abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:42:28 #1
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46730583
*Als u niet vieze dingen en lichamelijke lasten wilt lezen, klik dan dit topic weer weg, gezeik dat je het niet wilt lezen word genegeert daar u zelf verantwoordelijk bent waar uw ogen op richten.

Ik was door een vriend en zn vriendin bezocht om even door de stad te lopen voor de gezelligheid, dus ik dacht vooruit ik ga even mee, maar hoe verder ik liep hoe waziger ik werd alsof ik gezopen had, ik ging maar naar huis, op de bank liggen en maar even de tv aan dan.. want ik voelde me echt niet goed meer opeens.

Toen werd ik misselijk als de kloten en moest meteen 2x overgeven, terug de kamer in voelde ik mn kop zoemen en bedacht ik dat het beter was om snel even in mn bed te gaan liggen, wat ik ook nog net op tijd haalde, kreeg opeens vreselijke buikpijn, het enige wat ik uit kon brengen was "stop stop stop" en dat letterlijk anderhalf uur lang, toen weer opgestaan en nog net optijd de keuken gehaald (wilde water pakken) en moest meteen weer overgeven waarna ik ook meteen naar de wc strompelde om daar te gaan diareeen, ja dat was de helft van de pret want mn hele lichaam transpireerde op dat moment en zelfs met de kachel aan trilde ik alsof ik op de noordpool stond.

Ik was goed ziek en ik wist het...

Na mijn koker afgeveegd te hebben pakte ik snel een lege fles en vulde deze met water om uitdroging te voorkomen, en ging ik weer op de plee zitten, dit scenario was mij bekend toen ik ooit eens kleanprep moest drinken voor een colonoscopie... maar gelukkig zat er in dit water geen kleanprep

Nu was het wel even erger, ik trilde nogsteeds, was helemaal nat van het traspireren, mijn kop voelde aan alsof ik net naar the box had geluisterd (wat ik overigens gelukkig nooit doe)
en dacht dat ik elk moment kon flauwvallen, na de 2e keer op de plee gezeten te hebben was ik redelijk leeg aan ontlasting, maar mijn brandend maagzuur begon zich te manifesteren in de meest kwaadaardige vorm die ik ooit heb meegemaakt, aan de lopende band kwam er lucht (net als moeten boeren) in mn keel tezamen met brandend maagzuur, hier heb ik vaker last van maar heb ik medicijnen voor dus daar nam ik een van, waar de brandend maagzuur door gestilt werd maar de luchtbellen niet... daar moest ik mij maar bij neerleggen.. en dat deed ik ook.. op de bank welteverstaan wegens mijn op dat moment optredende paniek zocht ik afleiding terwijl ik probeerde te slapen...

Maar na 4x indutten en wakker worden wegens opnieuw teveel luchtbellen in mn keel en nekkrampen toch in mn bed gaan liggen, toen begonnen de hallicunaties en nachtmerries ook nog eens..
Ik dacht dat ik me niet kon bewegen mits ik in gedachten eerst bepaalde bewegingen moest maken, dit zal wel heel vaag klinken maar beter kan ik het niet uitleggen, gelukkig viel ik later wel in slaap waarvan ik me herinner dat ik klote dromen had maar wat er in afspeelde weet ik ook niet meer..

De volgende dag was goddank de buikpijn weg, maar ik voelde me nogsteeds helemaal lam, had 0,0 zin in eten en drinken was dan ook het enige (water hele dag door en 2x kopje anijs thee) dat ik voor elkaar kreeg...
Ik ben de hele dag ook maar voor de tv op de bank blijven liggen want ik voelde me nogsteeds zwaar klote..

3 dagen later, 2 dagen niet gegeten gisteravond even een paar aardappeltjes en groentenburgertje (meer kon ik echt niet, was zowieso bang om te moeten overgeven)
Vandaag lichtgekleurde ontlasting en weer beetje buikpijn, waarschijnlijk te vroeg weer 'normaal' voedsel gaan eten dus ik ga vandaag wat appels proberen te halen als mn buik het even toelaat naar de stad te gaan...

Die vriend op het begin van het verhaal was ook ziek geweest, buikgriep..en daarvoor een aantal kinderen die hij kent via zn vriendin hetzelfde, mijn moeder schijnt nu ook wat ziek te zijn...
Ik denk daarom dat het een buikgriep virus is en zoja zal ik er nog wel even mee zitten...
All in all, buikgriep is best klote.

Omschrijving buikgriep virus:
quote:
Buikgriep (gastro-enteritis) is een ziekte die gekenmerkt wordt door een ontsteking aan de slijmvliezen van de maag en de darmen. De meest algemene symptomen zijn buikpijn, weinig eetlust, koorts, diarree en braken.

