bij, zodat je in elk geval ook iets met promotie doet. Als je geluk hebt, krijg je 10 % weer vd verstuurde enquetes. Enquetes op het internet heeft het nadeel dat je stratificatie niet helemaal correct wordt.
pi_46732955
Ik gooi ze regelrecht bij het oud papier.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_46732973
waarom doe je dat spijkerbroek?
pi_46733017
@ Integrity. Bedankt voor je reactie. Ik maak het voor een reisorganisatie maar zij sturen het al naar iedereen dus kan het niet 10 keer zo veel versturen haha maar aan die pen had ik inderdaad ook al zitten denken, je blijft dan misschien meer ingedachte van de klanten...
pi_46733026
Omdat ik niet gevraagd hebt om enquetes. Ik heb gevraagd om een vakantie.
Als ik enquetes wil invullen, doe ik wel mee met zo'n testpanel ofzo.

PS: waarom staat dit in TRV? Wat heeft dit met travel te maken?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_46733036
Als de service slecht was laat ik dat wel horen.
pi_46733117
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:54 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Als de service slecht was laat ik dat wel horen.
Daar heb ik geen enqueteformulieren voor nodig. Ik weet ze wel te vinden dan
  Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 14:56:24 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_46733118
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:45 schreef zomerbloem15 het volgende:
Hallo allemaal,

Vaak krijg je enqueteformulieren meegestuurd met je reispapieren. Stuur je die altijd terug? En zo niet waarom niet? Geen zin of geen tijd of misschien nog een andere reden?

Ik ben voor mijn opleiding een enqueteformulier aan het ontwikkelen en vind het interessant hoe jullie het vinden om het te ontvangen en wat je er dan ook daadwerkelijk mee doet.
Of vind je dat het tegenwoordig allemaal via internet moet gaan, zodat je het dan eerder gaat invullen?

Ik hoor graag jullie meningen!

Alvast bedankt!
Reispapieren die opgestuurd worden? Ik boek vluchten, huur auto's, boek hotels, etcetera allemaal online. Even printen en je bent klaar. Enquêteformulieren zie ik dus nooit.

In hotels liggen wel eens enquêteformulieren op het nachtkastje, maar daar liggen ze na vertrek nog. Tenzij het echt slecht was.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 27-02-2007 15:15:22 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 14:57:56 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_46733174
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Omdat ik niet gevraagd hebt om enquetes. Ik heb gevraagd om een vakantie.
Als ik enquetes wil invullen, doe ik wel mee met zo'n testpanel ofzo.
Whehehe.
quote:
PS: waarom staat dit in TRV? Wat heeft dit met travel te maken?
Ach, zijdelings heeft het wel iets ermee te maken.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_46733185
@ spijkerbroek omdat het over enquetes bij een vakantie gaat.

Je hebt inderdaad om de vakantie gevraagd maar je vindt het ook belangrijk dat de vakantie goed verloopt. Stel dat iemand voor jou een rot vakantie heeft gehad en niks heeft laten horen aan de reisorganisatie, kunnen ze daar niks aan doen omdat ze dat niet weten. Stel dat diegene dat wel had gedaan dan kunnen ze jou ook weer een leuke vakantie geven.
Omdat jij enthousiast ben over de vakantie weten zij dat ze het vaker zo moeten verkopen! Simpel dus, maar je moet de reactie van de klant wel krijgen
pi_46733212
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar heb ik geen enqueteformulieren voor nodig. Ik weet ze wel te vinden dan
Dat doe ik ook niet via een enquête formulier slimmie

En verder wat UIO_AMS zegt. Ik boek ook via internet en een hotel loop ik gewoon binnen.
pi_46733327
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:58 schreef zomerbloem15 het volgende:
Je hebt inderdaad om de vakantie gevraagd maar je vindt het ook belangrijk dat de vakantie goed verloopt. Stel dat iemand voor jou een rot vakantie heeft gehad en niks heeft laten horen aan de reisorganisatie, kunnen ze daar niks aan doen omdat ze dat niet weten. Stel dat diegene dat wel had gedaan dan kunnen ze jou ook weer een leuke vakantie geven.
Omdat jij enthousiast ben over de vakantie weten zij dat ze het vaker zo moeten verkopen! Simpel dus, maar je moet de reactie van de klant wel krijgen
Dat doe ik dus niet via enqueteformulieren. Als ik ERG tevreden ben over een vakantie, loop ik ff binnen of stuur een mailtje. En ook als ik niet tevreden ben, doe ik dat.
  Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 15:03:00 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_46733332
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:58 schreef zomerbloem15 het volgende:
@ spijkerbroek omdat het over enquetes bij een vakantie gaat.