Buikgriep kan worden veroorzaakt door een besmettelijk enterovirus, een bacterie (voornamelijk in de derde wereld) of een parasiet.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_46731232
TS, geloof je in Karma?
pi_46731292
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:42 schreef Daniel.J het volgende:
Vandaag lichtgekleurde ontlasting en weer beetje buikpijn, waarschijnlijk te vroeg weer 'normaal' voedsel gaan eten dus ik ga vandaag wat appels proberen te halen als mn buik het even toelaat naar de stad te gaan...
Wanneer je buikgriep hebt kun je eigenlijk gewoon eten zoals je normaal ook doet. Beter dat je iets eet dan helemaal niets.

Appels lijkt me nou juist iets wat ik zelf zou proberen te vermijden. Neem dan liever een banaan ofzo.

Succes en beterschap!
pi_46731330
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:42 schreef Daniel.J het volgende:
Maar na 4x indutten en wakker worden wegens opnieuw teveel luchtbellen in mn keel en nekkrampen toch in mn bed gaan liggen, toen begonnen de hallicunaties en nachtmerries ook nog eens..
Ik dacht dat ik me niet kon bewegen mits ik in gedachten eerst bepaalde bewegingen moest maken, dit zal wel heel vaag klinken maar beter kan ik het niet uitleggen, gelukkig viel ik later wel in slaap waarvan ik me herinner dat ik klote dromen had maar wat er in afspeelde weet ik ook niet meer..
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:09:51 #5
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46731482
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:03 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Wanneer je buikgriep hebt kun je eigenlijk gewoon eten zoals je normaal ook doet. Beter dat je iets eet dan helemaal niets.

Appels lijkt me nou juist iets wat ik zelf zou proberen te vermijden. Neem dan liever een banaan ofzo.

Succes en beterschap!
Mja maar ik dacht aan de vitaminen liever dan wat ik normaal eet, normaal eet ik namelijk weinig en vooral vegetarisch (geen vis, kaas en boter ook trouwens) want daar word ik zowieso misselijk van, als ik uberhaupt vlees eet word ik al helemaal doodziek.. mn lichaam is daar allergisch voor geworden.

Maar bedankt voor de beterschapswensen, ik dacht ik maak een topic dat mensen het mischien herkennen en tips hebben wat te eten, waarom denk je dat het niet goed zou zijn appels te eten? omdat het wat hard is en een banaan zacht?
pi_46733248
Enige klote aan buikgriep is dat het niet dodelijk is
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:05:04 #7
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46733395
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:00 schreef tonks het volgende:
Ah het is weer in om mij dood te verwensen zie ik, en bedankt dit topic te pogen om zeep te helpen terwijl het in tegenstelling van de meeste KLB topics toch eens inhoudelijk is, bijna een blogje..
Nog even en we gaan mij zeker ook weer impersoniseren?

Ik wacht wel even tot het opgeschoond word in dat geval.
Erg kinderachtig weer dit.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:15:39 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_46733756
LucIIle en vrienden mogen opbokken.

Wil jullie btw best een handje helpen

Dank u.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_46733790
aangezien bio die post verwijderd heeft:

beterschap TS
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
pi_46734305
Ik heb gehoord dat de Mossad het influenze virus aan het verspreiden is.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:40:51 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46734572
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:00 schreef tonks het volgende:
Kan het dus wel zijn. Net als "gewone" griep.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:08:15 #12
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46735640
Nou het scheelde weinig, als ik niet een fles water gepakt had, had ik best eens K.O. kunnen gaan en een week later pas gevonden worden, dan was ik vast ook dood geweest.
Ik had best geluk dat ik nog helder genoeg kon nadenken om de link "diaree+transpireren+overgeven=zwaar vochtsverlies=snel drinken" te leggen want ik was erg duizelig op het moment.

Natuurlijk is het niet het ergste virus, maar goed toch een klote ervaring en ik ben nog aan het beter worden, voel me nu nog best lam.. net even stad in geweest en "fruitontbijt" gehaald, een trosje bananen en een zakje met wat appels..hmm ohja en een brood just incase..

Hoop dat dat er ingaat en anders nog maar even wachten, dat fruitontbijt geeft me ook al steken als ik het te snel drink :/ maargoed.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:09:04 #13
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46735679
het probeem is, was ik vergeten te melden maar ik wilde dit topic eigenlijk wat algemeen houden..maar goed..

Ik heb meer maag-darm klachten, dus dit is niet handig.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:13:55 #14
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46735887
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:05 schreef NotoriousJw het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde dus dat ik net alsof ik eerst iets "anders" in gedachten moest bewegen alvorens ik iets kon bewegen zoals bijv. "wil ik mijn arm bewegen" moet ik eerst in gedachten mijn "been bewegen" anders lukte het niet, en dat dus voor alles :/ was zowat mentaal verlamd maar dan figuurlijk dus.
Of mischien werkte mn kop zo langzaam dat ik alles eerst moest coordineren en dat dat alles probeerde af te gaan.. ik weet het niet, het was in iedergeval erg klote.
  donderdag 1 maart 2007 @ 00:42:57 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_46794432
Groot topic, mên
pi_46795253
heb ook zoiets gehad 2 weken terug... ik had het van mijn vader die op weg naar oostenrijk ziek was geworden..

ook zelfde verhaal.. plots ernstig misselijk en diarree en heel veel overgeven.. lastige was echter dat ik aan het schijten was en toen moest ik overgeven:P beetje een zootje van gemaakt dus :S

mja paar dagen later ging het wel weer. maar het was wel apart
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  donderdag 1 maart 2007 @ 01:40:25 #17
77575 NiTiN
Move On Up
pi_46795525
Dit is toch wel zo klote als je zo kotsmisselijk bent da tje niks kan, en ook als je zo vaak en zo dik moet kotsen dat je hele keel eraan kapot gaat terwijl je van de andere kant leegloopt en je helemaal naar de tering voelt.

Wel twee of drie keer gehad, denk dat het een voedselvergiftiging was maar wie weet ook wel dit. Wil het nooit meer.
I went clubbing. Softest coat ever.
  donderdag 1 maart 2007 @ 01:51:55 #18
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_46795719
Vorig weekend ook gehad..
Kon 2 uur lang niet slapen, had buikpijn, erg koud en misselijk..
Snachts een uur lopen overgeven, en ook nog eens flink schijten..

Daarna wel lekker slapen..

---
Maar goed, ik merk dat veel mensen in mn omgeving hier ook last van hebben gehad de afgelopen maanden.. Grappig dat ik dit nu ook hier tegenkom
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  donderdag 1 maart 2007 @ 02:20:42 #19
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46796070
Het is dan ook een virus vinnie, mischien strekt het zich over heel nederland.
tenzij je ook in friesland woont.
  donderdag 1 maart 2007 @ 02:21:58 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_46796087
Ik had het gisteren, maar dat was volgens mij gewoon omdat ik teveel had gegeten. Ik kon niet slapen en vanochtend dikke buikpijn enzo

Paar uur niet gegeten en toen trok het vanzelf weg
pi_46796274
Mja het heerst, om me heen zie ik ook mensen verdwijnen. Ik ben bijna nooit ziek en als ik ziek ben is het meteen goed Laatste keer dat ik echt stevig de lul was, was met een longontsteking. Hoge koorts, superbenauwd (vooral als je in slaap valt en je ademhaling op de automatische piloot gaat) en half bewusteloos in een soort 'schemerslaap' door je huis dolen. Arts erbij, "even hijgen... hmmm... beginnende longontsteking..." Penicillinekuurtje en dat was t dan... alweer zo'n 6 jaar terug.

Laten we maar hopen dat de buikgriep me met rust laat, anders gaat de wc het zwaar krijgen
pi_46796951
Ik begrijp wat je bedoeld TS heb een aantal maanden precies hetzelfde gehad, ook incl de hallucinaties.
Ik had het gevoel dat de muur beetje bewoog in de hoek, en toen keek ik naar het plafond en toen voelde het
alsof me bed omhoog werd geschoten, werd super hard in me bed gedrukt. Toen moest ik overgegeven maar terwijl ik naar het toilet liep viel ik gewoon om. Kon haast niet meer lopen, hele nacht overgegeven. Heb me nog nooit zo kut gevoeld, pas 4 dagen later na het nemen van ORS begon ik me beter te voelen.

Dus tip neem ORS is misschien niet heel lekker maar je gaat je al snel beter voelen.

Maar ik denk niet dat het buikgriep is waar jij over praat, maar iets verkeerds gegeten, ik had toen tonijnsalada van de AH gegeten die waarschijnlijk in de zon was blijven staan.

[ Bericht 9% gewijzigd door stribe op 01-03-2007 06:02:43 ]
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_46807988
-edit-

HILARISCH MAN !!!!!!111111111

[ Bericht 18% gewijzigd door Biogarde op 01-03-2007 15:17:21 ]
Geef mij maar Amsterdam
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:09:20 #24
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_46814984
Salmonella?
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:12:44 #25
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46815093
Loperamide helpt tegen de schijterij. Binnen 2 uur bij mij. Maar niet teveel nemen!
opgezegd@fok.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')