Is het niet de taak van de reisorganisatie om van tevoren zeker te weten dat alles goed zal gaan? Ook bij die iemand voor mij. En dus niet achteraf middels een enquête? Dit is een beetje de omgekeerde wereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 27-02-2007 15:14:27 ]
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_46733391
@ UIO_AMS tuurlijk moet een reisorganisatie dat zeker weten! Maar er kunnen altijd dingen gebeuren waardoor een reis anders beoordeeld wordt. Ik vind het moeilijk om even een voorbeeld te geven, maar bijvorobeeld het eten was niet goed in een bepaald hotel, dan is het belangrijk dat als dit vaker naar voren komt dat er actie ondernomen kan worden.
  Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 15:12:29 #16
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_46733649
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:05 schreef zomerbloem15 het volgende:
@ UIO_AMS tuurlijk moet een reisorganisatie dat zeker weten! Maar er kunnen altijd dingen gebeuren waardoor een reis anders beoordeeld wordt. Ik vind het moeilijk om even een voorbeeld te geven, maar bijvorobeeld het eten was niet goed in een bepaald hotel, dan is het belangrijk dat als dit vaker naar voren komt dat er actie ondernomen kan worden.
Als ik al ooit een reis bij een reisbureau ga boeken, denk ik dat het voor een speciale gelegenheid zal zijn. Dat zou dus perfect moeten zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat het reisbureau die expertise reeds in huis heeft. Anders zie ik voor de reisbureaus in deze wereld geen toegevoegde waarde meer.

Wat je dan wel weer als een soort persoonlijke nazorg kan doen is een paar dagen nadat die mensen terug zijn gekomen op te bellen om ze welkom terug te heten en te vragen of alles naar wens was. Dan krijg je ook de gewenste informatie en bouw je een soort band op met de reiziger.

Een invulformulier zou ik niet waarderen als ik een vermogen aan een 'bijzondere' reis heb uitgegeven.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_46733663
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:53 schreef zomerbloem15 het volgende:
@ Integrity. Bedankt voor je reactie. Ik maak het voor een reisorganisatie maar zij sturen het al naar iedereen dus kan het niet 10 keer zo veel versturen haha maar aan die pen had ik inderdaad ook al zitten denken, je blijft dan misschien meer ingedachte van de klanten...
Nou geef iets leuks. Zoals een leuke draadlose mini muis (MET LOGO) of memory stick voor de 1e 50 inzenders.
pi_46733847
@ UIO_AMS daar heb je zeker gelijk in. Het is een reisorganisatie met zeer bijzondere reizen die veel geld kosten. Ik begrijp je standpunt en dat is zeker iets wat ik ook kan voordragen! Door het persoonlijke bind je misschien je klanten en boeken ze misschien nog een keer (als ze veel geld hebben haha)
pi_46734643
Als ik het een goede enquete vind, stuur ik ze altijd terug. Die enkele keer waarbij we papieren krijgen dan. In hotels vul ik die formuliertjes ook bijna altijd in. Toen ik nog op een camping werkte, vond ik het altijd erg leuk die ingevulde briefjes te lezen. Vandaar dat ik er nu meestal een verhaaltje bij schrijf zelfs.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_46742614
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Reispapieren die opgestuurd worden? Ik boek vluchten, huur auto's, boek hotels, etcetera allemaal online. Even printen en je bent klaar. Enquêteformulieren zie ik dus nooit.
Krijg je die dan niet ook electronisch? Die vul ik altijd in, omdat ik ook altijd gebruik maak van websites waar je de beoordelingen van anderen op kan lezen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:18:46 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_46742820
De meeste kans maakt een enquete waar zo min mogelijk zinloze vragen op staan, en die onderaan een vakje "overige" heeft staan. Wat hokjes aankruisen vind ik erg onbevredigend en geeft me nog niet het idee dat ik m'n ei kwijt ben.
Vampire Romance O+
pi_46744789
Nooit te beroerd om ze in te vullen. Ook op het vliegveld wel es gedaan. Tijdverdrijf.
  Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 20:28:19 #23
45833 crew  Fogel
pi_46746072
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:45 schreef zomerbloem15 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik bestel alles online en krijg dus geen reispapieren. Wel krijg ik af en toe een mailtje nadat ik een reis heb gemaakt maar daarin de vraag of ik aub een enquete in wil vullen (meestal met meteen de melding erbij dat je bij een volledig ingevulde enquete twee tickets kan winnen, of een hotelovernachting, iets in die geest). Van luchtvaartmaatschappijen vul ik ze meestal wel in, maar die van hotels niet tenzij ik heel erg ontevreden was (maar dan kom ik ook gewoon niet meer in dat hotel of in die keten).
Papieren (mini)enquetes vind ik vaak in de hotelkamer, maar die blijven daar dan ook oningevuld liggen, heb andere/betere dingen te doen dan aandacht aan besteden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_46784961
Soms stuur ik ze terug; vaak 'vergeet'ik het; en is de reis al weer snel ver weg in het geheugen; zeker de mindere dingen vergeet ik snel.
pi_46785338
De enqueteformulieren die ik per post terug moet sturen vergeet ik ook meestal. Als ik , zoals Fogel, een enquete achteraf krijg vul ik hem meestal wel gelijk in.
In een hotel vul ik eigenlijk altijd wel zo'n formuliertje in, of het nou goed of minder goed was! Ze hebben er altijd wat aan denk ik
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')